Üllő Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról, valamint a személyes gondoksokást nyújtó ellátásokról

Hatályos: 2015. 03. 01- 2016. 03. 01

Üllő Város Önkormányzat Képviselőtestülete a rászorultak méltányos érdekeinek és a város pénzügyi helyzetének figyelembevételével az Alaptörvény 32. cikk (1)  a, pontjában és (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a szociális ellátásokról és a szociális igazgatásról szóló, többször módosított 1993. III. tv.  26. §-ában, 32.§ (3) bekezdésében, 46.§-ában, 92. § (1),(2) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:


I. Fejezet

Általános rendelkezések


1. A rendelet hatálya, és az ellátások igénybevételének általános szabályai


1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a szociális ellátásokról és a szociális igazgatásról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: Szt). 3.§ (1)-(4) bekezdésében meghatározott azon személyekre, akik Üllő városban lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek.


(2) Az Szt. rendelkezéseit az e rendeletben foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.

  

2. § (1)  Amennyiben e rendelet másként nem rendelkezik szociálisan rászorultnak kell tekinteni:

a)azt a családban élőt, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem

           haladja meg a mindenkori  öregségi   nyugdíj legkisebb összegének 130 %-át

b)azt az egyedül élőt, akinek havi jövedelme nem haladja meg a mindenkori

                        öregségi nyugdíj legkisebb összegének 180 %-át,


              és vagyona nincs.


(2) Az ellátások igénybevételének általános feltétele, hogy a kérelmező minden tőle elvárhatót megtegyen annak érdekében, hogy szociális problémái részben vagy egészben megoldódjanak (a felajánlott munkalehetőséget fogadja el, a kért okiratokat határidőben nyújtsa be, igényeljen tartásdíjat, az élethelyzetének megfelelő társadalombiztosítási ellátásokat stb.).


3. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó ellátások megállapítására irányuló kérelmeket postai úton, vagy személyesen a Polgármesteri Hivatal szociálpolitikai előadójánál a Hivatal által biztosított nyomtatványon kell benyújtani.


(2) A kérelemhez csatolni kell a jogosultság megállapításához szükséges iratokat:

             a)         a kérelmező személyi adatait (név, születési név, születési hely, születési idő,

                         anyja neve, lakcím, tartózkodási hely, TAJ szám, adószám,eltartottak adatai,

                         családi jogállásuk)

             b)         a munkáltató által kiállított nettó jövedelemigazolásokat,

             c)         alkalmi munkából származó jövedelem esetén a munkáltató igazolását, vagy

                        munkaszerződést,

             d)        jövedelemmel nem rendelkező aktív korú kérelmező esetében a munkaügyi

                        központtal való együttműködés tényének igazolását,

             e)         a NYUFI által kiállított aktuális évi folyósított nyugdíj összegéről szóló

                        tájékoztatót,

              f)        GYES-ről, GYED-ről, GYET-ről, várandósági pótlékról az azt folyósító 

                        szerv által kiállított igazolást,

              g)        a gyermektartásdíjat megállapító jogerős bírósági ítélet másolatát, ill. a  

                        gyermektartásdíj összegéről a szülők peren kívül létrejött írásbeli

                        megállapodásának másolatát,

              h)        a családi pótlék összegéről az azt folyósító szerv által kiállított igazolást,

              j)         az árvaellátást megállapító jogerős határozat másolatát,

              k)        táppénzt folyósító szerv igazolását,

              l)         ingatlan bérbeadásáról(vagy egyéb hasznosításáról) szóló szerződés másolatát.

            

4. §  A szociális igazgatási hatóság a benyújtott igazolások, adatok valódiságát megvizsgálja. Ennek során előre be nem jelentett családlátogatást, környezettanulmányt végezhet, ha a kérelmező körülményei a hatóság előtt nem ismertek, felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására, a jövedelemigazolást kiállító munkáltatótól, az illetékes Nemzeti Adó és Vámhivataltól, a népesség-nyilvántartásból, a gépjármű-nyilvántartásból adatokat szerezhet be.


5. § Amennyiben a rendszeres pénzellátásra jogosult a pénzellátás jogosultsági feltételeinek felülvizsgálata során felhívás ellenére a megadott határidőben nem nyújtja be a kért okiratokat az ellátás folyósítása megszüntetésre kerül.


 6. § A rendszeres települési támogatás kifizetése postai úton, ill. átutalással történik, az eseti települési támogatás az Egészségügyi és Szociális Bizottsági ülését követő ügyfélfogadási napon 9 órától 12 óráig és 13 órától 15 óráig a Polgármesteri Hivatal pénztárában vehető fel.

A két munkanap elteltével fel nem vett eseti települési támogatás postai úton, ill. átutalással kerül kifizetésre.


7. §  Az eljáró hatóság a kérelmező jövedelmét a Szt. 10. § (6) bekezdésében foglaltak szerint vélelmezheti.


 8. § Az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevőt a Szt. 17. §-ában foglaltak szerint kötelezni kell az ellátás visszafizetésére.


II. Fejezet

A pénzbeli és természetbeni ellátások


1. Szociális ellátások formái


9. §  Az önkormányzat a települési támogatás körében az alábbi ellátásokat biztosítja

     1. rendszeres támogatás

a)lakhatási támogatás

b)ápolási támogatás

c)gondozási jövedelem kiegészítés


      2. eseti támogatás

a)rendkívüli települési támogatás

b)gyógyszer támogatás

c)temetési támogatás

d)őszi burgonya juttatás

e)téli tüzifa támogatás

f)vis maior támogatás

g)köztemetés költségeinek elengedése.


2. Lakhatási támogatás


10.§  (1) Az Önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottsága a lakhatás feltételeinek a megőrzése érdekében lakhatási támogatást nyújt annak a személynek vagy háztartásnak, ahol az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a lakókörnyezete rendezettségét biztosítja, életvitelszerűen lakott házát, annak udvarát, kertjét, a kerítéssel kívül határos területet, járdát tisztán tartja, az ingatlan higiénikus állapotát biztosítja.


(2) A lakhatási támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a lakásnak a kérelem benyújtását megelőző 3 hónapra vonatkozó közüzemi számláit.


(3) A szociális igazgatási hatóság a lakókörnyezet rendezettségét ellenőrzi, hiányosság esetén kérelmezőt a rendeletben foglalt feltételek teljesítésére megfelelő, de legalább ötnapos határidő kitűzésével felszólítja.


11.§  Lakásfenntartási kiadásnak minősül a lakás céljára használt ingatlan (ingatlanrész):

a)lakbére, albérleti díja,

b)fűtési díja ill. költsége,

c)szemétszállítás költsége,

d)villanyáram díja,

e)víz- és csatornadíja,

f)palackos gáz ára.


 12.§  A lakhatási támogatás egy évre állapítható meg, kezdő időpontja a kérelem beadása hónapjának első napja. Összege

a.) 1 fős háztartás esetén                             5.000,-Ft/hó

b.) 2-3 fős háztartás esetén                          8.000,-Ft/hó

c.) 4 vagy több fős háztartás esetén           10.000,-Ft/hó,


azzal, hogy a támogatás összegét azon támogatottak részére, akiknek az előző 3 hónapban nincs közüzemi hátraléka pénzbeli támogatásként, azon támogatottak részére, aki az előző 3 hónapban közüzemi hátralékkal rendelkeznek – a támogatott által megjelölt szolgáltató számlájára való utalással – természetbeni támogatásként kell biztosítani.


3. Ápolási támogatás


 13.§ (l) Az Önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottsága ápolási támogatást állapít meg méltányosságból annak a hozzátartozónak, aki 18. életévét betöltött tartós beteg, önmaga ellátására képtelen, állandó és tartós felügyeletre szoruló személy gondozását, ápolását végzi, amennyiben:


a)az ápoló családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át,

b)nincs olyan más hozzátartozó, aki kereső-tevékenység felhagyása nélkül ellátja a rászoruló személy ápolását

c)az ápoló korábbi kereső tevékenységével felhagyva, vagy munkaidejét legfeljebb 4 órára csökkentve, vagy társadalombiztosítási, munkanélküli ellátásának megszűnését követően ápolja hozzátartozóját.


(2) Nem feltétele a jogosultság megállapításának  az (1) bekezdés c) pontjában foglalt jogosultsági feltétel, ha az ápolt személy állandó és tartós felügyeletet igénylő állapotát baleset okozta. Ebben az esetben a megállapított pénzellátás jogosultsági feltételeinek fennállását az önkormányzat 3 havonta felülvizsgálja.


(3) Az ápolási támogatás iránti kérelem a kereső tevékenység megszűnésétől, a munkaidő csökkentésétől, a társadalombiztosítási, munkanélküli ellátás megszűnésétől számított 1 hónapon belül nyújtható be, kivéve, ha az ápolásra szoruló személy állapota később következik be. Ebben az esetben az 1 hónapos határidőt az állapot bekövetkeztétől kell számítani.

(4) Az ápolási támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a háziorvos igazolását arról, hogy az ápolt személy tartósan beteg és állandó, tartós gondozásra, felügyeletre szorul.


(5) A jogosultsági feltételek meglétét és az ápolási kötelezettség teljesítését a Polgármesteri Hivatal környezettanulmány végzésével ellenőrzi.


14. §  Az ápolási támogatás mértéke havonta az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege.


15.  §  Az ápolást végző személy az ápolási kötelezettségét nem teljesíti, ha

a)a szükséges lakhatási, ápolási feltételeket nem biztosítja, az ápolt személy lakókörnyezetének tisztán tartásáról, a szükséges élelmiszerekről, gyógyszerekről, és ápolási eszközökről nem gondoskodik,

b)az ápolt felügyeletét a szükséges mértékben nem látja el, illetve akadályoztatása esetén arról nem gondoskodik,

c)az ápoló vagy az ápolt személy háromszori, különböző napszakokban történt megkeresés alkalmával nem tartózkodik az ápolt lakásában.


16. §  Az ápolási támogatásra való jogosultságot az Egészségügyi és Szociális Bizottság határozatlan időre állapítja meg és 2 évenként felülvizsgálja.



4. Gondozási jövedelem kiegészítés


 17. § (1) Azon személyek részére, akik alanyi ápolási díjra jogosultak és 2012. évben Üllő Város Önkormányzatától ápolási díj kiegészítésben részesültek az önkormányzat gondozási jövedelem kiegészítést biztosít az alábbiak szerint az alanyi ápolási díjra való jogosultságuk fennállásáig.

       

            A család egy főre jutó jövedelme (Ft)              gondozási jövedelem kiegészítés  (Ft)

                           az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének %-ában 



                            o-1oo %                                                              50 %

                          lol-1o5 %                                                              40 %

                          lo6-l25 %                                                              30 %

                          l25-l45 %                                                              25 %

                         146 % felett                                                           15 %



(2) A gondozási jövedelem kiegészítésről az Egészségügyi és Szociális Bizottság dönt.


(3) A gondozási jövedelem kiegészítésre jogosult köteles bejelenteni az alanyi ápolási díjra való jogosultsága megszűnését.


5. Rendkívüli települési támogatás


18. § (1) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő szociálisan rászorult családok illetve személyek részére – elsősorban a Szoctv. 45.§ (4) bekezdésében meghatározott esetekben – eseti jelleggel rendkívüli települési támogatást nyújt.


(2) A szociális igazgatási hatóság a kérelemben megjelölt adatok és indokok valódiságát megvizsgálja, ennek során a kérelem benyújtását követően környezettanulmányt készít, amennyiben 1 éven belül nem készült ilyen.


(3) A rendkívüli települési támogatás naptári negyedévente 1 alkalommal nyújtható, egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint 3.000,-Ft és nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, melyet a Bizottság a kérelmező jövedelme, az általa eltartott gyermekek száma, szociális körülményei, rászorultsága, egyéb támogatásai és a kérelemben megjelölt indok figyelembe vételével állapít meg.


6. Gyógyszer támogatás


19. § (1) Az Önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottsága  gyógyszertámogatásban részesíti azt a személyt vagy családot, akinek az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át és az esetenként jelentkező magas gyógyszerkiadását ill. gyógyászati segédeszköz kiadását jövedelmi helyzete miatt nem képes viselni, amennyiben a folyamatosan szedett és a terápiás gyógyszerek 1 havi költsége meghaladja az egy  főre jutó jövedelem 10 %-át.



(2) A kérelemhez csatolni kell a gyógyszerköltség összegéről a gyógyszertár által kiállított igazolást és a gyógyszerköltséget igazoló tételes nyugtát.


 20. § (1)  A támogatás összege gyógyszer esetén:

a)az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meg nem haladó egy főre jutó jövedelem esetén az 1 havi gyógyszerköltség 100 %-a.

b)az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meghaladó jövedelem esetén az 1 havi gyógyszerköltség 50 %-a.


(2) A támogatás összege gyógyászati segédeszköz esetén:

a)az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meg nem haladó egy főre jutó jövedelem esetén a gyógyászati segédeszköz költségének 30 %-a, de legfeljebb 30.000,-Ft.

b)az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meghaladó egy főre jutó jövedelem esetén a gyógyászati segédeszköz költségének 30 %-a, de legfeljebb 20.000,-Ft.


(3) Gyógyszertámogatás legfeljebb 2 havonta 1 alkalommal adható.


7. Temetési támogatás


 21.§ (1) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként temetési támogatást állapít meg az eltemettető részére, ha az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át, továbbá a temetés számlákkal igazolt költsége nem haladja meg a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének kétszeresét.


(2) Temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapított temetési támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének a 15 %-a.


8. Őszi burgonya juttatás


22.§ (1) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság természetbeni juttatásként a szociálisan rászorulók részére szeptember-október hónapban ingyenesen burgonyát biztosít.


(2)A burgonya juttatás személyenként ill. családonként szociális rászorultságtól függően 20-40 kg.


(3) E természetbeni juttatás szempontjából szociálisan rászorultnak tekintendő az a személy ill család, aki az önkormányzattól szociális ellátásban részesül, továbbá akit – körülményeire tekintettel - a képviselőtestület tagjai ill. annak szervei, valamint  egészségügyi, oktatási, szociális intézmények bármelyike javasol.


(4) A burgonya juttatást kérelem benyújtása nélkül, a Polgármesteri Hivatal értesítésére vehetik át az érintettek.


9. Téli tűzifa támogatás


23. § Az Egészségügyi és Szociális Bizottság kérelemre téli tűzifa támogatást állapít meg a szociálisan rászorult személynek, ill. családnak évente két alkalommal, egyszer a január 1-től április 15-ig, egyszer pedig az október 15-től december 31-ig terjedő időszakban a fűtési költségekre tekintettel természetbeni juttatásként tűzifa formájában.



10. Vis maior támogatás


24. § (1) Az elemi ill. természeti csapás okozta, lakóingatlanban keletkezett tényleges  (máshonnan meg nem térülő) károk kompenzálása és a károsult lakhatási feltételeinek Üllő településen történő biztosítása érdekében a kár nagyságától és a kérelmező szociális helyzetétől függően 500.000 Ft-ig terjedő, 50 %-ban vissza nem térítendő, kamatmentes támogatás nyújtható, feltéve, hogy az ingatlan megsemmisült, életveszélyessé vált, vagy a lakhatás feltételei megszűntek.


(2) A támogatás odaítélése a képviselő-testület hatáskörébe tartozik, döntését az ESZB szakértői vélemény ismeretében kialakított javaslatának figyelembevételével hozza meg.


(3) A támogatás odaítélésének feltétele, hogy a károsult és a vele egy háztartásban élő közeli hozzátartozók tulajdonában, használatában más beköltözhető lakás nincs ill. nem rendelkeznek ilyen lakás haszonélvezeti jogával, a tulajdonukban lévő vagyon forgalmi értéke nem haladja meg  Sztv. 4.§ (1) b, pontja szerinti összeget és a támogatás iránti kérelmet a káreseménytől számított 15 napon belül benyújtják.

(4) Az elemi ill. természeti csapás által okozott kár enyhítésére megítélt támogatás visszafizetési határideje a támogatás folyósítását követő év első napjától számított 3 év.


(5) Az igénylő köteles elszámolni a Pénzügyi Bizottságnak a támogatás felhasználásáról. Amennyiben a támogatás felhasználása nem a megjelölt célra történt a Pénzügyi Bizottság kezdeményezheti a Képviselő-testületnél a támogatás visszafizetésének elrendelését



11.  Köztemetés


25. § A polgármester az Szt. 48. §-ában foglaltak szerint gondoskodik a közköltségen való temetésről.


12. Köztemetés költségének elengedése


26. § (1) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság a köztemetés megtérítendő költségét kérelemre elengedi abban az esetben, ha azt hagyatéki teherként nem lehet érvényesíteni és a temetésre kötelezett személy vagy család egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.


(2) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság a köztemetés megtérítendő költségének 50 %-át kérelemre elengedi abban az esetben, ha azt hagyatéki teherként nem lehet érvényesíteni és a temetésre kötelezett személy vagy család egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.




III. fejezet

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások


27.§ ( 1) Az önkormányzat az alapellátás körében biztosítja az

             -           étkeztetést

             -           házi segítségnyújtást

  • jelzőrendszeres házi segítségnyújtást
  • családsegítést.


(2) Az ellátás igénybevételére irányul kérelmet az Üllő Város Humán Szolgáltató Központnál kell benyújtani és arról az intézmény igazgatója dönt.


28. § (1)  Az önkormányzat szociális étkeztetést biztosít a szociálisan rászorult személyek részére. Az étkeztetés biztosítása tekintetében szociálisan rászorultnak tekintendő az,

1.) akinek a jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének  300 %-át, és

  1. a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltő személy
  2.  egyedülálló és egészségi állapota miatt önmaga ellátásra átmenetileg nem képes,
  3.  fogyatékossági támogatásban részesül,
  4.  magasabb összegű családi pótlékban részesül,
  5. vaksági járadékban részesül,
  6.  munkaképességét legalább 67%-ban elvesztette, ill. legalább 40%-os mértékű egészségkárosodást szenvedett,
  7.  szenvedélybeteg,
  8.  tartós munkanélküli,
  9.  hajléktalan,
  10. átmeneti jelleggel krízishelyzetben van.

2.) aki házi segítségnyújtásban részesül.

(2) A szociális étkeztetés iránti kérelem benyújtása során a rászorultság igazolására az alábbi dokumentumokat kell csatolni:

a)önellátási képesség átmeneti hiányáról szóló háziorvosi igazolás

b)fogyatékossági támogatás megállapításáról szóló határozat

c)magasabb összegű családi pótlékról kifizetési bizonylata

d)vaksági járadék kifizetési bizonylata

e)munkaképesség csökkenés, egészségkárosodás megállapításáról szóló

                   szakértői vélemény

f)szenvedélybetegség fennállásáról háziorvosi igazolás

g)Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ igazolása a 

                   munkanélküliként történt regisztrálásról

  1. krízishelyzet fennállásáról családgondozói javaslat.


(3)  Az étkeztetés ill. házi segítségnyújtás megszüntetésre kerül, ha:

a)a jogosult kéri,

b)a jogosult életkörülményei olyan mértékben változnak, hogy már nem

       szükséges a gondoskodás,

c)az ellátott legalább 3 havi díjhátralékkal rendelkezik, kivéve, ha az étkeztetés vagy a házi segítségnyújtás megvonása veszélyezteti az ellátott életét,

d)az ellátást igénybe vevő meghal.


(4) A (3) bekezdés c, pontjának alkalmazásában az életet veszélyeztető körülményt környezettanulmány és a Humán Szolgáltató Központ Igazgatójának szakmai javaslata alapján az Egészségügyi és Szociális Bizottság állapítja meg, és fennállása esetén további 3 hónapig biztosítható az díjhátralékkal rendelkező ellátott étkeztetése.


29.§. A személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátások intézményi térítési díja a szociálisan rászorult igénybe vevők esetében a szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás különbözete.

  1. étkeztetés tekintetében kiszállítás nélkül: 330,- Ft+ÁFA (420,- Ft) /adag

                                                                 kiszállítással: 340,- Ft+ ÁFA (430,- Ft) /adag

  1. házi segítségnyújtás tekintetében: 1.035,- Ft/óra
  2. jelzőrendszeres házi segítségnyújtás tekintetében: 265,-Ft/nap.


30. §  (1) A szociális étkezésért fizetendő személyi térítési díj:

           a,   ha az ellátott jövedelme nem haladja meg a

                 nyugdíjminimum 150 %-át                                            36,- Ft+ ÁFA(45,- Ft)/adag

          

           b,   ha az ellátott jövedelme a nyugdíjminimum

                 150-a és 300 %-a között van                                           65,- Ft+ÁFA (85,- Ft)/adag

          

           c,  ha az ellátott jövedelme a meghaladja

                   nyugdíjminimum 300%-át                                           330,- Ft+ÁFA (420,- Ft) /adag.


  

31. § (1) A házi segítségnyújtásért fizetendő személyi térítési díj:

            a,  ha az ellátott jövedelme nem haladja meg

                a nyugdíjminimum 150 %-át                                                          150,- Ft/óra


            b,  ha az ellátott jövedelme  meghaladja a

                 nyugdíjminimum 150 %-át                                                            250,- Ft/óra.                                

                                 

(2)  A gondozási szükséglettel nem rendelkező, házi segítségnyújtásra nem jogosult, de szociális étkeztetésben részesülő személy is igénybe veheti az étel kiszállítását. Esetében az ebéd kiszállításának díja

a)ha az ellátott jövedelme nem haladja meg

a nyugdíjminimum 150 %-át                                                         60,-Ft/nap


b)ha az ellátott jövedelme meghaladja

a nyugdíjminimum 150 %-át                                                         150,-Ft/nap.   



32. §   A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásért fizetendő személyi térítési díj:

           a,   ha az ellátott jövedelme a nem haladja meg

                 nyugdíjminimum 150 %-át                                                               10,-Ft/nap

          

          b,   ha az ellátott jövedelme a nyugdíjminimum

                 150-a és 300 %-a között van                                                              25,-Ft/nap

          

           c,  ha az ellátott jövedelme a meghaladja   

                 nyugdíjminimum 300%-át                                                                 40,-Ft/nap.



32/A. §  (1) A gyermekek napközbeni ellátásaként a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését, foglalkoztatását és étkeztetését kell megszervezni azon gyermekek számára, akiknek szülei, nevelői, gondozói munkavégzésük, betegségük vagy egyéb ok miatt napközbeni ellátásukról nem tudnak gondoskodni.


(2) A gyermekek napközbeni ellátására irányuló kérelmeket az intézményvezetőnél kell előterjeszteni.


(3) A gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben az alapellátások keretébe tartozó szolgáltatások közül csak az étkeztetésért, bölcsődei ellátásnál az étkeztetésért és a gondozásért állapítható meg térítési díj.


(4)  Az  intézményi térítési díj összege az önkormányzat által fenntartott intézményekben:

a)    bölcsődei étkeztetés                                                       305,-Ft+ÁFA  (385,-Ft)/fő/nap

b)    bölcsődei gondozás dokumentált térítési díja                                      2.125,-Ft/fő/nap

       Bölcsődei gondozás fizetendő térítési díja                                                  0,-Ft

c)    óvodai, iskolai étkeztetés                                                280,-Ft+ÁFA  (355,-Ft)/fő/nap   

d)    menza                                                                              180,-Ft+ÁFA  (230,-Ft) /adag”



32/B § (1) A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás keretében biztosított helyettes szülői ellátás intézményi térítési díja 1.405,- Ft.


(2) A helyettes szülői ellátásért fizetendő térítési díjat az alábbi táblázat tartalmazza – a /3/ bekezdésben foglaltak kivételével –


                        Egy főre jutó jövedelem                                 Fizetendő térítési díj az

                                                                                         intézményi térítési díj %-ában


                         0 – 22.000,- Ft                                              térítésmentes

                22.001 – 30.000,- Ft                                                    20 %

                30.001 – 40.000,- Ft                                                    30 %

                40.001 – 60.000,- Ft                                                    50 %

                60.001 -                                                                      l00 %


(3) Három vagy több gyermekes család a helyettes szülői ellátást a jövedelmétől függetlenül térítésmentesen veheti igénybe.


(4) Az egy főre jutó jövedelem kiszámításánál, a helyettes szülőnél elhelyezendő gyermeket is figyelembe kell venni.




IV. Fejezet

Szociálpolitikai kerekasztal


33. § (1) A szolgáltatástervezési koncepcióban és a közfoglalkoztatási tervben szereplő feladatok meghatározásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére az Önkormányzat "helyi szociálpolitikai kerekasztalt" hoz létre, amely évente legalább egy alkalommal ülést tart.


(2) A szociálpolitikai kerekasztal üléseit a polgármester ill. az általa kijelölt személy hívja össze és vezeti.


(3) A szociálpolitikai kerekasztal tagjai:

a)Üllő Város Önkormányzat Egészségügyi és Szociális Bizottságának tagjai

b)Üllő Város Humán Szolgáltató Központ vezetője

c)Gyermekjóléti Szolgálat vezetője

d)Oktatási intézmények képviselője

e)Védőnői szolgálat képviselője

f)Háziorvosi szolgálat képviselője

g)Járási Hivatal Járási Gyámhivatal ügyintézője

h)Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodájának szociálpolitikai ügyintézője

i)Üllői Mozgáskorlátozottak Egyesületének vezetője

j)„Szemünk Fénye”Nagycsaládosok Üllői Egyesületének vezetője

k)Magyar Vöröskereszt Üllői Szervezetének  vezetője.



V. Fejezet

Záró rendelkezések

34. §

(1) Ez a rendelet a 2015. március 01-én hatályba.

(2) Hatályát veszti a többször módosított 11/2011.(IV. 30.)  sz. Ö.K. rendelet és a  többször módosított 13/1996. (VIII.3). számú Ö.K. rendelet.



Üllő, 2015. február 27.




Kissné Szabó Katalin                                                         Földváriné dr. Kürthy Krisztina

          polgármester                                                                                jegyző




Üllő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendeletét hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a mai nap kihirdetem. A rendelet 2015. március 01-én lép hatályba.




Üllő, 2015. február 27.





  Földváriné dr. Kürthy Krisztina

                                                                                                                   jegyző