Onga Város Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2015. (IV.11.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről és a fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2015. 04. 11- 2017. 03. 21

Onga Város Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 18. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Onga Város Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2013. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Onga Város Önkormányzata Képviselő-testület Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével az alábbi rendeletet alkotja:

1. §

A rendelet hatálya Onga város közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás (továbbiakban: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint Onga város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalánál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.

2. §

E rendelet alkalmazásában:

  1. hivatali munkaidő: Onga Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
  2. hivatali helyiség: Onga Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal által biztosított helyiség,
  3. alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás, valamint gépi zeneszolgáltatás.
3. §

(1)     A hivatali munkaidőn belül ingyenes az alapszolgáltatás, ha az anyakönyvvezető
 közreműködése munkaidőben, a hivatali helyiségben történik. Az anyakönyvvezető 
hivatali helyisége: Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: hivatal) Házasságkötő terem, 
3562 Onga, Rózsa u. 18.

(2)     A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell
 lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok 
lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
4. §

(1)     Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli
 körülmény miatt kerül sor.
         
(2)     Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha 
valamelyik házasuló súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt 
különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségben való megjelenés.

5. §

(1) A hivatali helyiségben munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény  szolgáltatási díja 
10.000.-Ft+ÁFA/anyakönyvi esemény, mely során a gépi zeneszolgáltatást és az asztali 
gyertyákat a hivatal biztosítja.

(2) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben, vagy munkaidőn túl megtartott 
anyakönyvi esemény díja 20.000.-Ft+ÁFA/anyakönyvi esemény.


6. §

(1)  A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi események szolgáltatási díja nem tartalmaz hangosítást, 
zeneszolgáltatást, eszközhasználatot.

(2)  A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi eseményekhez a szükséges hangosítás, zeneszolgáltatás és 
egyéb eszközök biztosítása – anyakönyv aláírásához megfelelő asztal, pezsgőfogyasztás kellékei, szükség szerint
székek – az igénylő feladata.


7. §

(1)  A szolgáltatási díjat a hivatal pénztárában kell befizetni, az anyakönyvi eseményt megelőzően, legkésőbb az eseményt 
megelőző 5. napon.

(2)  Amennyiben az anyakönyvi esemény elmarad és azt 3 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a hivatal 
visszafizeti.

(3)(4)(5)Abban az esetben, ha az anyakönyvvezető a szabadidő kedvezményt veszi igénybe, a díj teljes egészében 
az önkormányzat bevételét képezi.

8. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a rendelet hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.




Farkas Lászlóné                                           Dr. Madzin Tibor

      jegyző                                                       polgármester