Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének 18/2016. (VI.30.) önkormányzati rendelete

az ingatlanok és közterületek tisztán tartásáról, és a szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 23/2005. (VII.01.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 07. 01- 2016. 07. 01

Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése az 1-5. §-ok tekintetében a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 6. § tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 8. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § (1) Az ingatlanok és közterületek tisztán tartásáról, és a szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 23/2005. (VII.01.) önkormányzati rendelet ( a továbbiakban: Rendelet)  4. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


[A rendelet alkalmazása szempontjából:]


„c) ingatlanhasználó: az ingatlan birtokosa,  tulajdonosa, vagyonkezelője, valamint a társasház és a lakásszövetkezet, aki (amely) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Ht. szerinti  szerződéses jogviszony keretében kötelező jelleggel igénybe veszi, és akinek (amelynek) a közszolgáltató rendszeres időközönként rendelkezésre ál;.”


(2) A Rendelet 4. § m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


[A rendelet alkalmazása szempontjából:]


„m) közszolgáltatási díj: az ingatlantulajdonos által a közszolgáltatás igénybevételéért fizetendő díj, amelyet a Koordináló szerv, az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási  Koordináló és Vagyonkezelési Zrt. által negyedévente kiállított számla alapján köteles fizetni, 15 napos fizetési határidővel;”


(3) A Rendelet 4. §-a a következő u) és v) ponttal egészül ki:


[A rendelet alkalmazása szempontjából:]


„u) önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat: a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontja szerinti közfeladat az önkormányzat közigazgatási területén a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás helyi szintű részletszabályainak meghatározása, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltató kiválasztása, a közszolgáltatási szerződés megkötése (Ht. 2. § 27a. pontja szerinti tevékenység);”


„v) Koordináló szerv: Ht. 32/A. § (2) bekezdésében meghatározott állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet, mely Koordináló szervként a Kormány a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésével az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaságot jelölte ki.”


2. § A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„9. § (1)  Érd Megyei Jogú Város közigazgatási területén a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást - Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata, Diósd Város Önkormányzat és Tárnok Nagyközség Önkormányzata tulajdonában álló nonprofit gazdasági társaság, - az ÉTH  Érd és Térsége Hulladékkezelési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: Érd, Sas u. 2., a továbbiakban: Szolgáltató) látja el. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Szolgáltató között 2014. június 27. napján létrejött, a 283/2014. (XII.18), és a 122/2016. (V.26.) önkormányzati határozat alapján módosított, egységes szerkezetbe foglalt hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés alapján történik.”


3. §  A Rendelet 13. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3a) Amennyiben az ingatlantulajdonos a többlethulladékot nem az erre a célra rendszeresített, a Szolgáltató emblémájával ellátott edényzetben, vagy szemeteszsákban gyűjti, a Szolgáltató az így átadott vagy a gyűjtőedény mellé kirakott többlethulladék elszállítását a 110/120 l térfogatú edényre vonatkozó díj ellenében végzi el.”


4. § A Rendelet 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„21. § (1) Az e Rendeletben meghatározott közszolgáltatás alapszolgáltatásból és külön szolgáltatásból áll. Alapszolgáltatásnak minősül a hulladéknak 13. § (1) bekezdésben meghatározott térfogatú gyűjtőedényből, valamint a megközelíthetetlenség esetére rendszeresített hulladékzsákból történő elszállítása. Az alapszolgáltatást meghaladó rész külön szolgáltatás.


(2) Az alapszolgáltatás díja tartalmazza az e rendeletben szabályozott évi egyszeri lomtalanítás díját, a hulladékudvarban átvett hulladék ártalmatlanításának költségeit, a házhoz menő szelektív gyűjtéssel érintett területeken a szelektív hulladékgyűjtő zsákban valamint a gyűjtőszigeteken kialakított szelektív hulladékgyűjtő edényzetekben elkülönítetten gyűjtött hulladék elszállításának, a gyűjtőszigeteken a gyűjtőedények és környékük folyamatos tisztán tartásának, karbantartásának, valamint a biohulladék évi háromszori elszállításának költségeit is.


(3) A közszolgáltatási díj megfizetésére az az ingatlantulajdonos köteles, aki jelen rendeletben foglaltak szerint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételére köteles. Nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését az, aki a települési hulladékkal kapcsolatos kötelezettségeit nem teljesíti, feltéve, hogy a Szolgáltató számára a közszolgáltatást felajánlja, illetve a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó rendelkezésre állását igazolja.


(4) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat a Magyar Energetikai Hivatal és Közmű-szabályozási Hivatal javaslatának figyelembe vételével a miniszter rendeletben állapítja meg, és az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet, a Koordináló szerv szedi be.


(5) Az ingatlanhasználó a közszolgáltatás díját a Koordináló szerv által negyedévente kiállított számla alapján, 15 napos fizetési határidővel köteles megfizetni.


(6) A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.


(7) A Koordináló szerv a Szolgáltató részére a közszolgáltatási szerződésben rögzített feladatainak ellátásáért a miniszter 13/2016.(V.24.) NFM rendeletében meghatározott szolgáltatási díjat fizet, naptári negyedévenként utólag, az ellátásért felelős önkormányzat teljesítésigazolása alapján.


(8) Az önkormányzat naptári negyedévenként a Koordináló szerv által meghatározott módon és formában elektronikus úton igazolja az adott időszak tekintetében a Szolgáltatónak a közszolgáltatási szerződés előírásai szerinti teljesítést, mely önkormányzat által kiadott teljesítésigazolás igazolja a vonatkozó önkormányzati rendelet és a közszolgáltatási szerződés szerinti kötelezettségek teljes körű ellátását.”


5. § A rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„23. § (1) A Szolgáltató a közszolgáltatással összefüggő, a Ht. 38. § (3) bekezdésében foglaltak szerinti adatokat a  vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles kezelni. A nyilvántartásból bárminemű adatszolgáltatás kizárólag jogszabályban meghatározott esetekben, valamint szervek, illetve személyek részére történhet.


(2)  A Szolgáltató rendszeres adatszolgáltatási kötelezettsége körében köteles a Koordináló szerv részére a Ht. 38. § (3) bekezdésében foglaltakon túl a közszolgáltatási területe vonatkozásában megadni az ingatlanhasználókat terhelő közszolgáltatási díj mértékét és minden olyan adatot és információt, amely a közszolgáltatási díj számlázásához és a szolgáltatási díj megállapításához, valamint a Koordináló szerv feladatkörének gyakorlásához szükséges. A Szolgáltató eseti adatszolgáltatási kötelezettségének a 69/2016. (III.31.) Korm. rendelet 20 .§ (4) bekezdésében foglaltak szerint köteles eleget tenni.


(3) A Koordináló szerv kezelheti és részére átadhatók a Ht. 38. § (4) bekezdésében meghatározott adatok. A Koordináló Szerv a személyes adatokat az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátása érdekében kezelheti és nyilvántarthatja. Jogosult a számlázási, díjbeszedési, valamint a díjhátralék-kezelési feladatkörében a személyes adatok körére vonatkozó csoportos adatszolgáltatást kérni a járási hivatal illetékes szervétől.


(4) A Koordináló szerv a (3) bekezdés szerint átvett személyes adatokat az érintettnek a közszolgáltatás igénybevételére vonatkozó kötelezettsége megszűnéséig, a közszolgáltatással összefüggő díjhátralék esetén annak kifizetéséig (behajtásáig), vagy törléséig kezelheti.”


6. § (1) A közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 34/2013. (XI.7.) önkormányzati rendelet 4. alcíme helyébe a következő alcím lép:


,,4. A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatás igénybevételével kapcsolatos magatartási szabályok


5. § (1) A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartást követ el, és természetes személy esetén 50.000,- Ft-ig, jogi személy esetén 100.000,- Ft-ig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható az, aki a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról szóló 17/2015. (V.7.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdésében foglaltakat megszegi.


(2) A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartást követ el, és természetes személy esetén 200.000,- Ft-ig, jogi személy esetén 1.000.000,- Ft-ig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható az, aki a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról szóló 17/2015. (V.7.) önkormányzati rendelet 7. § (3); 8. § (1)-(2) bekezdésében foglaltakat megszegi.


(3) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott magatartások esetén helyszíni bírság kiszabásának van helye.”


(2) A közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 34/2013. (XI.7.) önkormányzati rendelet 8. alcíme helyébe a következő alcím lép:


,,8. A helyi építési szabályokkal kapcsolatos magatartási szabályok


10. § A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartást követ el, és természetes személy esetén 100.000,- Ft-ig, jogi személy esetén 500.000,- Ft-ig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható az, aki az Érd Megyei Jogú Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 9/2016. (III.31.) önkormányzati rendelet 22. § (4)-(6) és (8) bekezdésében foglaltakat megszegi.”


7. § (1) Ez a rendelet a (2) bekezdésben foglaltak kivételével 2016. július 1. napján lép hatályba.


(2) A 6. § (2) bekezdése a kihirdetést követő 16. napon lép hatályba.




Mecsériné dr. Szilágyi Erzsébet

T. Mészáros András

jegyző

 polgármester