Fürged Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016 (IX.26.) önkormányzati rendelete
a szociális gondoskodás helyi szabályairól. Fürged Község Önkormányzatának képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III.törvény 10. §.(1) bekezdésében, 25. §.(3) bekezdés b)pontjában, 26. §.-ában, 32. §.(1) bekezdés b) pontjában és a (3) bekezdésében, 45. §.-ában, 48. §.(4) bekezdésében, 62. §.(2) bekezdésében, 92. §.(1)-(2) bekezdésében, 132. §.(4)bekezdés g)pontjában és a 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 13. §.(1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli.
Hatályos: 2016. 09. 27- 2016. 10. 26Fürged Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016 (IX.26.) önkormányzati rendelete
a szociális gondoskodás helyi szabályairól.
2016-09-27-tól 2016-10-26-ig
Fürged Község Önkormányzatának képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III.törvény 10.§.(1) bekezdésében, 25.§.(3) bekezdés b)pontjában, 26.§.-ában, 32.§.(1) bekezdés b) pontjában és a (3) bekezdésében, 45.§.-ában, 48.§.(4) bekezdésében, 62.§.(2) bekezdésében, 92.§.(1)-(2) bekezdésében, 132.§.(4)bekezdés g)pontjában és a 134/E.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 13.§.(1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli.
- A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed:
a) Fürged község közigazgatási területén élő, a szociális igazgatásról és azociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény ( továbbiakban: Sztv.) 3. § (1) bekezdése szerinti személyekre.
b) Az Sztv. 6. §-a alapján az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Fürged község közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.
c) Az Sztv. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében Fürged község közigazgatási területén jogszerűen tartózkodó, Sztv. 3. § (2) bekezdése szerinti személyekre.
d) A Fürged község közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel rendelkező, Sztv. 3. § (3) bekezdése szerinti személyekre.
II. Eljárási rendelkezések
2. §
(1) E rendeletet az Sztv-vel, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel (Korm.rend.) és a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelettel együtt kell alkalmazni.
(2) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket Ozorai Közös Önkormányzati Hivatalnál lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.
3. §
(1) Kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy családban illetve egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól továbbá a jogosultsági feltételekre vonatkozó adatokról köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni. A kérelemnek tartalmaznia kell az Sztv. 18. § a), c) pontjaiban szereplő adatokat.
(2) A jövedelem igazolásához csatolni kell:
a. havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó keresetéről szóló
munkáltatói igazolást,
b. munkanélküli járadékról a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényt, ennek
hiányában a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolást,
c. a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban
kifizetett ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot,
d. vállalkozó esetében az illetékes APEH igazolását, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi
jövedelemadó alapjáról, a befizetett adóról és a jövedelmet terhelő egyéb levonásokról, valamint a kérelem
benyújtásának évében keletkezett nettó jövedelemről szóló nyilatkozatot,
e. egyéb jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó
jövedelméről.
4. §
A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5.-éig, nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.
5. §
(1) Amennyiben a pénzbeli vagy természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni.
(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Közös Önkormányzati Hivatal egy éven belül már bármely ügyben vizsgálta és azokban lényeges változás nem feltételezhető.
III.A szociális gondoskodás helyi rendszere
6. §
Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeiről
- pénzbeli ellátások
- természetbeni ellátások és
- szociális szolgáltatások
nyújtásával gondoskodik.
1.Pénzbeli ellátások
Települési támogatás
7.§.
(1) Az önkormányzat települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez ( továbbiakban: lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás), az e rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén.
(2) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a háztartás egyik tagja sem rendelkezik vagyonnal, valamint környezettanulmány során megállapítható, hogy lakókörnyezete rendezett.
(3) A lakókörnyezet akkor minősül rendezettnek, ha
a. kérelmező, jogosult által életvitelszerűen lakott lakás vagy ház belső helyiségei tisztán tartottak, higiénikus
állapotúak,
b. a lakóházhoz tartozó udvar tiszta, gondozott, a kert megművelt,
c. a lakóház kerítéssel kívül határos területe gondozott, gyomtalanított, járda tisztán tartott, sikosságmentesített,
d. a lakóépület rendeltetésszerű használata biztosított.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott feltételek teljesülését a kérelem benyújtását követő 8 napon belül az Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője ( továbbiakban: ügyintéző) illetve a Hegyhát Integrált Szociális Intézmény családgondozója (továbbiakban: családgondozó) ellenőrizi. Az ellenőrzés során az ügyintéző illetőleg a családgondozó a lakókörnyezetről fényképfelvételek készíthet.
(5) Amennyiben a lakókörnyezet nem felel meg a (3) bekezdésbe foglaltaknak, a feltételek teljesítésére a kérelmezőt, illetve a jogosultat megfelelő, de legalább 5 napos határidő kitűzésével a jegyző – az elvégzendő tevékenység konkrét megjelölésével- felszólítja.
(6) A (5) bekezdés szerint meghatározottak teljesülését a határidő lejártát követő 5 napon belül az ügyintéző illetve a családgondozó ellenőrizheti. Amennyiben a felszólításban meghatározottakat kérelmező illetve jogosult nem teljesítette, a lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelmet el kell utasítani.
(7) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás megállapítását követően, a folyósítás ideje alatt a lakókörnyezet rendezettsége bármikor ellenőrizhető. Amennyiben az ellenőrzés során megállapítható, hogy a (3) bekezdésben meghatározottak már nem állnak fenn, a (4)-(6) bekezdésben meghatározottak szerint kell eljárni.
8.§.
(1) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás a kérelem benyújtását követő hónap első napjától számított 1 év
időtartamra, havi 4 000 Ft.
(2) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelmet a rendelet 1.számú melléklete szerinti nyomtatványon kell benyújtani.
(3) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskört a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza.
Rendkívüli település támogatás
9.§.
(1) Fürged Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő nagykorú személyek részére rendkívüli települési támogatást nyújt.
(2)Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:
- hirtelen fellépő és kórházi ápolást igénylő betegség legalább 8 napos kezelés esetén, továbbá súlyos, vagy életveszélyes sérüléssel járó baleset,
- családfenntartó, közeli hozzátartozó halála,
- munkáltató rendes felmondása által bekövetkezett munkanélküliség, mely állapot a munkahely elvesztését követő 30 napon belül vehető figyelembe,
- lakhatást biztosító épületet elpusztító, vagy e rendeltetését akadályozó elemi kár ( pl. tűz, szél- illetve hóvihar, belvíz, más időjárási károsító hatás), illetőleg meghibásodás ( pl. csőtörés, gázrobbanás, elektromos meghibásodás,) és a biztosító vagy egyéb szerv nem fizet,
- lakáshasználat jogának tényleges elvesztése, hajléktalanná válás
- bűncselekmény vagy szabálysértés ( pl.: rablás, betörés stb.) következtében elszenvedett létfenntartást veszélyeztető élethelyzet.
(3)Időszakosan bekövetkező, vagy tartósan fennálló létfenntartási gond különösen:
- adósság miatt kikapcsolt közüzemi szolgáltatás újra üzembe helyezésének anyagi terhe, feltéve, hogy a hátralék rendezése megtörtént,
- krónikus betegség miatt bekövetkezett 14 napot meghaladó időtartamú gyógyintézeti kezelés ( kórházi, szanatóriumi ápolás)
- gyógyászati segédeszköz beszerzése,
- közgyógyellátásra nem jogosult személy folyamatos, 3 hónapnál hosszabb időtartamú 8 000 Ft értéket meghaladó gyógyszerszükséglete,
- gyermek beiskolázása.
10. §
(1) Rendkívüli települési támogatásban az a személy részesíthető – a 11.§. bekezdésbe foglalt kivétellel –akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetében a 200 %-át nem haladja meg.
(2) A rendkívüli települési támogatás megállapítható folyamatosan, maximum 6 hónapi időtartamra, illetve esetenként
évente négy alkalommal.
(3) Az eseti rendkívüli települési támogatás legmagasabb összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át nem haladhatja, de minimum 4 000 Ft. Az eseti rendkívüli települési támogatás éven belül megállapított együttes összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200 %-át.
(4) Egy éven belül a folyamatosan megállapított támogatás együttes összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 200 %-át, de a havi összeg minimum
3 000 Ft
11. §
Kivételes méltányosságból a 9.§. (2) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott esetekben a képviselő testület hivatalból vagy kérelemre jövedelemre való tekintet nélkül is megállapíthat rendkívüli települési támogatás.
12. §
Sürgős szükség esetén ha az igénylő életkörülményei indokolják, akkor a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján azonnal kiutalható, de az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell a támogatás megállapításához szükséges nyilatkozatok és bizonyítékok utólagos bemutatásáról. Ezen kívül utólagos elszámolási kötelezettség is előírható. Az előírt kötelezettségek teljesítésének elmulasztása esetén a támogatott részére a tárgy évben további rendkívüli települési támogatást nem lehet megállapítani.
13. §
(1) A rendkívüli települési támogatás megállapításáról átruházott hatáskörben a polgármester, a 11.§.-ban meghatározott esetben a Képviselő-testület dönt
(2) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a rendelet 2. számú melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot.
14. §
(1) A 10.§.(3) bekezdésében meghatározottaktól eltérően az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt rendkívüli települési támogatás összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos, legolcsóbb temetés költségének 15 %-ánál, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése kérelmezőnek vagy családjának létfenntartását veszélyezteti. A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 200.000 Ft.
(2) Amennyiben a rendkívüli települési támogatás megállapítására a Korm.rend. 33. §-a szerint kerül sor, a határozatban elő kell írni az utólagos elszámolási kötelezettséget. Amennyiben e kötelezettségét a segélyben részesülő nem teljesíti, vele szemben úgy kell eljárni, mint aki az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen vette igénybe.
15.§.
A rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelemhez - a 13.§.(2) bekezdésben foglaltakon túl - csatolni kell:
- a 9.§.(2) bekezdés a) pontjában, illetve a 9.§.(3) bekezdés b) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén a kórházi ápolásról szóló igazolás másolatát,
- a 9.§.(2) bekezdés b) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén a temetés költségeiről az eltemettető nevére kiállított számla másolatát, halotti anyakönyvi kivonat másolatát,
- a 9.§.(2) bekezdés c) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén a munkaviszony megszüntetéséről szóló étesítés másolatát,
- a 9.§.(2) bekezdés d) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén a kárfelmerésről szóló hivatalos jegyzőkönyv másolatát, vagy hivatalos szakvélemény másolatát,
- a 9.§.(3) bekezdés a) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén a közüzemi szolgáltatási díjhátralék befizetéséről szóló igazolás, bizonylat másolatát,
- a 9.§.(3) bekezdés c)- d)pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén
a kérelmező havi gyógyszerköltségéről, illetve a gyógyászati segédeszköz költségéről szóló igazolás másolatát,
- a 9.§.(3) bekezdés e) pontjában meghatározottak alapján benyújtott kérelem esetén az iskola által kiállított tanulói jogviszonyról szóló igazolást.
2. Természetben nyújtott ellátások
16.§.
(1) A rendkívüli települési támogatás részben vagy egészben természetbeni szociális ellátásként is nyújtható.
(2) A polgármester határozatban dönt a rendkívüli települési támogatás egészének, vagy egy részének természetben történő nyújtásáról.
(3) Az önkormányzat anyagi lehetőségeinek függvényében – jövedelemtől függetlenül- természetben nyújtott rendkívüli települési támogatásként évi egyszeri 7 000 Ft-ot meg nem haladó értékű karácsonyi élelmiszercsomag adható a településen élő, kiskorú gyermeket nevelő családok részére.
(4) Az önkormányzat anyagi lehetőségeinek függvényében - jövedelemtől függetlenül – természetben nyújtott rendkívüli települési támogatás formájában – évi egyszeri 5000 Ft-ot meg nem haladó értékű, karácsonyi élelmiszercsomag adható a településen élő, 70 év feletti nyugellátásban és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban részesülő személyek részére.
(5) A (2)-(3) bekezdésben meghatározott támogatást a polgármester hivatalból, határozattal állapítja meg.
Köztemetés
17.§.
(1) Köztemetést kell elrendelni az Sztv. 48.§-ában meghatározott esetekben.
(2) Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesül, ha
a) a családban az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 80 %-át, egyedül élő esetében a 100 %-át nem haladja meg,
b) vagyonnal nem rendelkezik,
c) az elhalt sem ingó, sem ingatlan vagyonnal nem rendelkezett.
(3) A köztemetés elrendelésével kapcsolatos hatáskört a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza.
3. Szociális szolgáltatások
18.§.
(1) Fürged Község Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
- étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- családsegítés.
- jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatások megszervezésével segítséget nyújt a szociálisan rászorultak részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémáik megoldásában.
Étkeztetés
19. §
(1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik az önkormányzat, akik azt önmaguknak, illetve önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani; különösen koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük vagy hajléktalanságuk miatt.
(2) Életkora miatt rászoruló az a személy, aki nyugdíjban, nyugdíjszerű ellátásban részesül, illetve az öregségi nyugdíjkorhatárt elérő személy.
(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése miatt – részben vagy teljesen – gondoskodni nem tud, és erről háziorvos által kiállított igazolással rendelkezik.
(4) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fogyatékossági támogatásban részesül.
(5) Szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki pszichiátria gondozás alatt áll, önmaga ellátásra csak résben képe, és erről a pszichiáter szakorvos által kiállított szakorvosi igazolással rendelkezik.
(6) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki bejelentett lakóhellyel, tartózkodási hellyel nem rendelkezik.
(7) Az étkeztetést az önkormányzat a DÁM Önkormányzati Társulás fenntartásában működő Hegyhát Integrált Szociális Intézmény (továbbiakban Szociális Intézmény) útján biztosítja.
(8) Az étkezésért térítési díjat kell fizetni, melyet a Képviselő-testület évente a költségvetésről szóló rendeletben állapít meg.
Házi segítségnyújtás
20. §
(1) Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik az önkormányzat a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást biztosításáról.
(2) A házi segítségnyújtás keretein belül biztosítani kell:
a) az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését,
b) az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést,
c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást.
(3) Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján a Szociális Intézmény Vezetője (továbbiakban: Intézményvezető) által felkért szakértő végzi el az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.
(4) Az intézményvezető által felkért szakértő a gondozási szükségletet jogszabályban meghatározottak szerint megvizsgálja és megállapítja a napi gondozási szükséglet mértékét.
(5) A házi segítségnyújtást a megállapított napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban, de legfeljebb napi 4 órában kell nyújtani. Ha a gondozási szükséglet a napi 4 órát meghaladja, a szolgáltatást igénylőt az intézményvezető tájékoztatja a bentlakásos intézményi ellátás igénybevételének lehetőségéről, ebben az esetben a szolgáltatást igénylő az intézményi elhelyezés időpontjáig napi 4 órában történő házi segítségnyújtásra jogosult.
(6) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a Szociális Intézmény útján biztosítja.
(7) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást az önkormányzat a Hegyhát Integrált Szociális Intézmény útján biztosítja.
Családsegítés
21. §
(1) A családsegítés a szociális vagy mentálhigiénás problémák, illetve egyéb krizshelyzetmiatt segítségre szoruló
személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint
életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.
(2) A családsegítés keretében az alábbi szolgáltatások biztosításáról gondoskodik az önkormányzat:
a) a szociális, életvezetési és metálhigiénás tanácsadás,
b) az anyagi nehézségekkel küzdők számára a pénzbeli, természetbeni ellátásokhoz, továbbá a szociális
szolgáltatásokhoz való hozzájutás megszervezése,
c) a családgondozás, így a családban jelentkező működési zavarok, illetve konfliktusok megoldásának elősegítése,
d) közösségfejlesztő, valamint egyéni és csoportos terápiás programok,
e) tartós munkanélküliek, a fiatal munkanélküliek, az adósságterhekkel és lakhatási problémákkal küzdők, a
fogyatékossággal élők, a krónikus betegek, a szenvedélybetegek, a pszihiátriai betegek, a kábitószer-problémával
küzdők, illetve egyéb szociálisan rászorult személyek és családtagjaik részére tanácsadás,
f) a családon belüli kapcsolaterpősítést szolgáló közösségépítő, családterápiás, konfliktuskezelő meditációs
programok més szolgáltatások, valamint a nehéz élethelyzetben élő családokat segítő szolgáltatások.
(3) A családsegítést az önkormányzat a többcélú kistérségi társulási fenntartásban működő Hegyhát Integrált Szociális Intézmény útján biztosítja.
A szociális szolgáltatások igénybevételére vonatkozó rendelkezések
22. §
(1) Az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a Szociális Intézmény vezetőjéhez kell benyújtani, a 9/1999. (XI. 24.) SzCsM. rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon.
(2) A szociális ellátás iránti kérelmekről a Szociális Intézmény vezetője dönt. Döntéséről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.
(3) Ha az ellátást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője a Szociális Intézmény vezetőjének (2) bekezdés szerinti döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a DÁM Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsához fordulhat
(4) Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezető az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével az Sztv. 94/C. § (1) bekezdése szerinti megállapodást köt, melyet 15 napon belül megküld a fenntartónak.
IV. Záró rendelkezések
23.§.
(1) E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 3/2015.(II.16.) rendelet hatályát veszti.
Barkóczi József Németh Györgyné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetése 2016.szeptember 26-án megtörtént.
Németh Györgyné
jegyző