Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2016.(VI.23.) önkormányzati rendelete

a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 20/2015. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 07. 01- 2016. 07. 01

Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének

11/2016. (VI. 23.) önkormányzati rendelete

a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 20/2015. (XI.26.)

önkormányzati rendelet módosításáról


Ózd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35.§ (1) bekezdésében és 88.§ (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. és 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. mellékletének 1.2.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi, Igazgatási és Rendészeti Bizottság, a 2. melléklet 2.2.8. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi és Gazdasági Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


  1. §


A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 20/2015.(XI.26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet)1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ózd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a rendeletben foglaltak szerint gondoskodik az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat (a továbbiakban: közszolgáltatás) ellátásának biztosításáról Ózd város közigazgatási területén.”


  1. §


A Rendelet 3. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közszolgáltatással ellátott területen az ingatlanhasználó köteles a közszolgáltatást igénybe venni, és a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Koordináló szerv) részére a közszolgáltatás díját megfizetni.”


  1. §


A Rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közszolgáltatás szüneteltetésének kérelmezése esetén a kérelmezés időpontjában még ki nem számlázott időszakra érvényesíthető a díjfizetés szüneteltetése.”


  1. §


A Rendelet 9. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Amennyiben a szüneteltetés ideje alatt települési hulladék kerül kihelyezésre, úgy a Közszolgáltató a hulladékot elszállítja, a Koordináló szerv pedig – az ingatlantulajdonos egyidejű írásos értesítése mellett, heti egyszeri ürítést vélelmezve – a ténylegesen kihelyezett hulladék mennyiségének megfelelő díjat számláz mindaddig, ameddig az ingatlan tulajdonosa az (5) bekezdés szerinti bejelentési kötelezettségét nem teljesíti.”



  1. §


A Rendelet 13. § (5) bekezdésében a „Közszolgáltató” szövegrész helyébe a „Koordináló szerv” szöveg lép.



  1. §


Ez a rendelet 2016. július 1. napján lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.



  1. §

Hatályát veszti a Rendelet 7. §-a és 11. §-a.





                Dr. Almási Csaba                                                                  Janiczak Dávid

                        jegyző                                                                           polgármester