Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2016. (IX.19.) önkormányzati rendelete
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2016. 09. 20- 2016. 10. 24Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2016. (IX.19.) önkormányzati rendelete
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
2016-09-20-tól 2016-10-24-ig
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény a 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I.
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Felsőzsolca Város Önkormányzata
(a továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Az Önkormányzat székhelye: 3561 Felsőzsolca, Szent István utca 20. szám.
(3) Az Önkormányzat működési területe: Felsőzsolca város közigazgatási területe.
(4) Az Önkormányzat jelképei: címer, zászló.
(5) Az Önkormányzat jelképeinek használati rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.
(6) Az Önkormányzat hivatalos lapja: a Zsolcai Hírmondó.
(7) Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületét (a továbbiakban: Képviselő-testület) illetik.
(8) A Képviselő-testület szervei:
- Humánpolitikai Bizottság,
- Pénzügyi Bizottság,
- Ügyrendi Bizottság,
- Felsőzsolcai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal),
- .
(9) A város hazai kapcsolatai:
- Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,
- Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége.
(10) A város nemzetközi kapcsolatai:
- Delcevo (Macedónia),
- Draganovo (Bulgária).
- Gaziemir (Törökország),
- Királyhelmec (Felvidék, Szlovákia),
- Korláthelmec (Kárpátalja, Ukrajna),
- Magyarkanizsa (Vajdaság, Szerbia),
- Nyikómalomfalva (Erdély, Románia),
- Olsztynek (Lengyelország),
- Sajó-Rima Eurorégió Határon Átnyúló Együttműködés,
- Visk (Kárpátalja, Ukrajna)
II.
Önkormányzati feladatok és hatáskörök
1. A Képviselő-testület feladatai
2. § (1) Az Önkormányzat főbb feladata: önállóan, szabadon, demokratikus módon széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.
(2) A Képviselő-testület ellátja Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdésében, továbbá egyéb jogszabályokban nevesített feladat- és hatásköreit a rendelet 3. függelékében felsorolt szervein keresztül.
(3) A Képviselő-testület az önként vállalt feladatok ellátása érdekében, a lakossági igények alapján – anyagi lehetőségeinek függvényében - 5 éves gazdasági programjára alapozva határozza meg, hogy mely feladatokat milyen mértékben és módon lát el.
(4) Az önként vállalt feladatok az alábbiak:
- központi orvosi ügyelethez való hozzájárulás,
- egészségügyi szakellátás (fizikoterápia),
- az önkormányzatot megillető tulajdonosi jogok gyakorlása a Felsőzsolcai Ipari Zóna Kft. tekintetében,
- „ZSOLCA TV” Nonprofit Közhasznú Kft. üzemeltetése.
(5) A Felsőzsolcai GAMESZ által végzett kiegészítő tevékenységek:
- intézményi karbantartási feladatok ellátása,
- szállítási tevékenység ellátása,
- részben önálló intézmények gazdálkodással összefüggő feladatainak ellátása (együttműködési megállapodás alapján),
- élelmezési tevékenység ellátása (intézményi, munkahelyi vendéglátás, szociális étkeztetésre kiterjedően).
2. A Képviselő-testület hatásköre
3. § (1) A Képviselő-testület hatásköréből nem ruházhatók át a Mötv. 42. §-ában meghatározott feladatok.
(2) A Képviselő-testületnek a Pénzügyi Bizottságra, a Humánpolitikai Bizottságra, az Ügyrendi Bizottságra és a polgármesterre ruházott hatásköreit a Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének egyes rendeletei tartalmazzák.
III.
A Képviselő-testület működése
3. A Képviselő-testület
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő.
(2) A Képviselő-testület tagjainak nevét és lakcímét az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület július és augusztus kivételével havonta egy alkalommal tart ülést.
Rendkívüli ülést tart:
a) a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben,
b) a helyi nemzetiségi önkormányzatok kezdeményezésére, a nemzetiségeket érintő ügyekben,
c) ha haladéktalanul dönteni kell a hatáskörébe tartozó ügyben, ez esetben a polgármesternek az ülés megkezdése előtt az összehívás indokát elő kell terjeszteni.
4. Az ülések tervezése, előkészítése
5. § (1) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján ülésezik.
A munkaterv tartalmazza:
a) a testületi ülések tervezett időpontját,
b) napirendi javaslatát,
c) a napirendi pontok előterjesztőinek nevét,
d) azokat a napirendi pontokat, melyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
e) azokat a témákat, amelyeket valamely Bizottság nyújt be, és amelyekhez Bizottsági állásfoglalás szükséges,
f) évfordulók, megemlékezések, rendezvények időpontját, egyéb szervezési feladatokat,
g) a Mötv. 32. § (2) bekezdés k) pontjában meghatározott, a képviselői tevékenységről a választópolgárok számára szóló tájékoztatás nyújtásának időpontját.
(2) A testület állandó meghívottjaiként tanácskozási joggal vesznek részt a testületi üléseken:
a) nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester,
b) az aljegyző,
c) a Hivatal osztályvezetői,
d) az önkormányzati intézmények vezetői,
e) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
f) a település civil szervezeteinek vezetői.
(3) A Képviselő-testület ülésére eseti jelleggel meghívót kapnak azon önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselői, pedagógusok, orvosok stb., akiknek feladatköréhez valamely napirendi pont kapcsolódik.
(4) A meghívót és az írásos előterjesztéseket a képviselők részére úgy kell kézbesíteni, hogy azt a meghívottak legalább 5, rendkívüli ülés esetén lehetőleg 1 nappal az ülés napja előtt megkapják.
(5) A meghívónak tartalmazni kell:
a) az ülés helyét, idejét, kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendet, zárt ülésre utalást,
c) a napirendi pontok előterjesztőit,
e) a polgármester aláírását.
(6) A Képviselő-testület ülését a polgármester haladéktalanul köteles összehívni a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó olyan halaszthatatlan ügyben, amelyben a késedelem jelentős kárral vagy egyéb hátránnyal járna. A rendkívüli ülés összehívása esetén a testületi ülés összehívására vonatkozó formai követelmények, továbbá - amennyiben a téma költségvetési előirányzatot nem érint - a Bizottságok előzetes véleményezése mellőzhető.
(7) A rendkívüli testületi ülést rövid úton (telefonon vagy testületi ülésen szóban) akár aznapra is össze lehet hívni, azonban meg kell jelölni a sürgősség okát és a napirendi javaslatot. Az előterjesztés történhet szóban vagy a helyszínen írásban kerülhet kiosztásra, azonban a határozati javaslatot minden esetben ismertetni kell.
5. Az előterjesztés
6. § (1) Az előterjesztések írásban, a polgármester előzetes engedélyével kivételesen szóban történhetnek.
A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
(2) Kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi előterjesztések:
- intézményalapítás, -átszervezés, -megszüntetés,
- helyi népszavazás.
(3) A testületi ülésre előterjesztést tehet:
a) a polgármester,
b) a képviselők,
c) a Képviselő-testület Bizottságai,
d) a jegyző,
e) mindazok, akiket a Képviselő-testület előterjesztés elkészítésére kötelez.
(4) Előterjesztésnek minősül:
a) határozati javaslat,
b) rendelettervezet,
c) tájékoztatás,
d) beszámoló.
Az éves munkatervben ennek megfelelően kell az előterjesztéseket nevesíteni.
(5) Az írásbeli előterjesztéseket a jegyzőnek kell leadni, legalább az ülést megelőző 20 nappal. Ha az előterjesztés formai vagy tartalmi okból nem megfelelő, az előterjesztőt 3 munkanapon belül fel kell hívni a hiányok pótlására.
(6) Az előterjesztés főbb elemei:
Az első részben
a) „Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete” szöveg, alatta az előterjesztés adatait tartalmazó táblázat, amelynek formai követelményeit a polgármester és a jegyző által benyújtott előterjesztés vonatkozásában az 1. melléklet, egyéb előterjesztő esetében a 2. melléklet tartalmazza,
b) az előzmények ismertetése, utalás a korábbi döntésekre, a vonatkozó jogszabályok idézése,
c) az előkészítésben résztvevők megnevezése, véleménye,
d) az előkészítés során felmerült kisebbség véleményének bemutatása (ha azt a kisebbségben maradt fél kéri).
A második részben
e) határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll,
f) a döntésre előterjesztett esetleges alternatív javaslatok ("A", "B" megjelöléssel) egymástól jól elkülönülő megfogalmazása,
g) a meghozandó döntések indokainak bemutatása, előnyei, hátrányai,
h) a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezése,
i) a végrehajtási határidő megjelölése.
(7) Egyszerűbb ügyekben az előterjesztés írásbeli megfogalmazása elhagyható, elegendő egy jól megszerkesztett és világosan megfogalmazott határozati javaslat.
(8) A kiküldött előterjesztésekkel kapcsolatban a hatáskörrel rendelkező bizottságok és bármelyik képviselő módosító indítványt nyújthat be az ülés kezdete előtt legalább 2 nappal a jegyzőnek vagy a polgármesternek.
6. A Képviselő-testület ülése, szabályai
7. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester hívja össze. Mindkettőjük akadályoztatása esetén az ülés összehívásáról a Pénzügyi Bizottság elnöke gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés nyilvánossága az állampolgároknak a részvétel lehetőségét jelenti, ezért az ülés időpontját és helyét a javasolt napirend feltüntetésével az állampolgárok tájékoztatása érdekében Felsőzsolca város honlapján a www.felsozsolca.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) közzé kell tenni.
(3) A testületi ülésre kiküldött tárgyalandó anyagot – zárt ülés anyagának kivételével – az érdeklődők a honlapon és a Hivatalban ügyfélfogadási időben megtekinthetik.
(4) Zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást csak a polgármester vagy az ülést levezető elnök adhat. A tájékoztatás nem sértheti meg azokat az érdekeket és jogszabályi rendelkezéseket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.
(5) Ha a képviselő a zárt ülés előterjesztésének tartalmáról vagy a zárt ülésen elhangzottakról bizonyítottan tájékoztatást, felvilágosítást ad, a Képviselő-testület egyévi tiszteletdíját bármely képviselő javaslatára megvonhatja.
(6) A Képviselő-testület normatív határozatát nyilvánosan kell kihirdetni.
(7) A zárt ülésre vonatkozó előterjesztést külön, zárt borítékban kell kiküldeni.
7. A Képviselő-testület tanácskozási rendje
8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vagy az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti. Az ülés megnyitásakor a levezető elnök számszerűen megállapítja a határozatképességet, kijelöli a jegyzőkönyv hitelesítőket. Határozatképtelenség esetén az ülést elnapolja és gondoskodik annak 15 napon belüli újbóli összehívásáról.
(2) A levezető elnök
a) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
b) tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről,
c) közli a települési képviselők által előzetesen írásban benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát,
d) ismerteti az ülést megelőző napon írásban benyújtott sürgősségi indítványt.
(3) Az előterjesztés tárgyalása előtt az előterjesztő az előterjesztését szóban kiegészítheti. Az előterjesztés előterjesztőjéhez a testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A levezető elnök minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(4) Az ülésen megjelent állampolgároknak – kérésükre – indokolt esetben a levezető elnök hozzászólási jogot biztosíthat a Képviselő-testület egyetértésével.
(5) A hozzászólások időtartamának korlátozására, valamint a vita lezárására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(6) Módosító javaslatként terjeszthető elő, amely részleteiben eltér az eredeti javaslattól. Sorrendben először a módosító, majd az eredeti javaslat kerül szavazásra. Több módosító javaslat esetén az utolsóként elhangzott javaslatot kell szavazásra feltenni. Új indítványként kerül előterjesztésre, amely az eredeti javaslattól egészében eltér.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a levezető elnök feladata.
Ennek érdekében a levezető elnök
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától,
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő módon fogalmaz,
c) kiutasítja az ülésteremből azt a rendbontót - kivétel ez alól a képviselő -, aki figyelmeztetést követően sem hagy fel az ülés rendjét zavaró magatartással,
d) 18 év alatti személy a polgármester külön engedélyével vehet részt a képviselő-testületi ülésen,
e) berekeszti az ülést, ha a rend fenntartása más módon nem biztosítható.
(2) Az ülés teljes ideje alatt zavaró eszközök használata (pl. mobiltelefon stb.) tilos.
8. Határozathozatal
10. § (1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó ügyekben a Mötv. 47. §-ának figyelembe vételével határozatot hoz.
(2) A Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyek eldöntéséhez szükséges minősített többség a megválasztott képviselők több mint felének, azaz 5 főnek a támogató szavazatát jelenti.
(3) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt az adminisztratív jellegű ügyekben (pl. napirend elfogadása, ügyrendi kérdések, képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válaszok, név szerinti szavazás elrendelése, stb.).
(4) A Képviselő-testület határozatait a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.
(5) A határozatok tárgy szerinti és határidős nyilvántartásáért a jegyző felelős.
(6) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően azonnal, de legkésőbb 10 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek.
11. § (1) A határozathozatal szavazással történik, általában nyilvánosan, kézfelemeléssel.
(2) A Képviselő-testület a képviselő javaslatára név szerinti szavazást rendelhet el, a kezdeményezésről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző alfabetikus sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, s a képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal nyilvánosan szavaznak.
(4) A Képviselő-testület szavazatának összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy valamelyik képviselő kéri, a levezető elnök a szavazást köteles megismételni.
(5) A települési képviselő az ülés megkezdése előtt az ülést levezető elnöknek köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalban, aki ezt a napirendi pont tárgyalásakor jelzi.
(6) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület a tudomására jutást követő munkaterv szerinti ülésén a döntést felülvizsgálja. A bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselő tárgyhavi tiszteletdíját a Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára megvonhatja.
12. § (1) A Képviselő-testület indítvány alapján, esetenként dönt a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben a titkos szavazás elrendeléséről.
(2) A titkos szavazás lebonyolítását 3 tagú szavazatszámláló bizottság végzi, melynek elnökét és tagjait a levezető elnök jelöli ki, ezt a Képviselő-testület vita nélkül fogadja el.
(3) A titkos szavazás szavazólapon történik. A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a jegyző biztosítja oly módon, hogy a szavazólapok, borítékok, urna a Díszterem előkészítőjében, zárt szekrényben legyenek állandó jelleggel előkészítve.
(4) A szavazatszámláló bizottság a szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvet a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető írják alá.
(5) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke beszámol a Képviselő-testület részére.
(6) A titkos szavazással hozott határozatot az ülésen ismertetni kell.
9. Kérdés, interpelláció
13. § (1) A képviselő a feladatkörébe tartozó minden ügyben – felvilágosítás kérése céljából – kérdést terjeszthet elő szóban és írásban.
(2) A szóban elmondott kérdés maximális időtartama 3 perc.
Mind a szóban, mind az írásban előadott kérdésre a megkérdezett köteles választ adni a képviselő-testületi ülésen azonnal, vagy ha ez nem lehetséges, írásban 15 napon belül. A kérdésre írásban adott választ a következő munkaterv szerinti ülésen fel kell olvasni.
A kérdésre adott válasz maximális időtartama 5 perc.
A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület csak akkor határoz - vita nélkül -, ha a kérdező a választ nem fogadja el.
(3) A képviselő a feladatkörébe tartozó minden ügyben – magyarázat kérése céljából – interpellációt intézhet:
- a polgármesterhez;
- az alpolgármesterekhez;
- a Képviselő-testület bizottságainak elnökeihez;
- a jegyzőhöz;
- az intézményvezetőkhöz.
(4) Az interpellációra adott válasz maximális időtartama 10 perc.
- Az interpellációra a képviselő-testületi ülésen akkor kell azonnal szóban választ adni, ha azt a képviselő az ülést megelőző 11 nappal benyújtotta. Ebben az esetben az interpellációt az előterjesztésekkel együtt minden képviselőnek meg kell küldeni.
- Amennyiben a képviselő az a) pontban megjelölt határidőn túl nyújtja be az interpellációt, azt a következő munkaterv szerinti ülésen tárgyalja a Képviselő-testület.
- Amennyiben az interpelláció benyújtására a képviselő-testületi ülésen kerül sor, azt a képviselőnek szóban is ismertetnie kell. A választ 15 napon belül írásban kell megküldeni az interpellálónak, és a következő munkaterv szerinti ülésen fel kell olvasni.
(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik - majd vita nélkül - a Képviselő-testület dönt.
(6) Az interpelláció tárgyában a Képviselő-testület részletes vizsgálatot is elrendelhet, amelyet a polgármester köteles lefolytatni, indokolt esetben bizottság létrehozásával, amelyben az interpelláló köteles részt venni.
(7) A képviselő kezdeményezheti az önkormányzat hatáskörébe tartozó ügy végrehajtásával kapcsolatos vizsgálat elrendelését. A polgármesterhez benyújtott javaslat alapján a Képviselő-testület a soron következő ülésen dönthet a legalább háromtagú vizsgálóbizottság felállításáról. A vizsgálóbizottságnak szakértő bizottságnak kell lennie, amelyet az biztosít, hogy a bizottság legalább két tagja a vizsgálandó kérdés tekintetében megfelelő iskolai végzettséggel, szakértelemmel, gyakorlattal és tapasztalattal rendelkezik. A vizsgálóbizottság szakértő tagjainak személyéről a Képviselő-testület dönt.
(8) A vizsgálatot kezdeményező képviselőnek a javaslatban meg kell határoznia:
- a vizsgálat konkrét tárgyát,
- a vizsgálat elrendelését alátámasztó indokokat, esetleg írásos lakossági bejelentéseket, egyéb dokumentumokat
- a vizsgálat során szükséges dokumentumokat, iratokat,
- a vizsgálatba bevonni kívánt képviselőket, külső szakértőket,
- a vizsgálat várható befejezésének időpontját.
(9) A képviselő vizsgálatot csak olyan ügyben kezdeményezhet, amely nem tartozik más szerv hatáskörébe, továbbá az ügyben korábban nem történt még hatósági vagy bizottsági vizsgálat.
(10) A vizsgálóbizottság első ülését a polgármester hívja össze a megalakításától számított 15 napon belül.
(11) A vizsgálatot végző bizottság első ülésén a tagjai sorából elnököt választ, aki nem lehet a vizsgálatot kezdeményező képviselő. A bizottság a működésére vonatkozó további szabályokat maga állapítja meg.
(12) A vizsgálóbizottság a Képviselő-testület által létrejöttekor meghatározott időpontban köteles beszámolni a vizsgálat eredményéről, illetve kezdeményezni a vizsgálat befejező időpontjának meghosszabbítását és ezt követően beszámolni a lefolytatott vizsgálatról, a szükséges intézkedésekről.
10. A jegyzőkönyv
14. § (1) A jegyzőkönyvet 15 napon belül elektronikus úton az erre a célra kialakított informatikai rendszeren keresztül meg kell küldeni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak.
(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) a testületi ülés helyét;
b) időpontját;
c) a megjelent önkormányzati képviselők, külön a távolmaradásukat bejelentők, a távolmaradásukat be nem jelentők nevét, a megjelenés, távozás időpontját;
d) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;
e) a jegyzőkönyvvezetők nevét, beosztását;
f) az érdeklődők számát;
g) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;
h) az előterjesztéseket;
i) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét, külön kérésre szó szerinti rögzítését;
j) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;
k) a döntéshozatalban résztvevők számát;
l) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;
m) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;
n) a szavazás számszerű eredményét;
o) a hozott döntéseket;
p) a hozott határozatok tartalmát, a végrehajtásért felelős nevét és a végrehajtás határidejét;
q) a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv hitelesítők aláírását és a Képviselő-testület bélyegzőjének lenyomatát.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletei:
a) meghívó,
b) az írásos előterjesztések,
c) a képviselők kérésére az írásban is benyújtott képviselői hozzászólás,
d) jelenléti ív.
(4) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet mellékleteivel együtt az állampolgárok részére hozzáférhetővé kell tenni. A testületi dokumentumok megtekintésének lehetőségét a jegyző biztosítja, gondoskodik azok évenkénti bekötéséről.
(5) A jegyzőkönyvet évenként egy főszámon kell iktatni és folyamatosan növekvő alszámokkal kell ellátni. A zárt ülés jegyzőkönyvét szolgálati használatra minősítéssel, "Szolg. h." jelzéssel kell ellátni.
11. Lakossági fórum, közmeghallgatás
15. § (1) A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat választott képviselői és Bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek.
A lakossági fórumok a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.
(2) A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatáson lehetővé teszi az állampolgároknak, a társadalmi szervezeteknek, hogy közvetlenül terjesszék elő közérdekű javaslataikat, kérdéseiket, valamint közérdekű kezdeményezéseiket. A lakosság meghatározó körét vagy egészét érintő testületi döntések meghozatala előtt egy hónappal a Képviselő-testület közmeghallgatást tarthat.
(3) A testület a döntés előtt közmeghallgatást tarthat:
a) helyi életviszonyokat szabályozó rendelet,
b) nagyobb fejlesztés, beruházás,
c) jelentősebb ingatlaneladás esetén,
d) egyéb esetekben akkor, amikor azt a szavazásra jogosult állampolgárok
10%-a kéri, vagy a képviselők ¼-e azt indítványozza.
(4) A közmeghallgatás kiírására a testületi ülés összehívásával kapcsolatos szabályok az irányadók.
(5) A közmeghallgatást más helyen is lehet tartani.
(6) Kihelyezett képviselő-testületi ülést is lehet tartani.
12. A képviselők kötelezettségei
16. § (1) A képviselők főbb kötelezettségei:
a) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület és a Bizottságok munkájában,
b) olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a választók bizalmára,
c) a tudomására jutott (állami, szolgálati, üzleti és magán) titkot megőrzi.
A titoktartási kötelezettsége a megbízatása után is fennáll,
d) a Mötv. 32 § (2) bekezdés k) pontja alapján lakossági tájékoztatás a képviselői tevékenységről évente legalább egy alkalommal (ennek időpontját a Képviselő-testület éves munkatervében rögzíteni kell), erről nyilatkozatot küld a polgármesternek.
(2) A képviselő írásban vagy szóban köteles előre a polgármesternek vagy a Bizottság elnökének vagy a képviselő-testületi referensnek bejelenteni, ha a Képviselő-testület, a Bizottság ülésén nem tud megjelenni, vagy valamely megbízatásában akadályoztatva van.
(3) A nem képviselő Bizottsági tag írásban vagy szóban köteles előre a Bizottság elnökének vagy a képviselő-testületi referensnek bejelenteni, ha a Bizottság ülésén nem tud megjelenni, vagy valamely megbízatásában akadályoztatva van.
(4) Igazolt távollétnek kell tekinteni, ha
a) távollétét előre bejelenti, vagy
b) utólag igazolja.
(5) Amennyiben a képviselő a munkaterv szerinti testületi ülésen, vagy az érintett Bizottság tagjaként, annak munkaterv szerinti ülésén nem vesz részt és ezt az ülést megelőző napig a polgármesternél, a Bizottság elnökénél vagy a képviselő-testületi referensnél nem jelzi, vagy utólag nem igazolja, úgy a tiszteletdíjából 15.000 Ft levonásra kerül.
(6) Amennyiben a Bizottság nem képviselő tagja a Bizottság munkaterv szerinti ülésén nem vesz részt és ezt az ülést megelőző napig a Bizottság elnökénél, vagy a képviselő-testületi referensnél nem jelzi, vagy utólag nem igazolja úgy a tiszteletdíjából 15.000 Ft levonásra kerül.
(7) Amennyiben a képviselő két egymást követő munkaterv szerinti ülésen nem jelenik meg, az elmulasztott második ülés hónapjától havi tiszteletdíj nem illeti meg mindaddig, amíg munkaterv szerinti testületi ülésen ismételten meg nem jelenik.
(8) A képviselői munka minőségének és hatékonyságának növeléséhez a Városháza emeleti tárgyalóterme képviselői iroda funkciót is betölt.
IV.
Az önkormányzat rendeletalkotása
17. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a Képviselő-testület tagjai;
b) a Képviselő-testület Bizottságai elnökeik útján;
c) a polgármester;
d) a jegyző,
e) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
f) a civil szervezetek képviselői.
(2) A rendeletalkotásra irányuló indítványt a polgármesterhez kell előterjeszteni, aki tájékoztatja a testületet a rendelet kezdeményezéséről.
(3) A Képviselő-testület állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről és annak módjáról. Meghatározza az előkészítés menetét, megbízhatja valamely Bizottságot az előkészítéssel, vagy erre ideiglenes Bizottságot hoz létre. Indokolt esetben szakértőket kér fel.
(4) A rendelettervezethez indokolást kell csatolni, amely tartalmazza azokat a társadalmi, gazdasági és szakmai körülményeket, amelyek a javasolt szabályozást szükségessé teszik, továbbá a hatásvizsgálati lapon ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatásait.
(5) A (6) bekezdésben foglalt kivétellel az önkormányzati rendelet tervezetét társadalmi egyeztetésre kell bocsátani. A rendelettervezetet a honlapon kell közzétenni úgy, hogy elegendő idő - 5 nap - álljon rendelkezésre annak érdemi megítéléséhez és a vélemények kifejtéséhez.
(6) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
- a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
- a helyi adókról, a helyi adók végrehajtásáról,
- a fizetési kötelezettségekről,
- az önkormányzat, az önkormányzat szervei, intézményei, gazdasági társaságai szervezeti és működési szabályairól és eljárási rendjeiről,
- a települési képviselők, Bizottságok tagjai tiszteletdíjáról,
- a közszolgálati, közalkalmazotti jogviszonyban állók munkavégzésének és juttatásainak szabályairól szóló önkormányzati rendelet tervezetét, és
- a rendelettervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.
(7) Az önkormányzati rendelet tervezetéhez a honlapon megadott elektronikus levélcímen, személyesen vagy postai úton bárki véleményt nyilváníthat legkésőbb a Képviselő-testület ülését megelőző szerdán 12.00 óráig.
(8) Nem vehető figyelembe az a vélemény, amely a közerkölcsöt vagy másnak a jó hírnevét sérti, a becsület csorbítására alkalmas kifejezést tartalmaz, nem kapcsolódik a rendelettervezet tárgyához vagy név nélkül érkezett. A figyelembe nem vehető véleményeket a beérkezésüket követően törölni kell.
(9) A beérkezett és figyelembe vehető vélemények, továbbá a véleményező nevének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított 1 évig történik. Az adatkezelés magában foglalja az adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is.
(10) A beérkezett és figyelembe vehető véleményeket az előterjesztő ismerteti a Képviselő-testülettel, és javaslatot tehet a vélemények rendelettervezetbe történő beépítésére. A javaslat elfogadásáról a Képviselő-testület dönt.
(11) A rendelet hiteles szövegének megszerkesztése a jegyző feladata.
18. § (1) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján a munkaterv szerinti ülést követő hétfői napon, rendkívüli ülés esetén, sürgős esetben haladéktalanul. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja, amelyet a rendeletre kihirdetési záradék formájában rá kell vezetni.
(2) A Képviselő-testület rendeleteit a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.
(3) A hatályos rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
a) a rendelet számát,
b) tárgyát,
c) a rendelet hatálybalépésének időpontját,
d) a módosító rendelet megjelölését.
19. § A jegyző köteles gondoskodni a rendeletek hatályosulásának figyelemmel kíséréséről, jogszabályi változás esetén köteles kezdeményezni módosítását és hatályon kívül helyezését.
V.
A Képviselő-testület Bizottságai
13. A Bizottságok feladatai
20. § (1) A Képviselő-testület Pénzügyi Bizottságot, Humánpolitikai Bizottságot és Ügyrendi Bizottságot (a továbbiakban: Bizottság) hoz létre. A Bizottság véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztést, amelyre vonatkozóan
a) módosító javaslatot tehet,
b) nem kellő előkészítettségre hivatkozva javasolhatja a kiegészítést,
c) javasolhatja, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület vegye le a napirendjéről.
A Bizottságnak a döntést indokolnia kell.
(2) A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselő-testületi és 2 fő nem képviselő-testületi tagból áll.
(3) A Pénzügyi Bizottság feladatai:
- Folyamatosan figyelemmel kíséri és ellenőrzi a pénzügyi feladatok és a gazdálkodás végrehajtását, a számviteli szabályok betartását és azt, hogy azok a Képviselő-testület határozatainak megfelelően történnek-e.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon hasznosítását, gyarapítása érdekében tett intézkedéseket.
- Előzetesen véleményezi az önkormányzat költségvetését, évközi módosítását, a nem tervezett jelentősebb kérdéseket, a gazdálkodásról szóló beszámolókat.
- Állást foglal és minősíti a feladatkörét érintő testületi előterjesztéseket.
- Vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli.
- Javaslatot tesz a számlavezető pénzintézet kiválasztására.
- Az éves költségvetés benyújtásával egyidejűleg javaslatot tesz a polgármester éves bérfejlesztésére, az alpolgármester és a képviselők tiszteletdíjára.
- Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.
i) Közreműködik a támogatási alap felosztásának előkészítésében és ellenőrzi a támogatásokkal történő elszámolást.
(4) A Humánpolitikai Bizottság 3 fő képviselő-testületi és 2 fő nem képviselő-testületi tagból áll.
(5) A Humánpolitikai Bizottság feladatai:
- Közreműködik a város egészségügyi intézményeinek fejlesztésével összefüggő tervek kidolgozásában, véleményezi azokat, végrehajtásukat ellenőrzi.
- Közreműködik az egészségügyi felvilágosító munkában, a város tisztaságának megteremtésében és megóvásában, valamint a káros szenvedélyek elleni küzdelemben.
- Ellátja a szociálpolitikai intézkedések során véleményező és ellenőrző szerepét. Segíti a lakosság életkörülményeinek javítását.
- Átruházott hatáskörben szociális hatósági feladatokat lát el.
- Javaslatot készít a város köznevelési, művelődési és sport terveihez.
- Véleményezi a Bizottság feladatkörébe tartozó intézmények munkatervét, költségvetését.
- Előzetesen véleményezi a feladatkörébe tartozó vezetői pályázatok kiírását és kinevezését.
- Állást foglal a feladatkörét érintő testületi előterjesztésekről.
- Véleményezi a Bizottság feladatkörébe tartozó intézményvezetők béremelését, kitüntetését, jutalmazását.
- Javaslatot tesz közterületek elnevezésére, emlékmű állítására, áthelyezésére, lebontására.
- Javaslatot tesz művészi alkotások közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen történő elhelyezésére.
- Kiírja a művelődés, köznevelés és sportolás céljára az éves költségvetésben elkülönített támogatási alap felhasználására vonatkozó pályázatokat, valamint közreműködik a támogatási alap felosztásának előkészítésében.
(6) Az Ügyrendi Bizottság 2 fő képviselő-testületi és 1 fő nem képviselő-testületi tagból áll.
(7) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:
- Kidolgozza a Szervezeti és Működési Szabályzatot, folyamatosan figyelemmel kíséri annak hatályosulását, javaslatot tesz új szabályzat kidolgozására, módosítására.
- Figyelemmel kíséri a Képviselő-testület és szervei szabályszerű működését.
- A közigazgatási munka egyszerűsítését kezdeményezi (hatósági, szervezési).
- Előzetesen megtárgyalja és véleményezi a rendelettervezeteket.
- Kivizsgálja a polgármester, az alpolgármester(ek) és a képviselők összeférhetetlenségével kapcsolatos kezdeményezést és ellátja az összeférhetetlenség és/vagy méltatlanság megállapításával kapcsolatos feladatokat.
- Nyilvántartja és ellenőrzi az önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatait.
- Lefolytatja a jegyzővel szemben az etikai eljárást.
(8) A Bizottságok munkájukról ciklusonként kétszer részletesen beszámolnak a Képviselő-testületnek.
14. A Bizottság működése, munkaterve
21. § (1) A Bizottság éves munkaterv alapján működik.
A munkaterv tartalmazza:
a) a Bizottsági ülés időpontját és napirendi javaslatát,
b) az ellenőrzések, vizsgálatok tárgyát,
c) azokat a feladatokat, amelyekkel a Képviselő-testület megbízza a Bizottságot.
(2) A munkaterv előkészítéséről a Képviselő-testület munkatervének elfogadását követő 30 napon belül a Bizottság elnöke gondoskodik.
(3) A Bizottság az elnök helyettesítésére elnökhelyettest választhat.
15. A Bizottság összehívása, tanácskozási rendje
22. § (1) A Bizottsági ülések összehívása, vezetése az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes feladata.
(2) A Bizottságot össze kell hívni a polgármester, a Képviselő-testület és a bizottsági tagok egyharmadának indítványára.
(3) A Bizottság szükség szerint, de legalább évenként 6 alkalommal ülésezik.
(4) A Bizottság határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van. Döntéseit szótöbbséggel hozza.
(5) A Bizottság különös szakképzettséget igénylő kérdések eldöntésére szakértőként nem Bizottsági tagokat is bevonhat.
(6) Az ülésre a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
(7) A Bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet 15 napon belül a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak meg kell küldeni. A jegyzőkönyvet a Bizottsági elnök és a jegyzőkönyv hitelesítő írja alá és a Képviselő-testület bélyegzőjének lenyomatával kell ellátni.
(8) A Bizottság önkormányzati hatósági jogkörben hozott egyedi döntésre vonatkozó határozatát – mely tartalmazza az ülés időpontját is – a Bizottság elnöke írja alá.
(9) A Bizottság működésére további szabályokat is megállapíthat.
(10) Az ideiglenes Bizottság működésére e rendelet szabályait kell megfelelően alkalmazni.
(11) Az állandó jelleggel megválasztott Bizottságok tagjainak nevét, lakcímét
a 2. függelék tartalmazza.
VI.
A helyi önkormányzat tisztségviselői
16. A polgármester
23. § (1) A polgármester – akár határozatban megjelölt felelősként, akár közvetetten – felelős a feladatkörét érintő képviselő-testületi határozatok végrehajtásáért.
(2) Gondoskodik az összetett vagy több felelős közreműködését igénylő határozatok végrehajtásáról, tervszerű ütemezéséről, megszervezi a Bizottságok munkáját a végrehajtás ellenőrzésében.
(3) A határozat végrehajtásáért a kijelölt felelős és a hivatali ügyintéző legkésőbb a megjelölt határidő lejárta után 5 napon belül köteles írásban jelentést tenni a polgármesternek a végrehajtásról. A polgármester a határozat végrehajtásáról írásban jelentést tesz a Képviselő-testületnek, amelyet a testületi ülés meghívójával együtt kell kiküldeni.
(4) Ha a Képviselő-testület határozata olyan folyamatosan ellátandó feladatok megvalósítására irányul, melynek végrehajtási határideje is folyamatos, a Képviselő-testületnek a határozatban megjelölt időközönként tájékoztatást kell adni.
(5) Azokban az esetekben, amikor a Képviselő-testület határozatát a végrehajtásért felelős mulasztása miatt nem hajtják végre, az erről szóló beszámoló keretében a Képviselő-testületet a mulasztást elkövető felelősségre vonásáról tájékoztatni kell. Ha a felelősségre vonás megállapítása a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik, erre vonatkozó javaslatot is elő kell terjeszteni.
(6) A határozat végrehajtásáért felelős személy, ha akadályozó körülményt észlel, annak elhárítását köteles a polgármestertől kérni.
(7) A várost érintő önkormányzati ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.
(8) A Képviselő-testület évente a költségvetésről szóló rendeletben pénzügyi keretet bocsát a polgármester rendelkezésére.
(9) A keret nem használható fel:
a) a választási eljárásról szóló törvényben meghatározott kampánytevékenység céljára;
b) a polgármester a Képviselő-testület képviseletében vagy megbízásából végzett tevékenységével összefüggő költségre;
c) olyan célra, amely - különösen fenntartási- vagy karbantartási igényére tekintettel - az önkormányzat részére további olyan terhet keletkeztet, amelynek fedezete nem biztosított.
(10) A polgármesteri pénzügyi keret felhasználásáról a polgármester a felhasználást követő munkaterv szerinti testületi ülésen tájékoztatást nyújt.
(11) A polgármester minden szerdán 1400 órától ügyfélfogadást tart.
17. Az alpolgármesterek
24. § (1) A Képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel egy főállású/társadalmi megbízatású alpolgármestert választ és egy nem a képviselő-testületi tagok közül választott főállású/társadalmi megbízatású alpolgármestert választhat.
(2) Az alpolgármester a polgármester távolléte, akadályoztatása esetén ellátja mindazokat a feladatokat, melyeket jogszabály és az SZMSZ a polgármester hatáskörébe utal.
Az alpolgármesterek közötti feladat- és hatásköri feladatmegoszlás a mindenkor hatályos jogszabályok és az SZMSZ szerint történik.
(3) A képviselő-testületi tagok közül választott alpolgármester minden páratlan hét szerdáján 16.00 – 17.00 óra között ügyfélfogadást tart a 16. § (8) bekezdésében megjelölt képviselői irodában.
(4) A nem a Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester minden páros hét keddjén 9.30 - 10.30 óra között ügyfélfogadást tart a 16. § (8) bekezdésében megjelölt képviselői irodában.
18. A jegyző
25. § (1) A jegyző köteles gondoskodni arról, hogy a testületi ülések előterjesztései megfeleljenek a törvényességi követelményeknek.
(2) Rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a Bizottságoknak az önkormányzati munkájukat érintő megjelenő jogszabályokról.
(3) A polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket.
(4) A Képviselő-testület vagy szervei jogszabálysértő döntése, működése esetén ezt a tényt írásban jelzi a szerv vezetőjének a vonatkozó jogszabályhely megjelölésével. Képviselő-testületi ülésen felmerült jogszabálysértés esetén az írásbeliség mellőzhető, és a jelzést a jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
(5) A jegyző minden szerdán 1400 órától ügyfélfogadást tart.
(6) A Hivatalt érintő igazgatási ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.
19. Az aljegyző
26. § Az aljegyző helyettesíti a jegyzőt, és ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
VII.
A Képviselő-testület költségvetése, vagyona
27. § (1) A Képviselő-testület minden év november 30-ig meghatározza gazdálkodási tervét.
(2) A gazdálkodási tervet a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(3) A Képviselő-testület a gazdálkodási tervéről hozott határozatában az alábbiakról dönt:
- a tárgyévi költségvetés bevételeinek növelésére irányuló intézkedésekről:
aa) a helyi adó(k) bevezetéséről, vagy meglévő(k) mértékének módosításáról,
ab) a különféle bérleti díjak változtatásáról, azok mértékéről,
ac) önkormányzati vagyon értékesítéséről, annak feltételeiről,
- a meglévő intézményi struktúra változatlan fenntartásáról vagy átalakításáról,
- a folyamatban lévő beruházások, felújítások ütemezéséről, új beruházások, felújítások indításáról,
- működési kiadások változtatásának lehetőségéről és mértékéről,
- a képezhető általános tartaléknak a kiadási főösszeghez viszonyított mértékéről,
- a céltartalék képzéséről, mértékéről,
- létszámváltozásokról (csökkentésről, növelésről, átcsoportosításról),
- támogatásokról,
- pénzeszköz átadásokról,
- a mérlegegyensúly megteremtésének lehetséges és alkalmazható eszközeiről.
28. § (1) A költségvetési rendelettervezet testület elé terjesztésének formája:
a) rendelettervezet,
b) rendelettervezethez kapcsolódó mellékletek.
(2) A költségvetési rendelettervezetet – testületi előterjesztést megelőzően – a költségvetési szervek vezetőivel egyeztetni kell, amelyről jegyzőkönyvet kell felvenni.
(3) A költségvetési rendelettervezetet a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(4) A költségvetési rendelet elfogadását követően a költségvetési szervek vezetőivel írásban közölni kell a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat, és a költségvetés végrehajtására vonatkozó kötelező előírásokat.
29. § (1) A költségvetési rendelet évközi módosításait a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(2) A polgármester a zárszámadási rendelettel egyidejűleg beszámolót terjeszt a Képviselő-testület elé az önkormányzat vagyoni helyzetéről.
(3) A helyesbített pénzmaradvány jóváhagyása a költségvetési beszámoló elfogadásával egyidőben történik. A pénzmaradvány keletkezésének forrásait, a pénzmaradványt terhelő kötelezettségek kimutatását biztosítani kell.
30. § Az évközi tájékoztató (féléves tájékoztató) a feladatellátás előirányzatainak időarányos pénzügyi teljesítését tartalmazza.
VIII.
Társulások
31. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy társulás kezdeményezésében részt vegyen.
IX.
Záró rendelkezések
32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testültének 22/2014. (X. 22.) számú önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
Kovács Zsuzsanna s. k. | Dr. Tóth Lajos s. k. |
jegyző | polgármester |
1. melléklet a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
A polgármester és a jegyző által benyújtott előterjesztés formai követelményei
Felsőzsolca Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
Ügyiratszám: …………………... | Ellenőrizte: (jegyző) |
Pénzügyileg látta: (osztályvezető) | |
Ügyintéző: ……………………... | Megtárgyalja: Képviselő-testület |
Előterjesztő: …………………… | Előzetesen tárgyalja: …………….. Bizottság |
A döntéshez egyszerű minősített többség szükséges | |
Az előterjesztést nyílt ülésen kell tárgyalni | |
Az előterjesztést zárt ülésen kell tárgyalni | |
Az előterjesztés zárt ülésen tárgyalható | |
A rendelettervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani | |
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: | …………………………… képviselő |
T e r v e z e t /J a v a s l a t / B e s z á m o l ó / T á j é k o z t a t ó
…………………………………
2. melléklet a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
A képviselő, a Képviselő-testület Bizottsága és az előterjesztés készítésére kötelezett által benyújtott előterjesztés formai követelményei
Felsőzsolca Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
Ügyiratszám: …………………... | Látta: (jegyző) |
Pénzügyileg látta: (osztályvezető) | |
Ügyintéző: ……………………... | Megtárgyalja: Képviselő-testület |
Előterjesztő: …………………… | Előzetesen tárgyalja: …………….. Bizottság |
A döntéshez egyszerű minősített többség szükséges | |
Az előterjesztést nyílt ülésen kell tárgyalni | |
Az előterjesztést zárt ülésen kell tárgyalni | |
Az előterjesztés zárt ülésen tárgyalható | |
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: | …………………………… képviselő |
T e r v e z e t / J a v a s l a t / B e s z á m o l ó / T á j é k o z t a t ó
…………………………………
Határozati javaslat
Tárgy:
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete
Felelős:
Határidő:
1. függelék a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület tagjainak neve és lakcíme
Dr. Tóth Lajos József polgármester Felsőzsolca, Berzsenyi Dániel u. 1/1.
Hogya Zsolt Felsőzsolca, Mátyás király u. 6.
Kassai Attila Felsőzsolca, Petőfi Sándor u. 3.
Kucskár Tibor Felsőzsolca, Kossuth Lajos u. 7.
Nagy Lajos Zoltán Felsőzsolca, Bartók Béla u. 48.
Nádi Gyula Felsőzsolca, József Attila u. 2.
Pásztor Erik Felsőzsolca, Mátyás király u. 20/A.
Rimán János Felsőzsolca, Toldi Miklós u. 16.
Széchenyi Sándorné Felsőzsolca, Petőfi Sándor u. 5.
2. függelék a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
A BIZOTTSÁGOK TAGJAINAK NEVE ÉS LAKCÍME
1. A Pénzügyi Bizottság tagjai
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1. | Kucskár Tibor | Felsőzsolca, Kossuth Lajos u. 7. | elnök, képviselő |
2. | Hogya Zsolt | Felsőzsolca, Mátyás király u. 6. | képviselő |
3. | Kassai Attila | Felsőzsolca, Petőfi Sándor u. 3. | képviselő |
4. | Csáki István | Felsőzsolca, Radnóti M. u. 36. | nem képviselő tag |
5. | Dr. Sájer József | Felsőzsolca, Rákóczi F. u. 25. | nem képviselő tag |
2. A Humánpolitikai Bizottság tagjai
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1. | Széchenyi Sándorné | Felsőzsolca, Petőfi Sándor u. 5. | elnök, képviselő |
2. | Pásztor Erik | Felsőzsolca, Mátyás király u. 20/A. | képviselő |
3. | Rimán János | Felsőzsolca, Toldi Miklós u. 16. | képviselő |
4. | Hankó Ernő | Felsőzsolca, Táncsics M. u. 82. | nem képviselő tag |
5. | Putz József | Felsőzsolca, Kőrösi Csoma S. u. 5. | nem képviselő tag |
3. Az Ügyrendi Bizottság tagjai
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1. | Pásztor Erik | Felsőzsolca, Mátyás király u. 20/A. | elnök, képviselő |
2. | Nagy Lajos Zoltán | Felsőzsolca, Bartók Béla u. 48. | képviselő |
3. | Csehovics Alex | Felsőzsolca, Táncsics M. u. 17. | nem képviselő tag |
3. függelék a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított költségvetési szervek
1. Felsőzsolcai Polgármesteri Hivatal Felsőzsolca, Szent István u. 20.
2. Felsőzsolcai Gazdasági Műszaki Ellátó és
Szolgáltató Szervezet Felsőzsolca, Szent István u. 23.
3. Felsőzsolcai Napközi Otthonos Óvoda Felsőzsolca, Park. u. 3.
4. Felsőzsolcai Közművelődési Intézet és Városi Könyvtár Felsőzsolca, Szent István u. 2.
5. Felsőzsolcai Szociális és Gyermekjóléti
Intézményfenntartó Társulás Felsőzsolca, Szent István u. 20.
4. függelék a 20/2016. (IX. 19.) önkormányzati rendelethez
Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított
gazdálkodó szervezetek
A Megnevezés és elérhetőség | B Főtevékenység | C Képviselő | D Részesedés mértéke | |
1. | „FIZ” Felsőzsolcai Ipari Zóna Befektetési, Ingatlanforgalmazási és Szolgáltató Kft. Székhely: 3530 Miskolc, Széchenyi u. 90. I./1. Tel.: 46/506-830 | Saját tulajdonú ingatlan adás-vétele | Szász Csaba ügyvezető, Kupás-Talán Csaba Gyula ügyvezető | 73% |
2. | „ZSOLCA TV” Nonprofit Közhasznú Kft. Székhely: 3561 Felsőzsolca, Szent István utca 20. Tel.: 46/789-052 | Televízióműsor összeállítása, szolgáltatása | Németh Csaba ügyvezető | 100% |