Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2016. (IX.1.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat vagyonáról

Hatályos: 2025. 08. 28

Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2016. (IX.1.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat vagyonáról

2025.08.28.

Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. és 11. pontjában, az 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, a (4) bekezdésében, a 6. § (5) bekezdésében, a 11. § (16) bekezdésében, a 13. § (1) bekezdésében, a 18. § (1) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény 97. § (2) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1)1 A rendelet hatálya Pusztaszabolcs Város Önkormányzata vagyonára terjed ki.

(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a lakások és nem lakások céljára szolgáló helyiségek bérletére és elidegenítésére.

2. § (1)2 A rendelet hatálya alá tartozó vagyon tulajdonosi joggyakorlója Pusztaszabolcs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete.

(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonra vonatkozó ügyekben a képviselő-testületet Pusztaszabolcs város polgármestere képviseli.

3. § (1) A képviselő-testület kizárólagosan jogosult polgári jogi viszonyból származó követelés elengedésére, az egy évet meghaladó időtartamú részletfizetés vagy fizetési halasztás engedélyezésére, és ehhez kapcsolódóan a kamat, illetve költség címén fennálló követelések elengedésére.

(2) A képviselő-testület az alább felsorolt tulajdonosi jogok és kötelezettségek tulajdonosi joggyakorlására a polgármestert hatalmazza fel:

a) a képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződések aláírása;

b) az önkormányzat vagyonának, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából az önkormányzat igényeinek érvényesítését célzó jognyilatkozatok kiadása;

c) az önkormányzati igények érvényesítése, az önkormányzat jogvédelme érdekében közigazgatási, peres, nemperes eljárás megindítása, a képviselő-testület döntése alapján;

d) közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, szolgalmi jogot, vagy közérdekű használati jogot biztosító szerződések megkötése, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást, vagy korlátozást az érintett ingatlanok településrendezési terv szerinti felhasználhatóságában;

e) az önkormányzat, mint jogosult javára vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződések megkötése;

f) szerződéskötés a nem beépíthető, önállóan gazdaságos módon nem használható földrészletek hasznosítására.

(3) A polgármester – (2) bekezdés szerinti felhatalmazáson alapuló – joggyakorlása a jegyző ellenjegyzésével válik joghatályossá.

(4) A polgármester utólag beszámol a képviselő-testületnek a (2) bekezdés szerinti felhatalmazáson alapuló tevékenységéről a lejárt határidejű határozatok tárgyalásának alkalmával a munkatervben meghatározott időpontban.

4. §3 A rendelet hatálya alá tartozó vagyonra vonatkozó döntési javaslatot a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság véleményének előzetes kikérése mellett a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

I. Fejezet

Az önkormányzati vagyon

1. A törzsvagyon

5. § Az önkormányzat törzsvagyona forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyonrészből áll.

6. § (1) Az önkormányzat forgalomképtelen törzsvagyona a nemzeti vagyon törvény által meghatározott vagyon, melyet az 1. sz. melléklet tartalmaz.

(2) Az önkormányzat tulajdonát képező korlátozottan forgalomképes vagyon körét a 2. sz. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat tulajdonában nincs olyan vagyonelem, mely nemzetgazdasági szempontból kiemelt vagyonnak minősül.

7. § (1) A korlátozottan forgalomképes vagyonelemek hasznosítása rendeltetésük sérelmét nem eredményezheti, elidegenítésükre e rendelet keretei között akkor van lehetőség, ha a vagyonelem a közfeladat ellátásához feleslegessé válik, vagy megszűnik a közfeladat ellátásának kötelezettsége, amelyre tekintettel jogszabály vagy a tulajdonosi joggyakorló a vagyonelem korlátozott forgalomképességét megállapította.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt tényállás megállapítása a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.

8. § A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek használói kötelesek a tőlük elvárható gondossággal eljárni a használat, illetve üzemeltetés során. E kötelezettség teljesítéséért a használó intézmények, illetve civil szervezetek vezetői felelnek.

2. Az üzleti vagyon

9. § Az önkormányzat nemzeti vagyon törvényben meghatározott üzleti vagyonát a 3. sz. melléklet tartalmazza.

II. Fejezet

A vagyonkezelés szabályai

10. § A rendelet 4. sz. melléklete tartalmazza azokat a vagyonelemeket, amelyekre önkormányzati közfeladat ellátáshoz kapcsolódóan vagyonkezelői jog létesíthető és kijelöli a vagyonkezelőket.

11. § (1) Vagyonkezelői jogot létesíteni kizárólag jogszabályban felsorolt vagyonkezelők részére, önkormányzati közfeladat ellátásához kapcsolódva lehet akkor, ha az hatékonyan biztosítja a feladatellátás feltételeit, a vagyon állagának és értékének megőrzését, védelmét, illetve a vagyon értékét növeli.

(2) A képviselő-testület dönt a vagyon vagyonkezelési jogának ellenérték fejében történő átengedéséről, a legjobb ajánlattevő javára, valamint a vagyonkezelői jog ingyenes átengedéséről.

12. § (1) A vagyonkezelők kötelesek az önkormányzat törzsvagyona körébe tartozó ingatlanok állagmegőrzéséről, felújításáról, korszerűsítéséről folyamatosan gondoskodni. E feladata kapcsán a képviselő-testület éves költségvetésében dönt a tárgyévi feladatokról és azok megvalósításának forrásairól.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés alkalmazása során a feladatok tervezéséhez meg kell kérni a vagyonkezelő szervezetek vezetőinek véleményét, melyek figyelembevételével a vagyon állagmegóvását, felújítását, illetve korszerűsítését célzó éves feladattervet kell meghatározni a költségvetési rendeletben.

13. § A vagyonkezelők kötelesek a tőlük elvárható gondossággal eljárni a kezelt vagyon működtetése során. E kötelezettség teljesítéséért a vagyonkezelő szervezetek vezetői felelnek.

14. § A vagyonkezelés ellenőrzésére a Képviselő-testület Településfejlesztési és Értéktár Bizottsága jogosult és köteles. A Bizottság az ellenőrzések eredményéről szükség szerint, de évente legalább egyszer – az Önkormányzat éves költségvetésének beszámolójakor – írásban tájékoztatja a Képviselő-testületet.

III. Fejezet

A hasznosítás szabályai

15. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemek hasznosítására vonatkozó kérelmet, javaslatot a képviselő-testület elé kell terjeszteni, elvi állásfoglalásra. Az elvi állásfoglalás szerint, a döntést megalapozó adatok beszerzését követően, a pénzügyi bizottság javaslata alapján, a képviselő-testület dönt a vagyonelem hasznosításáról.

(2) A nettó 25 millió forint értékhatárt meghaladó vagyonelemeket – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet hasznosítani.

(3) A versenytárgyalás útján történő vagyonhasznosításra e rendelet 17.-18. §-ának, a versenytárgyalásra vonatkozó előírásait kell alkalmazni.

(4) Az önkormányzat által alapított intézmény vagyona az önkormányzat vagyona, melynek helyiségeit a 8. és 13. §-ban foglalt rendelkezések betartásával, az intézmény alapfeladatainak ellátása mellett, az intézményvezető bérbeadás útján hasznosíthat. A 3 hónapot meghaladó bérleti szerződés esetén a szerződés megkötéséhez be kell szerezni a polgármester előzetes hozzájárulását.

(5) A 2. számú mellékletben szereplő 4. és 10. számú vagyonelem bérbeadásánál a 3 hónapot meg nem haladó bérleti szerződés esetén a polgármester dönt.

(6) A vagyonkezelésre átadott vagyonelemek kezelői vagyonkezelői alapfeladatainak ellátása mellett a 3 hónapot meghaladó bérleti szerződés esetén a szerződés megkötéséhez be kell szerezni a polgármester előzetes hozzájárulását, amennyiben a vagyonkezelési szerződés erről nem rendelkezik.

(7) A jegyző köteles a vagyonkataszter folyamatos karbantartásáról gondoskodni, és a vagyon hasznosítására vonatkozó szerződések egy példányát naprakész nyilvántartásként kezelni.

IV. Fejezet

A vagyonátruházás szabályai

16. § A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemeket a képviselő-testület jelöli ki értékesítésre, vagy cserére, az alábbi tartalommal:

- a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,
- forgalmi értékének megjelölése,
- az átruházás módja,
- pályázat esetén, a pályázati feltételek meghatározása,
- árverés esetén az árverésre bocsátás szándékának kinyilvánítása,
- csere esetén a csere célja, csereügylet keretében átruházandó és megszerzendő vagyontárgyak megjelölése, forgalmi értéke.

17. § (1) A nettó 25 millió forint értékhatárt meghaladó vagyonelemeket – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet értékesíteni, cserélni.

(2) A versenytárgyalás lehet

a) nyilvános eljárás: ha az ajánlattevők köre előre meg nem határozható, illetve a meghatározott ajánlattevői körbe tartozók száma nem ismert;

b) zártkörű (meghívásos) eljárás: ha a kiíró az érdekelteket – megfelelő határidő kitűzésével – kizárólag közvetlenül hívja fel ajánlattételre, és kizárólag a kiíró által meghívottak nyújthatnak be ajánlatot.

(3) A pályázati eljárások mindig egyfordulósak.

(4) Az eljárás típusáról a képviselő-testület dönt.

(5) Az eljárások főszabályként nyilvánosak, csak kivételesen, rendkívül indokolt esetben (önkormányzati érdek) kerülhet sor zártkörű eljárás kiírására. Zártkörű versenytárgyalás esetén a kiíró köteles egyidejűleg és azonos módon – versenytárgyalási felhívás megküldésével – legalább három érdekeltet írásban felhívni az ajánlattételre.

A zártkörű versenytárgyalásra – ha e rendelet másként nem rendelkezik – a nyilvános versenytárgyalásra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
(6) A nyilvános versenytárgyalást az önkormányzat honlapján, hirdető helyein és egy megyei napilapban meg kell hirdetni. A zártkörű versenytárgyalásról az érdekelt ajánlattevőket egyidejűleg és közvetlenül kell tájékoztatni.

18. § (1) A versenytárgyalási felhívásnak tartalmaznia kell különösen:

- a kiíró szerv megnevezését, székhelyét,
- lebonyolító megnevezését, székhelyét,
- a felhívás célját, jellegét,
- az eljárás tárgyaként értékesítésre, cserére szánt vagyonelem megjelölését,
- ingatlan esetén a vagyonelem ingatlan-nyilvántartási adatait, közműellátottságát,
- a versenytárgyalási ajánlat(ok) beadásának helyét és idejét,
- az ajánlati kötöttség időtartamát,
- a versenytárgyalással kapcsolatban tájékoztatást adó személy nevét és telefonszámát,
- a benyújtott ajánlatok bontási eljárásának helyét, módját és időpontját,
- ajánlati biztosíték megjelölését, rendelkezésre bocsátásának határidejét és módját,
- a kiíró azon jogának fenntartását, hogy az eljárást eredménytelennek nyilváníthatja,
- a kiíró a kiírásban előírhatja, hogy az ajánlatok benyújtásakor az ajánlattevő ajánlati garanciát és szerződéstervezetet is csatoljon, vagy a kiíró által megküldött szerződéstervezet elfogadásáról nyilatkozzon,
- kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a versenytárgyalási eljárás soron következő helyezettjével kössön szerződést.
(2) Az ajánlatnak tartalmaznia kell különösen:
- ajánlattevő kifejezett nyilatkozatát a versenytárgyalási felhívás feltételeinek elfogadására
- a bruttó ajánlati árat,
- szerződéstervezetet (amennyiben a versenytárgyalási felhívás szerint ez csatolandó),
- amennyiben az ajánlattevő gazdálkodó szervezet, 30 napnál nem régebbi eredeti cégkivonatot, a képviseletre jogosult aláírási címpéldányát,
- annak meghatározását, hogy az ajánlat mely része üzleti titok,
- annak meghatározását, hogy az ajánlat mely információi közölhetők a többi ajánlattevővel,
- annak meghatározását, hogy ajánlattevő hozzájárul-e a többi ajánlattevővel való együttes tárgyaláshoz.
(3) Az ajánlattevő nem tilthatja meg az alábbi adatok, tények nyilvánosságra hozatalát:
- név (cégnév)
- lakóhely (székhely)
- olyan tény vagy információ, amely az ajánlat elbírálásánál értékelésre kerül
(4) Beérkezett ajánlatok felbontása zártkörűen vagy nyilvánosan történhet.
- zártkörű a bontás, ha csak a kiíró és lebonyolító képviselői vannak jelen
- nyilvános a bontás akkor, ha kiíró és a lebonyolító képviselőin kívül más meghívott személyek valamint az ajánlattevők, illetve meghatalmazottaik is jelen lehetnek.
(5) Az ajánlat(ok) nyilvános felbontásánál ismertetésre kerül:
- ajánlattevő(k) neve, cégneve,
- ajánlattevő(k) lakóhelye, székhelye,
- az ajánlat lényeges eleme: (pl: ár)
(6) Az ajánlatok közül az összességében legkedvezőbb feltételeket tartalmazó, megalapozott ajánlat mellett kell dönteni. Ha az ajánlat(ok) elbírálása során bizonyos kérdések tisztázása szükséges, az önkormányzat az ajánlattevőktől felvilágosítást kérhet. A tárgyalások lezárását követően az ajánlatok elbírálásáról, a versenytárgyalás eredményességéről vagy eredménytelenségéről a képviselő-testület dönt.
V. Fejezet

A vagyonszerzés szabályai

19. § (1) Az önkormányzati vagyon gyarapításáról a polgármesternek a pénzügyi bizottság állásfoglalásával ellátott javaslata alapján a Képviselő-testület dönt.

(2) A vagyongyarapításról a képviselő-testület határozattal dönt, az alábbi tartalommal:

- a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,
- forgalmi értékének megjelölése,
- a szerzés módja,
- az önkormányzat által vállalt fizetési feltételek,
- az önkormányzat ajánlati kötöttségének időtartama.
(3) Ingatlantulajdon megszerzése esetén a döntés előkészítése során vizsgálni kell, hogy az ingatlan megszerzése milyen önkormányzati célok megvalósításához és milyen feltételek mellett alkalmas. Fel kell tárni a továbbhasznosítási lehetőségeket, illetve a várható üzemeltetési költségek körét és nagyságát is.
(4) Önkormányzati tulajdonszerzést megelőzően a vagyontárgyról forgalmi értékbecslést kell készíttetni.

20. § Az önkormányzat törvény által előírt, vagy önként vállalt feladata ellátásához ingatlant bérelhet, albérletbe vehet, vagy használatba, egyéb módon hasznosításra átvehet, erről a képviselő-testület a polgármester javaslatára és a pénzügyi bizottság állásfoglalása alapján hoz döntést.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

21. § A képviselő-testület részére az önkormányzat vagyonának alakulásáról, a vagyonállapotról, vagyonkimutatást kell készíteni, és az önkormányzat költségvetési beszámolójához kell csatolni.

22. § E rendelet mellékletei:

- 1. melléklet: Forgalomképtelen törzsvagyonba sorolt vagyonelemek
- 2. melléklet: Korlátozottan forgalomképes vagyonelemek
- 3. melléklet: Az üzleti vagyon elemei
- 4. melléklet: Vagyonkezelésbe adott vagyonelemek

23. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. A Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról szóló 17/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.

1. melléklet4

Forgalomképtelen törzsvagyonba sorolt vagyonelemek

belterületi

külterületi

1.

Utak

kiépített

15485 fm

2409 fm

kiépítetlen

18454 fm

26600 fm

2.

Kiépített vízelvezető árok

50817 fm

3.

Kiépített járda

33516 fm

4.

Vízfolyás, vízelvezető árok

34778 fm

5.

Zöldterületek, parkok

61547 m2

6.

Gyalogoshidak, átereszek

7.

Zöld város (Hagyományok Háza, Termelői piac)

702/27 hrsz.

8.

Játszótér (Templom tér)

1163 hrsz.

3. melléklet5

6

Az üzleti vagyon elemei

1.

Lakások

társasházban 2 db

Szabolcs liget 8. I/3. (702/59 hrsz.),
Szabolcs liget 9. I/3. (702/59 hrsz.)

önálló épületben 3 db

Árok u. 1/3. (168/1 hrsz.),
Szent István u. 28/1. és 2. lakás (973 hrsz.)

2.

Telekingatlanok

építési telek 15 db

1238 hrsz, 1513/1 hrsz., 1478 hrsz.,
1496 hrsz., 231/1 hrsz., 1240/2 hrsz.,
1076/5 hrsz., 1604 hrsz., 1076/5 hrsz.,
1612/5 hrsz., 1621/6 hrsz., 1609 hrsz.,
702/28 hrsz., 702/29 hrsz., 702/30 hrsz.

3.

Mezőgazdasági (termőföld) ingatlanok 14 db

0187/5 hrsz, 0191/15 hrsz., 0191/16 hrsz., 0191/30 hrsz., 0211/14 hrsz.,
0191/4 hrsz., 0191/37 hrsz., 0191/9 hrsz., 0191/20 hrsz., 0191/28 hrsz.,
0191/36 hrsz., 0191/13 hrsz., 052/2 hrsz., 0243/2 hrsz.

4.7

Szemétlerakó (felhagyott)

44059 m2, 0109/37 hrsz. Iváncsa külterület

5.

Üzlethelyiségek 6 db

Szent István u. 28. (973 hrsz,),
Sport u. 2/2. (702/60 hrsz.) 44 m2, 57 m2,
30 m2, 39 m2, 33 m2

6.

Pusztaszabolcsi Szociális és Gyermekjóléti Intézmény

Adonyi út 42. (984 hrsz.)
Magyar u. 6. (702/42 hrsz.)

7.

Varga János Tűzoltószertár

Velencei út 63/1. (501/1. hrsz)

8.

Városgondnokság

Adonyi út 51. (1112/2 hrsz.)

9.

III. sz. orvosi rendelő

Velencei út 32. (142/1 hrsz.)

10.

Egészségügyi centrum

Szabolcs liget 50. (111/1 hrsz.)

11.

Fogorvosi rendelő

Széchenyi I. u. 13/1. (588/4 hrsz.)

12. 8

Beépítetlen telkek

702/118 hrsz., 1229/1 hrsz., 1229/2 hrsz.,1229/3 hrsz., 1229/4 hrsz.

4. melléklet9

Vagyonkezelésbe adott vagyonelemek

A

B

C

1

Vagyonelem

Vagyonkezelő

2

1.

Víziközművek

DRV Zrt.

3

2.

Szennyvíztisztító telep (0187/6/a. hrsz.)

DRV Zrt.

4

3.

Köztemető, ravatalozók (0192. hrsz.)

STYX-Kegyelet Kft.

5

4.

Dunaújvárosi Szakképzési Centrum Szabolcs Vezér Technikum (158/1. hrsz.)

Dunaújvárosi Szakképzési Centrum

6

5.

Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde (Zsiráf Óvoda 1076/1. hrsz,
Manóvár Óvoda 448 hrsz.)

Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde

7

6.

Pusztaszabolcsi Szociális és Gyermekjóléti Intézmény (Magyar u. 6. 702/42. hrsz,
Adonyi út 42. 984. hrsz., önkormányzati konyha Mátyás király u. 16. 158/2. hrsz.)

Pusztaszabolcsi Szociális és Gyermekjóléti Intézmény

8

7.

Könyvtár és Művelődési Ház (958/2. hrsz.)

Könyvtár és Művelődési Ház10

9

8.

KMB iroda (112. hrsz.)

BM Rendőrkapitányság

10

9.

Varga János Tűzoltószertár (501/1. hrsz.)

Önkéntes Tűzoltó Egyesület Pusztaszabolcs

11

10.

Mentőállomás üzemépület (Szabolcs liget 50. 111/1. hrsz.)

Országos Mentőszolgálat

12

11.

Pusztaszabolcsi József Attila Általános Iskola (158/1. hrsz., 157/1. hrsz.)

Dunaújvárosi Tankerületi Központ

13

12.

Pusztaszabolcsi Polgármesteri Hivatal (113/1. hrsz., Velencei út 2.)

Pusztaszabolcsi Polgármesteri Hivatal

1

Az 1. § (1) bekezdése a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § (1) bekezdése a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 4. § a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

Az 1. melléklet a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 3. melléklet a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 3. mellékletben foglalt táblázat fejléce a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. mellékletben foglalt táblázat 4. sora a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

8

A 3. mellékletben foglalt táblázat 12. sora a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 4. melléklet a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

10

A 4. mellékletben foglalt táblázat C:8 mezője a Pusztaszabolcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.