Bokod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 02. 13- 2015. 03. 27

Bokod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. Általános rendelkezések
    1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Bokod Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület), annak szerveire, Bokod Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) fenntartásában működő önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervére, a Bokodi Közös Önkormányzati Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal), és a Dr. Nemere Zoltán Óvodára (a továbbiakban: Óvoda).

(2) Ahol ez a rendelet és mellékletei „e Ft” kifejezést használ, azon ezer forint kifejezést kell érteni.


  1. A költségvetési bevételek és kiadások főösszege, a költségvetési egyenleg
    1. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes költségvetését
      1. 245 125 000 forint költségvetési bevétellel,
      2. 245 125 000 forint költségvetési kiadással, és
      3. költségvetési hiány tervezése nélkül

állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat, a Hivatal és az Óvoda 2015. évi együttes költségvetésének bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti önkormányzati főösszesítőjét, valamint a költségvetési egyenleget és annak belső és külső finanszírozásának módját a rendelet 1. melléklete tartalmazza.


  1. A költségvetési bevételi és kiadási előirányzatai, és a létszám
    1. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes és elemi költségvetésének alaptevékenységhez kapcsolódó bevételi források szerinti részletezését előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti összegeit, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a rendelet 2. melléklete szerint határozza meg.

(2) Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes és elemi költségvetésének alaptevékenységhez kapcsolódó kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a rendelet 3. melléklete határozza meg.

(3) Az Önkormányzat, a Hivatal és az Óvoda 2015. évi összesített létszámkerete 58 fő, amelyből közfoglalkoztatottként foglalkoztatott létszám 24 fő. A létszámkeret részletezését a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes és elemi 2015. évi költségvetésében nulla, azaz 0 értéken tervez bevételi és kiadási előirányzatot az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programokra, és projektekre, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulást.

(5) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes és elemi 2015. évi költségvetésében nulla, azaz 0 értéken tervez olyan fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.

(6) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2015. évi együttes és elemi 2015. évi költségvetésében nulla, azaz 0 értéken állapítja meg a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig.


  1. Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda gazdálkodásának szabályai
    1. § Az Önkormányzat a rendeletben az intézményei részére jóváhagyott támogatását havi rendszerességgel folyósítja.
    2.  Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda bankszámlavezetője a Környe-Bokod Takarékszövetkezet Bokodi Kirendeltsége 2855 Bokod, Fő utca 50/A.
    3. § Az Önkormányzat által támogatott alapítványok, társadalmi és egyéb szervezetek, egyházak, háztartások számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre jutatott cél jellegű összeg rendeltetésszerű használatára vonatkozóan.
    4. § Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda munkáltatói jogkör gyakorlója a rendelet 4. mellékletben megállapított létszám- (álláshely) keretet, és a rendeletben elemi költségvetésben megállapított személyi juttatás előirányzatot nem lépheti túl.


  1. A Hivatal, és az Óvoda pénzmaradvány elszámolása
    1.  § (1) A Hivatal, és az Óvoda esetében a Képviselő-testület dönt a pénzmaradvány elvonandó és felhasználható részéről. A pénzmaradványt kiemelt előirányzatonként a Képviselő-testület állapítja meg a zárszámadási rendeletével.

(2) A Hivatal, és az Óvoda pénzmaradványának elszámolása során

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata az önkormányzati támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik személyi juttatások előirányzatának járulékköteles maradványához, kivéve, ha e maradványrészt terhelő járulékfizetési elmaradása van,

c) a normatív támogatások jogosultságot meghaladó összege,

d) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott, áthúzódó pénzügyi teljesülés nélküli összeg,

e) gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány

az Önkormányzatot illeti meg.


  1. A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatáskörök
    1. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközök - a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével - a számlavezető pénzintézetnél a legnagyobb hozamot biztosító elhelyezésére.


  1. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok
    1. § Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda tevékenységük során kötelesek a jóváhagyott költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésére, betartására és kötelesek takarékos, gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodást folytatni.
    2. § A Képviselő-testület a bevételi források gyarapítása céljából elrendeli:

a) a pályázati forrás lehetőségek folyamatos feltárását,

b) az intézményi folyó bevételek növelése érdekében a szabad kapacitások kihasználását.

  1. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az általános tartalék terhére rendkívüli, halaszhatatlan feladatok végrehajtására félévente 500 000 Ft, azaz ötszázezer forint, amelyről polgármester a képviselő-testületet a soron következő testületi ülésen tájékoztatni köteles.


  1. Záró rendelkezések
    1. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, a rendelkezéseit
      2015. január 1. napjától kell alkalmazni.



                  Csonka László                                                           Zsigmond Anikó

                    polgármester                                                                    jegyző