Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 14/2016. (V.30.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 06. 01- 2016. 06. 01

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 3.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Szolnok Megyei Jogú Város címere, zászlaja és logója.”

2.§

Az SZMSZ 4.§-ának e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„e) Szolnok Térségi Hulladékgazdálkodási Társulás”

3.§

Az SZMSZ 8.§ (1) bekezdésének q) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„q) Diákpolgármester,”


(1) Az SZMSZ 13.§ (2) bekezdésének j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatójától,”

(2) Az SZMSZ 13.§ (2) bekezdése a következő k)-m) pontokkal egészül ki:

„k) a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatójától,

l) a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjától,

m) a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatalának vezetőjétől.”


Az SZMSZ 15.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülést a polgármester, akadályoztatása esetén az általa kijelölt – a közgyűlés tagjai közül választott – alpolgármester, együttes távollétük esetén a polgármester szóban, vagy írásban előterjesztett javaslatára a közgyűlés által egyszerű szótöbbséggel megválasztott képviselő vezeti.”

6.§

Az SZMSZ 27.§ (2) bekezdésének harmadik mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

„Az interpelláció képviselők általi elérhetőségéről a jegyző elektronikus úton gondoskodik.”


Az SZMSZ 29.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4)  Az interpellációk, kérdések feltevésének sorrendje első körben, majd az ezt követő körökben:

- Szolnok Városi Baloldal önkormányzati képviselőcsoport képviselői

- Jobbik Magyarországért Mozgalom képviselőcsoport képviselői

- FIDESZ-KDNP képviselőcsoport képviselői

- képviselőcsoportba nem tartozó képviselő

8.§

Az SZMSZ 36.§-a az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A képviselő a polgármestertől írásban igényelhet tájékoztatást, mellyel egyidejűleg köteles nyilatkozni arról, hogy a tájékoztatás a képviselői munkájához szükséges.” 

9.§

Az SZMSZ 37.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„37. § A képviselő kapcsolata a polgármesteri hivatallal:

A képviselő részére feladatai ellátásához a polgármesteri hivatal adminisztratív, ügyviteli segítséget nyújt. Adminisztratív, ügyviteli segítség különösen a nyomtatás, fénymásolás, gépelés, szkennelés, közreműködés a képviselői feladatellátáshoz szükséges helyiség biztosításában, illetőleg egyéb ügyviteli feladatokban, a polgármesteri hivatal rendelkezésére álló technikai eszközök (telefon, fénymásoló, nyomtató stb.) rendelkezésre bocsátása.

A képviselő számára a polgármesteri hivatal a rajta keresztül igénybe vett, képviselői munkához kapcsolódó postai és távközlési szolgáltatást térítésmentesen biztosítja.”

10.§

Az SZMSZ 57.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közgyűlés évente egyszer közmeghallgatást tart a Városháza Hubay Ferenc Dísztermében.”

11.§

Az SZMSZ 60/B.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Vezetői Kollégium elnöke Szolnok Megyei Jogú Város Polgármestere, tagja felkérésre a városban működő valamennyi köznevelési intézmény igazgatója, Szolnok Megyei Jogú Város Intézményszolgálata igazgatója, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szolnoki Tankerületének Igazgatója, a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatója, valamint a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatója.”

12.§

(1) Az SZMSZ 1. számú melléklet (Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódása, munka-, valamint ügyfélfogadási rendje) „2. A hivatal belső szervezeti tagozódása” címének

a) „2.1.19. Polgármesteri Kabinet” szövegrésze helyébe a „2.1.19. Városmarketing és Turisztikai Osztály” szöveg lép.

b) 2.2 pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„2.2 Osztályszervezetbe nem tartozik a főépítész, önkéntes tanácsadó. A szervezeti tagozódás szempontjából a Közterület-felügyelet az osztállyal esik egy tekintet alá.”

c) 2.4 pontja a következő 2.4.5. ponttal egészül ki:

„2.4.5. Polgármesteri Kabinet”

d) 2.9. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„2.9. A Polgármesteri Kabinet igazgatója:

a) vezeti a Polgármesteri Kabinetet

b) feladata a Polgármesteri Kabinet, valamint a Városmarketing és Turisztikai Osztály munkájának hatékony, célszerű munkamegosztása, a Polgármesteri Kabinetet érintő feladatok gyors és szakszerű ellátása, a szükséges erőforrások feltárása az eredményes munka érdekében.”

(2) Az SZMSZ 1. számú melléklet (Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának belső szervezeti tagozódása, munka-, valamint ügyfélfogadási rendje) „2. A hivatal belső szervezeti tagozódása” címe a következő 2.10. ponttal egészül ki:

„2.10. A stratégiai jellegű döntések, illetve több osztály érintő feladatok eredményes végrehajtása érdekében együttműködnek az érintett szervezeti egységek.”

13.§

  • SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) IV. FEJEZETE (Egészségügyi és szociális ellátás, valamint a gyermekvédelmi és gyermekjóléti ellátás) „Gyerekvédelmi és gyermekjóléti ellátás” címe kiegészül az alábbi 2. ponttal:

„2. Megállapítja a szünidei nyári gyermekétkeztetés kezdő időpontját.”

14.§

Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) IX. FEJEZETE (Az önkormányzat tulajdonosi képviselete)

a) a következő 2a. ponttal egészül ki:

„2a. Jogosult az önkormányzati tulajdonú egyszemélyes gazdasági társaságnak költségvetési támogatást nyújtani január 1. napjától a költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakban az adott gazdasági társaságnak előző költségvetési évben nyújtott támogatás 30%-ának mértékéig.”

b) 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. Jóváhagyja az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok esetében az olyan szerződést, amelyet a gazdasági társaság a vezető tisztségviselőjével, vagy cégvezetőjével, vagy azok közeli hozzátartozójával köt.”

15.§

Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) XVII. FEJEZETE (Közbeszerzési eljárás) 1-3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„A közbeszerzések előkészítése és végrehajtása során a polgármester feladata különösen:

- amennyiben a Közgyűlés a költségvetési rendeletben biztosította az anyagi fedezetet, illetve az egyéb módon az ajánlatkérő rendelkezésére áll, az illetékes szervezeti egység kezdeményezése alapján dönt a közbeszerzési eljárás megkezdéséről,

- jóváhagyja, valamint megküldi a Közbeszerzések Tanácsának az előzetes összesített tájékoztatót,

- jóváhagyja és aláírja a jegyző által elkészített éves közbeszerzési tervet,

- dönt a Munkacsoport, valamint Bíráló bizottság összetételéről,

- a Bíráló bizottság javaslata alapján jóváhagyja közbeszerzési eljárás dokumentációt,

- jóváhagyja, valamint megküldi a Közbeszerzések Tanácsának az éves statisztikai összegzést.

Jóváhagyja az eseti közbeszerzési szabályzatot.

Dönt a külső szervezet, személyek részére a közbeszerzési eljárás lefolytatására adott megbízásokról.”

 16.§

Az SZMSZ) 2/b. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI HATÓSÁGI HATÁSKÖRÖK) IV. FEJEZETE

„- gyakorolja a közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatáskört.

Állattartás

- A polgármester elsőfokon eljár az állattartás körében a közösségi együttélés alapvető szabályainak meghatározásáról szóló önkormányzati rendelet végrehajtása során.


A közterületek elnevezése, a közterületnév táblák elhelyezése és a házszám-megállapítás, a hirdető-berendezések és hirdetmények elhelyezése, közzététele, valamint a környezetvédelem részleges helyi szabályozása

- A polgármester gyakorolja a közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatáskört.”


(1) Az SZMSZ 3/a. számú melléklet (EGÉSZSÉGÜGYI SPORT, TURISZTIKAI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE) „II. Előkészíti” címe a következő 6. ponttal egészül ki:

„6. Tárgyév november 30. napjáig a „Tiszavirág Turisztikai Díj”-ra beérkezett javaslatokat, azok bírálatát követően saját javaslatával együtt a közgyűlés decemberi ülésére felterjeszti.”

(2) Az SZMSZ 3/a. számú melléklet (EGÉSZSÉGÜGYI SPORT, TURISZTIKAI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE) „III. Véleményezi” címének 11. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„11. a Kálmándi Mihály-díj adományozására irányuló javaslatokat, valamint a Szolnok Városi Civil Tanács által delegált 1 fővel kiegészülve az Adorján Ildikó díj és a Szolnok Város Sportjáért Díj adományozására irányuló javaslatokat;”


Az SZMSZ 8. számú melléklete helyébe jelen rendelet 1. sz. melléklete lép.


(1) Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) X. FEJEZETE (Önkormányzati lakások) 21. pontjában a „Bizottsága” szövegrész helyébe a „Munkacsoportja” szöveg lép.

(2) Az SZMSZ 3/e. számú melléklet (VÁROSFEJLESZTÉSI ÉS ÜZEMELTETÉSI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE) I. Feladatköre címe 3. pontjában a „2011. évi CVIII. törvény” szövegrész helyébe a „2015. évi CXLIII. törvény” szöveg lép.

(3) Az SZMSZ 4.sz. mellékletében szereplő táblázatban

a) a „Dr. Nemes András” szövegrész helyébe „Rezák László” szöveg lép.

b) a „Dr. Lázár Zoltán” szövegrész helyébe „Dr. Szotyori-Lázár Zoltán” szöveg lép.

20.§

(1) Hatályát veszti

  1. ) Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) IX. FEJEZETE (Az önkormányzat tulajdonosi képviselete) 3. pontjának második mondata,

b) az SZMSZ 3/e. számú melléklet (VÁROSFEJLESZTÉSI ÉS ÜZEMELTETÉSI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE) „IV. Véleményezi” címének 96. pontja.

(2) Hatályát veszti a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 31/2002. (XII.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 2/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet.

21.§

A Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003. (VII.9.) önkormányzati rendelet 18. §-ának (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1a) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a polgármester jogosult az önkormányzati tulajdonú egyszemélyes gazdasági társaságnak költségvetési támogatást nyújtani január 1. napjától a költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakban az adott gazdasági társaságnak előző költségvetési évben nyújtott támogatás 30%-ának mértékéig.

A támogatási szerződésben foglaltakat a költségvetési rendelet megalkotásakor figyelembe kell venni.”

22.§

A közterületek elnevezésének kezdeményezéséről, a közterületnév táblák elhelyezéséről, és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdésében a „jegyzőre” szövegrész helyébe „polgármesterre” szöveg lép.

23.§

A hirdető-berendezések és hirdetmények elhelyezésének, közzétételének szabályozásáról szóló 36/2008. (IX.25.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdésében a „jegyzőre” szövegrész helyébe „polgármesterre” szöveg lép.

24.§

A környezetvédelem részleges helyi szabályozásáról szóló 17/2008. (V.30.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdésében a „jegyzőre” szövegrész helyébe „polgármesterre” szöveg lép.


Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 25/2013.(VI.28.) önkormányzati rendelet 4. és 5. sz. melléklete szerinti támogatási szerződések 1. sz. melléklete helyébe jelen rendelet 2. sz. melléklete lép.


(1) Ez a rendelet 2016. június 1. napján lép hatályba azzal, hogy az SZMSZ jelen rendelet 8-9.§-aival módosított 36-37.§-ának rendelkezéseit, valamint az SZMSZ 2/a. mellékletének jelen rendelet 15.§-ával megállapított rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre alkalmazni kell.

(2) Jelen rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Kelt: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 2016. május 26-i ülésén.



 Szalay Ferenc s.k.

 dr. Sebestyén Ildikó s.k.

polgármester

jegyző





14/2016. (V.30.) önkormányzati rendelet 1.sz. melléklete

8. sz. melléklet

SZOLNOK MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI KÜLÖNÖSEN

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának alábbi táblázatban meghatározott önként vállalt feladatait az ott megjelölt közgyűlési döntésben meghatározott módon és feltételekkel látja el.

 Önként vállalt feladat

   Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja

 1. Egészségügyi ellátás

heti 18 óra fogszabályozás (az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság keretén belül)

118/1999. (VI.24.) sz. közgyűlési határozat 30/2008.(II.21.) sz. közgyűlési határozat

Rotavírus elleni védőoltás biztosítása

8/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet

 2. Szociális ellátás

hulladék-kezelési díjtámogatással kapcsolatos feladatok

56/1995. (XII.22.) önkormányzati rendelet

kisgyermekes családok helyi tömeg-közlekedési támogatásával kapcsolatos feladatok

2/2015. (II.25.) önkormányzati rendelet

 első lakáshoz jutó fiatalok támogatásával kapcsolatos feladatok

32/1996. (XII.03.) önkormányzati rendelet

Családi Napközi (ellátási szerződés alapján, MESEVÁR Családi Napközi Nonprofit Kft.)

1997. évi XXXI. tv. 43. §, 266/2010. (X.28.) sz. közgyűlési határozat

 Szociális foglalkoztatás

1993. évi III. tv. 99/B §, 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet 77. §, 112/2006. (V.12.) Korm. Rendelet 8. §

Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíjrendszerrel kapcsolatos feladatok

240/2009.(IX.24.) sz. közgyűlési határozat

nyári szünidei gyermekétkeztetés

a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet


 3. Közművelődési feladatok

 - közművelődési célú tevékenységet folytató szervezetek támogatása

Például:
- Tisza Táncegyüttes Művészeti Egyesület
- VOKE Csomóponti Művelődési Központ és Könyvtár
- Belvárosi Plébánia Szent Imre Művelődési Ház
- „Szandaszőlősért” Egyesület
- „Széchenyi lakótelepért” Szabadidő, Kult. és Sport Egy.
- Szolnoki Kodály Kórus Egyesület


                                                                                                   

1997. CXL. tv. 80.§
2011. évi CLXXXIX. tv. 10. §
16/2000. (IV.27.) önkormányzati rendelet 1.§, 3.§, 4.§
 
Közművelődési megállapodások alapján, például:
- Megállapodás (1993. március 1.)
- 7/2003. (II.21.) sz. OMV bizottsági határozat
- 90/2003. (IX.19.) sz. OMV bizottsági határozat
- 120/2011. (XII.13.) OKB bizottsági határozat
- 295/2011. (XII.15.) sz. közgyűlési határozat
- Megállapodás (1996. április 30.)

 4. Környezetvédelemi feladatok

Környezetvédelmi Alap felhasználása

1995. évi LIII. tv. 12. § (3) 17/2008. (V.30.) önkormányzati rendelet

helyi jelentőségű természeti terület védetté nyilvánítása, ill. helyi jelentőségű védett természetű területek fenntartására terv készítése

1996. évi LIII. tv. 24. § (1) b./ 55. § (1)

 5. Kommunális feladatok

Helyi személyszállítási közszolgáltatás biztosítása

2012. évi XLI. tv., 285/2012.(XII.20.) sz. közgyűlési határozat

Szúnyoggyérítés

185/2012. (VI.28.) sz. közgyűlési határozat

települési szilárd hulladéklerakó rekultivációja

224/2009. (IX.24.) sz. közgyűlési határozat

a közterületek nevet feltüntető egységes kivitelű táblával történő ellátása

26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet

közhasználatú zöldterületek fenntartása és üzemeltetése

13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet 14. §
346/2008. (XII. 30.) Korm. rend. 6. §
253/1997. (XII. 20.) Korm. rend. 39. § (3)

helyi építészeti örökség értékeinek védelme

1997. évi LXXVIII. tv. 6. §, 57. § (2)
235/1991. (XII.17.) sz. közgyűlési határozat

az épített környezet helyi védelméről szóló 18/2015. (VI.1.) önkormányzati rendelet

a településkép helyi védelméről szóló 1/2016. (II.3.) önkormányzati rendelet

parkolóhely-megváltással parkolóhelyek létesítése (szolgáltató: Remondis Zrt.)

253/1997. (XII. 20.) Korm. r. 42. § (11)
17/2001. (V.24.) önkormányzati rendelet

 6. Köznevelés

 Iskolai oktatás keretében úszásoktatás, valamint emelt óraszámú testnevelés megvalósítása

28/2003. (X. 13.) önkormányzati rendelet 7.§ (1) (3)
106/2001. (V. 17.) sz. közgyűlési határozat (Sportkoncepció) II. sz. melléklet

Szolnok Város Középiskolai Ösztöndíja

37/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet

A Szolnoki Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola köznevelési feladatellátásához való hozzájárulásként - az állami köznevelési intézmények vonatkozásában törvény által kötelezően előírt működtetői közfeladathoz hasonló - működtetői feladatok önként vállalása azzal, hogy az ingatlan használata kapcsán felmerülő költségeket az iskola viseli.

121/2015.(V.28.) sz. közgyűlési határozat

A Magyarországi Magiszter Alapítvány fenntartásában működő Magiszter Alapítványi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola és Szakiskola Fényes Adolf Szolnoki Művészeti Szakközépiskolája és Gimnáziuma köznevelési feladatellátásához való hozzájárulásként - az állami köznevelési intézmények vonatkozásában törvény által kötelezően előírt működtetői közfeladathoz hasonló - működtetői feladatok önként vállalása azzal, hogy az ingatlan használata kapcsán felmerülő költségeket az iskola viseli.

156/2016.(V.26.) közgyűlési határozat

 7. Lakásgazdálkodás

lakáscélú támogatások biztosítása

32/1996. (XII.3.) önkormányzati rendelet

Lakáskoncepció elfogadása

33/2008.(II.21.) sz. közgyűlési határozat

8/2014. (I.30.) sz. közgyűlési határozat

 8. Sportfeladatok

A sporttörvény alapján az iskolai sportkörök, vagy azok feladatait ellátó diáksport-egyesületek működési feltételeinek biztosítása

2004. évi I. tv. 55.§ (2)

sporttámogatások nyújtása (sportegyesületek költségvetési támogatása, létesítmények térítéses vagy térítésmentes átengedése, iparűzési adó meghatározott %-ának átengedése) - (Egészségügyi, Sport, Turisztikai és Szociális Bizottság, polgármesteri hivatal, Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft.)

28/2003. (X.13.) önkormányzati rendelet, ill. egyedi esetekben hozott közgyűlési határozatok

 9. Idegenforgalmi és nemzetközi kapcsolatok

Testvérvárosi kapcsolatok szervezése:
 
- Forlí (Olaszország)
- Shoham (Izrael)
- Yuza (Japán)
- Eastwood (Nagy-Britannia)
- Rakvere (Észtország)
- Bielsko-Biala (Lengyelország)
- Nagybánya (Románia)
- Reutlingen (Németország)
- Bengbu (Kína)

- Sanmenxia, Jinzhong (Kína)

- Rihimaki (Finnország)

2011. évi CLXXXIX. tv. 42. § 6.
 
51/1998 (II.19.) sz. közgyűlési határozat
35/2001. (III.22.) sz. közgyűlési határozat
4/2004. (I.29.) sz. közgyűlési határozat
450/2005. (XII.15.) sz. közgyűlési határozat
230/2008.(IX.3.) sz. közgyűlési határozat
71/1995. (IV.27.) sz. közgyűlési határozat
Szerz. kelte: 1990. február 28.
Szerz. kelte: 1990. június 2.
183/2014. (VI.19.) sz. közgyűlési határozat

58/2016. (III.31.) sz. közgyűlési határozat

58/2016. (III.31.) sz. közgyűlési határozat

külföldi önkormányzatokkal való együttműködés (programok, rendezvények, látogatások szervezése, együttműködés kialakítása civil szervezetekkel való külkapcsolatok)

422/2005. (XI.24.) sz. közgyűlési határozat
67/2009. (III.26.) sz. közgyűlési határozat

Az idegenforgalom helyi fejlesztésének összehangolása, az idegenforgalom alakulásának elemzése, értékelése

138/2003. (V.29.) sz. közgyűlési határozat,
219/2012. (IX.27.) sz. közgyűlési határozat

58/2016. (III.31.) sz. közgyűlési határozat

57/2016. (III.31.) sz. közgyűlési határozat

 10. Gazdálkodás

önállóan gazdálkodó költségvetési intézmények finanszírozásában az önkormányzati kincstár bevezetése

131/2003. (V.29.) sz. közgyűlési határozat

 11. Egyéb feladatok

Szolnok Városi Állatotthon Alapítvány létrehozása

179/1993. (XI.23.) sz. közgyűlési határozat

a lakosság önszerveződő közösségei (társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések, ifjúsági szervezetek) tevékenységének segítése, támogatása, az együttműködés biztosítása

171/2007. (VI.21.) sz. közgyűlési határozat
71/2008.(III.20.) sz. közgyűlési határozat,
73/2008.(III.20.) sz. közgyűlési határozat,
154/2009.(V.28.) sz. közgyűlési határozat,
235/2009.(IX.24.) sz. közgyűlési határozat, 236/2009.(IX.24.) sz. közgyűlési határozat,
151/2010. (V.27.) sz. közgyűlési határozat
237/2009.(IX.24.) sz. közgyűlési határozat,
82/2010. (III.25.) sz. közgyűlési határozat,
118/2010. (IV.29.) sz. közgyűlési határozat

Önkéntes Centrummal való együttműködés

285/2010. (XI.25.) sz. közgyűlési határozat

Újvárosi városrész leszakadását megakadályozó komplex (humán) rehabilitációs program működtetése

151/2010. (V.27.) sz. közgyűlési határozat
37/2013. (II.28.) sz. közgyűlési határozat

a település lakosságmegtartó erejének növelése (Szolnok Hazavár Program)

103/2015.(IV.30.) sz. közgyűlési határozat

a közbiztonság helyi feladatainak ellátása (a megyei rendőr-főkapitánysággal kötött együttműködési megállapodás alapján)

1994. évi XXXIV. tv. 9. § (1) 219/2007.(IX.27.) sz. közgyűlési határozat


Drogprevencióval kapcsolatos feladatok

68/2013.(III.28.) sz. közgyűlési határozat

104/2015.(IV.30.) sz. közgyűlési határozat


Ifjúságpolitikai feladatok

32/2008.(II.21.) sz. közgyűlési határozat
89/2014. (IV.24.) sz. közgyűlési határozat


Bűnmegelőzési feladatok

113/2003. (IV.24.) sz. közgyűlési határozat)


Önkormányzati fejlesztési feladatok (Ipari Park Kft.)

125/2011.(V.26.) sz. közgyűlési határozat,


Önkormányzati fejlesztési feladatok

Szolnoki Városfejlesztő Zrt., Önkormányzati fejlesztési feladatokhoz tartozó alábbi projekttevékenységek ellátása:
- pályázatírás
- megvalósíthatósági tanulmány készítés
- közbeszerzési eljárás lebonyolítási feladatok
- jogi szolgáltatási feladatok
- tervezés és engedélyeztetési feladatok
- műszaki ellenőrzési, mérnöki és szakmérnöki feladatok
- tervellenőri feladatok
- projektmenedzsmenti feladatok
- tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása
- marketing feladatok
- rendezvényszervezés
- szemléletformálás
- képzési feladatok
- monitoring tevékenység
- tanácsadási szolgáltatások

SZOLLAK Kft.

- műszaki ellenőri feladatok

23/2008.(II.21.) sz. közgyűlési határozat
2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 1. pontja
A települési önkormányzati feladatok ellátására a Szolnoki Városfejlesztő Zrt.-vel kötött keretszerződés (297/2008.(IX.25.) sz. közgyűlési határozat.)














A települési önkormányzati feladatok ellátására a SZOLLAK Kft.-vel kötött keretszerződés

(52/2010.(II.25.) sz. közgyűlési határozat)




Közterület-felügyelet létrehozása, működtetése



1999. évi LXIII. tv. 1. § (1)-(3)


 Kitüntetések, címek, díjak adományozása
- Ezüst Pelikán Díj
- Szolnok Város Sportjáért Díj
- Kálmándi Mihály-díj
- Szolnok Város Pedagógiai Díja
- Kaposvári Gyula-díj
- Laki Kálmán - díj

- Tiszavirág Turisztikai Díj
- Adorján Ildikó - díj
- Szolnok Város Ifjúsági Díja
- Szolnok Díszpolgára elismerő cím
- Szolnokért Emlék-érem
- címzetes óvodavezetői, ill. igazgatói cím
- „Szolnok Város Főzeneigazgatója” cím

- „Szolnok Város Biztonságos szórakozóhelye”

 
15/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet
 
 
 
 
 
 
 
 
 

21/1994. (VI.10.) önkormányzati rendelet 6.§

16/2010. (VI.24.) önkormányzati rendelet

21/2013. (V.30.) önkormányzati rendelet


Polgárőr egyesületek civil szervezetek
alapítványok egyházak támogatása

Mindenkori hatályos költségvetési rendelet,
73/1995. (IV.27.) sz. közgyűlési határozat
Z-25/2006. (IV.27.) sz. közgyűlési határozat


Önkormányzati vagyon- és felelősségbiztosítás

183/2011. (VI.30.) sz. közgyűlési határozat


Szolnok-Jászberény tengely gazdasági együttműködésének élénkítése

318/2009. (XII.17.) sz. közgyűlési határozat


Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának Integrációs Programja végrehajtásával kapcsolatos feladatok

144/2005. (III.31.) sz. közgyűlési határozat
215/2008. (VII.24.) sz. közgyűlési határozat

102/2015. (IV.30.) sz. közgyűlési határozat


Iparosított technológiával épült lakóépületek felújítása

9/2008. (III.31.) önkormányzati rendelet


Az alábbi közfeladatot ellátó szervezetek támogatása Szolnok Megyei Jogú Város Intézményszolgálata útján történő vagyonhasznosítással:


1. A lakosság egészségi állapotának javítása, a jobb életminőség elősegítése, az egészségkárosító környezeti, társadalmi és egyéb hatások elleni fellépés
2. Népegészségügyi tevékenység: az egészség fejlesztése, betegségek megelőzése, intézményrendszer; egészségfejlesztési, egészségvédelmi, betegségmegelőzési, gyógyító és orvosi rehabilitációs szolgáltatások
3. Véradások szervezése

(az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. tv.)

 1. Egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások
2. Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások/ellátások
3. Szociális ellátások biztosítása
4. Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások/ellátások
5. Kulturális szolgáltatás, nyilvános könyvtári ellátás biztosítása, filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme, a helyi közművelődési tevékenység támogatása
6. A helyi közművelődési tevékenység támogatása
7. Gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások/ellátások
8. Sport, ifjúsági ügyek
9. A helyi közbiztonsággal kapcsolatos önkormányzati feladatok
10. Támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit, erősíti a település önfenntartó képességét

(Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv.)

 A családok védelme és a családok jólétének erősítése, a munkavállalás és a családi élet összeegyeztetésének elősegítése, gyermekvállalás támogatása, gyermekvállalási szándék megvalósulásának segítése

(a családok védelméről szóló 2011. évi CCXI. tv.)

 Együttműködés a középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégia kialakításában

(a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló 2004. évi CXXXIV. tv.)

általános iskolai, gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai, nemzetiségi nevelés-oktatás, kollégiumi ellátás, Köznevelési Hídprogramok keretében folyó nevelés-oktatás, felnőttoktatás, alapfokú művészetoktatás, fejlesztő nevelés, fejlesztő nevelés-oktatás, pedagógiai szakszolgálati feladat, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók óvodai nevelése és iskolai nevelése-oktatása, azoknak a sajátos nevelési igényű gyermekeknek, tanulóknak az óvodai, iskolai, kollégiumi ellátása, akik a többi gyermekkel, tanulóval nem foglalkoztathatók együtt, a gyermekgyógyüdülőkben, egészségügyi intézményekben rehabilitációs intézményekben tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek tankötelezettségének teljesítéséhez szükséges oktatás, pedagógiai-szakmai szolgáltatás
(a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. tv.)

Közösségi kulturális hagyományok, értékek ápolásának/művelődésre szerveződő közösségek tevékenységének/a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális célok megvalósításának támogatása; művészeti intézmények/lakossági művészeti kezdeményezések, önszerveződések támogatása, a művészi alkotó munka feltételeinek javítása, a művészeti értékek létrehozásának, megőrzésének segítése

(1991. évi XX. tv. a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. tv.)

Az előadó-művészeti tevékenység feltételeinek megteremtése

(az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és a sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. tv.)

A természetvédelmi kultúra fejlesztése, a természet védelmével kapcsolatos ismeretek oktatása

(a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. tv.)

A gyermekvédelmi rendszerhez kapcsolódó feladatok ellátása - a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében

(a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv.)

Jogvédelmi feladatok; gyermekek jogai, a jövő nemzedékek érdekei, nemzetiségek jogai, leginkább veszélyeztetett társadalmi csoportok jogai

(az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. tv.)

Kulturális autonómia megerősítésére önszerveződés szervezésének/működtetésének támogatása

(a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. tv.)

Az egészséges életmód és a szabadidősport gyakorlása feltételeinek megteremtése; sportfinanszírozás; a gyermek- és ifjúsági sport, a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok, valamint a fogyatékosok sportjának támogatása.
Az önkormányzati iskolai testnevelés és sporttevékenység gyakorlása feltételeinek megteremtése.
Az önkormányzati iskolai sportkörök működéséhez, vagy az ezek feladatait ellátó diáksport-egyesületek feladatainak zavartalan ellátásához szükséges feltételek biztosítása.
A területén tevékenykedő sportszövetségek működésének alapvető feltételeinek segítése.
A sportági és iskolai területi versenyrendszerek kialakításának, illetve az e körbe tartozó sportrendezvények lebonyolításának segítése.
A sport népszerűsítésében, a mozgásgazdag életmóddal kapcsolatos sporttudományos felvilágosító tevékenység szervezésében való közreműködés.

(a sportról szóló 2004. évi I. tv.)

Felnőttképzési tevékenység; meghatározott jogalanyok e törvénynek megfelelő, saját képzési programja alapján megvalósuló iskolarendszeren kívüli olyan képzése, amely célja szerint meghatározott képzettség megszerzésére, kompetencia elsajátítására irányuló általános, nyelvi vagy szakmai képzés; a felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatás

A közbiztonság javítására irányuló tevékenységek

(a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. tv.)


161/2013. (VI.27.) sz. közgyűlési határozat



14/2016. (V.30.) önkormányzati rendelet 2.sz. melléklete

NYILATKOZAT

az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.) szerinti csekély összegű (de minimis) támogatás esetén


1. Kedvezményezett adatai

Név:


Adószám:


Elérhetőség:


Aláírásra jogosult képviselő:


E-mail cím:


(jelölje X-szel )

c Egyesülés a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során 

c Szétválás a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során 

Egyesülés, szétválás ideje:


_________   ___________   _________

   (év)             (hónap)           (nap)



Ezúton nyilatkozom, hogy a folyó pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év során a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése alapján egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, Magyarországon a következő csekély összegű támogatás(ok)ban részesültek.

Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, milyen csekély összegű támogatás(ok)ra nyújtottak be támogatási kérelmet (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).

Nyilatkozatom a 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8)-(9) bekezdéseiben írtak betartásához szükséges adatokat is tartalmazzák.[1]


2. Csekély összegű támogatások[2]

Sor-szám

Támogatás jogalapja (bizottsági rendelet száma)

Támogatást nyújtó szervezet

Támogatás kedvezménye-zettje és célja


A támogatást ellenszolgáltatás fejében végzett közúti kereske-delmi árufuva-rozáshoz vette igénybe?

Kérelem benyúj-tásának dátuma[3]

Odaítélés dátuma

Támogatás összege

Támogatás bruttó támogatástartalma[4]

Forint

Euró

Forint

Euró







































3. Adatok az egy és ugyanazon vállalkozásokról

Nyilatkozom, hogy az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése értelmében a kedvezményezett az alábbi vállalkozásokkal minősül egy és ugyanazon vállalkozásnak.

Vállalkozás neve

Adószáma
















Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerint csekély összegű támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatással vagy olyan kockázatfinanszírozási célú intézkedéssel, amelyhez a 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatást nyújtják, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott maximális támogatási intenzitást vagy összeget. Ennek megfelelően a kedvezményezett vonatkozásában az alábbiakról nyilatkozom.[5]

Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett milyen, a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatás elszámolható költségeivel azonos elszámolható költséget tartalmazó, vagy milyen kockázatfinanszírozási célú intézkedésre nyújtott be támogatási kérelmet, amelyhez a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatást is kéri (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).


4. Adatok az azonos elszámolható költségek vagy a csekély összegű támogatással azonos célú kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatásokra

Sor-szám

Támogatás jogalapja (uniós állami támogatási szabály)

Támogatást nyújtó szervezet

Támogatási kategória

(pl. regionális beruházási támogatás)

Kérelem benyújtásának dátuma[6]

Odaítélés dátuma

Azonos elszámolható költségek teljes összege jelentértéken

Azonos kockázatfinanszíro-zási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma / azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma[7]

Maximális támogatási intezitás (%) vagy maximális támogatási összeg

Forint

Euró

Forint

Euró[8]

























Nyilatkozom, hogy a kedvezményezett aláírásra jogosult képviselője vagyok, és a fent megadott adatok helyesek.

Hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti adatokat a tárgyban illetékes szerveknek az adatkezelő átadja.

Tudomásul veszem, hogy amennyiben a nyilatkozat kelte és a támogatás odaítélése[9] közötti időszakban egyéb csekély összegű vagy a támogatáshalmozás szempontjából figyelembe veendő más támogatást ítélnek oda a kedvezményezett számára, a kedvezményezett erről haladéktalanul – még a jelen nyilatkozat szerinti támogatás odaítélése előtt – értesíteni köteles a támogatást nyújtót, és köteles megfelelően módosított adattartalommal újból kiállítani a jelen nyilatkozatot.

Kelt:  



……………………………..

Kedvezményezett


(aláírás, pecsét)




Útmutató

Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet[10] szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget[11], figyelemmel az egyesülésre valamint a szétválásra vonatkozó szabályokra[12] is.

- Mi a bruttó támogatástartalom?

= A több részletben, éven átnyúlóan fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni az odaítélés idején érvényes referencia ráta alkalmazásával.

- Milyen esetekben tekintendő a támogatást igénylő egy másik vállalkozással egy és ugyanazon vállalkozásnak?

= Egyik a másikban a részvényesek vagy tagok szavazati jogának többségével rendelkezik, vagy

= Egyik a másik igazgatási, irányítási vagy felügyeleti testülete tagjainak többségét jogosult kinevezni vagy elmozdítani, vagy

= Egyik a másik felett szerződés, vagy alapító okiratban vagy társasági szerződés alapján meghatározó befolyást gyakorolhat, vagy

= Egyik a másik részvényese vagy tagja, a többi részvényessel vagy taggal kötött megállapodás alapján egyedül birtokolja a szavazati jogok többségét

= Amennyiben a támogatást igénylő a fenti kapcsolatok bármelyikével egy vagy több másik vállalkozáson keresztül rendelkezik, úgy azok vonatkozásában is egy és ugyanazon vállalkozásnak kell tekinteni.

- Milyen esetben kell alkalmazni a támogatást igénylőre az egyesülés, illetve a szétválás szabályait?

= Abban az esetben, ha az egyesülésre vagy szétválásra a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során került sor.

=  Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód támogatást igénylő csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.

= Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.

= Annak meghatározásához, hogy az újabb csekély összegű támogatás meghaladja-e az alkalmazandó felső határt, figyelembe kell venni az azon vállalkozások részére nyújtott csekély összegű támogatásokat is, amelyek a kedvezményezettel egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülnek.

Halmozódás:

- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással [pl. az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 9. o.) alapján nyújtott mezőgazdasági csekély összegű támogatással]  az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.

- Például:

Ha egy kizárólag mezőgazdasági és közúti árufuvarozási tevékenységet végző vállalkozás mezőgazdasági de minimis támogatásnak minősülő 15.000 euró támogatásban részesül, részére a közúti árufuvarozási tevékenységéhez az alacsonyabb 100.000 eurós értékhatárra figyelemmel, 85.000 euró támogatás nyújtható. Amennyiben ez a vállalkozás egyéb tevékenységet (pl. könyvvizsgálat) is végez, úgy rá, már az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 200.000 eurós értékhatára vonatkozik, így részére 185.000 euró de minimis támogatás nyújtható.

- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114, 2012.4.26., 8-13. o.) (a továbbiakban: 360/2012/EU bizottsági rendelet) megfelelően nyújtott közszolgáltatási csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott 500.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.

- Amennyiben a halászati és akvakultúra-ágazatban működő valamely vállalkozás az 1407/2013/EU rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban vagy egyéb tevékenységi körökben is folytat tevékenységet, a halászati és akvakultúra-ágazatba tartozó tevékenységek tekintetében az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra- ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendeletnek (HL L 190., 2014.06.28., 45.o.) megfelelően nyújtott halászati csekély összegű támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.

Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó[13].

A feleknek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizniük, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.


INDOKOLÁS

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló önkormányzati rendelethez (a továbbiakban: Rendelet)

Általános indokolás

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet átfogó felülvizsgálatára legutóbb 2015. márciusában került sor.

Újabb felülvizsgálat vált szükségessé az időközben bekövetkezett helyi és központi jogszabályváltozások és az időközben meghozott közgyűlési döntések lekövetése érdekében, valamint a gyakorlati működés során felmerülő tapasztalatok alapján beérkező javaslatok okán.

A költségvetési rendelet elfogadását követően indokolttá vált az önként vállalt önkormányzati feladatok - abban foglaltaknak megfelelő – kiegészítése, valamint a rendelet legutóbbi módosítása óta bekövetkezett változások átvezetése.

A Közgyűlés az eltelt időszakban több alkalommal módosította a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata díjairól szóló önkormányzati rendeletét, valamint márciusi ülésén tárgyalta egyes városüzemeltetési tárgyú helyi rendeletek tervezetét, melyek alapján a polgármester, valamint a bizottságok hatáskörébe delegált feladatok kiegészítése vált szükségessé a delegált feladatok Szervezeti és Működési Szabályzatban történő megjelenítése érdekében.

A közgyűlés korábbi döntésének megfelelően a Városmarketing és turisztikai stratégia cselekvési tervének végrehajtása és a városmarketing és turisztikai feladatok ellátása érdekében a polgármesteri hivatalon belül önálló szervezeti egység, Városmarketing és Turisztikai Osztály létrehozása okán szükséges a hivatal szervezeti változásának az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában való megjelenítése.

A módosítás tartalmazza egyes jegyzői hatáskörbe delegált közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatósági feladatok polgármesteri hatáskörbe történő áttételét a szakterületek várospolitikai érintettsége okán a közterületek elnevezése, a közterületnév táblák elhelyezése és a házszám-megállapítás, a hirdető-berendezések és hirdetmények elhelyezése, közzététele, valamint a környezetvédelem részleges helyi szabályozása körében.

A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendeletben önként vállalt önkormányzati feladathoz, a nyári szünidei gyermekétkeztetéshez kapcsolódóan az étkeztetés kezdő időpontja megállapításának polgármesteri hatáskörbe delegálását, és a közbeszerzési eljárásra vonatkozó szabályozás egyszerűsítését.

Tartalmazza a módosítás a képviselőcsoportok átalakulásának, valamint a Szolnok-Abony-Szajol Rákóczifalva települési szilárd hulladéklerakói rekultivációjának Önkormányzati Társulása nevének Szolnok Térségi Hulladékgazdálkodási Társulásra változásának átvezetését.

Szükségessé vált a rendelet módosítása a Szolnoki Ukrán Nemzetiségi Önkormányzat időközi megszűnése, Dr. Nemes András önkormányzati képviselői megbízatásáról való lemondása és Rezák László önkormányzati képviselő megválasztása, valamint Dr. Szotyori-Lázár Zoltán képviselő nevének megváltozása okán.

A nyílt ülésre meghívandók köre a diákpolgármesterrel, a Vezetői Kollégium tagjai a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatójával, valamint a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatójával, a féléves munkaterv összeállításához javaslatot tevő személyek köre a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatójával, a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatójával, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjával, valamint a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatalának vezetőjével kiegészül. 

A polgármester, illetve alpolgármester egyidejű távolléte esetére az ülést levezető elnök kijelölésére vonatkozó szabályozás változik.

Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok eltérő gazdasági működésének figyelembevételével a polgármesteri hatáskörbe delegált első negyedévre nyújtott önkormányzati támogatás 50 millió Ft-os értékhatárának az adott gazdasági társaságnak előző költségvetési évben nyújtott támogatás 30%-ának mértékéig módosítja.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:188.§ (2) bekezdése tartalmazza, hogy kizárólagos alapítói jóváhagyáshoz kötött az olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság ügyvezetőjével, vagy annak közeli hozzátartozójával köt. Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok alapító okirataiban meghatározott tevékenységi körének és egyes cégek ügyvezetőjével, cégvezetőjével való szakmai kapcsolatának figyelembe vételével megtörténik az alapítói jóváhagyás polgármesteri hatáskörbe történő delegálása.

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (1) bekezdése szerint az önkormányzati képviselő a település (fővárosi kerület, megye) egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Az önkormányzati képviselők jogai és kötelességei azonosak. A (2) bekezdés f) pontja úgy rendelkezik, hogy az önkormányzati képviselő a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást.

A képviselői kapcsolattartás keretében szabályozásra kerül, hogy a képviselő írásban köteles nyilatkozni arról, hogy a tájékoztatáskérés a képviselői munkájához szükséges. Konkretizálásra kerül a képviselő polgármesteri hivatallal való kapcsolatának szabályozása.

Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter fennhatósága alatt működő Támogatásokat Vizsgáló Iroda javaslata alapján a rendeletben szereplő, - de minimis támogatások kedvezményezetti nyilatkozatára vonatkozó nyomtatványt tartalmazó - melléklet módosításra kerül.

Részletes indokolás

1.§-hoz

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata jelképei a Szolnok Megyei Jogú Város jelképeiről szóló 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendeletben foglaltak szerint kiegészülnek a logóval.

2.§-hoz

A Szolnok-Abony-Szajol Rákóczifalva települési szilárd hulladéklerakói rekultivációjának Önkormányzati Társulása nevének Szolnok Térségi Hulladékgazdálkodási Társulásra változásának átvezetését tartalmazza.

3.§-hoz

A Közgyűlés nyílt ülésére meghívandók köre kiegészül a diákpolgármesterrel.

4.§-hoz

A féléves munkaterv összeállításához javaslatot tevő személyek köre kiegészül a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatójával, a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatójával, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjával, valamint a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatalának vezetőjével.

5.§-hoz

Változik a polgármester, illetve alpolgármester egyidejű távolléte esetére az ülést levezető elnök kijelölésére vonatkozó szabályozás.

6.§-hoz

Az interpelláció képviselők általi elérhetősége a módosítást követően elektronikus úton történik.

7.§-hoz

A képviselőcsoportok átalakulásának átvezetését tartalmazza.

8.§-hoz

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (1) bekezdése szerint az önkormányzati képviselő a település (fővárosi kerület, megye) egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Az önkormányzati képviselők jogai és kötelességei azonosak. A (2) bekezdés f) pontja úgy rendelkezik, hogy az önkormányzati képviselő a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást.

A képviselői kapcsolattartás keretében szabályozásra kerül, hogy a képviselő írásban köteles nyilatkozni arról, hogy a tájékoztatáskérés a képviselői munkájához szükséges.

9.§-hoz

Konkretizálásra kerül a képviselő polgármesteri hivatallal való kapcsolatának szabályozása.

10.§-hoz

Technikai átvezetés a Városháza Díszterme megnevezésének megjelenítése érdekében.

11.§-hoz

A Vezetői Kollégium tagjai kiegészülnek a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum főigazgatójával, valamint a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum főigazgatójával.

12.§-hoz

A közgyűlés korábbi döntésének megfelelően a Városmarketing és turisztikai stratégia cselekvési tervének végrehajtása és a városmarketing és turisztikai feladatok ellátása érdekében a polgármesteri hivatalon belül önálló szervezeti egység, Városmarketing és Turisztikai Osztály létrehozása okán szükséges a hivatal szervezeti változásának az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában való megjelenítése.  

13.§-hoz

A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendeletben önként vállalt önkormányzati feladathoz, a nyári szünidei gyermekétkeztetéshez kapcsolódóan az étkeztetés kezdő időpontja megállapításának polgármesteri hatáskörbe delegálása.

14.§ a) pontjához

Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok eltérő gazdasági működésének figyelembevételével a polgármesteri hatáskörbe delegált első negyedévre nyújtott önkormányzati támogatás 50 millió Ft-os értékhatárának az adott gazdasági társaságnak előző költségvetési évben nyújtott támogatás 30%-ának mértékéig történő módosítása.

14. § b) pontjához

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:188.§ (2) bekezdése tartalmazza, hogy kizárólagos alapítói jóváhagyáshoz kötött az olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság ügyvezetőjével, vagy annak közeli hozzátartozójával köt. Az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok alapító okirataiban meghatározott tevékenységi körének és egyes cégek ügyvezetőjével, cégvezetőjével való szakmai kapcsolatának figyelembe vételével megtörténik az alapítói jóváhagyás polgármesteri hatáskörbe történő delegálása.

15.§-hoz

  1. közbeszerzési eljárásra vonatkozó szabályozás egyszerűsítését tartalmazza.

16.§-hoz

A módosítás tartalmazza egyes jegyzői hatáskörbe delegált közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatósági feladatok polgármesteri hatáskörbe történő áttételét a szakterületek várospolitikai érintettsége okán a közterületek elnevezése, a közterületnév táblák elhelyezése és a házszám-megállapítás, a hirdető-berendezések és hirdetmények elhelyezése, közzététele, valamint a környezetvédelem részleges helyi szabályozása körében.

17.§-hoz

A Közgyűlés az eltelt időszakban több alkalommal módosította a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata díjairól szóló önkormányzati rendeletét, melynek átvezetését tartalmazza a rendelkezés.

18.§-hoz

A költségvetési rendelet elfogadását követően indokolttá vált az önként vállalt önkormányzati feladatok - abban foglaltaknak megfelelő – kiegészítése, valamint a rendelet legutóbbi módosítása óta bekövetkezett változások átvezetése.

19.§-hoz

Korábbi közgyűlési döntés átvezetése, jogszabályváltozás, valamint Dr. Nemes András önkormányzati képviselői megbízatásáról való lemondása és Rezák László önkormányzati képviselő megválasztása, továbbá Dr. Szotyori-Lázár Zoltán képviselő nevének megváltozása indokolta a módosítást.

20.§-hoz

Hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz.

21.§-hoz

Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok eltérő gazdasági működésének figyelembevételével a polgármesteri hatáskörbe delegált első negyedévre nyújtott önkormányzati támogatás 50 millió Ft-os értékhatárának az adott gazdasági társaságnak előző költségvetési évben nyújtott támogatás 30%-ának mértékéig módosítja a Szolnok Megyei Jogú Város vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 25/2003.(VII.9.) önkormányzati rendeletben.


A módosítás egyes jegyzői hatáskörbe delegált közigazgatási bírság és közigazgatási helyszíni bírság kiszabásával kapcsolatos hatósági feladatok polgármesteri hatáskörbe történő áttételét tartalmazza a szakterületek várospolitikai érintettsége okán a közterületek elnevezése, a közterületnév táblák elhelyezése és a házszám-megállapítás, a hirdető-berendezések és hirdetmények elhelyezése, közzététele, valamint a környezetvédelem részleges helyi szabályozása körében.


Az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter fennhatósága alatt működő Támogatásokat Vizsgáló Iroda javaslata alapján a rendeletben szereplő, - de minimis támogatások kedvezményezetti nyilatkozatára vonatkozó nyomtatványt tartalmazó - melléklet módosításra kerül.


A rendelet hatálybalépéséről, alkalmazásáról és deregulációjáról rendelkezik.

[1]

Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód pályázó csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.


Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.

[2]

Az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében is ki kell tölteni.

[3]

Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.

[4]

Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. melléklete alapján.

[5]

Itt kizárólag a kedvezményezett tekintetében kell nyilatkozni, az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében nem.

[6]

Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.

[7]

A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. melléklete alapján.

[8]

A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell kiszámítani:

Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az uniós állami támogatási szabályokban, euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó.

[9]

A csekély összegű támogatást akkor kell odaítéltnek tekinteni, amikor az alkalmazandó nemzeti jogrendszer értelmében a támogatás igénybevételének jogát a kedvezményezett vállalkozásra ruházzák, függetlenül a csekély összegű támogatás folyósításának időpontjától. Csekély összegű támogatást tartalmazó szerződésnél például ez az időpont általában a szerződés kelte.

[10]

1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdés

[11]

Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.

[12]

1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdés

[13]

Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35.§ alapján.

Mellékletek