Dunaszekcső Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2016. (II.29.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről
Hatályos: 2016. 02. 29Dunaszekcső Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2016. (II.29.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről
2016-02-29-tól
Dunaszekcső Község Önkormányzatának képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései szerint a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre:
a) Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal,
b) Dunaszekcsői Óvoda
terjed ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését:
335.781.803 Ft | Költségvetési bevétellel |
335.781.803 Ft | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az előző évi 124.928.150 forint költségvetési maradvány igénybevételét a költségvetés egyensúlyának megtartásához hagyja jóvá.
3. § A költségvetés részletezése
A képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, valamint a bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatokat a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(2) A működési és felhalmozási kiadások és bevételek előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(3) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot költségvetési szervenként, feladatonként a 3. melléklet szerint határozza meg.
(4) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat által megállapított ellátottak pénzbeli juttatásait az 5. melléklet részletezi.
(6) Az önkormányzat által nyújtott támogatások, kölcsönök alakulását a 6. melléklet részletezi.
(7) Az önkormányzat helyi adó és egyéb közhatalmi bevételeinek részletezését a 7. melléklet tartalmazza.
(8) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek részletezését a 8. melléklet tartalmazza.
(9) Az önkormányzat 2016. évi működési és felhalmozási kiadás-bevétel előirányzatok részletezését a 9. melléklet tartalmazza.
(10) Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal 2016. évi költségvetését a 10. melléklet tartalmazza.
(11) Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Óvoda 2016. évi költségvetését a 11. melléklet tartalmazza.
(12) Az önkormányzat összevont költségvetési mérleg kiemelt kiadási és bevételi jogcímek részletezését a 12. melléklet tartalmazza.
(13) Az önkormányzat 2016. évi előirányzat - felhasználási ütemtervét a 13. melléklet tartalmazza.
(14) Az önkormányzati bevételek és kiadások kiemelt előirányzatainak 2016-2017-2018. évre szóló bemutatómérleget a 14. melléklet tartalmazza.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.
5. § Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület a (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(6) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(7) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
6. § A gazdálkodás szabályai
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(4) Az önkormányzat valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Amennyiben a képviselő-testület a 2017. év kezdetéig az átmeneti gazdálkodásról rendeletet nem alkot, akkor a polgármester jogosult a költségvetést megillető bevételek és a kiadások időarányos teljesítésre az önkormányzat 2017. évi költségvetésének megállapításáig.
(2) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.
Dunaszekcső, 2016. február 25.
Faller János Köbli Kata
polgármester jegyző
Záradék:
Ezen rendelet 2016. február 29. napján kihirdetésre került.
Dunaszekcső, 2016. február 29.
Köbli Kata
jegyző