Szomor Község Önkormányzata képviselő-testületének 4/2015 (II.25.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról, a gyermekvédelem helyi szabályairól

Hatályos: 2022. 11. 30

Szomor Község Önkormányzata képviselő-testületének 4/2015 (II.25.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról, a gyermekvédelem helyi szabályairól

2022.11.30.

Szomor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, (3) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1)-(2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés g) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, 29. § (1)-(2) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja

1. § (1) A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról.

(2) A képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.

2. §

Hatásköri rendelkezések

(1) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:
a) temetési támogatás megállapítása
b) köztemetés elrendelése és a köztemetés költségének megtérítése alóli mentesítés
c) 13. § (7)-(9) bekezdései szerinti eseti támogatás megállapítása
d) időskorúak támogatásának megállapítása
e) 15. § (9) bekezdés szerinti rendkívüli tűzifa támogatás megállapítása
f) A 16/A. § szerinti idősek napi támogatás megállapítása.
g) A 16/B. § szerinti Intézményi térítési díj támogatás megállapítása.
h) A 16/C. § szerinti iskoláztatási támogatás megállapítása.
i) A 16/D. § szerinti diétás gyermekétkeztetés támogatás megállapítása.
(2) A képviselő-testület által az Egészségügyi és Szociális Bizottságra átruházott hatáskörök:
a) lakhatási támogatás megállapítása
b) krízistámogatás megállapítása
c) 13. § (7)-(8) bekezdés kivételével az eseti támogatás megállapítása
d) fűtési szezonban történő időszaki tűzifa támogatás megállapítása

3. §

Eljárási rendelkezések

(1) A szociális ellátások igénylésére vonatkozó kérelmet az erre rendszeresített formanyomtatványon a Gyermelyi Közös Önkormányzati Hivatal Szomori Kirendeltségéhez – továbbiakban Hivatal - (2822. Szomor, Szabadság tér 8.) címezve személyesen vagy postai úton kell benyújtani.
A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.
(2) Az ellátások igénylése esetén a kérelmező köteles a saját, illetőleg a vele közös háztartásban élők vagyoni, jövedelmi helyzetéről nyilatkozni, valamint az elbíráláshoz szükséges egyéb adatokat az eljáró szerv rendelkezésére bocsátani.
(3) A szociális ellátás és támogatás iránti kérelmeket döntés meghozatalára a Hivatal készíti elő.
(4) A szociális ellátást igénylő család, illetve háztartás szociális helyzetéről a Hivatal – az e rendeletben előírtak szerint, továbbá indokolt esetben a tényállás tisztázása céljából – a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat bevonásával környezettanulmányt készíthet.
(5) A szociális gondoskodás biztosítása érdekében az önkormányzat, valamint annak intézményei, továbbá a község közigazgatási területén működő köznevelési, egészségügyi szervezetek egymással kötelesek együttműködni, a tudomásukra jutott, gondoskodást igénylő problémák megoldását kötelesek kezdeményezni.

4. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtása napjától illetik meg.

A természetbeni ellátásként megállapított lakhatási támogatást havonta kell folyósítani.
A jogosultság megszüntetése esetében a megszüntetés dátuma az okot adó körülmény bekövetkezte hónapjának utolsó napja.
(2) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.
(3) Az e rendelet alapján megállapított pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hó 05-ig kerülnek folyósításra elsősorban folyószámlára történő utalással, folyószámla hiányában a Hivatal házipénztárából történő készpénzes kifizetés formájában.
II. Fejezet

Szociális ellátási formák

5. § (1) A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli illetve természetbeni szociális ellátás nyújtható.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára

a) települési támogatást

a.a) lakhatási támogatást
b) rendkívüli települési támogatást
b.a) temetési támogatást
b.b) krízistámogatást
b.c) eseti támogatást
állapít meg az e rendeletben szabályozottak szerint.
(3) Az Önkormányzat képviselő-testülete egyéb önként vállalt feladat keretében
a) Fűtési szezonban történő időszaki tűzifa támogatást
b) Időskorúak támogatását
c) Intézményi térítési díj támogatást
d) Iskoláztatási támogatást
e) Diétás gyermekétkeztetés támogatást
állapít meg az e rendeletben szabályozottak szerint.
III. Fejezet

Települési támogatások

1/A.1 Lakhatási támogatás

5/A. §2 (1) Az önkormányzat lakhatási támogatás formájában települési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendszeres kiadásainak viseléséhez.

(2) Lakhatási támogatásra az a szociálisan rászorult személy jogosult, akinek

a) háztartásában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át,

b) háztartásában az egy főre eső havi jövedelem egyedül élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 %-át,

c) háztartásában az egy főre eső havi jövedelem egyedül álló esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 %-át nem haladja meg és a háztartás tagjainak egyike sem rendelkezik vagyonnal, feltéve, hogy az érintett ingatlanban önkormányzati lakás bérlőjeként, magántulajdonú lakás tulajdonosaként, magántulajdonú lakás bérlőjeként, vagy egyéb tulajdonú lakás magánszemély-bérlőjeként életvitelszerűen lakik.

(3) Amennyiben a szociálisan rászorult személy a (2) bekezdés b) és c) pontban foglalt feltételeknek is megfelel, akkor a számára kedvezőbb feltétel szerint kell kérelmét elbírálni.

6. §3

1.4

(1) 5
(2) 6

7. §

8. §

9. §

IV. Fejezet

Rendkívüli települési támogatás

10. § (1) Az önkormányzat a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt, melynek formái:

a) temetési támogatás

b) krízistámogatás

c) eseti támogatás

2. Temetési támogatás

11. § (1) Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a szociálisan rászorult személynek, aki

a) az eltemettető családjában az egy főre eső családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 600 %-át,

b) egyedül élő esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800 %-át,

c) egyedül álló esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 600 %-át

nem haladja meg
és a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles,
vagy tartásra köteles hozzátartozó volt, de a temetési költségek viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.
(1a) Amennyiben a szociálisan rászorult személy az (1) bekezdés d) és e) pontban foglalt feltételeknek is megfelel, akkor a számára kedvezőbb feltétel szerint kell kérelmét elbírálni.
(2) Az eltemettető a temetési támogatás iránti kérelmét a haláleset napjától számított 60 napon belül nyújthatja be. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(3) A temetési támogatás összege:
a) urnás temetés esetén 15.000,- Ft
b) koporsós temetés esetén 20.000,- Ft.
(4) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
a) a temetés költségeiről a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója
nevére kiállított számla eredeti példányát,
b) halotti anyakönyvi kivonat másolatát,

3. Krízistámogatás

12. § (1) Krízistámogatás formájában jövedelem vizsgálat nélkül rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a szociálisan rászorult személynek, akinek esetében az alábbi feltételek legalább egyike fennáll:

a) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítése, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése érdekében, vagy

b) aki bűncselekmény sértettjeként anyagi segítségre szorul, vagy

c) egy hónapot meghaladóan önhibáján kívül ellátás nélkül marad, vagy

d) súlyos vagy életveszélyes sérüléssel járó baleset miatt bekövetkező kiadásokhoz, vagy

e) transzplantációs műtétek utáni gyógyuláshoz szükséges steril szoba kialakításához, vagy

f)önhibáján kívül bekövetkezett, lakhatását szolgáló épületet elpusztító, vagy e rendeltetésszerű használatát akadályozó elemi kár miatt nem tervezett rendkívüli kiadásra kényszerül, vagy
g) várandós anya terhességének megszakítása indokolt esetben, létfenntartást veszélyeztető élethelyzetben, vagy
h) daganatos betegség miatt bekövetkezett jövedelemcsökkenés és a gyógykezeléssel járó többletkiadásokhoz.
i) dialízis kezelésben részesülő személy kiadásainak támogatásához
j) végtagcsonkolással járó műtéten átesett személy életkörülményeinek segítése
céljából.
Elemi kárnak minősül e rendelet vonatkozásában a tűz, szél, robbanás, földrengés, árvíz és belvíz.
(3) Krízistámogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszereséig részesíthető.
A krízistámogatás természetbeni támogatásként is nyújtható, erről a támogatást megállapító határozatban rendelkezni kell.
(4) Az (1) bekezdés e) és f) pontja esetén az (1) bekezdésben meghatározott jövedelemhatártól, valamint a (3) bekezdésben meghatározott támogatási összeghatártól legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének négyszereséig a támogatás megállapítására jogosult eltérhet.
(5) A krízistámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
a) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának
előkészítésére igényelt támogatás esetén szakorvos vagy védőnő igazolását a várandósság és a
terhes-gondozás tényéről,
b) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való
visszakerülésének elősegítése érdekében igényelt támogatás esetében gyámhivatali
határozatot,
c) bűncselekmény sértettje esetén az erről szóló rendőrségi jegyzőkönyvet,
d) önhibáján kívüli ellátás nélkül maradás miatt igényelt támogatás esetében az erről szóló más
hatósági iratot vagy igazolást, nyilatkozatot,
b) súlyos vagy életveszélyes sérüléssel járó baleset miatt bekövetkező kiadásokhoz igényelt
támogatás esetén az erről szóló szakorvosi igazolást, vagy kórházi zárójelentést,
f) transzplantációs műtétek utáni gyógyuláshoz szükséges steril szoba kialakításához az erről
szóló orvosi igazolást,
g) elem kárt igazoló hatósági jegyzőkönyvet és
h) betegséget igazoló szakorvosi igazolást vagy ambuláns kezelési lapot.
i) dialízis kezelésről orvosi igazolás
j) kórházi szakorvosi igazolás vagy zárójelentés

4. Eseti támogatás

13. § (1) Eseti támogatás formájában rendkívüli támogatás állapítható meg annak a szociálisan rászoruló személynek aki, vagy akinek a családja önhibáján kívül átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd.

(2) Eseti támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek

a) családjában az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át,

b) egyedül élő esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át,

c) egyedül álló esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350 %-át

nem haladja meg
és vagyona nincs.
(2a) Amennyiben a szociálisan rászorult személy a (2) bekezdés b) és c) pontban foglalt feltételeknek is megfelel, akkor a számára kedvezőbb feltétel szerint kell kérelmét elbírálni.
(3) Eseti támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
(4) Eseti támogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosáig részesíthető.
(5) Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege legfeljebb 40.000,- Ft lehet.
(6) Az eseti támogatás természetbeni támogatásként is nyújtható, erről a támogatást megállapító
határozatban rendelkezni kell.
(7) A polgármester rendkívüli, azonnali beavatkozást igénylő élethelyzetbe kerülés esetén élelmiszer
vásárlásra, gyógyszervásárlásra, gyógyászati segédeszköz vásárlásra, gyermek születésével
kapcsolatos kiadásokhoz, közüzemi számlabefizetéshez, hatósági ügyintézéshez szükséges
kiadásokhoz, orvosi vizsgálatra történő utazási költségekhez, a (2)-(6) bekezdés szabályainak
megtartásával eseti segélyt adhat.
(8) 7 (8) A polgármester az önkormányzat éves költségvetésében meghatározott keretösszeg erejéig december hónapban a 65 éven felüli és szomori lakóhellyel rendelkező személyek részére egyszeri legfeljebb 20.000 Ft összegű eseti települési támogatást állapíthat meg. A támogatandó korosztály meghatározása és a támogatási összeg megállapítása a polgármester hatásköre.
E támogatás megállapítása esetén a 13. § (1)-(7) bekezdését nem kell alkalmazni.
(9) (9) A polgármester egyszeri 20.000 Ft összegű eseti támogatást állapít meg a Szomor községben lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen is Szomor községben lakó újszülöttek részére 1 éves életkoruk betöltéséig.
E támogatás megállapítása esetén a 13. § (1)-(7) bekezdését nem kell alkalmazni.

5. Köztemetés

14. § (1) Az eltemettetésre köteles személy különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén

részben vagy egészben mentesíthető a köztemetés költségének megtérítése alól aki
a) egyedül élő vagy egyedül álló és havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb
összegének 150 %-át nem éri el, vagy
b) akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb
összegét nem éri el.
(2) A köztemetés költségének visszafizetésére legfeljebb 24 havi részletfizetés engedélyezhető.
V. Fejezet

Az önkormányzat által önként vállalt egyéb ellátási formák

6. Fűtési szezonban történő időszaki tűzifa támogatást

15. § (1) Az önkormányzat időszaki támogatást nyújt a téli hónapokban azoknak a szociálisan rászorult személyeknek, akik kizárólag tűzifával tudnak fűteni és önhibájukon kívül nem tudnak gondoskodni a téli tüzelő biztosításáról.

(2) A tűzifa támogatás iránti kérelmet október 15. és április 15. közötti időszakban egy alkalommal lehet benyújtani.

Január 1-től április 15-ig tartó időszakban a családtag tartós betegsége, halálesete, balesete, vagy
a családban történő gyermek születése esetén a támogatási kérelem további egy alkalommal is benyújtható.
(3) Tüzifa támogatásra az a kérelmező jogosult akinek
a) 8 családjában az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át,
b) 9 egyedül élő esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 %-át,
c) 10 egyedül álló esetén az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 700 %-át
nem haladja meg és a kérelmező, valamint családtagjai egyike sem rendelkezik vagyonnal.
(3a) Amennyiben a szociálisan rászorult személy a (3) bekezdés b) és c) pontban foglalt feltételeknek is megfelel, akkor a számára kedvezőbb feltétel szerint kell kérelmét elbírálni
(4) 11 A tüzifa támogatás összege:
a) október 15. – április 15. közötti időszakban benyújtott első kérelem esetén 60.000,- Ft tűzifa vásárlási támogatás
b) január 1. – április 15. közötti időszakban benyújtott második kérelem esetén 60.000,- Ft tűzifa vásárlási támogatás.
(5) A tűzifa támogatást természetbeni támogatásként kell nyújtani.
(6) A tűzifa támogatás iránti kérelemhez csatolni kell:
a) a kérelmező és családja jövedelemigazolását
b) a kérelmező és családtagjai vagyonnyilatkozatát.
(7) Tűzifa támogatásra nem jogosult az a személy, aki lakhatási támogatásra jogosult.
(8) A tűzifa támogatás egy lakás esetén csak egy jogosultnak állapítható meg.
(9) Amennyiben egy lakóházon belül több lakás van, a támogatás lakásonként egy jogosultnak akkor állapítható meg, ha a kérelmező által lakott lakás elkülönített fűtési lehetőséggel rendelkezik.
(10) Aki a (2) bekezdésben foglalt támogatást kimerítette és a tüzelő hiánya az életét és egészségét súlyosan veszélyezteti, annak jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül azonnali segítségként 1 m3 tűzifa támogatás állapítható meg.

15/A. §

7. Időskorúak támogatása

16. § (1) Az önkormányzat hivatalból, jövedelemvizsgálat nélkül rendkívüli települési támogatást nyújt a településen lakcímmel rendelkező 75., 80., 85., 90., 95.,100. életévét betöltött időskorúak részére.

(2) A támogatás összege: 5.000,- Ft/év.

(3) A támogatás formája: természetbeni támogatás élelmiszercsomag formájában.

16/A. § (1) Idősek Napja alkalmából az Önkormányzat olyan időskorúakat, akik adott év december 31. napjáig betöltik 65. életévüket, évente egy alkalommal ünnepség keretében egy tál meleg ételben és ajándékcsomagban részesíti. Az (1) bekezdésben foglalt támogatást a jogosultaknak igényelni nem kell, a jogosultságot a polgármester a személyi- és lakcímnyilvántartás adatai alapján, hivatalból állapítja meg.

8. Intézményi térítési díj támogatás

16/B. § (1) 50 %-os mértékű intézményi térítési díj támogatás illeti meg azt a gyermeket, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:

a) A Szomori Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskola tanulója, vagy a Szomori Napközi Otthonos Óvodába járó gyermek,

b) A gyermek törvényes képviselőjének és a gyermeknek is a lakóhelye Szomor település és életvitelszerűen is Szomoron élnek,

c) a gyermek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át,

d) a gyermek a gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/B. § (2) bekezdés b) és c) pontja alapján nem részül térítési díj kedvezményben.

(2) A fizetendő térítési díjhoz nyújtott támogatást az önkormányzat közvetlenül átutalja a Szomori Napközi Otthonos Óvoda részére.
(3) Az (1) bekezdésben foglalt intézményi térítési díj támogatás iránti kérelmet évente október 15-ig lehet benyújtani a Gyermelyi Közös Önkormányzati Hivatal Szomori Kirendeltségéhez. Ez esetben a támogatás szeptember 1. napjától a tanítási/nevelési év végéig illeti meg a kérelmezőt. Ezt követően benyújtott kérelem esetén a támogatás a kérelem benyújtásának hónapja első napjától a tanítási/nevelési év végéig jár.
A támogatás megállapítása a polgármester hatásköre.
9. Iskoláztatási támogatás
16/C.
(1) Az Önkormányzat a minden év július 1. napján Szomor községben állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a községben élő szülők – elvált szülők esetén azon szülő, aki a gyermeket neveli, és akinél a gyermek állandó lakcíme be van jelentve – részére, jövedelmi viszonyuktól függetlenül iskoláztatási támogatást nyújt a szomori lakóhellyel rendelkező gyermek(ei) után, akik az alábbi oktatási intézményekben nappali rendszerű tanulmányokat folytatnak:
a) Szomori Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskola tanulói
b)középiskolák tanulói – kivéve az OKJ-s tanfolyamra járó tanulók - .
(2) Az (1) bekezdésben foglalt támogatás megállapítása iránti kérelmet a szülő tanévenként, augusztus 15-ig nyújthatja be a Gyermelyi Közös Önkormányzati Hivatal Szomori Kirendeltségéhez. A kérelemhez mellékelni kell az iskolalátogatási igazolást. A támogatás megállapítása a polgármester hatásköre.
(3) Az (1) bekezdés szerinti iskoláztatási támogatás összege: gyermekenként egyszeri 15.000 Ft/tanév.
10. Diétás gyermekétkeztetés támogatása

16/D. § (1) Jövedelemvizsgálat nélkül települési támogatás illeti meg azt a Szomoron lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen Szomoron élő szülőt - elvált szülők esetén azon szülőt aki a gyermeket neveli és akinél a gyermek állandó lakóhelye be van jelentve – akinek a szomori Napközi Otthonos Óvodába vagy a szomori Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskolába járó gyermekének a diétás étkeztetését az önkormányzat gyermekétkeztetés keretében nem tudja biztosítani.

(2) A települési támogatás megállapításának feltétele a gyermek nevére kiállított szakorvosi igazolás és a gyermekétkeztetést végző önkormányzati konyhát irányító Napközi Otthonos Óvoda vezetőjének nyilatkozata arról, hogy a gyermek számára a szakorvosi igazolásban előírt diétás étkeztetést nem tudja biztosítani. A támogatás a kérelem benyújtásától, de legkorábban a gyermekétkeztetés megkezdésétől azokra a hónapokra állapítható meg amikor a gyermek az intézménybe jár. A támogatás mértéke 10.000,- Ft/hó.

(3) A támogatás megállapítása a polgármester hatásköre.

VI. Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások

17. § Az önkormányzat a következő szociális és gyermekjóléti szolgáltatásokat biztosítja:

(1) Szociális alapszolgáltatások:

a) étkeztetés

b) házi segítségnyújtás

c) családsegítés

(2) Gyermekjóléti alapellátások:

a) gyermekjóléti szolgáltatás

Étkeztetés

18. § (1) Az önkormányzat a szociális étkeztetésről társulás formájában gondoskodik.

(2) Az étkeztetés történhet:

a) házi segítségnyújtás keretében házhoz szállítással

b) jogosult általi elvitellel.

Házi segítségnyújtás

19. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtásról társulás formájában gondoskodik.

Családsegítés

20. § Az önkormányzat a családsegítésről társulás formájában gondoskodik.

Gyermekjóléti szolgáltatás

21. § Az önkormányzat a gyermekjóléti szolgáltatásról társulás formájában gondoskodik.

VII. Záró rendelkezések

22. § (1) Ez a rendelet 2015.március 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a szociális rászorultság miatt megállapítható pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 9/2005.(IX.22.) önkormányzati rendelet.

1

Az 1/A. alcím címét a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

2

Az 5/A. §-t a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

3

A 6. §-t a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

4

Az 1. alcím címét a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

5

A (1) bekezdést a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

6

A (2) bekezdést a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 13. § (8) bekezdése a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

8

A 15. § (3) bekezdés a) pontja a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 15. § (3) bekezdés b) pontja a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 15. § (3) bekezdés c) pontja a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 15. § (4) bekezdése a Szomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.