Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelete
Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2015. 03. 31- 2015. 07. 02Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelete
Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2015-03-31-tól 2015-07-02-ig
Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, továbbá az 55.§-ra vonatkozóan a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. Törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1.§
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sárvár Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 9600 Sárvár, Várkerület 2.
II. Fejezet
A képviselő-testület
1. A képviselő-testület hatásköreinek átruházása
2.§
A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatának (a továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.
2. A képviselő-testület ülésének összehívása
3.§
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 alkalommal ülésezik.
(2) A képviselő-testület rendes üléseit a hónap negyedik hetének csütörtöki napján 16 órai kezdettel a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal nagytermében tartja. Amennyiben a napirend vagy más körülmény indokolja, az ülés más időpontban és helyszínen is megtartható.
(3) Rendes ülésnek a munkatervben tervezett napirend(ek)et tárgyaló ülések tekintendők, minden más ülés – az alakuló ülés és a közmeghallgatás kivételével – rendkívüli ülés.
(4) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülést ugyanazon napirendek tárgyalására 8 napon belüli időpontra össze kell hívni.
(5) A képviselő-testület nyári ülésszünetet tarthat, melyet az I. félévi munkatervében szabályoz.
4.§
(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testület ülését.
(2) Tartós akadályoztatásnak minősül az 1 hónapot meghaladó távollét.
5.§
(1) A rendes ülésre szóló meghívót és az ahhoz csatolt írásos előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azokat a képviselő-testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(2) A kézbesítés módja az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététel.
(3) A zárt ülések előterjesztéseinek kézbesítése is a (2) bekezdésben meghatározott módon történik, azzal, hogy a jegyző gondoskodik arról, hogy az egyes előterjesztésekhez csak az arra jogosultak férhessenek hozzá.
6.§
(1) A rendkívüli ülésre szóló meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak az ülés előtt legalább 3 nappal korábban megkapják. A kézbesítésre az 5.§ (2)-(3) bekezdés rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
(2) Halasztást nem tűrő esetben a meghívást az ülést megelőzően legalább 24 órával a képviselő-testületi tagok, tanácskozási joggal meghívottak tudomására kell hozni. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód (pl. szóbeli, írásbeli, telefonon, SMS-ben, hangpostára mondással történő közlés, e-mail küldése) igénybe vehető, azonban a sürgősség okát közölni kell.
7.§
(1) A képviselő-testületi ülésre szóló meghívó tartalmazza:
a) az ülés kezdési időpontját (év, hónap, nap, óra, perc megjelölésével)
b)az ülés helyét,
c) a tárgyalni javasolt napirendi pontok címét,
d) a napirendi pontok előadóit,
e) utalást arra, ha az előterjesztés szóban történik, illetve később jelenik meg az önkormányzat honlapján, vagy az ülés kezdete előtt, illetve az ülésen kerül (papíralapon) kiosztásra.
(2) A meghívóban a napirendi pontokat a polgármester által megállapított sorrendben kell szerepeltetni.
(3) A meghívóhoz csatolni kell:
a) az előző ülés óta eltelt időszak főbb közérdekű eseményeiről, főbb intézkedésekről szóló tájékoztatót,
b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolót,
c) az átruházott hatáskörben hozott döntésekről, tett intézkedésekről szóló beszámolót,
d) az egyes napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket, határozati javaslatokat,
e) az egyes napirendi pontokkal kapcsolatos bizottsági döntésekről szóló tájékoztatót.
(4) A (3) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott beszámolók csatolására akkor kerül sor, ha az érintett időszakban érdemi intézkedésre, döntésre sor került.
8.§
(1) A képviselő-testület éves feladattervet, valamint féléves munkatervet készít, amelyben meghatározza a tárgyalandó napirendi pontokat.
(2) A polgármester a feladatterv-, munkaterv-tervezet készítéséhez javaslatot kér:
a) a képviselő-testület tagjaitól,
b) a képviselő-testület bizottságainak elnökeitől,
c) a tanácsnoktól,
d) a jegyzőtől,
e) a településen működő parlamenti képviselettel rendelkező politikai pártoktól,
f) a települési nemzetiségi önkormányzattól,
g) az önkormányzat által fenntartott intézményektől,
h) az önkormányzat által alapított gazdasági társaságoktól,
i) a fontosabb közszolgáltatást végző szervektől,
j) a polgármester által meghatározott körben a társhatóságoktól,
k) a településen működő, polgármester által meghatározott civil szervezetektől.
9.§
(1) A munkatervben meg kell tervezni a munkatervi időszakot követő félév első képviselő-testületi ülésének időpontját és napirendi pontjait is.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját (hónap megjelölésével),
b) az ülések tervezett napirendi pontjait,
c) a napirendi pontok előadóit,
d) az előkészítésben résztvevő szervek, személyek megjelölését.
10.§
(1) A feladattervet és a munkatervet a képviselő-testület a tárgyidőszakot megelőző utolsó ülésén állapítja meg.
(2) A feladattervben és a munkatervben nem tervezett napirendi pontok tárgyalásáról, tárgyalásának tervezetthez képest történő elhalasztásáról a polgármester dönt.
3. A képviselő-testület ülésének nyilvánossága
11.§
(1) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt, az aljegyzőt, a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal irodavezetőit,
b) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét,
c) a napirendi pontok előadóit,
d) a könyvvizsgálót az önkormányzat költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletének és a költségvetés végrehajtásáról szóló önkormányzati rendeletének tárgyalásakor,
e) az egészségügyi ellátások szervezését érintő napirendi pontok tárgyalásához a Vas Megyei Kormányhivatal Sárvári Járási Hivatala Népegészségügyi Intézetének vezetőjét,
f) a Városszépítő Egyesület és a Nyugdíjasok Egyesülete képviselőit tevékenységi körüket érintően,
g) akiknek meghívását – a jegyző, illetve a napirendi pont előadója javaslatának figyelembevételével – a polgármester indokoltnak tartja.
(2) A lakosság tájékoztatása érdekében a képviselő-testület ülésének meghívóját az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni (hivatalos közzététel).
(3) A képviselő-testület üléséről a lakosság számára a helyi média (különösen: Sárvári Televízió, ISIS Rádió, Sárvári Hírlap) is tájékoztatást nyújt.
12.§
(1) Zárt ülés tartásának szükségességére az előterjesztőnek kell felhívnia a figyelmet. Ennek elmaradása esetén ez a jegyző kötelessége.
(2) Amennyiben a zárt ülés tartása az Mötv. 46.§ (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben az érintett nyilatkozatának függvénye, a nyilatkozatot lehetőleg írásban kell kérni, de a szóbeli, telefonon vagy elektronikus úton történő nyilatkozat is elfogadható. A szóbeli, telefonon történő nyilatkozattételről feljegyzést kell készítenie annak a köztisztviselőnek, aki a nyilatkozattételt fogadta a nyilatkozattétel módjának és időpontjának megjelölésével. Amennyiben az érintett nem nyilatkozik, azt úgy kell tekinteni, mintha a nyilvános tárgyalásba nem egyezne bele.
(3) Amennyiben a zárt ülés tartása az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben üzleti érdekből rendelhető el, az üzleti érdekről, az ebből fakadó zárt ülés tartásáról a képviselő-testület egyedileg dönt.
(4) A zárt ülésen az Mötv. 46.§. (3) bekezdésében meghatározottakon kívül véleményezési jogkörébe tartozó ügyekben a könyvvizsgáló, a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal irodavezetői, valamint a jegyzőkönyvvezető vesznek részt.
4. Az előterjesztések
13.§
(1) Előterjesztésnek minősül a meghívóval együtt vagy azt követően, de az adott napirendi pont tárgyalását megelőzően kézbesített, vagy az ülés kezdete előtt papíralapon kiosztott írásos, továbbá az ülésen szóban ismertetett, az ülés napirendi pontjához kapcsolódó rendelettervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerül benyújtásra. A polgármester kivételesen engedélyezheti a szóbeli előterjesztést, azonban a határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani.
(3) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti a papíralapú előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülés napján az ülés kezdete előtt, vagy az ülésen történő kiosztását.
(4) Kizárólag írásos előterjesztés alapján tárgyalhatók:
a) az Mötv. 42.§-ában meghatározott ügyek,
b) az önkormányzat által alapított, vagy tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságokkal kapcsolatos ügyek.
(5) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a napirendi pont címét,
b) az előzményeket, különösen az ügyben hozott korábbi bizottsági, képviselő-testületi döntéseket, azok végrehajtásának helyzetét,
c) a kérdést szabályozó fontosabb jogszabályok megjelölését,
d) a tárgykör tárgyilagos és tényszerű bemutatását, a megalapozott döntéshozatalhoz szükséges információkat,
e) alternatív döntési lehetőség esetén az egyes döntési változatok melletti és elleni érveket, azok várható következményeit,
f) a költségkihatásokat,
g) az egyértelműen megfogalmazott döntési javaslatot, annak végrehajtásáért felelős személy megnevezését és a végrehajtás határidejét tartalmazó határozati javaslatot.
14.§
Az előterjesztés elkészítése, az érdekeltekkel történő egyeztetése, a jegyzőhöz történő eljuttatása, ezzel egyidejűleg a napirendi pont tárgyalásához meghívandókra vonatkozó javaslat megtétele a napirendi pont előadójának feladata.
15.§
A szóbeli előterjesztés leghosszabb ideje 10 perc, ezt azonban a polgármester kivételesen indokolt esetben 5 perccel meghosszabbíthatja.
5. A tanácskozás rendje
16.§
A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:
a) megnyitja az ülést,
b) megállapítja a határozatképességet, ismerteti a távollévő, ezen belül a távollétüket vagy késésüket előzetesen bejelentő képviselők nevét és kihirdeti a jelenlévő képviselők számát, a határozatképességet a teljes ülés ideje alatt ellenőrzi,
c) tájékoztatást ad az SZMSZ 7.§ (3) bekezdésének b) és c) pontjaiban foglaltakról,
d) az SZMSZ 7.§ és 13.§-ában foglaltak figyelembe vételével javaslatot tesz a napirendi pontok elfogadására,
e) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
f) hozzászóláskor bármely jelenlévő tekintetében megadja, megvonja vagy megtagadja a szót,
g) tárgyalási szünetet rendelhet el,
h) biztosítja a képviselő-testületi tagok kérdezési, bejelentési jogának gyakorlását.
17.§
A képviselő-testület a napirendek tárgyalásának megkezdése előtt vita nélkül dönt:
a) a 7.§ (3) bekezdés a)-c) pontjaiban meghatározott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról,
b) a 16.§ d) pontja szerinti a napirendi pontok elfogadásáról.
18.§
(1) A napirend előadója az írásban benyújtott előterjesztés esetén szóbeli kiegészítést tehet vagy vitaindítót tarthat, melynek időtartama 5 percnél több nem lehet.
(2) A képviselő-testület bizottsága által tárgyalt előterjesztés esetén a vita előtt lehetőséget kell adni a bizottsági vélemény SZMSZ 7.§ (3) bekezdés e) pontjában foglaltakon túli információkat tartalmazó rövid ismertetésére.
19.§
(1) Az előadóhoz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előadó köteles rövid, tényszerű választ adni.
(2) A felszólalásban a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kifejtik a napirendi ponttal kapcsolatos, azzal összefüggő észrevételeiket és a döntés-tervezettel, illetve a hozandó döntéssel kapcsolatos javaslataikat.
(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Ugyanazon napirendi pont tárgyalása során a képviselők legfeljebb két alkalommal szólalhatnak fel.
(4) A felszólalás időtartama 5 percnél, ugyanazon napirend keretében történő ismételt felszólalás esetén 2 percnél több nem lehet.
(5) A polgármester kivételesen eltekinthet a felszólalások számára és időtartamára vonatkozó szabályok alkalmazásától.
(6) A polgármester esetenként a tanácskozási joggal nem rendelkező személyeknek és közösségek képviselőinek felszólalást engedélyezhet, meghatározhatja, korlátozhatja annak időtartamát.
(7) A képviselő-testület bizottságának elnöke a bizottság feladatkörét érintő napirend tárgyalása során egy alkalommal 10 perc rendkívüli szünetet kérhet. A kérelemről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(8) A napirendi pont előadóját - a vita lezárása után - megilleti a zárszó joga, melynek időtartama 3 percnél több nem lehet.
(9) Fentiekben meghatározott időkorlátok a polgármesterre, illetve az ülést vezető alpolgármesterre, korelnökre nem vonatkoznak.
20.§
A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességével kapcsolatban észrevételt kíván tenni.
21.§
(1) A polgármester az ülés rendjének fenntartása érdekében:
a) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, vagy a hozzászólásra biztosított idő letelt,
b) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel, így tőle a szót meg kell tagadni,
c) a vita elhúzódása esetén korlátozhatja a hozzászólások időtartamát,
d) figyelmezteti a hozzászólót az üléshez nem illő, másokat sértő bejelentésektől való tartózkodásra,
e) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
f) figyelmeztetés, illetve rendreutasítás után a teremből kiutasíthatja a nem képviselő-testületi tag rendzavarót, a képviselő-testülethez méltatlan magatartás vagy az üléshez nem illő, másokat sértő kijelentések ismétlődése esetén,
g) a tanácskozás folytatását akadályozó vagy lehetetlenné tevő körülmény (tartós rendzavarás, állandó lárma) felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja,
h) ha a polgármester nem talál meghallgatásra elhagyja az elnöki széket, az ülés ezáltal félbeszakad és elnöki összehívásra folytatódik,
i) az elnöki összehívás után folytatódó ülésen történő bármilyen rendzavarás esetén az ülést berekeszti, a hátralévő napirendi pontok tárgyalását a következő ülésre elnapolja.
(2) A képviselővel szemben nem alkalmazhatók olyan szankciók, melyek megakadályoznák vagy megtiltanák a képviselő-testület munkájában, különösen a döntéshozatalban való részvételt.
22.§
A polgármester akadályoztatása vagy személyes érintettsége esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása vagy személyes érintettsége esetén a korelnök látja el a polgármester ülésvezetéssel kapcsolatos feladatait.
6. A szavazás
23.§
Minősített többséggel hozott döntés szükséges az Mötv. 50.§-ában, 55.§ (1) bekezdésében, 70.§ (1) bekezdésében, 74.§ (1) bekezdésében meghatározottakon túl:
a) hitelfelvételhez,
b) díszpolgári cím, és az önkormányzat által alapított kitüntetés, elismerés adományozásához.
24.§
(1) A képviselő-testület tagjai igen (egyetértő) vagy nem (ellen) szavazattal vesznek részt a szavazásban, illetve tartózkodhatnak a szavazástól.
(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(3) A szavazás megkezdése előtt a polgármester külön-külön ismerteti a szavazásra kerülő javaslatokat.
(4) A polgármester először a vitában elhangzott módosító és kiegészítő javaslatokat külön-külön, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot teszi fel szavazásra.
(5) A szavazásra feltett kérdést közérthetően, egyértelműen kell ismertetni, úgy, hogy az „igen”-nel vagy „nem”-mel eldönthető legyen.
25.§
(1) A polgármester a szavazás eredményét a jegyző közreműködésével állapítja meg.
(2) A szavazatok összeszámlálása után a polgármester megállapítja a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók, illetve a szavazásban részt nem vevők számát, a szavazás eredményét.
26.§
(1) A képviselő-testület név szerinti szavazást tart az Mötv. 48.§ (3) bekezdésében és az 55.§ (1) bekezdésében foglaltakon túl a polgármester, vagy az állandó bizottságok elnökei többségének indítványára.
(2) A név szerinti szavazás alkalmával a polgármester vagy a jegyző az ABC sorrendben felolvasott névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ - ”igen”, „nem”, „tartózkodom” - a jegyzőkönyvvezető a szavazati íven rögzíti és aláírásával hitelesíti. A polgármester a név szerinti szavazás eredményét kihirdeti. A név szerinti szavazatokat tartalmazó szavazati ívet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
27.§
A képviselő-testület bármely képviselő-testületi tag javaslatára titkos szavazást rendelhet el az Mötv. 46.§ (2) bekezdés c) pontjában meghatározott ügyekben.
28.§
(1) A titkos szavazás lebonyolítása a Jogi és Ügyrendi Bizottság képviselő tagjaiból alakuló szavazatszámláló bizottság feladata.
(2) A szavazatszámláló bizottság elnöki feladatait a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke, távolléte esetén elnökhelyettese, mindkettőjük távolléte esetén a bizottság jelenlévő legidősebb képviselő-tagja látja el.
(3) A képviselő-testület a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnökének javaslatára vita nélkül, egyszerű többséggel hozott döntésével kiegészíti a szavazatszámláló bizottságot, ha az ülésen a Jogi és Ügyrendi Bizottság legalább 3 képviselő-tagja nincs jelen.
(4) A titkos szavazás lebonyolítása technikai feltételeinek biztosításáról a jegyző gondoskodik.
(5) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon és urna igénybevételével történik.
29.§
(1) A szavazatszámláló bizottság a szavazás folyamatáról jegyzőkönyvet készít.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) annak megjelölését, hogy milyen ügyben történt a szavazás,
b) a szavazás helyét és idejét,
c) a szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak nevét,
d) a szavazás eredményét,
e) a szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(3) A szavazás eredményéről a szavazatszámláló bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell.
7. A képviselő-testület határozata
30.§
(1) A képviselő-testület az általa tárgyalt nem önkormányzati rendeletben szabályozandó, döntést igénylő ügyekben a (2) bekezdésben meghatározott kivételekkel, normatív határozattal vagy egyedi határozattal (a továbbiakban együtt: határozat) dönt.
(2) A képviselő az SZMSZ 32.§ (1) bekezdésében meghatározott módon kezdeményezheti határozat meghozatalát.
(3) A képviselő-testület jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, határozat meghozatala nélkül dönt a 16.§ c) és d) pontjaiban meghatározottak elfogadásáról, továbbá ügyrendi kérdésekről.
31.§
(1) A képviselő-testület határozatait az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
(2) A képviselő-testület határozatairól tárgy szerinti betűsoros nyilvántartást kell vezetni.
8. Önkormányzati rendelet alkotás
32.§
(1) Az önkormányzati rendelettel (a továbbiakban: rendelet) szabályozandó társadalmi viszonyok pontos megjelölését és a szabályozás lényeges elemeit és indokolását is tartalmazó kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, aki azt a feladatköre szerint érintett bizottsággal (bizottságokkal) és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.
(2) A rendeletalkotás szakmai előkészítése a jegyző feladata.
(3) A képviselő-testület a rendeletalkotás előkészítésével megbízhatja állandó bizottságát, vagy az előkészítésre ideiglenes bizottságot hozhat létre, illetve külső szakértőt kérhet fel.
(4) A lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő rendeletek tervezeteit a képviselő-testület döntése szerint az önkormányzat hivatalos honlapján, illetve a Sárvári Hírlapban közzé kell tenni, lakossági fórum(ok)on kell ismertetni, véleményeztetni.
(5) A tervezetet megvitatás céljából a tárgy szerint érintett bizottság(ok), illetve a Jogi és Ügyrendi Bizottság elé kell terjeszteni. Erre az ülésre szükség szerint más külső szakembereket is meg lehet hívni.
(6) Az előkészítés után kell a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszteni.
(7) A rendeletek hiteles szövegének megszerkesztéséről, kihirdetéséről, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról, a hatályos rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
33.§
(1) A rendeletek kihirdetése szempontjából helyben szokásos módnak kell tekinteni az önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelentetést.
(2) A kihirdetés időpontjának az önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelenés időpontját kell tekinteni.
(3) A rendeleteket a kihirdetésüket követő 15 napon belül meg kell küldeni az érintetteknek. Ez történhet elektronikus, vagy postai úton.
9. A jegyzőkönyv
34.§
(1) A jegyzőkönyvnek az Mötv. 52.§ (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmaznia kell:
a) az ülés jellegét (alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatás),
b) az ülés módját (nyilvános vagy zárt),
c) a tanácskozási joggal jelenlévők nevét,
d) a távolmaradt képviselők nevét, megjelölve a távolmaradásukat előre bejelentőket,
e) a rendeletalkotással és határozathozatallal kapcsolatos szavazás módját - képviselői kérelemre a kisebbségi véleményt,
f) az alkotott rendeletek számát és tárgyát utalással arra, hogy a rendelet teljes szövege a jegyzőkönyv melléklete,
g) az ülésen történt fontosabb eseményeket.
(2) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:
a) az ülésre szóló meghívót,
b) az írásbeli előterjesztéseket, határozati javaslatokat,
c) a jegyzőnek a képviselő-testület jogszabálysértő döntés-tervezetével, döntésével kapcsolatos írásbeli észrevételét,
d) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv(ek)et,
e) az SZMSZ 26.§ (2) bekezdése szerinti szavazatokat tartalmazó névsort,
f) a képviselők által írásban benyújtott kérdéseket, az azokra írásban adott választ, válaszokat,
g) a képviselő-testület által alkotott rendeleteket.
35.§
A jegyzőkönyvet – a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével - az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.
10. A közmeghallgatás
36.§
A közmeghallgatás összehívására, működési rendjére, az arról készült jegyzőkönyvre az SZMSZ képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályait értelemszerűen alkalmazni kell.
III. Fejezet
A képviselő
37.§
(1) A képviselőt képviselői tevékenységével összefüggő ügyben a polgármester, a jegyző, a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói munkaidőben soron kívül kötelesek fogadni és részére – a hatályos jogszabályi előírások betartása mellett – a kért felvilágosítást, tájékoztatást megadni.
(2) A képviselő az Mötv.-ben foglalt kötelezettségein kívüli főbb kötelességei:
a) előzetes bejelentése annak, hogy a képviselői munkájában akadályoztatva van,
b) igény szerint fogadóóra tartása, melynek időpontját és helyét az önkormányzat hivatalos honlapján, illetve a helyi médiában /Sárvári Hírlapban, a Sárvári Televízió képújságján, ISIS Rádióban/ közzé kell tenni.
38.§
(1) Az önkormányzat a képviselő kérésére évente egy alkalommal gondoskodik a képviselői fogadóóra előkészítéséről, technikai feltételeinek biztosításáról, és viseli annak költségeit.
(2) A fogadóóra lehetséges helyszínei:
a) az egyéni választókerületi képviselő számára a választókerület területén lévő, ennek hiányában ehhez legközelebbi közintézményben vagy az SZMSZ 2. mellékletében felsorolt közintézmények,
b) a listán megválasztott képviselők számára az SZMSZ 2. mellékletében felsorolt közintézmények.
39.§
(1) A képviselő a képviselő-testület ülésén, a napirendi pontok megtárgyalását követően kérdést, valamint bejelentést tehet.
(2) Kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.
(3) A kérdést feltenni maximum 2 perc időtartamban, a választ megadni maximum 5 perc időtartamban lehet.
40.§
(1) A képviselő-testület a kötelezettségeit megszegő képviselő részére megállapított tiszteletdíjat 25 %-kal, 6 havi időtartamra csökkenti.
(2) Kötelezettségét megszegi
a) az a képviselő, aki két egymást követő ülésen nem vesz részt a képviselő-testület ülésén, és távolmaradását előzetesen nem jelezte,
b) az a képviselő, aki az Mötv. 49.§ (1) bekezdésében meghatározott személyes érintettségére vonatkozó bejelentését elmulasztja,
c) az a bizottsági elnök és tag, aki két egymást követő ülésen nem vesz részt a bizottság ülésén, és távolmaradását előzetesen nem jelezte.
(3) A képviselő, a bizottsági elnök és tag akkor vesz részt a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén, ha a képviselő-testület vagy a bizottság által elfogadott napirendek több mint felének tárgyalásánál jelen van.
(4) Az (1)-(3) bekezdésekben foglaltak a bizottság nem képviselő tagjaival szemben is alkalmazandók.
IV. Fejezet
A képviselő-testület szervei
11. A képviselő-testület bizottságai
41.§
(1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre és tagjainak számát az alábbiakban határozza meg:
a) Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság 11 fő
b) Humán Erőforrás Bizottság 11 fő
c) Jogi és Ügyrendi Bizottság 11 fő
(2) A bizottság ülésére a polgármestert, az alpolgármestert és a jegyzőt meg kell hívni.
(3) A bizottságok rendes üléseit a hónap második hetének csütörtöki napján tartják a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal 218. számú tárgyalójában, az alábbi időpontokban:
a) Jogi és Ügyrendi Bizottság: 14.00 óra
b) Humán Erőforrás Bizottság: 15.00 óra
c) Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság: 16.00 óra
Amennyiben a napirend vagy más körülmény indokolja, az ülés más időpontban és helyszínen is megtartható.
42.§
(1) A bizottság dönt az SZMSZ 1. melléklete 1. pontjában meghatározott ügyekben.
(2) A bizottság a munkatervben meghatározottak szerint részt vesz a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előkészítésében.
(3) A bizottság lehetőség szerint véleményt nyilvánít a munkatervben nem szereplő, de képviselő-testületi döntést igénylő esetekben.
43.§
A képviselői összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatos feladatok ellátására a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság jogosult.
44.§
(1) A vagyonnyilatkozatot a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi. A vagyonnyilatkozatba a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság 2 tagjának jelenlétében a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatalban bárki betekinthet. A betekintést az arra vonatkozó igény bejelentésétől számított 3 munkanapon belül kell biztosítani.
(2) A képviselő és hozzátartozója vagyonnyilatkozatát a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatalban kell őrizni.
45.§
(1) Az Mötv. 57.§ (3) bekezdése szerinti ideiglenes bizottság létrehozásáról rendelkező határozatnak tartalmaznia kell:
a) a bizottság létrehozásának célját és konkrét feladatát,
b) a bizottság elnökének, elnökhelyettesének és tagjainak nevét,
c) a feladat elvégzésére megállapított feltételeket és határidőt.
(2) Az ideiglenes bizottság munkarendjének belső szabályait első ülésén állapítja meg figyelemmel az Mötv-ben és az SZMSZ-ben foglalt rendelkezésekre.
(3) Az ideiglenes bizottság feladatának elvégzése után munkájáról köteles a képviselő-testületnek beszámolni. A bizottság elnökének és tagjainak megbízatása a beszámoló elfogadásával megszűnik.
12. A tanácsnok
46.§
(1) A képviselő-testület sport-ifjúsági és lakásügyi tanácsnokot (a továbbiakban: tanácsnok) választ.
(2) A tanácsnok feladatai különösen:
a) részt vesz a sport-ifjúságügyi és lakásügyi tárgyú döntések előkészítésében, végrehajtásában,
b) részt vesz az önkormányzati bérlakás állományt érintő rendeletek előkészítésében,
c) kapcsolatot tart a városi sportszervezetekkel,
d) közreműködik a városi sportrendezvények szervezésében.
13. A polgármester
47.§
A polgármester minden hónapban – július és augusztus hónapok kivételével - legalább egy alkalommal fogadóórát tart, melynek helyéről és időpontjáról az önkormányzat honlapján, a helyi médiában (a Sárvári Hírlapban, a Sárvári Televízió képújságjában, az ISIS Rádióban) és a megyei napilapban (Vas Népe) tájékoztatást kell közzé tenni.
48.§
Az Mötv. 68.§ (3) bekezdése alapján a polgármester dönt:
a) a képviselő-testület vagy a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság által egyszerű beszerzésben vagy közbeszerzési eljárással jóváhagyott szerződés teljesítési határidejének meghosszabbításáról,
b) önrészt nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról.
14. Az alpolgármester
49.§
(1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy főállású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester teljes jogkörrel helyettesíti a polgármestert akadályoztatása vagy tartós távolléte esetén.
(3) Az alpolgármester minden hónapban – július és augusztus hónapok kivételével - legalább egy alkalommal fogadóórát tart, melynek helyéről és időpontjáról az önkormányzat honlapján, a helyi médiában (a Sárvári Hírlapban, a Sárvári Televízió képújságjában, az ISIS Rádióban) és a megyei napilapban (Vas Népe) tájékoztatást kell közzé tenni.
15. A jegyző és az aljegyző
50.§
A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére a jegyzői feladatokat a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal Gazdasági és Városfejlesztési Irodájának irodavezetője látja el.
16. A közös önkormányzati hivatal
51.§
(1) A képviselő-testület egységes önálló hivatalt hoz létre Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel, melynek címe: 9600 Sárvár, Várkerület 2.
(2) A Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal belső tagozódása:
a) Hatósági Iroda
b) Humánpolitikai Iroda
c) Gazdasági és Városfejlesztési Iroda
ca) Gazdasági vezető – Gazdasági Csoport
cb) Városi főmérnök – Városfejlesztési Csoport
d) Belső ellenőr
e) Turisztikai, idegenforgalmi referens
(3) A (2) bekezdésben felsorolt önálló szervezeti egységeken belüli további szervezeti egységeket (pl.: csoportokat) a polgármester egyetértésével a jegyző hozhat létre.
V. Fejezet
A helyi népszavazás
52.§
Helyi népszavazást a választópolgárok legalább 25%-a kezdeményezhet.
VI. Fejezet
Lakossági fórumok
53.§
(1) A lakosságot, illetve a városfejlesztést jelentősen érintő testületi döntések előtt, azok sokoldalú előkészítése érdekében, jelentős közérdekű ügyekben, valamint a város egyes összefüggő részein élő állampolgárokat érintő közszolgáltatási kérdésekben, továbbá a lakosság bizonyos szempontok szerint (pl.: kor, foglalkozás) homogén régeteket érintő ügyekben a lakosság, valamint a társadalmi szervezetek, a lakosság önszerveződő közösségei tájékoztatása és véleményének megismerése céljából várospolitikai fórumokat, városrész tanácskozásokat, réteg-tanácskozásokat (összefoglalóan: lakossági fórumokat) lehet szervezni.
(2) A lakossági fórumok összehívását kezdeményezheti:
a) az egyéni választókerületi képviselő,
b) a képviselő-testület bizottsága,
c) a jegyző.
(3) A lakossági fórumok szervezéséről a polgármester dönt.
(4) A lakossági fórumokat a polgármester hívja össze. A polgármester lakossági fórum összehívására felhatalmazhatja az alpolgármestert, illetve az egyéni választókerületben megválasztott települési képviselőket.
(5) A lakossági fórumokat a polgármester, felhatalmazása, illetve felkérése alapján az alpolgármester vezeti. A lakossági fórumok vezetésére a polgármester az egyéni választókerületben megválasztott települési képviselőket is felhatalmazhatja, illetve felkérheti.
(6) A lakossági fórumok helyéről, idejéről, az ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő ügyekről az önkormányzat hivatalos honlapján, a helyi médiában /a Sárvári Hírlapban, a Sárvári Televízió képújságjában, az ISIS Rádióban/ és a megyei napilapban /Vas Népe/ tájékoztatást kell közzétenni. Szükség szerint egyéb közzétételi mód is alkalmazható.
54.§
A lakossági fórum lehetőséget biztosít arra, hogy a képviselő az Mötv. 32.§ (2) bekezdés k) pontjában meghatározott kötelezettségének eleget tegyen.
VII. Fejezet
A települési nemzetiségi önkormányzat
55.§
(1) Sárvár városban Sárvári Roma Nemzetiségi Önkormányzat (a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) működik.
(2) Az önkormányzat a képviselő-testület, valamint a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete által kötött együttműködési megállapodás alapján, az abban foglaltak szerint a nemzetiségi önkormányzat részére az alábbiakat biztosítja:
a) az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati feladat ellátásához a Nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80.§ (1) bekezdés a) pontja alapján ingyenes használatba adja a Sárvár Város Önkormányzata tulajdonában álló Sárvár, Széchenyi u. 31. szám alatti, 41,26 m2 nagyságú irodahelyiséget,
b) a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete, tisztségviselői, képviselői feladatainak ellátáshoz szükséges tárgyi és személyi feltételeket,
c) az önkormányzat a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal Humánpolitikai Irodája által gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítéséről /meghívó, előterjesztések elkészítése, sokszorosítása, postázása/, a képviselő-testületi jegyzőkönyveinek elkészítéséről, az elnök és a jegyzőkönyv-hitelesítő általi aláírásáról, a képviselő-testületi és tisztségviselői döntések, levelezés előkészítéséről, az ehhez kapcsolódó nyilvántartási, iratkezelési, adminisztrációs feladatok ellátásáról,
d) az önkormányzat viseli az a-c. pontokban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket /a nemzetiségi önkormányzat tisztségviselői és a képviselők telefonhasználata költségeinek kivételével/. Az ezt meghaladó feladatok ellátásának költségeit és az egyéb működési költségeket a nemzetiségi önkormányzat viseli.
VIII. Fejezet
Az önkormányzat kormányzati funkciói.
56.§
Az önkormányzat kormányzati funkcióit az SZMSZ 3. melléklete tartalmazza.
IX. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
57.§
(1) Jelen önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Jelen önkormányzati rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének:
a) Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2007. (III.22.) önkormányzati rendelete,
b) a helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló 28/2001. (VI.21.) önkormányzati rendelete,
c) az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök és bizottsági tagok, valamint a tanácsnokok tiszteletdíjának megállapításáról szóló 16/2014. (XI.3.) önkormányzati rendelet 4.§-a.
Sárvár, 2015. március 26.
/ : Kondora István : / / : dr. Szijártó Valéria : / polgármester jegyző
Jelen rendelet 2015. március 30-án kihirdetésre került.
Sárvár, 2015. március 30.
/ : dr. Szijártó Valéria : /
jegyző
1. melléklet a 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelethez
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖREINEK JEGYZÉKE
1.Bizottságokra átruházott hatáskörök
1.1.Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság
1.1.1.A lakások és helyiségek bérletéről és a Fiatal Házasok Otthona fenntartásáról és működéséről szóló 2/1994.(II.8.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.1.1.Évente meghatározza a piaci feltételekkel bérbeadható önkormányzati bérlakások pályázati feltételeit. /2/1994.(II.8.) Ör. 5.§/
1.1.1.2.Gyakorolja az önkormányzati tulajdonú nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos hatáskört. /2/1994.(II.8.) Ör. 1.§ (3) bek./
1.1.1.3.A megüresedett önkormányzati helyiségek hasznosításával kapcsolatban pályázati felhívást tesz közzé, a beérkezett pályázatokat elbírálja. /2/1994.(II.8.) Ör. 25/A. § (1) bek./
1.1.1.4. A bérlőtársi jogviszony létesítéshez hozzájárulást ad. /2/1994.(II.8.) Ör. 25.§ (6) bek./
1.1.1.5.Az önkormányzatot az 1993.évi LXXVIII. törvény 85/F.§-a alapján megillető elővásárlási joggal kapcsolatos – tulajdonszerzést eredményező – jognyilatkozatot tesz. /2/1994.(II.8.) Ör. 41.§ (1) bek./
1.1.1.6. Dönt az elvárt bérleti díjról. /2/1994.(II.8.) Ör. 25/A. § (3) bek./
1.1.1.7. Döntés a helyiségbérleti szerződés felmondásának polgármester által történő gyakorlásáról. /2/1994.(II.8.) Ör. 25/A. § (6) bek./
1.1.1.8.Hozzájárulás a helyiségbérleti szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséhez. /2/1994.(II.8.) Ör. 25/A. § (7) bek./
1.1.2.A lakásszerzési támogatásokról szóló 6/2011.(II.18.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.2.1. Az ingatlan további megterhelésével, a már bejegyzett jelzálogjog rangsorának megváltoztatásával kapcsolatos, illetve egyéb a hitelezőt megillető nyilatkozat megtétele, engedély megadása. /6/2011.(II.18.) Ör. 3.§ (4) bek./
1.1.3.Az építészeti örökség helyi védelméről szóló 41/2003.(XI.27.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.3.1.Meghatározza a védetté nyilvánított helyi építészeti értékek, valamint a lakó funkciójú műemlék ingatlanok homlokzata megóvásának, fennmaradásának, megőrzésének elősegítése érdekében képzett pénzügyi alap felhasználására vonatkozó minden év május 15-ig meghirdetendő pályázat feltételeit, az eljárás szabályait. /41/2003.(XI.27.) Ör. 12.§ (1) bek./
1.1.3.2.Dönt a védetté nyilvánított helyi építészeti értékek megóvásának, fennmaradásának, megőrzésének elősegítésére kiírt pályázatok elbírálásáról. /41/2003.(XI.27.) Ör. 12.§ (8) bek./
1.1.4.Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 3/2013. (II.18.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.4.1. A vagyonkezelés ellenőrzése a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság által végzett eseti ellenőrzéssel. /3/2013. (II.18.) Ör. 10.§ (1) bekezdés c) pont/
1.1.4.2. Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyontárgy értékesítésére, vagy – a bérbe-, használatba, illetve haszonbérbe adás kivételével – ellenérték fejében történő hasznosítására és megterhelésére irányuló, valamint az Önkormányzat tulajdonába kerülő vagyontárgyra vonatkozó döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi (piaci) értéke tekintetében dönt a forgalmi értékbecslés alkalmazásáról. /3/2013. (II.18.) Ör. 14.§ (1) bekezdés a) pont/
1.1.4.3. A Képviselő-testület által értékesítésre kijelölt, 5 (öt) millió forint értékhatár alatti értékesítése, megterhelése. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés a) pont/
1.1.4.4. 5 (öt) millió forint értékhatár alatt az önkormányzatot megillető vételi és visszavásárlási jog gyakorlása /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés b) pont/
1.1.4.5. Egyenként 100 (egyszáz) ezer forint és 500 (ötszáz) ezer forint értékhatár közötti behajthatatlan követelésekről való lemondás, azok törlése. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés c) pont/
1.1.4.6. 500 (ötszáz) ezer forint értékhatárt elérő, de 5 (öt) millió forint értékhatárt el nem érő készpénz vagyon elfogadása. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés d) pont/
1.1.4.7. Az önkormányzat, az önkormányzati fenntartású költségvetési szerv és a vagyonkezelő használatban lévő 100 (egyszáz) ezer forintot meghaladó ingó vagyontárgy, vagyoni értékű jog értékesítése. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés e) pont/
1.1.4.8. 500 (ötszáz) légköbmétert meg nem haladó épület bontásához tulajdonosi hozzájárulás megadása. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés f) pont/
1.1.4.9. Tulajdonosi hozzájárulás megadása a csapadékvíz önkormányzati tulajdonú csapadékcsatornába vagy nyílt árokba történő bevezetéséhez. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés g) pont/
1.1.4.10. Tulajdonosi hozzájárulás megadása az önkormányzati tulajdonú járda felújításához, burkolásához, térkövezéséhez /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés h) pont/
1.1.4.11. Tulajdonosi hozzájárulás megadása az önkormányzati tulajdonú zöldterület parkoló kialakítása céljából történő leburkolásához. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés i) pont, illetve a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42.§ /3/ bekezdése/
1.1.4.12. Tulajdonosi hozzájárulás megadása önkormányzati tulajdonú ingatlanon nyomvonal jellegű építményekhez kapcsolódó felszín feletti műtárgyak elhelyezéséhez. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés j) pont/
1.1.4.13. Amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik, tulajdonosi hozzájárulás megadása önkormányzati tulajdonú ingatlanon építési engedély és bejelentés nélkül végezhető építési tevékenységhez. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés k) pont/
1.1.4.14. Az önkormányzati közfeladatot ellátó, önkormányzati alapítású költségvetési szervek használatában levő vagyon kivételével az önkormányzati vagyon használati, hasznosítási jogának 2 évet meg nem haladó átengedése értékhatár nélkül. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (2) bekezdés l) pont/
1.1.4.15. Az önkormányzati közfeladatot ellátó, önkormányzati alapítású költségvetési szerveket megillető – egy évet meghaladó időtartamra szóló - bérbeadási jog gyakorlásához való előzetes hozzájárulás /3/2013. (II.18.) Ör. 17. § (2) bekezdés m) pont).
1.1.5. Az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II.16.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.5.1. Jogosult az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak előirányzat-módosítására és a kiadásai előirányzatok közötti átcsoportosításra esetenként és intézményenként vagy feladatonként 10.000 e Ft összeg erejéig /3/2015.(II.16.) Ör. 16.§ (2) bek./
1.1.5.2 Dönt az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton az egyházak támogatására jóváhagyott előirányzat felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 19.§ (6) bek./
1.1.5.3. A költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján dönt a 2.000 e Ft értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 15.§ (4) bek./
1.1.6. A környezetvédelem helyi szabályozásáról szóló 2/1999.(I.28.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.6.1.Gondoskodik a környezetvédelmi alap felhasználásáról, a képviselő-testületnek történő beszámolási kötelezettség mellett. /2/1999.(I.28.) Ör. 16.§ (3) bek./
1.1.6.2.Kiadja a fás szárú növények védelméről szóló 346/2008.(XII.30.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, közterületen lévő fás szárú növény kivágására vonatkozó engedély iránti kérelemhez szükséges hozzájáruló nyilatkozatot.
1.1.7. A Képviselő-testület 265/2013. (XI.28.) határozatával jóváhagyott Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzatához kapcsolódó hatáskörök:
1.1.7.1.Előkészíti a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó beszerzéssel vagy közbeszerzéssel kapcsolatos döntéseket. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 7.§ (3) bek. a) pontja/
1.1.7.2.Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzata alapján átruházott hatáskörben dönt az adott beszerzési vagy közbeszerzési eljárás eljárástípusáról, jóváhagyja a felhívást és a dokumentációt, dönt az eljárás eredményéről, adott esetben dönt ismételt eljárás lefolytatásáról, dönt a szerződés módosításáról, dönt külső szakértő személy/szerv kijelöléséről és megbízásáról. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 7.§ (3) bek. b) pontja /
1.1.7.3.Dönt minden olyan kérdésben, melyet jelen szabályzat nem utal más személy(ek)/szerv(ek) hatáskörébe. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 7.§ (3) bek. c) pontja/
1.1.7.4. Ellátja a IV. Fejezet szerint hatáskörébe utalt feladatokat. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 7.§ (3) bek. d) pontja /
1.1.7.5. Tárgyalásos eljárás esetén dönt az ajánlattevő(k) alkalmasságáról, az ajánlat(ok) érvényességéről, az ajánlattevő(k) tárgyalásra bocsáthatóságáról. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 7.§ (3) bek. e) pontja /
1.1.7.6.Felkéri a Bíráló Bizottság eseti szakértő tagját. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 9.§ (3) bek. a) pontja/
1.1.8. Az elővásárlási joggal nem terhelt önkormányzati tulajdonú bérlakások elidegenítéséről szóló 13/2014. (VI.27.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.1.8.1. Az értékesítésre kijelölt bérlakás értékesítése (vételi ajánlat közlése, elfogadása) /13/2014.(VI.27.) Ör. 2.§ (2) bek./
1.1.8.2. Az értékesítésére történt kijelölést követően a bérlakás forgalmi értékének – mely egyben a lakás vételára - a meghatározása. /13/2014.(VI.27.) Ör. 3.§ (1) bek./
1.1.8.3. Annak meghatározása, hogy a bérlakás elidegenítésre versenyeztetéssel, vagy versenyeztetés mellőzésével kerül sor. /13/2014.(VI.27.) Ör. 5.§ /
1.1.8.4. Dönt a versenyeztetés módjáról, főbb feltételeiről és annak eredményéről. A 6. §. (4) bekezdésben foglaltakat kivéve meghatározza a versenyeztetés lebonyolításának egyéb, technikai szabályait. /13/2014.(VI.27.) Ör. 6.§ (1) bek./
1.2. Humán Erőforrás Bizottság
1.2.1.A lakások és helyiségek bérletéről és a Fiatal Házasok Otthona fenntartásáról és működéséről szóló 2/1994.(II.8.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.2.1.1.Önkormányzati tulajdonban álló lakás esetében gyakorolja mindazon bérbeadói jogokat, melyet az önkormányzati rendelet másként nem szabályoz. /2/1994.(II.8.) Ör. 1.§ (3) bek./
1.2.1.2.Megállapítja, kiegészíti, módosítja a szociális alapon önkormányzati bérlakásban részesülők névjegyzékét. /2/1994.(II.8.) Ör. 4.§/
1.2.1.3.Határozatlan idejű lakásbérleti szerződés közös megegyezéssel történő megszűntetése esetén másik bérleti lehetőséget vagy pénzbeli térítést nyújt. /2/1994.(II.8.) Ör. 19.§/
1.2.1.4.Lakáscseréhez hozzájárulást ad. /2/1994.(II.8.) Ör. 20.§/
1.2.1.5.Megállapítja a Fiatal Házasok Otthonára jogosultak névjegyzékét. /2/1994.(II.8.) Ör. 30.§ (1) bek./
1.2.1.6.Gyakorolja a Fiatal Házasok Otthona tekintetében mindazon bérbeadói jogokat, melyet az önkormányzati rendelet másként nem szabályoz. /2/1994.(II.8.) Ör./
1.2.1.7.Nyilvánosan közzéteszi a piaci feltételekkel bérbeadható lakások jegyzékét. /2/1994.(II.8.) Ör. 5.§/
1.2.1.8.Az önkormányzati intézmények és a helyi szervek szakemberellátásának biztosítása érdekében a szakember részére egyedi döntésével önkormányzati bérlakást biztosíthat. /2/1994.(II.8.) Ör. 6.§/
1.2.1.9.Az otthon feladatának ellátására szolgáló lakásokat kijelöli. /2/1994.(II.8.) Ör. 39.§/
1.2.2. A lakásszerzési támogatásokról szóló 6/2011.(II.18.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.2.2.1.Lakásszerzési támogatás iránti kérelmekről dönt. /6/2011.(II.18.) 3§ (2) bek./
1.2.3. A szociális ellátásokról szóló 4/2015.(II.16.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
1.2.3.1.A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások esetében a személyi térítési díj megállapításával kapcsolatos jogorvoslati kérelmekről dönt. /4/2015.(II.16.) Ör. 28.§ (2) bek./
1.2.4.A sportról szóló 40/2001.(XI.22.) önkormányzati rendelethez kapcsolódóan:
1.2.4.1.Dönt a városi sportegyesületek önkormányzati alaptámogatásának mértékéről a sportról szóló rendelet 1. számú melléklete alapján. /40/2001.(XI.22.) Ör. 6.§ (2) bek. a) pont/
1.2.4.2.Ellenőrzi a sportegyesületeknél az önkormányzati támogatás felhasználását. /40/2001.(XI.22.) Ör. 6.§ (2) bek. b) pont/
1.2.4.3.Pályázati felhívást tesz közzé és a beérkezett pályázatokat elbírálja a sportról szóló rendeletben meghatározott feladatokat ellátó, sárvári székhelyű városi sportegyesületek, diák- és szabadidősport egyesületek, sportszövetségek, sportcélú alapítványok, sportközösségek pénzbeni, vagy természetbeni alaptámogatásban való részesítésére. /40/2001.(XI.22.) Ör. 8.§ (1)-(2) bek./
1.2.5.Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II.16.) önkormányzati rendelethez kapcsolódóan:
1.2.5.1. Dönt az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a városi nagy-rendezvények, a társadalmi szervezetek és rendezvényeik támogatására, a közművelődési pályázat önrészére tervezett keretösszeg felosztásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 19.§ (3) bek./
1.2.5.2. Dönt az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a sportcélú támogatásokra, a sporttelepek fenntartásának támogatására, a sportegyesületek terembérleti díjára tervezett keretösszeg felosztásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 19.§ (5) bek./
1.2.6. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról és a közterületek tisztán tartásának szabályairól szóló 24/2013. (IX.30.) önkormányzati rendelethez kapcsolódóan:
1.2.6.1.Az ingatlan-tulajdonos közszolgáltatási díjfizetési kötelezettségét az önkormányzat költségvetése terhére részben vagy egészben átvállalhatja azon magánszemély ingatlantulajdonosoktól, akik azt szociális rászorultságuknál fogva megfizetni átmenetileg, vagy időszakosan nem tudják. /24/2013.(IX.30.) Ör. 15.§ (1) bek./
1.2.6.2.Eltekinthet az átmeneti segélyre vonatkozó jövedelemhatároktól különös méltánylást érdemlő helyzetben lévő személy esetén /24/2013.(IX.30.) Ör. 15.§ (3) bek./
1.2.7. A gyermekek napközbeni ellátásáért és a gyermekétkeztetésért fizetendő térítési díjakról szóló …/2015. (III.30.) önkormányzati rendelethez kapcsolódóan:
1.2.7.1. Dönt a Gytv. 148.§ (6) bekezdés alapján benyújtott jogorvoslati kérelemről. /…/2015. (III.30.) Ör. 2.§ (3) bek./
1.2.7.2. Elbírálja a Gytv. 37/A.§ (4) bekezdés alapján benyújtott panaszt. /…/2015.(III.30.) Ör. 3.§ (2) bek./
1.2.8. Egyéb:
1.2.8.1.Jóváhagyja az önkormányzat által egészségügyi alapellátás (felnőtt és gyermek háziorvosi, felnőtt- és iskolafogászati) biztosítására vállalkozó orvossal, vagy társasággal kötött területi ellátási szerződések módosítását az alábbi esetekben:
1.2.8.1.1.rendelési idő változása
1.2.8.1.2.helyettesítő orvos személyében bekövetkező változás
1.2.8.1.3. a vállalkozó társaságon belül a személyes ellátási kötelezettséggel rendelkező orvos személyében bekövetkező változás.
1.2.8.2. Az egészségügyi közintézmények vezetőjének és vezetőhelyetteseinek képesítési követelményeiről, valamint a vezetői megbízás betöltése érdekében kiírt pályázat részletes eljárási szabályairól szóló 13/2002. (III.28.) EüM rendelet (továbbiakban: EüM rendelet) 2.§ (2) bekezdése, 3.§ (2) bekezdése alapján felmentést ad a képesítési feltétel alól, és a vezetői gyakorlat megléte alól, az EüM rendelet 5.§ (2) bekezdése alapján felmentést ad a vezetői gyakorlat megléte alól.
2.Polgármesterre átruházott hatáskörök
2.1. A szociális ellátásokhoz kapcsolódó hatáskörök:
2.1.1. Az arra rászorulónak – hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül – rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosítani, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti. (1993. évi III. törvény 7. §)
2.1.2. Dönt az alábbi szociális ellátásokról:
2.1.2.1. fűtéstámogatás,
2.1.2.2. köztemetés (1993. évi III. törvény 48. §),
2.1.2.3. települési támogatás,
2.1.2.4. rendkívüli települési támogatás,
2.1.2.5. temetési kölcsön,
2.2.2.6. természetbeni segély.
2.2.A lakások és helyiségek bérletéről és a Fiatal Házasok Otthona fenntartásáról és működéséről szóló 2/1994.(II.8.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.2.1.Az önkormányzatot az 1993.évi LXXVIII. törvény 85/F.§-a alapján megillető elővásárlási joggal kapcsolatos – tulajdonszerzést közvetlenül nem eredményező – árverést, értékesítést megelőzően, továbbá az árverés folyamata alatt jognyilatkozatot tesz. /2/1994.(II.8.) Ör. 41.§ (2) bek./
2.3.A lakásszerzési támogatásokról szóló 6/2011.(II.18.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.3.1.Lakásszerzési támogatás biztosítékául bejegyzett jelzálogjog és elidegenítési és terhelési tilalom eredeti időpontig történő átjegyzéséről dönt, feltéve, hogy az újonnan vásárolt/épített lakás/ ház is Sárvár város közigazgatási területén található. /6/2011.(II.18.) Ör. 3.§ (6) bek./
2.4.A város címerének, zászlajának és pecsétjének a megállapításáról és használatának a rendjéről szóló 27/1992.(XII.8.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.4.1.A rendelet 2.§ (4) bekezdésében meghatározott esetekben a címer alkalmazásának módjára szabályokat állapíthat meg, konkrét esetben a városi címer használatát megtilthatja. /27/1992.(XII.8.) Ör. 2.§ (5) bek./
2.4.2.Engedélyezi a város címerének a 2.§ (4) bekezdésében foglaltakon túli használatát, felhasználását, illetve forgalomba hozatala céljából történő előállítását. /27/1992.(XII.8.) Ör. 4.§ (1) bek./
2.4.3.Indokolással megtagadhatja a város címerének és zászlójának felhasználásra, alkalmazására vagy forgalomba hozatalára vonatkozó engedély kiadását. /27/1992.(XII.8.) Ör. 4. § (9) bek./
2.4.4.Díjat állapíthat meg a városi címer használatára vonatkozó engedély kiadásáért. /27/1992.(XII.8.) Ör. 5.§ (2) bek./
2.4.5.Ugyanezek a hatáskörök illetik meg a városi zászló, valamint a városi pecsét használatára vonatkozóan. /27/1992.(XII.8.) Ör. 8.§, 27/1992.(XII.8.) Ör. 11.§/
2.5.A temetők és a temetkezés rendjéről szóló 20/2001.(IV.19.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.5.1.A rendeletben meghatározott feltételekkel díszsírhelyet adományozhat. /20/2001.(IV.19.) Ör. 11.§ (1) bek./
2.5.2. Ellátja a szociális temetéssel összefüggő, az Önkormányzat, mint fenntartó hatáskörébe utalt feladatokat. /20/2001.(IV.19.) Ör. 11/B.§ (2) bek./
2.6.A közterület használatáról és a városkép védelméről szóló 22/2001.(V.17.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.6.1.Kiadja a közterület használati engedélyt. /22/2001.(V.17.) Ör. 5.§ (2) bek./
2.6.2.A közterület használat díját mérsékelheti vagy elengedheti, ha a közterületet jótékonysági célú, sport, kulturális vagy egyházi rendezvényre veszik igénybe, vagy a közterület használat városi közérdeket szolgál. /22/2001.(V.17.) Ör. 9.§ (5) bek./
2.6.3.Különösen indokolt esetben (pl. munkaszüneti nap) a közterület használatát a helyszínen engedélyezheti, ha a rendeltetéstől eltérő célú használatot a rendelet nem tiltja. /22/2001.(V.17.) Ör. 12.§/
2.6.4. A kérelmező és a megyei kormányhivatal közötti, filmalkotás forgatására vonatkozó közterület-használatot rendező hatósági szerződés jóváhagyása a polgármester hatásköre. /22/2001.(V.17.) 6/C.§ (4) bek./
2.7.Közbeszerzéshez kapcsolódó hatáskörök:
2.7.1.A Polgármester Sárvár Város Önkormányzata, mint ajánlatkérő képviselője. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (1) bek./
Ezen tisztségében
2.7.1.1.A Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság által jóváhagyott eljárást megindító hirdetmény jogszerűségét ellenjegyzésével igazolja, /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. a) pontja/
2.7.1.2.Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzatának 7.§ (4) bekezdésében foglalt kötelezettségvállalás érdekében ellenjegyzi a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény előírásai szerinti tájékoztató hirdetményeket, /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. b) pontja/
2.7.1.3.Megköti a Gazdasági, Városfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság döntései szerinti szerződéseket, /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. c) pontja/
2.7.1.4.Képviseli az Önkormányzatot a közbeszerzésekkel kapcsolatos jogorvoslati eljárások során, /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. d) pontja/
2.7.1.5.Keretmegállapodás esetén a keretszerződés hatálya alatt a Hivatal illetékes irodájának javaslata alapján megrendeli a keretmegállapodás hatálya alá tartozó aktuálisan elvégzendő feladatot, /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. e) pontja/
2.7.1.6.Ellátja a hatáskörébe utalt (IV. fejezet) feladatokat. /Sárvár Város Önkormányzat Beszerzési és közbeszerzési szabályzata 6.§ (2) bek. f) pontja/
2.8. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 3/2013. (02.18.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.8.1. A hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonhasznosítási jogügyletek megkötése. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés a) pont/
2.8.2. 500 (ötszáz) ezer forint értékhatárt el nem érő készpénz vagyon elfogadása. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés b) pont/
2.8.3. A 100.000,- Ft értékhatár alatti behajthatatlan követelésekről történő lemondás, azok törlése, illetve a munkavállalókkal szembeni követelésekről való lemondás értékhatár nélkül. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés c) pont/
2.8.4. Nyomvonalas jellegű építmények önkormányzati tulajdonú területen történő kiépítéséhez tulajdonosi hozzájárulás kiadása. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés d) pont/
2.8.5. Az Önkormányzatot, mint ügyfelet megillető jognyilatkozatok megtétele az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatósági, bírósági eljárásban. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés e) pont/
2.8.6. Ingatlan végrehajtása során nyilatkozat megtétele a végrehajtás alá vont ingatlanra az Önkormányzatot megillető elővásárlási joggal kapcsolatban. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés f) pont/
2.8.7. Az önkormányzat számára más személy vagy szerv által ellenérték nélkül juttatott 1 (egy) millió forint piaci értéket el nem érő ingó vagyon elfogadása. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés g) pont/
2.8.8. A nem 100%-os önkormányzati tulajdonban álló, az önkormányzati tulajdonosi részesedéssel működő gazdasági társaság legfőbb szervének ülésén a tagsági (részvényesi) jogok önálló gyakorolása azzal, hogy ezt a jogát az általa meghatalmazott személy útján is gyakorolhatja. Amennyiben a legfőbb szerv döntése az önkormányzat pénzügyi kötelezettségvállalását eredményezi és az önkormányzat költségvetési rendeletében a Képviselő-testület a feladathoz előirányzatot nem biztosított, akkor a tárgyévi költségvetési rendeletben a Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott kiadási, bevételi előirányzat módosítási, illetve előirányzatok között történő átcsoportosítási hatáskör mértékéig gyakorolhatja, a Képviselő-testület jóváhagyás nélkül, önállóan. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bekezdés h) pont/
2.8.9. A 100 (egyszáz) ezer forintot meg nem haladó önkormányzati tulajdonú ingóvagyontárgy értékesítése. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (3) bek. i) pont/
2.8.10. Az önkormányzati költségvetési szerv vezetőjét megillető alábbi jogok gyakorlásához történő hozzájárulás:
- a / költségvetési szerv/ használatában, kezelésében lévő 100 (egyszáz) ezer forint értéket meg nem haladó ingó vagyontárgy, vagyoni értékű jog stb. értékesítésére,
- 50 (ötven) ezer forint – a számviteli szabályok szerint számított – egyedi értéket meghaladó elavult ingóságok értékesítésére. /3/2013. (II.18.) Ör. 17.§ (4) bekezdés ab) pont/
2.8.11. A zártkörű versenyeztetési eljárás és a versengő ajánlatkérés módjáról, főbb feltételeiről a versenyeztetés lebonyolításának egyéb, technikai szabályairól a Képviselő-testület esetenkénti felhatalmazása alapján a polgármester önállóan dönt és felelős a versenyeztetés szabályszerűségéért. /3/2013. (II.18.) Ör. 18.§ (5) bekezdés/
2.8.12. Versengő ajánlatkérés esetén az ajánlatok felbontását követően a polgármester addig folytatja a tárgyalásokat, amíg az önkormányzat számára összességében legmegfelelőbb ajánlat megtételre nem kerül, vagy az eljárást nem nyilvánítja eredménytelennek. /3/2013. (II.18.) Ör. 19.§ (3) bek. c) pont/
2.9.Az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (II.16.) önkormányzati rendelethez kapcsolódó hatáskörök:
2.9.1. Dönt a céltartalékként kezelt önkormányzati és intézményi feladatok ellátásához szükséges eszközbeszerzési keretösszeg előirányzatának felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 6.§ (2) bek./
2.9.2. Dönt a céltartalékként kezelt jubileumi jutalmak keretösszeg előirányzatának felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 6.§ (3) bek./
2.9.3. Dönt a céltartalékok között a „játszóterek karbantartására”, valamint a „Nádasdy-Vár épület felújítási keretére” tervezett előirányzatának felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 6.§ (4) bek./
2.9.4. Dönt a céltartalékok között az „intézmények épület, építmény-felújítási és karbantartási alapjának” felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 6.§ (5) bek./
2.9.5. Jóváhagyja az Önkormányzat és a költségvetési szervek elemi költségvetését. /3/2015.(II.16.) Ör. 13.§ (2) bek./
2.9.6. Dönt az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról esetenként és intézményenként vagy feladatonként 8.000 e Ft összeg erejéig. /3/2015.(II.16.) Ör. 16.§ (1) bek./
2.9.7. Engedélyezi a megüresedett álláshelyek betöltését. /3/2015.(II.16.) Ör. 17.§ (2) bek./
2.9.8. Dönt az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton az egyéb civil szervezetek és egyéb feladatok támogatására, valamint a kiállítások és kiadványok támogatására jóváhagyott keretösszeg felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 19.§ (4) bek./
2.9.9. Dönt az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a TAO pályázatok önrészére, a MÁV pályaudvar épülete felújításának, valamint az 5. melléklet egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre 3.a, 4, 5. pont) felhasználásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 19.§ (7) bek./
2.9.10. A támogatott szervezetekkel/magányszemélyekkel az Önkormányzat nevében Megállapodást köt a támogatás céljáról, a támogatott tevékenységről, a támogatás összegéről, a felhasználás határidejéről, a rendelkezésre bocsátásnak (folyósításnak) módjáról, feltételeiről, ütemezéséről, az elszámolási kötelezettség szabályairól, valamint a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendjéről. /3/2015.(II.16.) Ör. 20.§ (1) bek./
2.9.11. Engedélyezi az olyan pályázatok benyújtását, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges saját forrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak. /3/2015.(II.16.) Ör. 21.§ (1) bek./
2.9.12. Dönt az önkormányzat számláin lévő, átmenetileg szabad pénzeszközök
- elkülönített (lekötött) betétként történő elhelyezéséről,
- államilag garantált forgatási célú értékpapírok vásárlásáról. /3/2015.(II.16.) Ör. 21.§ (1) bek./
2.9.13. Engedélyezi egyedi kérelmek alapján az intézményeknek folyósítandó éves költségvetési támogatás előirányzatának időben előre hozott finanszírozását, amennyiben a kiadáshoz szükséges bevétel az Önkormányzat fizetési számláján rendelkezésre áll. /3/2015.(II.16.) Ör. 25.§ (3) bek./
2.10.A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 83.§ (2) bek. b) pontjában meghatározott hatáskörök közül a polgármester dönt az óvoda:
a) nyári zárva tartási idejéről
b) nevelés nélküli munkanapjairól
c) az ünnepek körüli munkarenddel összefüggő eseti és időszakos zárva tartásról.
2.11.Megteszi a pirotechnikai termék felhasználása során igénybe vehető terület, műtárgy, létesítmény birtokosának hozzájárulását tartalmazó nyilatkozatot. /A polgári célú pirotechnikai tevékenységekről szóló 173/2011. (VIII.24.) Korm. rendelet 99.§ (2) bek. b) pont/”
2.12. A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 42.§ (5) bekezdése alapján jóváhagyja a bölcsőde nyári nyitvatartási rendjét.
2.13. Közútkezelői hatáskörök:
2.13.1. Hozzájárulás megadása A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36.§ /1/ bekezdésében meghatározottakhoz.
2.13.2. Kérelmezése A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 37.§ /2/ bekezdésében meghatározott intézkedéseknek.
2.13.3. Hozzájárulás megadása útcsatlakozás létesítéséhez /A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 39.§ /1/ bekezdés./
2.13.4. Hozzájárulás megadása A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § /1/ bekezdés a.,b. és c. pontjában meghatározottakhoz.
3. Jegyzőre átruházott hatáskörök
3.1.Eseti jelleggel ellenőrzi a fűtéstámogatás és a települési támogatás felhasználását.
2. melléklet a 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelethez
1. Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal, Várkerület 2. /218. ajtószámú tárgyaló, vagy II. emeleti Széchenyi terem/
2. Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtár, Várkerület 1. /házasságkötő terem irodája/
3. Klub, Rábasömjéni u. 86.
3. melléklet a 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelethez
A Sárvár Város Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011320 Nemzetközi szervezetekben való részvétel
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások