Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.20..) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról

Hatályos: 2024. 04. 01

Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.20..) önkormányzati rendelete a szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról

2024.04.01.

Bonyhád Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk. (1) bekezdés a.) pontjában és (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 18. § a) pontjában, 26. §-ban, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2013.(VI.28.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdés 6. pontja alapján a Pénzügyi Ellenőrző és Gazdasági Bizottság továbbá a Humán Bizottság véleményének kikérése után a következőket rendeli el:

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

I. Fejezet

1. A rendelet célja

1. § A rendelet meghatározza Bonyhád Város Önkormányzata által biztosított szociális ellátások formáit, az ellátásokra való jogosultság feltételeit, az igénybevétel módját és az ellenőrzés szabályait.

2. A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya azon személyekre terjed ki,

a) a települési és rendkívüli települési támogatások tekintetében, akik lakó vagy tartózkodási helyük Bonyhádon van és a településen életvitelszerűen tartózkodnak;

b) a személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében, akik a Völgységi Önkormányzatok Társulása társulási megállapodásában szereplő települések valamelyikén bejelentett lakóhellyel rendelkeznek.

3. Eljárási rendelkezések

3. § (1) A települési támogatásra való jogosultság megállapítása kérelemre vagy hivatalból indul. A települési támogatások iránti kérelmet a Rendelet 1-10. melléklete szerinti nyomtatványon, a Bonyhádi Közös Önkormányzati Hivatalhoz (továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani.

(2) A személyes gondoskodásra irányuló kérelmet Bonyhádi Gondozási Központ (továbbiakban: Intézmény) vezetőjénél kell benyújtani. A személyes gondoskodás szóban és írásban is kérelmezhető. A kérelmet lehetőség szerint írásban, az Intézmény által biztosított nyomtatvány alapján kell benyújtani az Intézmény székhelyén, illetve telephelyein. Kérelmek szóban az Intézmény székhelyén adhatók elő. Ebben az esetben az intézmény által készített formanyomtatványt a szolgálatban levő szociális segítő tölti ki, két tanú aláírásával hitelesíti. Az ellátás igénybevételét megelőzően a 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet (továbbiakban: SZCSM rendelet) szerinti jövedelemnyilatkozatot, a szükséges jövedelemigazolásokkal együtt, valamint az SZCSM rendelet 1. melléklete szerinti, az egészségi állapotra vonatkozó igazolást kell benyújtani.

(3) A települési támogatások esetében - a kérelemre indult eljárásban – az igénylő a saját és családja jövedelmi viszonyait a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelme alapján köteles igazolni, valamint a vagyoni helyzetéről a Rendelet 10. melléklete alapján nyilatkozni. A kérelmezőnek a kérelem benyújtásakor be kell mutatnia a személyi iratait (személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya).

(4) A kérelemhez elő kell adni mindazokat a tényeket és körülményeket, amelyek a szociális ellátásra jogosultság alapjául, indokként szolgálnak. Az előadott tényekről és körülményekről a Hivatal ügyintézője, az intézmény közalkalmazottja vagy megbízottja környezettanulmány során tájékozódhat, megállapításait írásban rögzíti.

(5) A Hivatal külön megkeresés útján köteles beszerezni a kérelmező kereseti igazolását, ha alapos okkal arra lehet következtetni, hogy a becsatolt igazolás, ill. nyilatkozat valótlan adatot tartalmaz.

(6) Ha a települési támogatás folyósításának időtartama alatt a támogatott anyagi, szociális és lakáskörülményeiben változás következik be, azt a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül köteles a Hivatalhoz bejelenteni.

(7) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett szociális ellátást – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoc.tv.) 17. § (1)-(3) és (5) bekezdése alapján - meg kell téríteni.

TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS

II. Fejezet

4. § (1) Bonyhád Város Önkormányzati Képviselő-testülete az arra rászorulóknak a Szoc.tv.45. §- a alapján települési támogatást nyújt, ha a kérelmező megfelel a Rendeletben foglalt feltételeknek, valamint nincs a Szoc.tv. 4. § (1) bekezdés b), ba) és bb) pontja szerinti vagyona.

(2) A 6. § alapján megállapított települési támogatás esetében a vagyoni helyzetet nem kell vizsgálni.

4. Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás

5. § (1) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás a szociálisan rászoruló személyek részére a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

(2) A kérelmező támogatásra jogosult, ha a háztartásnak igazoltan van lakbér, albérleti, vagy közüzemi díjfizetési kötelezettsége.

(3) Kérelmet a Rendelet 8. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani, amelyhez csatolni kell a háztartás - a kérelem benyújtását megelőző hónapban keletkezett - közüzemi számláit, valamint bérleti jogviszony fennállása esetén a bérleti szerződést, valamint a benyújtást megelőző egy hónap jövedelemigazolását.

(4)1 A támogatás 4.000 Ft-tól 6.000 Ft-ig terjedhet, amely a benyújtást követő hónap első napjától állapítható meg, egy év időtartamra.

(5)2 A támogatás összege a következők szerint állapítható meg:

a) Egy vagy többszemélyes háztartásban, ha az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 200%-át nem haladja meg, a támogatás havi összege 6.000 Ft.

b) Egy vagy többszemélyes háztartásban, ha az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 300%-át nem haladja meg, a támogatás havi összege 5.000 Ft.

c) Egy vagy többszemélyes háztartásban, ha az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 400%-át nem haladja meg, a támogatás havi összege 4.000 Ft.

(6) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás az ügyfél kérelmére, a kérelem benyújtásának hónapja utolsó napjával megszűnik.

(7)3

(8)4 A megállapított összeget az önkormányzat közvetlenül a szolgáltató számlájára utalja. Amennyiben a megállapított támogatás összege meghaladja a kérelmező havi közüzemi számlájának összegét, a támogatás pénzbeli formában is kifizethető.

(9)

(10)5 A háztartások egy főre jutó jövedelmének meghatározásánál a Szoc.tv. 4. § (1) bekezdés f) pontja az irányadó.

(11)6

(12) A lakásfenntartási támogatásban részesülőknek különös méltánylást érdemlő esetben – kérelem alapján – évente egy alkalommal, rendkívüli települési támogatás állapítható meg, melynek összege 20.000 Ft-ig terjedhet. Különös méltánylást érdemlő esetnek minősül, ha a kérelmező egyedülállóként gyermeket nevel, a háztartásban egyedül él, rokkantsági ellátásban, árvaellátásban, ápolási díjban, ápoláshoz nyújtott települési támogatásban részesül, súlyosan beteg gyermeket nevel.

5. Ápoláshoz nyújtott települési támogatás

6. § (1)7 Az önkormányzat a 18. életévét betöltött, tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását végző - a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pont szerinti - hozzátartozót települési támogatásban részesítheti, amennyiben a kérelmező nem részesül a járási hivatal által megállapított ápolási díjban és a család egy főre számított havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 300%-át, egyedül élő esetén 350%-át.

(2) A havi támogatás összege az ápolási díj központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott alapösszegének a 80%.

(3) Az ápoláshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelem, a Rendelet 7. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani.

(4) Az ápolási kötelezettség nem teljesítésének minősül, ha egymást követő két alkalommal történt ellenőrzés során megállapítható, hogy az ápolást végző személy egyik ellenőrzési napon sem gondoskodott az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiénés körülményének biztosításáról, az esetleges vészhelyzet kialakulásának megelőzéséről.

(5) A (4) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítését a Hivatal megkeresése alapján, az Intézmény ellenőrizheti. Az ellenőrzésről készült jegyzőkönyvet az intézmény haladéktalanul, de legkésőbb 10 munkanapon belül megküldi a Hivatalnak.

6. Iskolakezdéshez nyújtott települési támogatás

7. § (1)

(2)

(3)

7. HPV elleni oltáshoz nyújtott települési támogatás

8. §

8. Iskolába járáshoz nyújtott települési támogatás

9. §

9. Időskorúak települési támogatása

10. § (1) A Képviselő-testület a 80. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére természetbeni támogatásként – hivatalból - évente egy alkalommal élelmiszercsomagot biztosít, az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott keretösszeg alapján.

10. Felsőfokú tanulmányokhoz nyújtott települési támogatás

11. § (1)

(2)

(3)

(4)

(5)

11. Rendkívüli települési támogatás

12. § (2)

(1)8 Rendkívüli települési támogatás a Szoc. tv. 45. § (4) bekezdése alapján akkor nyújtható, ha a kérelmező családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át, egyedül élő esetén 500 %-át, valamint nincs a Szoc.tv. 4. § (1) bekezdés b), ba) és bb) pontja szerinti vagyona.

(2) A 13. §, a 14. § és a 17/A§ alapján megállapított rendkívüli támogatás esetén jövedelmi viszonyokat és vagyoni helyzetet nem kell vizsgálni.

Vis maior települési támogatás

13. § (1) Elemi kár, ipari szerencsétlenség vagy más – a kérelmező önhibáján kívül - bekövetkezett vis maior helyzet esetén az érintett személynek vagy családnak 1.000.000,- Ft-ig terjedő azonnali és visszatérítendő vagy azonnali vissza nem térítendő rendkívüli támogatás nyújtható. Az önkormányzat a támogatást természetben, a károk helyreállításához szükséges anyagok és munkaerő biztosításával is nyújthatja.

(2) A támogatás iránti kérelmet a Rendelet 1. melléklete alapján lehet benyújtani.

(3) A támogatásban részesülő személlyel megállapodás keretében kell részletesen rögzíteni a támogatás összegét, formáját, a visszatérítés szabályait, az elszámolási kötelezettséget. Az 500.000 Ft-ot meghaladó visszatérítendő támogatás esetén a fizetési kötelezettség biztosítására jelzálogjogot jegyeztet be a Hivatal az önkormányzat javára, a támogatásban részesülő ingatlantulajdona terhére.

(4) A visszatérítendő támogatást 10 éven belül kell visszafizetni.

(5) A visszatérítendő és vissza nem térítendő támogatás felhasználását az önkormányzat a felhasználást igazoló számlák és egyéb bizonylatok alapján ellenőrizheti. Amennyiben a támogatott a támogatási céltól eltérően használta fel a támogatást, köteles azt az önkormányzat részére a 3. § (7) bekezdés alapján visszafizetni.

Temetéshez nyújtott települési támogatás

14. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott.

(2)9 A támogatás iránti kérelmet a Rendelet 2. melléklete alapján lehet benyújtani, amihez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát és a temetés költségeiről szóló – a kérelmező nevére a temetkezési szolgáltató által kiállított – számla eredeti példányát.

(3) A támogatás összege 20.000 Ft, amely különös méltánylást igénylő esetben 100.000 Ft-ig terjedhet. A támogatási összeg meghatározásánál figyelembe kell venni a temetkezési szolgáltató által kiállított számla összegét.”

(4)10

(5) Nem állapítható meg temetéshez nyújtott rendkívüli települési támogatás annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.

Létfenntartáshoz nyújtott települési támogatás

15. § (1) Azok részesülhetnek létfenntartási célra nyújtott rendkívüli települési támogatásban, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni.

(2) A támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. melléklete alapján lehet benyújtani.

(3)11 A támogatás összege 50.000 - Ft-ig terjedhet, amely évente többször megállapítható.

(4)12 Létfenntartási célra az önkormányzat kérelem alapján háztartásonként évente legfeljebb egy alkalommal, a megnövekedett rezsiköltségek hozzájárulásaként 50.000,- forintig terjedő támogatást állapíthat meg.

(5)13 A támogatás természetben is nyújtható, az adható pénzbeli támogatással megegyező összegben összeállított élelmiszert, higiéniai termékeket, és fertőtlenítőt tartalmazó csomag formájában, illetve közvetlenül a közüzemi szolgáltató számlájára utalással.

Veszélyhelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás

15/A. § (1) Azok részesülhetnek veszélyhelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatásban, akik az Alaptörvényben meghatározott veszélyhelyzet bevezetése esetén, önmaguk, illetve családjuk ellátásáról más módon nem ó, vagy csak jelentős nehézséggel tudnak gondoskodni, így

a) jövedelemszerző tevékenységük tartósan – legalább egy hónapot meghaladóan – szünetel, vagy megszűnt; vagy

b) jövedelmük tartósan – legalább egy hónapot meghaladóan – legalább 30%-kal csökkent.

c)14 és mindkét esetben (a.) és (b.) az egyfőre jutó jövedelem:

ca) egyedül élő esetén nem haladja meg a szociális vetítési alap 800 %-át

cb) család esetében nem haladja meg a szociális vetítési alap 450 %-át

(2) A támogatás természetben nyújtható, a kérelmező választása szerinti sorrendben. Amennyiben a Bizottság több támogatást ítél meg egyidejűleg, úgy azt környezettanulmány előzheti meg.

(3) A veszélyhelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás formái:

a) önkormányzat által meghatározott szolgáltatónál internet és televízió előfizetés 1-12 hónap időtartamra;

b) önkormányzat által meghatározott hús-, és füstöltárút forgalmazó kereskedelmi egységben felhasználható utalvány legfeljebb 50.000,- Ft értékben;

c) közüzemi szolgáltatás díjának időszakos átvállalása legfeljebb 50.000,- Ft értékben;

d) digitális oktatási eszközhöz vásárláshoz anyagi segítségnyújtás legfeljebb 50.000,- Ft értékben.

(4) A veszélyhelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás egy kérelmező számára egyszer állapítható meg, azzal, hogy kérelmezőnek a család minősül.

(5) A támogatás kérelemre vagy hivatalból is nyújtható. Kérelemre induló eljárás esetén, a kérelmet a Rendelet 9. melléklete szerinti nyomtatványon kell benyújtani azzal a kitétellel, hogy a kérelem indokolásában meg kell fogalmazni a veszélyhelyzet miatti jövedelemcsökkenés, illetve jövedelemvesztés okát, amit a rendelkezésére álló munkáltatói dokumentummal igazolni kell.

(6) Amennyiben a kérelmező jövedelemszerző tevékenysége megszűnt, a veszélyhelyzet idején, álláskeresőként történt nyilvántartásba vételéről szóló határozatot a kérelemhez csatolnia kell.

(7) A kérelemhez a Rendelet 10. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot csatolni kell.

Gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás

16. § (1) Azok igényelhetnek gyógyszerkiadáshoz nyújtott rendkívüli települési támogatást, akiknek a gyógyszerkiadásaik létfenntartásukat veszélyeztetik.

(1a) Támogatást igényelhetnek azok a közgyógyellátásra jogosultak is, akiknek a közgyógyellátáson felüli – a háziorvos vagy szakorvos által felírt és a gyógyszertár által leigazolt – havi gyógyszerkiadásaik összege meghaladja az 5.000 Ft-ot.

(2) A támogatás iránti kérelmet a Rendelet 4. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani.

(3) támogatás összege évi 20.000 Ft-ig terjedhet. A megállapított összeg kifizetése részletekben, több alkalommal is történhet, amennyiben az igazolt és a bizottság által elismert gyógyszerköltség meghaladja a havi 5.000 Ft-ot.

Gyermekek rászorultsága esetén nyújtott települési támogatás

17. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások viseléséhez, a gyermek iskoláztatásához, valamint a hátrányos helyzetbe került gyermek neveléséhez, ahol a gyermeket gondozó család időszakosan anyagi segítségre szorul.

(2) A támogatást a Rendelet 5. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani.

(3) A támogatás összege 20.000,-Ft-ig terjedhet és évente több alkalommal is megállapítható.

Gyermekek szünidei táborozásához nyújtott települési támogatás

17/A. §15 A Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskolában 1-8. évfolyamon tanulói, vagy a Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium Kollégium és Általános Iskola 1-8. évfolyamán, illetve a hatosztályos gimnáziumi képzésben 7-8. évfolyamon tanulói jogviszonnyal rendelkező gyermekek részére a szünidei táborozás költségeihez történő hozzájárulás céljából gyermekenként napi 2.000 Ft pénzbeli támogatás nyújtható. A támogatás évente egy alkalommal a Bonyhád Város Önkormányzata tulajdonában lévő táborokban történő táborozáshoz, vagy Bonyhád Város testvér- és partnertelepülési - a bonyhádi intézmények által szervezett - látogatáshoz használható fel. A kérelmet a Rendelet 6. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani, tárgyév május 15. napjáig. A beadási határidő jogvesztő.

Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz nyújtott települési támogatás

17/B. § (1) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében települési támogatásban részesülhetnek azok a Bonyhád Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező felsőoktatási hallgatók, akik felsőoktatási intézményben nappali tagozaton, alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőfokú, illetve felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat. A támogatás mértékének meghatározása az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott keretösszeg terhére, a Humán Bizottság által, határozatban felállított szempontrendszer alapján, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet 21. §-ban meghatározott szociális helyzet figyelembevételével történik.

(2) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében igényelt települési támogatásra vonatkozó kérelmet a pályázatkezelő által összeállított pályázati adatlapon kell benyújtani a Közös Önkormányzati Hivatal szociális ügyekért felelős osztályára. A kérelemhez csatolni szükséges a pályázati felhívásban meghatározott dokumentumokat.

(3) A támogatásban részesülőnek a hallgatói jogviszony megszűnését, illetve a lakóhely megváltozását 5 munkanapon belül az önkormányzatnak írásban be kell jelentenie.

(4) A hallgatói jogviszony megszűnése, illetve a lakóhely adott település közigazgatási területén történő megszüntetése esetén a következő tanulmányi félévtől ható hatállyal a támogatást meg kell szüntetni.

12. Köztemetés

18. § (1) Bonyhád Város Önkormányzata a Szoc.tv. 48. §-a alapján gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről.

(2)16 Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól mentesülhet, ha a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét, egyedül élő esetén a szociális vetítési alap összegének 150 %-át.

(3)17 A helyben szokásos legolcsóbb temetés összege 176.000 Ft.

SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK

III. Fejezet

13. Személyes gondoskodást nyújtó intézmények

19. § (1) Bonyhád Város Önkormányzata a Bonyhádi Gondozási Központ (székhelye: Bonyhád, Perczel u. 29.) keretein belül biztosítja a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat. Az intézményt a Völgységi Önkormányzatok Társulása (továbbiakban: Fenntartó) működteti.

(2)

A Bonyhádi Gondozási Központ telephelyei:
a)
b) Gondozási Központ Idősek Otthona 7150 Bonyhád, Szabadság u. 2.
c) Család- és Gyermekjóléti Központ 7150 Bonyhád, Perczel M. u. 27.
d) Család- és Gyermekjóléti Szolgálat 7150 Bonyhád, Perczel M. u. 27.”

14. Alapellátások

20. § (1) Családsegítés keretében a CSK segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy egyéb krízishelyzete miatt segítséget igénylő személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.

(2) Szociális étkeztetés keretében, azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik a Bonyhádi Gondozási Központ, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, az Idősek Klubjában helyben fogyasztással, illetve elvitellel vagy kiszállítással különösen:

a) 65 év feletti kor,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk miatt.

(3) Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik a Bonyhádi Gondozási Központ:

a) azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,

b) azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről, valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladataik ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek, azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik,

c) azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszaillesztés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.

d) A házi segítségnyújtás ellátási területe: Bonyhád, Aparhant, Bátaapáti, Bonyhádvarasd, Cikó, Felsőnána, Grábóc, Györe, Izmény, Kakasd, Kéty, Kisdorog, Kismányok, Kisvejke, Lengyel, Mórágy, Mőcsény, Mucsfa, Murga, Nagyvejke, Tevel, Závod, Zomba

(4) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás keretében a Bonyhádi Gondozási Központ az Szoc.tv. 65. §-a szerinti napi 24 órás készenléti szolgálat biztosításával gondoskodik azokról a személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek.

a) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás ellátási területe: Bonyhád, Aparhant, Bátaapáti, Bonyhádvarasd, Cikó, Felsőnána, Grábóc, Györe, Izmény, Kakasd, Kéty, Kisdorog, Kismányok, Kisvejke, Lengyel, Mórágy, Mőcsény, Mucsfa, Murga, Nagymányok, Nagyvejke, Váralja, Tevel, Závod, Zomba.

(5) Támogató szolgáltatás célja a fogyatékos emberek szoc. tv. 65/C bekezdésében meghatározottak szerint, a fogyatékos embereknek történő segítségnyújtás.

(5a) A támogató szolgáltatás keretében, szállítás formájában igénybe vehető szolgáltatások:

a) nappali intézménybe, illetve foglalkoztatóba történő szállítás;

b) hivatali ügyintézések helyszínére, közszolgáltatók ügyfélfogadására történő szállítás;

c) egészségügyi intézménybe történő szállítás;

d) szociális szolgáltatások elérésének megkönnyítése;

e) kereskedelmi egységbe történő szállítás;

f) egyéb közszolgáltatáshoz való hozzáférés biztosítása.

(5b) A támogató szolgáltatás keretében, személyi segítés formájában igénybe vehető szolgáltatások:

a) étkeztetés megszervezése, biztosítása;

b) a napi szükségletek biztosításához szükséges bevásárlás,

c) személyi és környezeti higiénia biztosítása;

d) egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása;

e) orvosi előírás szerinti alapvető gondozási, ápolási feladatok ellátásának megszervezése;

f) hivatalos ügyek intézése.

(5c) A támogató szolgáltatás ellátási területe: Aparhant, Bonyhád, Bátaapáti, Bonyhádvarasd, Cikó, Grábóc, Györe, Izmény, Kakasd, Kisdorog, Kismányok, Kisvejke, Lengyel, Mórágy, Mőcsény, Mucsfa, Nagymányok, Nagyvejke, Tevel, Váralja, Závod.

(6) A tanyagondnoki szolgáltatás célja a város külterületein élő emberek közszolgáltatásokhoz és egyes az intézmény által biztosított alapszolgáltatásokhoz való hozzájutásának segítése.

(6a) A tanyagondoki szolgálat keretében biztosított szolgáltatások:
a) ebéd kiszállítása,
b) az igénybe vevők beszállítása a Bonyhádi Gondozási Központ Idősek Klubjába és hazaszállításuk,
c) tanszünetekben az arra rászoruló gyermekek részére ebéd kiszállítása,
d) ügyintézéshez szükséges kérelmek, nyomtatványok, kérelmek kitöltése, a személyes ügyintézésben való segítés,
e) gyógyszerek felíratása házi-, illetve szakorvossal, kiváltása, megvásárlása és kijuttatása az igénybe vevőknek,
f) gyógyászati segédeszközök megrendelése, beszerzése,
g) szociális alapszolgáltatáshoz (szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás) való hozzájutás biztosítása.
(6b) A tanyagondnoki szolgáltatás igénybevétele díjmentes.
(6c) 18 A tanyagondnoki szolgáltatás ellátási területei Angyaldomb, Alsóbörzsöny, Berekaljadűlő, Bonyhádszerdahely, Börzsöny, Dőrytabód, Erdőtelek, Hónigpuszta, Istvánmajor, Ladomány, Malmok, Märczpuszta, Mihálydomb, Szöcskadűlő, Tabód, Tabódszerdahely, melyből
a) a Keleti-Tanyagondnoki Szolgálat ellátási területe Alsóbörzsöny, Börzsöny, Hónigpuszta, Istvánmajor, Ladomány, Märcz puszta,
b) a Nyugati-Tanyagondnoki Szolgálat ellátási területe Berekaljadűlő, Erdőtelek, Malmok, Mihálydomb, Tabód, Angyaldomb, Bonyhádszerdahely, Dőrytabód, Szöcskadűlő, Tabódszerdahely.
(6d) 19 A tanyagondnoki tevékenység adott napi teljesítését a fenntartó nevében az intézményvezető jogosult igazolni.
(7) Nappali ellátás keretében lehetőséget nyújt a Bonyhádi Gondozási Központ a 18. életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására képes személyek részére nappali tartózkodásra, társas kapcsolatok ápolására, valamint biztosítja alapvető higiéniai szükségleteik kielégítését.

20/A. § A Bonyhádi Gondozási Központ által – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján – biztosított alapellátások:

a) Szociális étkeztetés, nappali ellátás (Bonyhád, Perczel u. 29.)

b) Tanyagondnoki szolgáltatás (Bonyhád, Perczel u. 29.)

c) Családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás (Bonyhád, Perczel u. 27.)

d) Család- és gyermekjóléti központi szolgáltatások (Bonyhád, Perczel u. 27.)

e) Támogató szolgálat (Bonyhád, Perczel u. 29.)

f) Házi segítségnyújtás (Bonyhád, Perczel u. 29.)

g) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás (Bonyhád, Szabadság u 2.)”

15. Szakosított ellátások

21. § (1) Az Idősek Otthona ápolást, gondozást nyújtó intézmény. Gondoskodik az önmaguk ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes személyek napi legalább háromszori étkeztetéséről, szükség szerint ruházattal, illetve textíliával való ellátásáról, mentális gondozásáról, egészségügyi ellátásáról, lakhatásáról. (továbbiakban: teljes körű ellátás), feltéve, hogy ellátásuk más módon nem oldható meg.

(2) A szolgáltatás célja, hogy az Idősek Otthona az ellátásra jogosult személyeknek a jogszabályban meghatározott teljes körű ellátást biztosítson, akiknek koruk, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt otthonukban, illetve hozzátartozóik által nem megoldható, gondozási szükségletük meghaladja a napi 4 órát. Azoknak az idős személyeknek az ápolása, gondozása, akiknek egészségi állapota rendszeres gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaguk ellátására nem vagy csak folyamatos segítséggel képesek.

(3) Felvehető az a 18. életévét betöltött személy is, aki betegsége miatt nem tud önmagáról gondoskodni.

(4) Az intézmény biztosítja az ellátáshoz szükséges személyi és tárgyi feltételeket: napi huszonnégy órás szolgálatot, egészségügyi ellátást, lakhatást, személyi tisztálkodási, étkezési lehetőséget, környezet, ruházat tisztántartását, közösségi együttlétre és látogatók fogadására alkalmas helyet, mentálhigiénés ellátást, szocioterápiás foglalkozásokat. Az intézménybe kerülve a személyre szabott ellátás, tehát az igénybevevő szociális, testi és szellemi állapotának megfelelő egyéni bánásmódban való részesítése keretében a hiányzó, vagy csak korlátozottan meglevő testi-szellemi funkcióinak helyreállítására kerül sor, melynek következtében a rászorultak szociális helyzete javul, egészségi állapotuk pedig nem romlik tovább.

16. Intézményi jogviszony

22. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére történik. A kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételéről az intézményvezető dönt.

(3) Az intézmény vezető döntését sérelmező igénylő, illetve törvényes képviselője a vitatott döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Fenntartóhoz fordulhat jogorvoslatért.

(4) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéről az intézményvezető megállapodást köt az ellátást igénybe vevővel, amelyben meg kell határozni:

a) az igénybevett ellátást

b) az igénybevevő természetes személyazonosító adatait

c) az ellátás kezdetének időpontját

d) az intézményi ellátás időtartamát (a határozott vagy határozatlan időtartam megjelölését)

e) az igénybevevő számára nyújtott szolgáltatások részletes tartalmát

f) a személyi térítési díj megállapítására, fizetésére vonatkozó szabályokat, amennyiben az ellátás térítési díj-fizetési kötelezettséggel jár

g) az alapszolgáltatások körébe nem tartozó szolgáltatások térítési díját

h) panasz esetén a jogorvoslati lehetőséget

(4a) A (4) bekezdés szerinti megállapodás nem vonatkozik a tanyagondoki szolgáltatás igénybevételére.

(5) Külön eljárásban biztosítható az ellátás, ha

a) az igénybe vevő önmaga ellátására teljesen képtelen és nincs olyan hozzátartozója, aki az ellátásáról gondoskodna,

b) a háziorvos, kezelőorvos szakvéleménye szerint soron kívüli szolgáltatás biztosítása indokolt,

c) az igénybe vevő szociális helyzetében, egészségi állapotában olyan kedvezőtlen változás következett be, ami az ellátást indokolja,

d) az igénybe vevő kapcsolata a vele együtt élő hozzátartozójával, eltartójával helyrehozhatatlanul megromlott és az ellátása így nem biztosított.

(6) Külön eljárás nélkül biztosítható az ellátás, ha a kért szolgáltatás hiánya az igénylő életét vagy testi épségét veszélyezteti. Az írásos kérelmet és jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell. Különösen indokolt az igény, ha a kérelmező egyedül él és önmaga ellátásában segítségre szorul.

(7) A jogosultak érdekvédelmére vonatkozó részletes szabályokat az intézmény szervezeti és működési szabályzata, valamint házirendje határozza meg.

(8) Megszűnik az intézményi jogviszony a Szoc.tv. 100. §-104. §-ban meghatározott esetekben. Az ellátás megszüntetése az intézményvezető hatásköre. Az ellátás megszüntetéséről írásban értesíti az ellátásban részesültet.

17. A személyes gondoskodást nyújtó intézmények ellenőrzése

23. § (1) A Fenntartó ellenőrzi a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények működését, szakmai programjának végrehajtását, az ellátások szervezését, kivizsgálja az intézmény által biztosított szolgáltatások elleni panaszokat.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó intézmény vezetője évente egy alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek az intézmény működéséről, szakmai munkájáról.

18. Intézményi térítési díjak

24. § (1) A fenntartó a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások ellenértékeként térítési díjat (intézményi térítési díj) állapít meg. Az intézményi térítési díjat szolgáltatásonként kell meghatározni. Az intézményi térítési díj összege nem haladhatja meg a szolgáltatási önköltséget.

(2) Az intézményekben nyújtott egyes ellátásokért, az azt igénybe vevők térítési díjat fizetnek. (személyi térítési díj) A személyi térítési díjat utólag, a teljesített naptári hónap lezárását követő hó 15. napjáig kell megfizetni. A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál:

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét,

b) kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. Tartós bentlakásos intézményi ellátás esetén az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj meghatározása során meg kell állapítani az ellátást igénylőre vonatkozó jövedelemhányadot.

(3) A személyi térítési díj nem haladhatja meg az intézményi térítési díj összegét. Ingyenes ellátásban kell részesíteni:

a) aki jövedelemmel nem rendelkezik,

b) bentlakásos ellátás esetében az a) pontban foglaltakon túlmenően jelzálog alapjául szolgáló vagyona nincs.

(4) Az intézményvezetőnek a térítési díj megállapítása során vizsgálni kell, hogy a kérelmező a Szoc.tv. 3. § (3) bekezdés a.) pont hatálya alá tartozik-e. A jövedelmi és vagyon viszonyok igazolása során figyelembe kell venni jelen rendelet 4. §-ában foglaltakat is. A térítési díjat a hazai és külföldről származó jövedelem együttes figyelembevételével kell meghatározni.

(5) A személyi térítési évente kétszer vizsgálható felül és változtatható meg a Szoc. tv. szociális térítési díj felülvizsgálatára vonatkozó rendelkezései alapján.

(6) Az intézményi, illetve az ellátottak által fizetendő személyi térítési díjakat a Rendelet 11-16. mellékletei tartalmazzák. Az intézményvezető a mellékletekben meghatározott térítési díj 50%-áig terjedő térítési díjkedvezményt vagy térítési díjmentességet adhat akkor, ha az igénybevevő életkörülményeiben kedvezőtlen változás következett be. Különösen kedvezőtlen változás az elemi kár, lakásában bekövetkezett súlyos kár (pl. csőtörés ) egészségi állapotrosszabbodás. A térítési díjkedvezmény vagy díjmentesség legfeljebb 6 hónapra adható.

(7) A szociális étkeztetés rászorultsági feltétele különösen, hogy a szociális étkeztetést igénylő:

a) 65 éven felüli,

b) orvosi igazolás alapján (házi orvos, vagy szakorvos) mások gondozására, ellátására szorul,

c) szakorvosi igazolással alátámasztott fogyatékosságban, pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben szenved,

d) a népesség-nyilvántartás, illetve környezettanulmány alapján hajléktalannak minősül,

e) hadirokkant .

SZOCIÁLPOLITIKAI KEREKASZTAL

IV. Fejezet

25. § (1) Bonyhád Város Önkormányzati Képviselő-testülete a szociálpolitikai döntések, jogszabály-tervezetek véleményezésére, szociális feladatok értékelésére, megvalósulásuk, végrehajtásuk figyelemmel kísérésére helyi szociálpolitikai kerekasztalt működtet.

(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:

a) Bonyhád Város polgármestere

b) a Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője

c) a Közös Önkormányzati Hivatal hatósági osztályvezetője

d) a Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályvezetője

e) a Humán Bizottság elnöke

f) a Bonyhádi Gondozási Központ vezetője

g) a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat vezetője

h) a Bonyhádi Varázskapu Bölcsőde és Óvoda vezetője

i) a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ bonyhádi tankerületi igazgatója

(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.

(4) A Szociálpolitikai Kerekasztal döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.

(5) A Szociálpolitikai Kerekasztal üléseit a Közös Önkormányzati Hivatal készíti elő. Napirendjére bármely tag javaslatot tehet. A javaslatokat a Közös Önkormányzati Hivatal Hatósági Osztálya összesíti.

(6) A Szociálpolitikai Kerekasztal üléseiről jegyzőkönyv készül.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

V. Fejezet

19. Átruházott hatáskörök

26. § (1) A Rendeletben meghatározott szociális ellátások közül a Képviselő-testület a hatáskörét

a) az időskorúak települési támogatása, vis maior települési támogatás, temetéshez nyújtott települési támogatás és gyermekek szünidei táborozásához nyújtott települési támogatás esetében a Polgármester.

b) az iskolakezdéshez nyújtott települési támogatás, létfenntartáshoz nyújtott települési támogatás, a gyermekek rászorultsága esetén nyújtott települési támogatás, a gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás és a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázathoz nyújtott települési támogatás esetében a Humán Bizottság,

c) a lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás, az ápoláshoz nyújtott települési támogatás és a köztemetés esetében a Jegyzőre ruházza át.

d) A Képviselő-testület a veszélyhelyzetre tekintettel nyújtandó települési támogatás esetében hatáskörét az általa e célra létrehozott Veszélyhelyzeti Ideiglenes Bizottságra ruházza át.

(2) A Polgármester, a Bizottság és a Jegyző írásban köteles havonta beszámolni a Képviselő-testületnek az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.

20. Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések

27. § (1) A Rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba.

(2) A Rendelet 9. § (1)-(3) bekezdése, a 11. § (1)-(6) bekezdése és 6. és 9. melléklete 2015. június 16-án, a 8. §-a 2015.december 31-én hatályát veszti.

(3) A Rendelet hatálybalépésével egyidejűleg, hatályát veszti Bonyhád Város Önkormányzati Képviselő-testületének a szociális igazgatás és szociális ellátás helyi szabályozásáról szóló 23/2013.(XII.20.) sz. önkormányzati rendelete.

16. melléklet

üres cím
1

Az 5. § (4) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

2

Az 5. § (5) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 5. § (5) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

Az 5. § (7) bekezdését a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

4

Az 5. § (8) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

Az 5. § (10) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

Az 5. § (11) bekezdését a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 6. § (1) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

8

A 12. § (1) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VIII. 17.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 12. § (1) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

9

A 14. § (2) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

10

A 14. § (4) bekezdését a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 6. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

11

A 15. § (3) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

12

A 15. § (4) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 15. § (4) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

13

A 15. § (5) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

14

A 15/A. § (1) bekezdés c) pontja a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

15

A 17/A. § a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

16

A 18. § (2) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

17

A 18. § (3) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

18

A 20. § (6c) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

19

A 20. § (6d) bekezdése a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

20

Az 1. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 2. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

22

A 3. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VIII. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

23

A 4. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

24

Az 5. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 6. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 8. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

27

A 11. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdés - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 11. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 11. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

28

A 13. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

29

A 14. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 14. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

30

A 15. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdés - 2. mellékletével megállapított szöveg. A 15. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 15. melléklet a Bonyhád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.