Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (I. 19.) önkormányzati rendelete

a XIII. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletének, valamint elidegenítésének feltételeiről szóló 19/2011. (IV. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 02. 01- 2016. 02. 01

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (I. 19.) önkormányzati rendelete

a XIII. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletének, valamint elidegenítésének feltételeiről szóló 19/2011. (IV. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

2016.02.01.

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotási hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 14. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az alábbiakat rendeli el.

1. § A XIII. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletének, valamint elidegenítésének feltételeiről szóló 19/2011. (IV. 22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A rendelet hatálya - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - kiterjed a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat, Bérbeadó) tulajdonában álló lakásokra és nem lakás céljára szolgáló helyiségekre (a továbbiakban együttesen: ingatlan) az ingatlan elhelyezkedésére tekintet nélkül.

(2) Nem terjed ki e rendelet hatálya az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet szerinti forgalomképtelen törzsvagyonra, a korlátozottan forgalomképes vagyonra - így különösen az Önkormányzat intézményeinek használatában lévő vagyonra, a sportpályákra és sportcélú létesítményekre, az egészségügyi ellátást szolgáló vagyonra, valamint a kulturális és művelődési feladatok ellátását szolgáló vagyonra - továbbá nem terjed ki a 1134 Budapest, Váci út 9-15. szám alatti Lehel Csarnok létesítményben található helyiségre.

(3) E rendelet személyi hatálya kiterjed az Önkormányzatra, mint bérbeadóra és eladóra, az ingatlanok kezelésével megbízott szervezetre, az ingatlanok bérlőire, használóira, az ingatlanok hasznosítása, elidegenítése során ajánlattevőkre, vevőkre egyaránt.”

2. § A Rendelet 2/A. §-a az alábbi i) ponttal egészül ki:

„2/A. § E rendelet alkalmazásában

i) család: a bérlő és a vele együttköltözők együttes megnevezése.”

3. § A Rendelet 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Önkormányzati lakás bérleti jogának magántulajdonú ingatlan tulajdonjogával történő cseréje esetén a Bérbeadó az önkormányzati tulajdonú lakások béréről szóló önkormányzati rendeletben a cserével érintett bérlakásra meghatározott lakbérkategória szerinti, piaci vagy költségalapú bérleti díj megfizetésének előírásával adhat hozzájárulást.”

4. § (1) A Rendelet 5. § (1) bekezdésének 1. pontja helyébe a köve tkező rendelkezés lép:

„1. Amennyiben a meghirdetett lakásra lakásleadás mellett lehet pályázni, a pályázat nyertese olyan 5 évre szóló határozott vagy határozatlan idejű bérleti jogot szerez, amellyel a felajánlott lakásra vonatkozóan rendelkezett.”

(2) A Rendelet 5. § (1) bekezdésének 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. A lakásleadás nélkül megpályázható lakások határozott időre, 5 évre adhatóak bérbe, kivéve, ha a pályázat nyertese határozatlan idejű bérleti jogot ajánl fel.”

(3) A Rendelet 5. § (1) bekezdésének 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. A meghirdetett lakásokra olyan személy pályázhat, akinek vagy házastársának, élettársának, avagy a vele együtt költöző hozzátartozójának nincs a tulajdonában, haszonélvezetében beköltözhető lakás, és nem rendelkezik másik önkormányzati vagy állami tulajdonú bérlakás bérleti vagy bérlőtársi jogával. Amennyiben a jelen rendelkezésben megjelölt személy a Bérbeadó tulajdonában lévő lakás bérleti jogával rendelkezik, a pályázott lakásra szóló bérleti jog elnyerésének feltétele a korábbi bérleti jogról térítési igény nélkül, a Bérbeadó javára történő lemondás. A jövedelemszerző célra hasznosított lakást beköltözhetőnek kell tekinteni.”

5. § A Rendelet 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Annak a jogcím nélküli lakáshasználónak, akinek a korábbi bérleti jogviszonyát a Bérbeadó lakbértartozás miatt felmondta, a tulajdonosi jogot gyakorló bizottság, a kiürítésről rendelkező jogerős bírósági ítélet meghozataláig benyújtott kérelemre, a bérleti jogviszonyt 1 5 évig tartó határozott időre, jövedelmi és vagyoni helyzetének megfelelő lakbér megállapításával helyreállíthatja, amennyiben a lakáshasználó díjtartozását megfizette, a tartozás maradéktalan rendezését követő hat hónapban újabb tartozást nem halmozott fel, valamint a szerződésben vállalt és jogszabályban előírt egyéb kötelezettségeinek is eleget tett.”

6. § (1) A Rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Szociális alapú bérleti jog megszerzésére és gyakorlására az a személy jogosult, akinek és vele együttlakó személyeknek az egy főre jutó havi jövedelme a bérbeadáskor - vagy a szerződés bármely okból történő felülvizsgálatakor - az öregségi nyugdíj legkisebb összegének két és félszeresét, egyedülálló esetében a háromszorosát nem haladja meg, és a család nem rendelkezik olyan vagyonnal, amelynek együttes forgalmi értéke a bérbeadáskor vagy a szerződés felülvizsgálatakor az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 250-szeresét meghaladja.”

(2) A Rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A szociális alapú, határozatlan időre szóló, érvényes bérleti szerződéssel rendelkező bérlő a szociális lakbérre való jogosultságát erre irányuló felülvizsgálati eljárás során, a Bérbeadó képviseletében eljáró Megbízott felhívására igazolni köteles (a továbbiakban: szociális lakbérre való jogosultság felülvizsgálata).”

(3) Rendelet 14. §-a a következő új, (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A szociális lakbérre jogosultság igazolására - a bérlőre és az együttlakó személyekre egyaránt - az alábbi okiratok alkalmasak:

a) a benyújtást megelőző folyamatos 6 havi, ennél rövidebb idejű munkaviszony esetén a rendelkezésre álló, legalább egy havi nettó átlagkeresetről szóló munkáltatói igazolás,

b) tárgyévi nyugdíjról, időskorúak járadékáról szóló igazolás,

c) társadalombiztosítási ellátás esetében a bejelentés benyújtását megelőző három hónapban kifizetett ellátást igazoló szelvény, vagy társadalombiztosítási szerv igazolása,

d) a szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó megállapodást tartalmazó határozat,

e) a tartósan beteg, illetőleg fogyatékos gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolás, vagy annak igazolása, hogy tartósan beteg ellátásáért ápolási díjban részesül,

f) oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló esetében az oktatási intézmény igazolása a tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállásáról,

g) álláskereső esetén az álláskeresési ellátásról, vagy a regisztrálás tényéről szóló, illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolás, határozat,

h) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági és gyámhatósági jegyzőkönyv, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igazolása,

i) különélés tényének igazolása,

j) egyéb orvosi igazolás vagy hatósági határozat,

k) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásról szóló igazolás.”

„(4) Amennyiben a bérlő a Megbízott felhívására, a felhívásban előírt határidőben nem adja meg a felülvizsgálathoz kért adatokat, vagy nem megfelelően igazolja a szociális lakbérre való jogosultságát, a Megbízott legfeljebb további két alkalommal, jogvesztő határidő tűzésével, ismételten felhívja a bérlőt a jogosultság igazolására.”

„(5) A szociális lakbérre való jogosultságot a bérlő által benyújtott dokumentumok és a Megbízott rendelkezésére álló adatok együttes értékelése alapján kell megállapítani. Amennyiben a szociális lakbérre való jogosultság felülvizsgálata alapján a szociális lakbér fizetésének jogszabályi feltételei nem állnak fenn, a bérlő a bérlakásra meghatározott lakbérkategória és a jelen rendelet szerinti piaci vagy költség alapú lakbért köteles fizetni.”

„(6) Amennyiben a szociális lakbérre való jogosultság felülvizsgálata alapján a bérlő jövedelme legfeljebb 15%-kal haladja meg a szociális vagy a költség alapú jövedelmi értékhatár felső mértékét, a tulajdonosi jog gyakorlója jogosult dönteni a költség alapú lakbér megállapítása helyett a lakbér mértékének változatlanul hagyásáról, valamint a piaci alapú lakbér megállapítása helyett költség alapú lakbér megállapításáról.”

„(7) Amennyiben a bérlő a szociális lakbérre való jogosultságának fennállását felhívásra nem igazolja, a felülvizsgálat lezárultát követő hónaptól a bérlakásra meghatározott lakbérkategória szerinti piaci alapú lakbért köteles fizetni.”

„(8) Költség alapú bérleti jog megszerzésére és gyakorlására az a személy jogosult,

a) akinek és a vele együttlakó személyeknek az egy főre jutó havi jövedelme a bérbeadáskor - vagy a szerződés bármely okból történő felülvizsgálatakor - meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének két és félszeresét, egyedülálló esetében a háromszorosát, de nem éri el a mindenkori öregségi nyugdíjminimum négyszeresét, egyedülálló esetén az ötszörösét, és a család nem rendelkezik olyan vagyonnal, amelynek együttes forgalmi értéke a bérbeadáskor vagy a szerződés felülvizsgálatakor az öregségi nyugdíj legkisebb összegének a 250-szeresét meghaladja,

b) az a szociális alapú lakbért fizető bérlő, aki a méltányolható lakásigény mértékénél nagyobb szobaszámú lakásban lakik, még abban az esetben is, ha a lakásban lakók egy főre jutó jövedelme alapján szociális alapú lakbérre lenne jogosult, de a Bérbeadó által felajánlott kisebb szobaszámú lakást nem fogadja el.”

„(9) Piaci alapú bérleti díjat köteles fizetni az a személy,

a) akinek és az együttlakó személyeknek az egy főre jutó havi jövedelme a bérbeadáskor - vagy a szerződés bármely okból történő felülvizsgálatakor - meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének négyszeresét, egyedülálló esetében az ötszörösét,

b) az a költség alapú lakbért fizető bérlő, aki a méltányolható lakásigény mértékénél nagyobb szobaszámú lakásban lakik - még abban az esetben is, ha a lakásban lakók egy főre jutó jövedelme alapján költség alapú lakbérre lenne jogosult - és a Bérbeadó által felajánlott kisebb szobaszámú lakást nem fogadja el.”

7. § (1) A Rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bérlő a saját és a lakásban jogszerűen vele együttlakó igazolhatóan megváltozott jövedelmi helyzete, valamint jelentősen megváltozott életkörülményei alapján kérheti a költség alapú bérleti díjának szociális alapúra, valamint a piaci alapú lakbérének költség alapúra történő ideiglenes módosítását.”

(2) A Rendelet 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A megváltozott vagyoni, jövedelmi helyzetének és életkörülményeinek igazolására a 14. § (3) bekezdésben meghatározott okiratok alkalmasak.”

(3) A Rendelet 16. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A lakbércsökkentés engedélyezéséről, a lakbér csökkentés meghosszabbításáról, valamint a kedvezmény megvonásáról a tulajdonosi jognak a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott gyakorlója jogosult dönteni. A döntéssel szemben jogorvoslatnak helye nincs.”

8. § A Rendelet 17. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az (1)-(3) bekezdés előírásait nem kell alkalmazni a lakásból bármely okból történő kihelyezés esetén.”

9. § A Rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Megbízott a lakásban évente több alkalommal tarthat bérleményellenőrzést.”

10. § A Rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Bérbeadó és a bérlő a szerződéskötéskor, a lakásbérleti szerződésben foglalt módon állapodik meg a bérlőt terhelő felújítási, költségviselési, karbantartási, valamint kiürítési és visszabocsátási kötelezettségről.

(2) A lakás bérleti jogviszony ideje alatt történő átalakítása, korszerűsítése, felújítása, a lakás alkotórészévé váló elemek beépítése kizárólag előzetes bejelentéssel, a Bérbeadó jóváhagyása alapján, ennek tárgyában írásba foglalt megállapodás szerint végezhetőek. A bérlő az általa végzett értéknövelő beruházásokért megtérítési igényt csak a Bérbeadó által előzetesen engedélyezett munkák esetében és az előzetes írásbeli megállapodás alapján támaszthat.

(3) A bérlő a Bérbeadót terhelő munkálatokat a Bérbeadó helyett és költségére csak akkor végezheti el előzetes, írásos megállapodás nélkül, amennyiben az azonnali beavatkozást igényel, vagy annak előzetes bejelentésére már nincs lehetőség.

(4) Ha a bérlő a lakást jogosulatlanul alakította át, a Bérbeadó felhívására köteles az eredeti állapotot helyreállítani.”

11. § A Rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A lakás egy részének más célú használatához történő hozzájárulás nem mentesít az egyéb jogszabályokon alapuló engedélyek beszerzése alól. A lakásbérleti szerződés megszűnése napján a hozzájárulás érvényét veszíti.”

12. § A Rendelet 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Bérbeadó tulajdonában álló lakást nem lehet bérbe adni olyan személy részére, akivel szemben az 5. § (1) bekezdés 4. pontban rögzített kizáró feltétel fennáll. A Bérbeadó a korábbi bérleti szerződés felmondására jogosult, ha a bérleti jog jogosultja másik önkormányzati bérlakás bérleti jogát jogviszony folytatóként megszerzi.”

13. § (1) A Rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A tulajdonosi jognak a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott gyakorlója a pénzbeli térítés ellenében történő lakásfelajánlást nem köteles elfogadni, arról a lakásgazdálkodási feladatok ismeretében dönt.”

(2) A Rendelet 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Határozott időre, vagy feltétel bekövetkeztéig bérbe adott lakás bérleti joga is megváltható a bérlő erre irányuló kérelmére. A kérelemről a tulajdonosi jognak a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott gyakorlója jogosult dönteni a lakásgazdálkodási feladatok ismeretében. E rendelkezés szerinti megváltás esetén pénzbeli térítés a lakás ingatlanszakértői értékbecslésen alapuló forgalmi értéke és a bérleti jogviszonyból még hátralévő idő együttes figyelembevételével, az alábbiak szerint állapítható meg:

szerződés lejártáig
hátralévő idő

forgalmi érték
kifizethető hányada

0-1 év

maximum 10%

1-2 év

maximum 15%

2-3 év

maximum 20%

(3) A Rendelet 29. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Ha a határozatlan idejű bérleti joggal rendelkező bérlő a lakásbérleti jogviszonyt úgy kívánja megszüntetni, hogy csak pénzbeli térítést kér, pénzbeli térítésként a lakás ingatlanszakértői értékbecsléssel megállapított forgalmi értékének 25-50%-a fizethető ki.”

14. § A Rendelet 30. §-a helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

„(1) Helyiséget a Bérbeadó által elfogadott célra lehet bérbe adni.
(2) A helyiségek bérbeadására a lakások bérbeadásáról szóló rendelkezéseket az e fejezet szerinti eltérésekkel kell alkalmazni.”

15. § A Rendelet 32. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(4) A határozott idejű bérleti jogviszony lejárta esetén a bérlőt további 5 évre szóló előbérleti jog illeti meg, amennyiben a bérleti szerződésben vállalt, és a jogszabályban előírt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tett, az előbérleti jog gyakorlására irányuló kérelmét a határozott időtartam megszűnése előtt legalább 90 nappal a Bérbeadó részére írásban benyújtja, és a Bérbeadóval a bérleti díj mértékében megállapodik.”

16. § (1) A Rendelet 42. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bérlő a Bérbeadó hozzájárulásával a helyiség egy részét albérletbe adhatja. A Bérbeadó azzal a feltétellel adhatja hozzájárulását a helyiség egy részének albérletbe adásához, ha a bérlő a bérleti szerződés módosításával vállalja az albérletbe adott helyiségrészre vonatkozóan a bérleti szerződésben megállapított bérleti díj kétszeresének megfelelő összegű bérleti díj fizetését. A bérlő az emelt összegű bérleti díjat köteles fizetni mindaddig, amíg az albérleti szerződés megszűnését írásban be nem jelenti, és a felek a bérleti szerződésben a bérleti díjra vonatkozóan eltérően nem rendelkeznek.”
(2) A Rendelet 42. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az albérleti hozzájárulás érvényességének lejártával, vagy a bérleti szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a bérlő és az albérlő a helyiség - elhelyezési, kártalanítási igény nélküli - kiürítésére egyetemlegesen kötelesek.”
(3) Rendelet 42. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az albérletbe adás engedélyezése esetén, a bérleti szerződés módosításakor a bérlőnek vállalnia kell a tulajdonosi hozzájárulásban előírt feltételeket.”

17. § (1) A Rendelet 43. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bérleti szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a bérlőt nem illeti meg kártalanítás, és kizárólag a Bérbeadó erről szóló előzetes hozzájárulása esetén jogosult a helyiség felújítására fordított összeg visszatérítésére.”
(2) A Rendelet 43. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Amennyiben a bérlő bérleti jogviszonya díjtartozása miatt, felmondással megszűnik, a jogviszonyának visszaállítása, kérelme alapján, 1-5 évre szóló határozott időre és előbérleti jog biztosítása nélkül abban az esetben engedélyezhető, amennyiben a bérlő a tartozását maradéktalanul rendezte, a kiegyenlítést követő hat hónapban újabb tartozást nem halmozott fel, a szerződésben vállalt és jogszabályban előírt egyéb kötelezettségeit teljesítette, valamint a tulajdonosi hozzájárulásban előírt további díjfizetési biztosítékot a szerződéskötésig rendelkezésre bocsátja.”

18. § (1) A Rendelet 44. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A lakások elidegenítésére vonatkozó kérelem beérkezése esetén a lakás elidegenítésre kijelöléséről és az elidegenítéshez való hozzájárulásról a tulajdonosi jognak a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletben meghatározott gyakorlója jogosult dönteni.”
(2) A Rendelet 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az elidegenítésre kijelölésnél figyelembe kell venni különösen:
a) a lakással érintett társasház kerületfejlesztési szempontú értékelése, jövőbeni bontását,
b) a Bérbeadó társasházon belüli tulajdoni hányadát,
c) a lakás komfortfokozatát, alapterületét,
d) a lakásbérleti szerződés típusát, jellegét, létrejöttének körülményeit,
e) a bérleti díj bevétel és a Bérbeadót terhelő kiadások egymáshoz viszonyítását az érintett lakás vonatkozásában,
f) a lakás elidegenítése esetén felmerülő lakásgazdálkodási feladatokat.”
(3) A Rendelet 44. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az elidegenítésre kijelölést követően a tulajdonosi jog gyakorlója az érintett lakásra készített ingatlanforgalmi értékbecslés alapján dönt a lakás elidegenítéséről.”
(4) A Rendelet 44. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Az elidegenítésről szóló tulajdonosi döntés alapján a Megbízott a kérelmező részére eladási ajánlatot tesz, melyhez az Önkormányzat 90 napig kötve van. Az eladási ajánlat a következőket tartalmazza:
a) a címzett nevét, lakcímét,
b) az elidegeníthető lakás megjelölését az alapító okirat szerint,
c) az értékbecsléssel megállapított forgalmi értéket,
d) a vételár mértékét,
e) a vételár összegét,
f) a vételárelőleg összegét,
g) egyösszegű fizetés esetén a vételárkedvezményt és összegét,
h) az ajánlati kötöttség időtartamát és
i) a kedvezményekről szóló tájékoztatást.”

19. § A Rendelet 46. §-a új, (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) Amennyiben az elővásárlási jogával élő bérlő a lakás vételárát egyösszegben teljesíti, a vételárból 10% vételárkedvezmény illeti meg.”

20. § A Rendelet 49. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A lakásra a vételárhátralék teljes kifizetéséig, valamint a vételár kiegyenlítését követő, további 5 évre szólóan elidegenítési és terhelési tilalmat kell az ingatlan-nyilvántartásban a Bérbeadó javára bejegyeztetni.”

21. § A Rendelet 59. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„A Bérbeadó és a Megbízott - az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló jogszabály vonatkozó rendelkezéseinek keretei között - jogosult nyilvántartani és kezelni mindazokat a személyes adatokat, amelyek a bérbeadásról, valamint az elidegenítésről szóló döntéshez, a bérleti szerződés, illetve adásvételi szerződés megkötése érdekében, valamint a bérleti jogviszony során kelt tulajdonosi döntések meghozatalához szükségesek.”

22. § (1) Ez a rendelet 2016. február 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet rendelkezéseit - a (3) bekezdésben foglalt kiegészítéssel - a folyamatban lévő ügyekben és a fennálló bérleti szerződésekre is alkalmazni kell.

(3) A Rendelet 14. § (5) bekezdése szerinti lakbér igazítást két részletben kell végrehajtani. A lakbér összegét a felülvizsgálat lezárultát követő hónaptól a felülvizsgálat eredményeként megállapított lakbér és a korábbi szociális alapú lakbér különbözetének a felével lehet emelni. A felülvizsgálat eredményeként megállapított lakbér teljes összegét a felülvizsgálatot követő év január 1. napjától, amennyiben a felülvizsgálat június 30. napjáig nem zárult le, azt követő év július 1. napjától kell fizetni.

Dr. Bujdosó Sándor s. k.,
jegyző
Dr. Tóth József s. k.,
polgármester