Csanytelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2016. (XII.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 01. 01- 2017. 01. 01

Csanytelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2016. (XII.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2017.01.01.

Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, eredeti jogalkotási hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 23. § (5) bekezdés a) pontjában és 24. § (1) bekezdés es) pontjában adott hatásköre alapján az Ügyrendi Bizottság, a Pénzügyi Ellenőrző és Foglalkoztatáspolitikai Bizottság véleményét figyelembe-véve a következőket rendeli el:

RÉSZLETES RENDELKEZÉSEK

1. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosítása

1. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal belső szervezeti felépítését:

a) irodákba szervezett egység köztisztviselők foglalkoztatásával

aa) Jegyzői iroda, 4 fővel,

ab) Adó- és Pénzügyi Iroda, 6 fővel,

ac) Szociális Iroda 1 fővel,

b) közművelődési szervezeti egység közalkalmazottak foglalkoztatásával:

ba) községi nyilvános és iskolai könyvtár 1 fővel (napi 4 órás foglalkoztatással),

bb) közösségi színtér 1 fővel (napi 4 órás foglalkoztatással)

c) védőnői szolgálat szervezeti egysége közalkalmazottak foglalkoztatásával:

védőnői, csecsemői tanácsadás 1 fővel,
d) irodaszervezetbe nem tartozó munkaviszonyban állók foglalkoztatásával:
da) gondnok 1 fővel,
db) hivatalsegéd, takarító 1 fővel,
dc) hivatali kézbesítő 1 fővel,
dd) segédmunkás 3 fővel
melynek szervezeti felépítési ábráját a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 1. melléklet 1/a) függeléke tartalmazza.”

(2) A Rendelet 28. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal alaptevékenysége ellátásának módját az alábbiakban határozza meg:

a) a polgármesteri hivatal iratkezelése a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 1. mellékletének 7. függelékében foglaltak szerint történik, amely az „Iratkezelési szabályzatot” foglalja magában. Az iratok iktatása 1999. május 1. napjától elektronikus rendszerű, 2009. január 1. napjától a WIKT 8.0. program alkalmazásával történik, amelyet az önkormányzati ASP rendszerre való átállás idejéig (2018. január 01. napjáig) lehet alkalmazni;

b) önkormányzati adóhatóságként eljárva a Magyar Államkincstár Csongrád és Heves megyei Igazgatósága által kifejlesztett ÖNKADÓ szoftver a 2017. január 01. napjától induló önkormányzati ASP rendszerre való teljes átállás ideje alatt alkalmazható;

c) illetményszámfejtésnél a KIRA program működtethető;

d) az eKÖZIG Regionális Informatikai Szolgáltató Központ Zrt. által kifejlesztett önkormányzati alapnyilvántartásokat támogató helyi nyilvántartó rendszer alkalmazható;

e) pénzügyi, gazdálkodási ügyekben az EPER Szakértői Integrált Pénzügyi Számviteli Rendszer a 2017. január 01. napjától induló önkormányzati ASP rendszerre való teljes átállás ideje alatt alkalmazható;

f) anyakönyvi ügyekben, lakcím-nyilvántartási ügyekben, választás (helyi, országgyűlési, EP) népszavazás lebonyolítása során az Anyakönyvi Szolgáltató Alrendszert (ASZA) kell alkalmazni;

g) az önkormányzati vagyon nyilvántartására a KATA program áll rendelkezésre, amelyet az önkormányzati ASP rendszerre való átállásig lehet alkalmazni;

h) a szociális segélyezés nyilvántartása a WIN-MANKÓ Szociális Segélyezés Komplex Szakmai Rendszere programja és a PTR Pénzbeli és Természetbeni Ellátások Rendszere alapján történik;

i) a helyi népesség-nyilvántartással összefüggő feladatok a Helyi Vizuál Regiszter rendszerben végezhetőek;

j) a testületi és bizottsági üléseken készült jegyzőkönyvek, önkormányzati rendeletek nyilvántartására és azok továbbítására szolgál a Nemzeti Jogszabálytár;

k) a Takar- Net ingatlan-nyilvántartáshoz való internetes hozzáférését biztosítja az ügyek gyorsabb intézéséhez;

l) Vezető és Továbbképzési Intézet által működtetett probono rendszer a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselői továbbképzésének lebonyolítására,

m) Központi Címregiszter (KCR) jogszabályban meghatározott adatokat (címelemeket, ingatlan-nyilvántartási azonosító kódot, címkoordinátát) és a nyilvántartás működtetéséhez szükséges egyéb adatokat tartalmazza,

n) OEP munkáltatói jelentést készítő program, egészségügyi szolgáltatásra jogosultak jelentésére alkalmazható.”

(3) A Rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ezen rendelet

a) 1. melléklete a képviselő-testület által a Polgármesterre, a Jegyzőre és a Társulására átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörök felsorolását,

b) 2. melléklet az önkormányzati alaptevékenységek

c) 1. függeléke az önkormányzat szervezeti felépítését,

c) 2. függeléke az önkormányzat közigazgatási területének leírását, ábrázolását,

d) 3. függeléke a Csanytelek község önkormányzata képviselő-testülete tagjai névsorát,

e) 4. függeléke a Csanytelek község önkormányzata bizottságok tagjai névsorát,

f) 5. függeléke a Csanytelek Község Önkormányzata rövid- közép- és hosszú-távú fejlesztési programját

g) 6. függeléke a Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testülete éves munkatervét,

h) 7. függeléke az Alsó-Tisza Menti Önkormányzati Társulása Társulási Megállapodását,

i) 8/a) függeléke a Dél- Alföldi Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodását,

j) 8/b) függeléke a Dél-Alföldi Regionális Környezetvédelmi Társulás Társulási Megállapodását,

k) 8/c) függeléke a Csongrád és Csanytelek Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodását,

l) 8/d) függeléke a Hét Vezér Turisztikai Egyesület Együttműködési Megállapodását,

m) 8/e) függeléke a Csanyteleki Roma Nemzetiségi Önkormányzat és a Csanytelek Község Önkormányzata között létrejött Együttműködési Megállapodást,

n) 9. függeléke az önkormányzat képviselő-testülete által kötött közszolgáltatási, ellátási szerződések jegyzékét,

o) 10. függeléke az Önkormányzati képviselő és a vele közös háztartásban élő házastársa, vagy élettársa és gyermeke vagyonnyilatkozatának nyilvántartási szabályait,

p) 11. függeléke 1991. évtől folyamatos önkormányzati rendeletek és a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét,

q) 12. függeléke a Díszpolgári cím adományozásának nyilvántartását,

r) 13. függeléke a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát

tartalmazza.”

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

2. Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések

2. § E rendelet 2017. január 01. napján lép hatályba és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.