Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2016 (XII.7.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2022. 04. 01

Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2016 (XII.7.) önkormányzati rendelet az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

2022.04.01.

Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

I. Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Tevel Község Önkormányzata illetékességi területén történő anyakönyvi események során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) székhelyén közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.

2. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) családi esemény: házasságkötés, névadó, jubileumi házasságkötési ünnep, temetés

b) hivatali munkaidő: hétfő-csütörtök: 7.30 – 16.00, péntek: 7.30 – 13.00

c) hivatali helyiség: Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme, Polgármesteri Hivatal épületének egyéb, házasságkötésre alkalmas helyiségei

d) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül családi esemény lebonyolításához személyi és tárgyi feltételek biztosítása

e) többletszolgáltatás tárgyi kellékei: gyertya, pezsgő, dekoráció, egyéb a felek által kért tárgyi eszköz

f) rendkívüli körülmény: az anyakönyvi eseményben érintett feleket érintő minden olyan elháríthatatlan váratlan esemény, körülmény, amely a lenti határidők betartását lehetetlenné tesz, de különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota

(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (3) és (4) bekezdésben foglaltakra figyelemmel hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.

(3) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 18 óra, szombaton 9 és 20 óra között lehet lebonyolítani.

(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(5) A Hivatal térítésmentesen biztosítja a hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben történő anyakönyvi esemény megtartását.

(6) A Hivatal térítés ellenében biztosítja a hivatali munkaidőn túl, illetve a hivatali helyiségben és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény megtartását.

II. A hivatali helyiségben, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése

3. § (1) Az anyakönyvvezető a házassági szertartás időpontját a házasulók kívánságának figyelembe vételével, az ugyanazon napra tervezett más anyakönyvi esemény időpontjára tekintettel tűzi ki.

(2) A hivatali munkaidőn kívül, illetve a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére jelen rendelet 1. melléklete szerinti kérelem nyomtatványon az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani.

(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése előtt, az anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselő köteles megtekinteni a helyszínt.

(4) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen anyakönyvi esemény csak akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény létesítésének a törvényben és az e rendeletben előírt feltételei fennállnak és az eseményhez méltó körülmények biztosítottak.

(5) A jegyző 8 napon belül határozatban dönt a hivatali munkaidőn túli, valamint a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezéséről.

(6) A jegyző a határozatát visszavonja, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény a törvényben és az e rendeletben meghatározott feltételei vagy az eseményhez méltó körülmény már nem áll fenn.

III. A hivatali munkaidőn túl, illetve a hivatali helyiségben és helyiségen kívül történő anyakönyvi események díja

5. § (1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díjait e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(2) Mentesülnek a díjfizetési kötelezettsége alól a házasulandók, ha a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(3) A díjat Tevel Község Önkormányzat költségvetési számlájára (71800020-12300606) vagy a házi pénztárba kell befizetni. Az erről szóló bizonylatot a közreműködő anyakönyvvezető felé kell bemutatni legkésőbb a házasságkötés napját megelőző munkanap 12 óráig.

(4) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal visszafizeti.

IV. Az anyakönyvvezető díjazása

6. § (1) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény megtartását a közreműködő anyakönyvvezetőt térítésmentesen végzi.

(2)1 A rendelet 2. melléklet 1-3. pontjában meghatározott összegből az anyakönyvi esemény megtartásában közreműködő anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselőt – választása szerint – a Kttv-ben meghatározott szabadidő helyett, hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl lebonyolított anyakönyvi eseményenként és hivatali helyiségen kívül hivatali munkaidőben lebonyolított anyakönyvi eseményenként bruttó 20.000,-Ft összegű díj, hivatali helyiségen kívül hivatali munkaidőn túl lebonyolított anyakönyvi eseményenként bruttó 30.000,- Ft összegű díj illeti meg.

(3)2 Az anyakönyvi esemény megtartásában közreműködő anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselőt segítő személyt anyakönyvi eseményenként bruttó 5.000,- Ft összegű díj illeti meg.

6/A. §3 (1) A munkáltató az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetők részére évente egy alkalommal, tárgyév március 15. napjáig történő kifizetéssel bruttó 45.000 Ft összegű ruházati költségtérítést biztosít.

(2) A kifizetett ruházati költségtérítés felhasználása és elszámolása az alábbiak szerint történik:

a) az összeg felhasználásával az anyakönyvvezető köteles a tárgyév december 15. napjáig elszámolni

b) az anyakönyvvezető a ruházati költségtérítést az alábbi ruházat megvásárlás fordíthatja: ruha, szoknya, kosztüm, blúz, nadrág, zakó, ing, blézer, felső, szandál, cipő, csizma, sál, harisnya, öv.

7. § A többletszolgáltatás tárgyi kellékeinek hivatalból történő beszerzés esetén fizetendő díjait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

V. Átmeneti és záró rendelkezések

8. § (1) Jelen rendelet 2017. január 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események lefolytatására irányuló szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(3) A rendelet hatálybalépésével, hatályát veszti a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 9/2011. (IX.1.) önkormányzati rendelet és az ezt módosító 13/2012. (XII.13.).önkormányzati rendelet.

(4) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Teveli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.

1

A 6. § (2) bekezdése a Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (III. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

2

A 6. § (3) bekezdését a Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (III. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

3

Beiktatta Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2018. (XII.04.) ök. rend. 1. §-a. Hatályos 2019. január 1. napjától