Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete

Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 06. 29- 2016. 06. 29

Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


A Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a a következő g) és h) pontokkal egészül ki:


„2. §


A képviselő-testület – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdésében meghatározott – szervei:

g) Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás,

  1. Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás.”


2. §


A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„9. §


(1) A képviselő-testületi ülés meghívóját a tervezett írásbeli előterjesztésekkel együtt a képviselő-testületi ülés napja előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni. A tervezett előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható. A meghívóban nem szereplő napirendet a polgármester szóban módosíthatja a képviselő-testületi ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A napirendre történő felvételt a képviselő-testület egyszerű többséggel szavazza meg.

(2) A kézbesítés nyomtatott vagy elektronikus formában (e-mailen keresztül) történik.

(3) A képviselő-testületi ülés meghívóját és az előterjesztéseket

a) a képviselő, a meghívott által megjelölt postai címre, vagy

b) a képviselő, a meghívott által megjelölt elektronikus kézbesítési címre

kell kézbesíteni.

(4) A rendkívüli ülést, indokolt esetben, az ülést megelőző nap 24:00 órájáig telefonon keresztül történő szóbeli meghívással, vagy sms üzenet küldésével, vagy írásbeli meghívó kiküldésével lehet összehívni.”


3. §


A Rendelet 19. § (2) bekezdése helyébe  a következő rendelkezés lép:


„19. §


(2) A képviselő-testület bármely tagjának javaslatára, vita nélkül, minősített többséggel hozott határozata alapján rendbírsággal sújthatja azt a tagját, aki

a) az adott ülésen több mint két alkalommal engedély nélkül túllépte a részére biztosított időkeretet,

b) a képviselő-testület ülésén ismételten másokat sértő, illetve a testülethez méltatlan, nem illő kifejezést használ, magatartást tanúsít,

c) a napirendtől ismételt figyelmeztetés ellenére eltér,

d) az ülés vezetőjét amennyiben kétszeri figyelmeztetés ellenére sem a szervezeti és működési szabályainak megfelelően vezeti az ülést,

e) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott személyes érintettségét nem jelenti be.”


4. §


A Rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„36. §


(1) A képviselő – más jogszabályban meghatározott kötelezettségei mellett – köteles

a) írásban, vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testületi ülésen, illetve a bizottsági ülésen nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

b) a választópolgárokkal közvetlen és rendszeres kapcsolatot tartani.

(2) A képviselő a lakossági kérelmek, panaszok, bejelentések megismerése érdekében fogadóórát tarthat.”


5. §


A Rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„39. §


(1) Az állandó bizottságok feladata, hogy folyamatosan segítsék a képviselő-testület tevékenységét, munkájának eredményességét.

(2) Az állandó bizottság általános feladatai:

a) dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt ügyekben,

b) előkészíti a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendelet-tervezeteket, koncepciókat, előterjesztéseket,

c) állást foglal, véleményezi

ca) a hatáskörébe tartozó képviselő-testületi előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket,

cb) az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint gazdasági programját a feladatkörét érintő kérdésekben,

cc) a feladatköréhez tartozó önkormányzati intézmények intézményvezetői, gazdasági társaság, egyéb szervezetek vezetői pályázatait, a vezetők kinevezésére, megbízására, felmentésére, a fegyelmi eljárásra irányuló előterjesztéseket,

cd) a feladatkörét érintő önkormányzati intézmények, egyéb szervezetek alapításával, megszüntetésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,

ce) a polgármester által előterjesztett, feladatkörét érintő javaslatokat, tervezeteket,

d) kapcsolatot tarthat a feladatkörét érintő területen működő közigazgatási szervekkel, más szervekkel, civil szervezetekkel, önszerveződő közösségekkel.”


6. §


A Rendelet 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„40. §


(1) Jogi és Ügyrendi Bizottság:

  1. dönt a képviselő-testület által bizottságra ruházott hatáskörökben,
  2. a polgármester feletti egyéb munkáltatói jogok gyakorlása keretében,
  3. véleményezi az összeférhetetlenségi bejelentéseket,
  4. a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, valamint egyéb, az önkormányzatok törvényes működése tekintetében hatáskörrel rendelkező szerv által jelzett, a képviselő-testület és bizottságai jogszabálysértő döntésére vonatkozó felhívását, észrevételét,
  5. az önkormányzati költségvetési szervek, önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság működésével, alapításával, megszüntetésével, átszervezésével, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával, közalapítvány működésével, fejlesztésével, alapításával, átszervezésével, megszűnésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  6. érdekképviseleti szervezethez való csatlakozásról szóló előterjesztést,
  7. a rendőrkapitány beszámolóját,
  8. személyi kérdéseket érintő előterjesztéseket,
  9. az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai, testvérvárosi kapcsolatai tekintetében készült előterjesztéseket,
  10. figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, a testületi határozatok végrehajtását,
  11. Hajdúsámson Város közbiztonsági helyzetét,
  12. nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselők, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,
  13. végzi a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos bejelentések kivizsgálását, annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet,
  14. ellátja az összeférhetetlenséggel, valamint a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat a polgármester, az alpolgármester, a helyi önkormányzati képviselők vonatkozásában.


(2) Műszaki és Városfejlesztési Bizottság:

  1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
  2. véleményezi a fejlesztési és beruházási terveket,
  3. az önkormányzat vagyonával kapcsolatos előterjesztéseket,
  4. az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére, alapítványhoz való csatlakozására vonatkozó előterjesztéseket,
  5. az önkormányzat javára történő vagyon felajánlás elfogadására irányuló kérelmet,
  6. az önkormányzat vagyonát képező egyes vagyontárgyak forgalomképesség szerinti minősítésére, átminősítésére vonatkozó előterjesztéseket,
  7. a településrendezési programot, annak módosításait, a településfejlesztési koncepciót és annak módosításait, a településszerkezeti tervet és annak módosításait, a helyi építési szabályzatot és annak módosításait, beleértve a településrendezési- és tervezési szerződésekre vonatkozó előterjesztéseket,
  8. a köztemető fenntartásával, működtetésével, a kegyeleti közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
  9. a helyi víziközművek működtetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  10. a közterület használattal kapcsolatos előterjesztéseket,
  11. a települési környezetvédelmi programot és annak módosításait,
  12. a levegőtisztaság-védelmi intézkedési terv tervezetét,
  13. az egészséges ivóvíz hosszú távú biztosításával és a szennyvíz elvezetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  14. a települési szilárd hulladék elszállítással kapcsolatos előterjesztéseket,
  15. a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
  16. a közterületek tisztántartásával kapcsolatos előterjesztéseket,
  17. önkormányzati tulajdonú mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
  18. az önkormányzati közútkezelői feladatok ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket.


(3) Pénzügyi Bizottság:

  1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
  2. véleményezi a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,
  3. a költségvetési rendelet elfogadására, módosítására vonatkozó előterjesztéseket,
  4. a helyi adók bevezetésére, mértékének megállapítására, módosítására irányuló rendelet-tervezetet,
  5. az adósságrendezési eljárás kezdeményezésére irányuló előterjesztést,
  6. az önkormányzati gazdálkodást érintő fejlesztési, működtetési, átszervezési koncepciókat, tervezeteket,
  7. állami és EU- támogatások igénylésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  8. az önkormányzat költségvetési szerveinek, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság gazdálkodását, pénzügyi helyzetét,
  9. a kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság működését felügyelő bizottságnak az éves beszámolójával kapcsolatos jelentési kötelezettségét,
  10. az önkormányzat belső ellenőrzési stratégiai és éves tervét,
  11. az árak, díjak megállapítására vonatkozó előterjesztéseket,
  12. az önkormányzat tárgyévi gazdálkodásának helyzetéről szóló tájékoztatót és a zárszámadási rendelet-tervezetet,
  13. a könyvvizsgáló kiválasztására beérkező pályázatokat,
  14. az Állami Számvevőszék által az önkormányzatnál lefolytatott ellenőrzés lezárásaként összeállított ellenőrzési jelentésben foglalt megállapítások végrehajtására készített intézkedési tervet,
  15. az önkormányzati fejlesztések, beruházások pénzügyi kihatásait,
  16. általános és céltartalék felhasználásáról szóló előterjesztéseket.


(4) Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság:

  1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben
  2. véleményezi a szociális ellátó és gyermekjóléti intézményrendszer, valamint az egészségügyi alap- és szakellátás működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  3. a foglalkoztatáspolitikával, közfoglalkoztatással kapcsolatos előterjesztéseket,
  4. a személyes gondoskodást nyújtó, pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló, valamint a gyermekek védelmét biztosító pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló rendelet-tervezeteket,
  5. a város kulturális, egészségügyi, ifjúsági és sportfeladatairól szóló rendelet-tervezeteket, koncepciókat,
  6. az önkormányzati közművelődési feladatait ellátó intézmény működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  7. a testvérvárosi kapcsolatokkal kapcsolatos előterjesztéseket,
  8. közterületek és intézmények elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  9. feladatköréhez kapcsolódó alapítványok, közalapítványok működésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  10. feladatkörébe tartozó intézmények vezetőit érintő előterjesztéseket,
  11. az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény, gazdasági társaság működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
  12. az önkormányzattal szerződéses kapcsolatban álló egészségügyi szolgáltatókkal kapcsolatos előterjesztéseket,
  13. dönt a helyi települési értékké nyilvánításról, ellátja a helyi települési értéktár bizottsági teendőket, szervezi a településen fellelhető nemzeti értékek azonosítását, létrehozza a településen fellelhető nemzeti értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi azt a megyei értéktárba.


(5) Közbeszerzési Bizottság:

  1. a közbeszerzések esetében az eljárást kezdeményező felhívások, dokumentációk, illetve kétszakaszos eljárások tekintetében a részvételi felhívás, ajánlattételi felhívás és a dokumentáció jóváhagyása, melybe beletartozik a Munkacsoport által választott eljárásfajta megfelelőségének vizsgálata;
  2. a hatáskörébe tartozó közbeszerzések esetében döntés a felhívás vagy a dokumentáció módosításáról, az eljárást kezdeményező felhívás visszavonásáról,
  3. közbeszerzések esetében a közbenső és az eljárást lezáró döntés meghozatala,
  4. a közbeszerzési eljárások nyomán megkötött szerződésekben foglaltak teljesítésének figyelemmel kísérése, a szerződés módosításának, felmondásának, felbontásának kezdeményezése, amennyiben annak jogi feltételei fennállnak,
  5. az éves közbeszerzési statisztikai jelentés elfogadása,
  6. előzetes vitarendezési eljárásban az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
  7. jogorvoslati eljárás esetén az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
  8. Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzata I. fejezet 4. pontjában meghatározott beszerzések esetén közreműködés és javaslattétel a szabályzatban foglaltak szerint.”


7. §


A Rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„41. §


(1) A bizottság szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 ülést tart.

(2) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint működnek azzal az eltéréssel, hogy a bizottsági ülés meghívóját az előterjesztésekkel együtt legkésőbb a ülést megelőzően 4 nappal kell megküldeni, kivéve a Közbeszerzési Bizottságot, melynek ülésére a meghívót az előterjesztésekkel együtt legkésőbb az ülést megelőző napon kell megküldeni.

A képviselő-testület rendkívüli ülésének napirendi javaslataihoz szükséges előzetes bizottsági véleményezés esetén, az érintett bizottság ülése a képviselő-testület rendkívüli ülésének napján is megtartható úgy, hogy az érintett bizottság összehívása időpontjának legalább 2 órával meg kell előznie a rendkívüli ülés összehívásának időpontját. Ebben az esetben a bizottsági ülés meghívóját a képviselő-testület rendkívüli ülésének meghívójával egyidejűleg szükséges megküldeni.

Valamennyi bizottság esetén előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható.

(3) A bizottsági ülést a bizottság elnöke hívja össze. A bizottság ülését a polgármester indítványára is össze kell hívni.

(4) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottsági ülés összehívására és ülésének vezetésére a polgármester által kijelölt bizottsági tag jogosult.

(5) Az elnök köteles a bizottságot olyan időpontra összehívni, hogy a képviselő-testület ülésterv szerinti ülése előtt a napirendkent javasolt előterjesztések megtárgyalása megtörténjen.

(6) A bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására előterjesztést az e rendeletben az előterjesztés benyújtására jogosultként felsoroltak nyújthatnak be.

(7) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőket, a jegyzőt, az aljegyzőt, valamint a polgármesteri hivatal tárgyalt ügyben érintett osztályának vezetőjét, továbbá az e rendeletben tanácskozási joggal felruházott szervezetek képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottság ülésére más érdekeltet is meghívhat.

(8) A meghívottakat az ülés meghatározott napirendi pontjához, a képviselőt valamennyi napirendi ponthoz kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg.

(9) A bizottság elnöke a napirendi javaslat – meghívó szerinti – írásos tervezetét szóban módosíthatja az ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A bizottsági ülésen kiosztott anyag tárgyalására csak halasztást nem tűrő esetben, az előterjesztő rövid szóbeli indokolásával kerülhet sor. A napirendre vételről a bizottság egyszerű többséggel dönt.”





8. §


A Rendelet 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„47. §


A településrészi önkormányzatok feladatainak és működésüknek szabályai:

a) általános feladatkörük:

aa) az önkormányzat képviselő-testülete és más szervek előtt a településrész lakossága érdekeinek képviselete,

ab) a településrész céljainak, terveinek kialakításában és megvalósításában való részvétel és kezdeményezés,

ac) az állampolgári jogok gyakorlásának és kötelességek teljesítésének elősegítése, a lakosság helyi tájékoztatásában való közreműködés,

ad) kapcsolattartás és folyamatos együttműködés más önkormányzati szervekkel, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társasággal, intézményekkel, civil szervezetekkel,

ae) a helyi feladatok megvalósításának szervezése.

b) a településrészi önkormányzatok a működési területüket érintő bármely ügyben javaslatot tehetnek, intézkedést kezdeményezhetnek,

c) feladat- és hatáskörüknek gyakorlásához a döntés előkészítését és végrehajtását a polgármesteri hivatal érintett szervezeti egységei végzik.”


9. §


A Rendelet 51. § a következő (3) bekezdéssel egészül ki:


„51. §


 (3) A jegyző a jogszabálysértő döntésre és működésre vonatkozó jelzési kötelezettségének a tudomására jutástól számítva haladéktalanul eleget tesz.”


10. §


A Rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„56. §


Helyben szokásos módon történő közzétételnek a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján és a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon történő közzététel minősül.”


11. §


(1) A Rendelet 1. számú melléklete helyébe az 1. számú melléklet lép.


(2) A Rendelet 2. számú melléklete helyébe a 2. számú melléklet lép.


12. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.



                          



1. számú melléklet a 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelethez


„1. számú melléklet



A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE



1.) A helyi önkormányzati jelképek alkotásáról és használatának szabályozásáról szóló 9/1995. (V. 9.) ÖR. számú önkormányzati rendelet

              a) 5. § (1) bekezdése szerint – a 3. § (1) bekezdésben meghatározottakon kívül – más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az önkormányzat címerének használatát a polgármester engedélyezi, indokolt esetben azt visszavonhatja.

              b) 7. § (5) bekezdése szerint engedélyezi a zászló használatát a 7. § (1) – (4) bekezdéseiben foglaltakon kívül.

              c) 9. § (3) bekezdése szerint a pecsétet kizárólag polgármester használhatja.


2.) Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló, a 25/1995. (X. 19.) ÖR. sz., a 11/1995. (V. 9.) ÖR. sz., valamint a 4/1995. (II. 1.) ÖR. sz. rendelettel módosított 7/1994. (VII. 11.) ÖR. sz. rendelet módosításáról és egységes szövege megállapításáról szóló 11/1996. (X. 24.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 10. §-a alapján az önkormányzati lakások és helyiségek elidegenítése esetén az adásvételi szerződés megkötése.


3.) Az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, és elidegenítésük feltételeinek szabályairól szóló 14/2006. (III. 31.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 18. § (5) bekezdés alapján a helyiségek bérbeadása.


4.) A közterület-használat helyi szabályozásáról szóló 23/2007. (VI. 29.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 3. § (3), 6. § (4) és (5) bekezdései szerint a közterület-használat engedélyezése, azzal kapcsolatos szerződéskötés, vagy a kérelem elutasítása.


5.) Az önkormányzat vagyonáról 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (5) bekezdésében foglalt hatáskörök:

a) vagyonhoz kapcsolódó tulajdonosi nyilatkozatok megtétele,

b) a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonkezelői, vagyonhasznosítási szerződések megkötése,

c) ingatlanbérleti szerződések kötése,

d) öröklés, lemondás esetén a vagyon elfogadásáról való döntés, annak átvétele,

e) 500 000 Ft alatti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon és vagyoni értékű jog adásvétele,

f) a tulajdonos önkormányzatot hatósági eljárásban megillető nyilatkozattételi jog, a tulajdonosi hozzájárulás megadása, közigazgatási eljárásban az ügyfél jogainak gyakorlása.


6.) A felsőfokú oktatási intézményekben tanulók támogatásáról szóló 12/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése alapján a felsőfokú oktatási intézményben tanulók támogatásával kapcsolatos hatáskör.


7.) A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló 5/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése alapján:

a) rendkívüli települési támogatás,

b) krízistámogatás,

c) temetési támogatás,

d) köztemetés,

e) a város első újszülötte,

f) súlyos fogyatékos gyermekek támogatása.





8.) A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői és fizikai munkavállalói részére nyújtandó lakáscélú kamatmentes munkáltatói kölcsönről szóló 24/2015. (VII. 15.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése alapján a polgármester dönt a kérelem elbírálásáról a jegyző esetén.


9.) Közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos hatáskörei:

Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja hatásköreit.”



2. számú melléklet a 11/2016. (IV. 28. önkormányzati rendelethez


„2. számú melléklet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE


1. Jogi és Ügyrendi Bizottság


Jelenleg átruházott önkormányzati hatásköröket nem gyakorol.


2. Pénzügyi Bizottság


A Pénzügyi Bizottság gyakorolja az önkormányzati rendeletben részére átruházott következő hatásköröket:


Az önkormányzat vagyonáról szóló 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdésében foglaltakat:

a) 2 millió forint alatti nettó forgalmi értékű ingatlanok adásvétele, cseréje,

b) önkormányzati vagyon legfeljebb 2 évre történő bérbe, haszonbérbe adása,

c) 500 000 Ft – 1 000 000 Ft közötti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon adásvétele,

d) 100 000 Ft alatti nettó forgalmi értékű ingó tulajdonjogának átadása.


3. Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság


1.) A lakáscélú helyi támogatási formákról szóló 1/2004. (I. 30.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdésében foglalt, az első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos hatáskört.


2.) Az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, és elidegenítésük feltételeinek szabályairól szóló 14/2006. (III. 31.) ÖR. számú önkormányzati rendelet

            a) 2. § (3) bekezdésében foglalt szociális lakásigénylési névjegyzék elfogadásáról,

b) 2. § (7) bekezdése alapján a névjegyzék alapján történő bérlőkijelölési és a bérbeadói jogok gyakorlásáról,

            c) 15. § (6) bekezdésben foglalt lakbértámogatás elbírálásáról.


  1. Közbeszerzési Bizottság


A közbeszerzési eljárások során az Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja az Ajánlatkérő jogait.”