Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 06. 29- 2016. 06. 29Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016. (IV.28.) önkormányzati rendelete
Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29) önkormányzati rendelet módosításáról
2016-06-29-tól 2016-06-29-ig
Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a a következő g) és h) pontokkal egészül ki:
„2. §
A képviselő-testület – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdésében meghatározott – szervei:
g) Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás,
- Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás.”
2. §
A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. §
(1) A képviselő-testületi ülés meghívóját a tervezett írásbeli előterjesztésekkel együtt a képviselő-testületi ülés napja előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni. A tervezett előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható. A meghívóban nem szereplő napirendet a polgármester szóban módosíthatja a képviselő-testületi ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A napirendre történő felvételt a képviselő-testület egyszerű többséggel szavazza meg.
(2) A kézbesítés nyomtatott vagy elektronikus formában (e-mailen keresztül) történik.
(3) A képviselő-testületi ülés meghívóját és az előterjesztéseket
a) a képviselő, a meghívott által megjelölt postai címre, vagy
b) a képviselő, a meghívott által megjelölt elektronikus kézbesítési címre
kell kézbesíteni.
(4) A rendkívüli ülést, indokolt esetben, az ülést megelőző nap 24:00 órájáig telefonon keresztül történő szóbeli meghívással, vagy sms üzenet küldésével, vagy írásbeli meghívó kiküldésével lehet összehívni.”
3. §
A Rendelet 19. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„19. §
(2) A képviselő-testület bármely tagjának javaslatára, vita nélkül, minősített többséggel hozott határozata alapján rendbírsággal sújthatja azt a tagját, aki
a) az adott ülésen több mint két alkalommal engedély nélkül túllépte a részére biztosított időkeretet,
b) a képviselő-testület ülésén ismételten másokat sértő, illetve a testülethez méltatlan, nem illő kifejezést használ, magatartást tanúsít,
c) a napirendtől ismételt figyelmeztetés ellenére eltér,
d) az ülés vezetőjét amennyiben kétszeri figyelmeztetés ellenére sem a szervezeti és működési szabályainak megfelelően vezeti az ülést,
e) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott személyes érintettségét nem jelenti be.”
4. §
A Rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„36. §
(1) A képviselő – más jogszabályban meghatározott kötelezettségei mellett – köteles
a) írásban, vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testületi ülésen, illetve a bizottsági ülésen nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
b) a választópolgárokkal közvetlen és rendszeres kapcsolatot tartani.
(2) A képviselő a lakossági kérelmek, panaszok, bejelentések megismerése érdekében fogadóórát tarthat.”
5. §
A Rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„39. §
(1) Az állandó bizottságok feladata, hogy folyamatosan segítsék a képviselő-testület tevékenységét, munkájának eredményességét.
(2) Az állandó bizottság általános feladatai:
a) dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt ügyekben,
b) előkészíti a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendelet-tervezeteket, koncepciókat, előterjesztéseket,
c) állást foglal, véleményezi
ca) a hatáskörébe tartozó képviselő-testületi előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket,
cb) az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint gazdasági programját a feladatkörét érintő kérdésekben,
cc) a feladatköréhez tartozó önkormányzati intézmények intézményvezetői, gazdasági társaság, egyéb szervezetek vezetői pályázatait, a vezetők kinevezésére, megbízására, felmentésére, a fegyelmi eljárásra irányuló előterjesztéseket,
cd) a feladatkörét érintő önkormányzati intézmények, egyéb szervezetek alapításával, megszüntetésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
ce) a polgármester által előterjesztett, feladatkörét érintő javaslatokat, tervezeteket,
d) kapcsolatot tarthat a feladatkörét érintő területen működő közigazgatási szervekkel, más szervekkel, civil szervezetekkel, önszerveződő közösségekkel.”
6. §
A Rendelet 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„40. §
(1) Jogi és Ügyrendi Bizottság:
- dönt a képviselő-testület által bizottságra ruházott hatáskörökben,
- a polgármester feletti egyéb munkáltatói jogok gyakorlása keretében,
- véleményezi az összeférhetetlenségi bejelentéseket,
- a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, valamint egyéb, az önkormányzatok törvényes működése tekintetében hatáskörrel rendelkező szerv által jelzett, a képviselő-testület és bizottságai jogszabálysértő döntésére vonatkozó felhívását, észrevételét,
- az önkormányzati költségvetési szervek, önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság működésével, alapításával, megszüntetésével, átszervezésével, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával, közalapítvány működésével, fejlesztésével, alapításával, átszervezésével, megszűnésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- érdekképviseleti szervezethez való csatlakozásról szóló előterjesztést,
- a rendőrkapitány beszámolóját,
- személyi kérdéseket érintő előterjesztéseket,
- az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai, testvérvárosi kapcsolatai tekintetében készült előterjesztéseket,
- figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, a testületi határozatok végrehajtását,
- Hajdúsámson Város közbiztonsági helyzetét,
- nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselők, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,
- végzi a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos bejelentések kivizsgálását, annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet,
- ellátja az összeférhetetlenséggel, valamint a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat a polgármester, az alpolgármester, a helyi önkormányzati képviselők vonatkozásában.
(2) Műszaki és Városfejlesztési Bizottság:
- dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
- véleményezi a fejlesztési és beruházási terveket,
- az önkormányzat vagyonával kapcsolatos előterjesztéseket,
- az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére, alapítványhoz való csatlakozására vonatkozó előterjesztéseket,
- az önkormányzat javára történő vagyon felajánlás elfogadására irányuló kérelmet,
- az önkormányzat vagyonát képező egyes vagyontárgyak forgalomképesség szerinti minősítésére, átminősítésére vonatkozó előterjesztéseket,
- a településrendezési programot, annak módosításait, a településfejlesztési koncepciót és annak módosításait, a településszerkezeti tervet és annak módosításait, a helyi építési szabályzatot és annak módosításait, beleértve a településrendezési- és tervezési szerződésekre vonatkozó előterjesztéseket,
- a köztemető fenntartásával, működtetésével, a kegyeleti közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
- a helyi víziközművek működtetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- a közterület használattal kapcsolatos előterjesztéseket,
- a települési környezetvédelmi programot és annak módosításait,
- a levegőtisztaság-védelmi intézkedési terv tervezetét,
- az egészséges ivóvíz hosszú távú biztosításával és a szennyvíz elvezetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- a települési szilárd hulladék elszállítással kapcsolatos előterjesztéseket,
- a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
- a közterületek tisztántartásával kapcsolatos előterjesztéseket,
- önkormányzati tulajdonú mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
- az önkormányzati közútkezelői feladatok ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket.
(3) Pénzügyi Bizottság:
- dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
- véleményezi a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,
- a költségvetési rendelet elfogadására, módosítására vonatkozó előterjesztéseket,
- a helyi adók bevezetésére, mértékének megállapítására, módosítására irányuló rendelet-tervezetet,
- az adósságrendezési eljárás kezdeményezésére irányuló előterjesztést,
- az önkormányzati gazdálkodást érintő fejlesztési, működtetési, átszervezési koncepciókat, tervezeteket,
- állami és EU- támogatások igénylésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- az önkormányzat költségvetési szerveinek, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság gazdálkodását, pénzügyi helyzetét,
- a kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság működését felügyelő bizottságnak az éves beszámolójával kapcsolatos jelentési kötelezettségét,
- az önkormányzat belső ellenőrzési stratégiai és éves tervét,
- az árak, díjak megállapítására vonatkozó előterjesztéseket,
- az önkormányzat tárgyévi gazdálkodásának helyzetéről szóló tájékoztatót és a zárszámadási rendelet-tervezetet,
- a könyvvizsgáló kiválasztására beérkező pályázatokat,
- az Állami Számvevőszék által az önkormányzatnál lefolytatott ellenőrzés lezárásaként összeállított ellenőrzési jelentésben foglalt megállapítások végrehajtására készített intézkedési tervet,
- az önkormányzati fejlesztések, beruházások pénzügyi kihatásait,
- általános és céltartalék felhasználásáról szóló előterjesztéseket.
(4) Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság:
- dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben
- véleményezi a szociális ellátó és gyermekjóléti intézményrendszer, valamint az egészségügyi alap- és szakellátás működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- a foglalkoztatáspolitikával, közfoglalkoztatással kapcsolatos előterjesztéseket,
- a személyes gondoskodást nyújtó, pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló, valamint a gyermekek védelmét biztosító pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló rendelet-tervezeteket,
- a város kulturális, egészségügyi, ifjúsági és sportfeladatairól szóló rendelet-tervezeteket, koncepciókat,
- az önkormányzati közművelődési feladatait ellátó intézmény működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- a testvérvárosi kapcsolatokkal kapcsolatos előterjesztéseket,
- közterületek és intézmények elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- feladatköréhez kapcsolódó alapítványok, közalapítványok működésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- feladatkörébe tartozó intézmények vezetőit érintő előterjesztéseket,
- az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény, gazdasági társaság működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
- az önkormányzattal szerződéses kapcsolatban álló egészségügyi szolgáltatókkal kapcsolatos előterjesztéseket,
- dönt a helyi települési értékké nyilvánításról, ellátja a helyi települési értéktár bizottsági teendőket, szervezi a településen fellelhető nemzeti értékek azonosítását, létrehozza a településen fellelhető nemzeti értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi azt a megyei értéktárba.
(5) Közbeszerzési Bizottság:
- a közbeszerzések esetében az eljárást kezdeményező felhívások, dokumentációk, illetve kétszakaszos eljárások tekintetében a részvételi felhívás, ajánlattételi felhívás és a dokumentáció jóváhagyása, melybe beletartozik a Munkacsoport által választott eljárásfajta megfelelőségének vizsgálata;
- a hatáskörébe tartozó közbeszerzések esetében döntés a felhívás vagy a dokumentáció módosításáról, az eljárást kezdeményező felhívás visszavonásáról,
- közbeszerzések esetében a közbenső és az eljárást lezáró döntés meghozatala,
- a közbeszerzési eljárások nyomán megkötött szerződésekben foglaltak teljesítésének figyelemmel kísérése, a szerződés módosításának, felmondásának, felbontásának kezdeményezése, amennyiben annak jogi feltételei fennállnak,
- az éves közbeszerzési statisztikai jelentés elfogadása,
- előzetes vitarendezési eljárásban az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
- jogorvoslati eljárás esetén az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
- Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzata I. fejezet 4. pontjában meghatározott beszerzések esetén közreműködés és javaslattétel a szabályzatban foglaltak szerint.”
7. §
A Rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„41. §
(1) A bizottság szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint működnek azzal az eltéréssel, hogy a bizottsági ülés meghívóját az előterjesztésekkel együtt legkésőbb a ülést megelőzően 4 nappal kell megküldeni, kivéve a Közbeszerzési Bizottságot, melynek ülésére a meghívót az előterjesztésekkel együtt legkésőbb az ülést megelőző napon kell megküldeni.
A képviselő-testület rendkívüli ülésének napirendi javaslataihoz szükséges előzetes bizottsági véleményezés esetén, az érintett bizottság ülése a képviselő-testület rendkívüli ülésének napján is megtartható úgy, hogy az érintett bizottság összehívása időpontjának legalább 2 órával meg kell előznie a rendkívüli ülés összehívásának időpontját. Ebben az esetben a bizottsági ülés meghívóját a képviselő-testület rendkívüli ülésének meghívójával egyidejűleg szükséges megküldeni.
Valamennyi bizottság esetén előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható.
(3) A bizottsági ülést a bizottság elnöke hívja össze. A bizottság ülését a polgármester indítványára is össze kell hívni.
(4) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottsági ülés összehívására és ülésének vezetésére a polgármester által kijelölt bizottsági tag jogosult.
(5) Az elnök köteles a bizottságot olyan időpontra összehívni, hogy a képviselő-testület ülésterv szerinti ülése előtt a napirendkent javasolt előterjesztések megtárgyalása megtörténjen.
(6) A bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására előterjesztést az e rendeletben az előterjesztés benyújtására jogosultként felsoroltak nyújthatnak be.
(7) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőket, a jegyzőt, az aljegyzőt, valamint a polgármesteri hivatal tárgyalt ügyben érintett osztályának vezetőjét, továbbá az e rendeletben tanácskozási joggal felruházott szervezetek képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottság ülésére más érdekeltet is meghívhat.
(8) A meghívottakat az ülés meghatározott napirendi pontjához, a képviselőt valamennyi napirendi ponthoz kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg.
(9) A bizottság elnöke a napirendi javaslat – meghívó szerinti – írásos tervezetét szóban módosíthatja az ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A bizottsági ülésen kiosztott anyag tárgyalására csak halasztást nem tűrő esetben, az előterjesztő rövid szóbeli indokolásával kerülhet sor. A napirendre vételről a bizottság egyszerű többséggel dönt.”
8. §
A Rendelet 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„47. §
A településrészi önkormányzatok feladatainak és működésüknek szabályai:
a) általános feladatkörük:
aa) az önkormányzat képviselő-testülete és más szervek előtt a településrész lakossága érdekeinek képviselete,
ab) a településrész céljainak, terveinek kialakításában és megvalósításában való részvétel és kezdeményezés,
ac) az állampolgári jogok gyakorlásának és kötelességek teljesítésének elősegítése, a lakosság helyi tájékoztatásában való közreműködés,
ad) kapcsolattartás és folyamatos együttműködés más önkormányzati szervekkel, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társasággal, intézményekkel, civil szervezetekkel,
ae) a helyi feladatok megvalósításának szervezése.
b) a településrészi önkormányzatok a működési területüket érintő bármely ügyben javaslatot tehetnek, intézkedést kezdeményezhetnek,
c) feladat- és hatáskörüknek gyakorlásához a döntés előkészítését és végrehajtását a polgármesteri hivatal érintett szervezeti egységei végzik.”
9. §
A Rendelet 51. § a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„51. §
(3) A jegyző a jogszabálysértő döntésre és működésre vonatkozó jelzési kötelezettségének a tudomására jutástól számítva haladéktalanul eleget tesz.”
10. §
A Rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„56. §
Helyben szokásos módon történő közzétételnek a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján és a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon történő közzététel minősül.”
11. §
(1) A Rendelet 1. számú melléklete helyébe az 1. számú melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. számú melléklete helyébe a 2. számú melléklet lép.
12. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. számú melléklet a 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelethez
„1. számú melléklet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE
1.) A helyi önkormányzati jelképek alkotásáról és használatának szabályozásáról szóló 9/1995. (V. 9.) ÖR. számú önkormányzati rendelet
a) 5. § (1) bekezdése szerint – a 3. § (1) bekezdésben meghatározottakon kívül – más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az önkormányzat címerének használatát a polgármester engedélyezi, indokolt esetben azt visszavonhatja.
b) 7. § (5) bekezdése szerint engedélyezi a zászló használatát a 7. § (1) – (4) bekezdéseiben foglaltakon kívül.
c) 9. § (3) bekezdése szerint a pecsétet kizárólag polgármester használhatja.
2.) Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló, a 25/1995. (X. 19.) ÖR. sz., a 11/1995. (V. 9.) ÖR. sz., valamint a 4/1995. (II. 1.) ÖR. sz. rendelettel módosított 7/1994. (VII. 11.) ÖR. sz. rendelet módosításáról és egységes szövege megállapításáról szóló 11/1996. (X. 24.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 10. §-a alapján az önkormányzati lakások és helyiségek elidegenítése esetén az adásvételi szerződés megkötése.
3.) Az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, és elidegenítésük feltételeinek szabályairól szóló 14/2006. (III. 31.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 18. § (5) bekezdés alapján a helyiségek bérbeadása.
4.) A közterület-használat helyi szabályozásáról szóló 23/2007. (VI. 29.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 3. § (3), 6. § (4) és (5) bekezdései szerint a közterület-használat engedélyezése, azzal kapcsolatos szerződéskötés, vagy a kérelem elutasítása.
5.) Az önkormányzat vagyonáról 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (5) bekezdésében foglalt hatáskörök:
a) vagyonhoz kapcsolódó tulajdonosi nyilatkozatok megtétele,
b) a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonkezelői, vagyonhasznosítási szerződések megkötése,
c) ingatlanbérleti szerződések kötése,
d) öröklés, lemondás esetén a vagyon elfogadásáról való döntés, annak átvétele,
e) 500 000 Ft alatti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon és vagyoni értékű jog adásvétele,
f) a tulajdonos önkormányzatot hatósági eljárásban megillető nyilatkozattételi jog, a tulajdonosi hozzájárulás megadása, közigazgatási eljárásban az ügyfél jogainak gyakorlása.
6.) A felsőfokú oktatási intézményekben tanulók támogatásáról szóló 12/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése alapján a felsőfokú oktatási intézményben tanulók támogatásával kapcsolatos hatáskör.
7.) A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló 5/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése alapján:
a) rendkívüli települési támogatás,
b) krízistámogatás,
c) temetési támogatás,
d) köztemetés,
e) a város első újszülötte,
f) súlyos fogyatékos gyermekek támogatása.
8.) A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői és fizikai munkavállalói részére nyújtandó lakáscélú kamatmentes munkáltatói kölcsönről szóló 24/2015. (VII. 15.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése alapján a polgármester dönt a kérelem elbírálásáról a jegyző esetén.
9.) Közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos hatáskörei:
Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja hatásköreit.”
2. számú melléklet a 11/2016. (IV. 28. önkormányzati rendelethez
„2. számú melléklet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE
1. Jogi és Ügyrendi Bizottság
Jelenleg átruházott önkormányzati hatásköröket nem gyakorol.
2. Pénzügyi Bizottság
A Pénzügyi Bizottság gyakorolja az önkormányzati rendeletben részére átruházott következő hatásköröket:
Az önkormányzat vagyonáról szóló 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdésében foglaltakat:
a) 2 millió forint alatti nettó forgalmi értékű ingatlanok adásvétele, cseréje,
b) önkormányzati vagyon legfeljebb 2 évre történő bérbe, haszonbérbe adása,
c) 500 000 Ft – 1 000 000 Ft közötti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon adásvétele,
d) 100 000 Ft alatti nettó forgalmi értékű ingó tulajdonjogának átadása.
3. Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság
1.) A lakáscélú helyi támogatási formákról szóló 1/2004. (I. 30.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdésében foglalt, az első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos hatáskört.
2.) Az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, és elidegenítésük feltételeinek szabályairól szóló 14/2006. (III. 31.) ÖR. számú önkormányzati rendelet
a) 2. § (3) bekezdésében foglalt szociális lakásigénylési névjegyzék elfogadásáról,
b) 2. § (7) bekezdése alapján a névjegyzék alapján történő bérlőkijelölési és a bérbeadói jogok gyakorlásáról,
c) 15. § (6) bekezdésben foglalt lakbértámogatás elbírálásáról.
- Közbeszerzési Bizottság
A közbeszerzési eljárások során az Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja az Ajánlatkérő jogait.”