Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2023. 12. 01

Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

2023.12.01.

Harkány Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva szervezeti és működési szabályairól a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat jogi személy, hivatalos megnevezése: Harkány Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 7815 Harkány, Petőfi S. u. 2-4.

(3) Az önkormányzat jelképei a címer és a zászló.

(4) Harkány Város címere: A címerpajzs sodrott, barokk stílusú, arany és fekete színű kontúrozással. A címerpajzs zöld mezejében, az alsó harmadban, oválívű kék és ezüst hullámszalagokban fekete színű ördög található. A szalaghullámokon fehér színű sziklatömb nyugszik, függőleges tengelyű hasítékkal. A hasítékon szimmetrikus elhelyezésben kék színű forrás tör fel a pajzs felezőéig, a függőleges tengelyen ötlevelű, egyenes faág, melyre aranyszínű kígyó tekeredik. A címerpajzs felső jobb, illetve bal harmadában, szimmetrikus elhelyezkedésben két aranyszínű, sugaras napkorong.

(5) Harkány Város zászlója: Harkány Város zászlója fehér színű, mérete 90 x 150 cm , középen a rúddal párhuzamos tengelyű címerrel, alatta fekete színnel Harkány felirat szerepel.

(6) Harkány Város bélyegzője: kör alakú „Harkány Város Önkormányzata Harkány” felirattal, középen a Város címerével.

(7) Az Önkormányzat működési területe Harkány város közigazgatási területére terjed ki.

(8) A címer és a zászló használatát külön önkormányzati rendelet szabályozza.

2. § (1)1 A Képviselő-testület, a jegyző, valamint a Harkányi Polgármesteri Hivatal hivatalos, kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere, a köríven pedig a következő felirat van:

a) Harkány Város Képviselő-testülete Baranya Vármegye,

b) Harkány Város Önkormányzata Baranya Vármegye,

c) Harkányi Polgármesteri Hivatal Jegyzője Baranya Vármegye,

d) Harkányi Polgármesteri Hivatal Baranya Vármegye.

(2) A polgármester kör alakú pecsétjén középen a város címere, a köríven pedig a következő felirat van: Harkány Város Polgármestere Harkány.

(3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.harkany.hu

3. § (1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a város lakossága a nemzeti és helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(2) A város ünnepe: minden év május utolsó szombatja.

(3) A város nemzetközi kapcsolatainak felsorolását a Szervezeti-és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) mellé csatolt 1. számú Függelék tartalmazza.

II. Fejezet

A képviselő-testület feladat-és hatásköre

4. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, amelyek ellátási módjáról saját hatáskörében dönt.

(2) Az Önkormányzat törvényben meghatározott, kötelező feladatokat, valamint önként vállalt feladat-és hatásköröket lát el. A képviselő-testület a kötelező és önként vállalt feladatok eredményes ellátása érdekében együttműködik más önkormányzatokkal, önkormányzati társulásokkal, a térségben működő civil szervezetekkel.

(3) Az önkormányzat a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítandó közfeladatok körében ellátja a 2. számú függelékben felsorolt kormányzati funkciók szerinti alaptevékenységeket. Az önkormányzat önként vállalja az 1. számú mellékletben felsorolt feladatok ellátását.

(4) Az Önkormányzat feladat- és hatásköreit a képviselő-testület és szervei gyakorolják. A képviselő-testület szerveinek felsorolását az Mötv. 41. § (2) bekezdése tartalmazza.

(5) A képviselő-testület egyes hatásköreit az Mötv.41. § (4) bekezdésben foglaltak szerint ruházhatja át. E hatáskörök gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskör visszavonható. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

(6) A Képviselő-testület nem ruházhatja át az Mötv. 42. §-ban foglalt hatásköröket.

III. Fejezet

A Képviselő-testület működése

A Képviselő-testület összehívása, meghívó, tanácskozási joggal rendelkezők

5. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő a polgármesterrel együtt. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az SZMSZ mellé csatolt 3. számú Függelék tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület alakuló, rendes, szükség szerint rendkívüli ülést és ünnepi ülést, valamint közmeghallgatást tart.

(3) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évi 10 alkalommal az általa elfogadott munkaterv szerint rendes ülést tart.

(4) A Képviselő-testület összehívásáról, az ülések időpontjának meghatározásáról és a napirend összeállításáról – a munkaterv és a testületi határozatok alapján - a polgármester, távolléte vagy akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestergondoskodik.

(5) A polgármesteri és a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű távollétük vagy akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület összehívásáról a Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság elnöke gondoskodik.

(6) A polgármester ülést köteles összehívni a képviselők legalább 1/4-ének indítványára, vagy a képviselő-testület bizottságának az összehívás indokát is tartalmazó indítványára.

(7) Törvényességi okból a képviselő-testület összehívását a jegyző is kezdeményezheti.

(8) Az ülés írásos meghívóját az ülés előtt legalább 3 nappal korábban, elektronikusan kell elküldeni. A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyét, időpontját, a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztő nevét, szóbeli előterjesztés esetén az erre történő utalást. Az írásos előterjesztést, teljes szöveggel és mellékletekkel a képviselőknek és a külsős alpolgármesternek a meghívóhoz mellékelni kell. A képviselő-testület ülésére valamennyi írásos előterjesztés megküldésével meghívást kap a jegyző, az aljegyző valamint a Hivatal osztályvezetői, akik az ülésen teljes körű tanácskozási joggal rendelkeznek.

(9) Rendkívüli ülés összehívása esetén a meghívó az ülés előtti napon is kiküldhető. Ehhez bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, de a sürgősség okát közölni kell. Rendkívüli ülés esetén az írásos meghívó és a napirendek írásos anyaga a képviselő-testületi ülés megkezdése előtt is kiosztható.

(10)2 A testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét a lakosság tájékoztatása érdekében ki kell függeszteni a Harkányi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, és közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

6. § (1) A tanácskozási joggal résztvevők és egyéb érdekeltek részére a meghívótrendes ülés esetén legkésőbb az ülést megelőző 3 nappal korábban, rendkívüli ülés esetén pedig az 5. § (9) bekezdés szerint – a tanácskozási jogra vonatkozó utalás feltüntetésével – kell elektronikusan megküldeni. A meghívóhoz az adott napirendre vonatkozóan tanácskozási joggal rendelkezők esetében csak az őket érintő előterjesztést kell mellékelni, illetve az 5. § (9) bekezdés szerinti esetekben az ülés előtt átadni.

(2) Képviselő-testület ülésére az adott napirendre vonatkozó tanácskozási joggal az adott napirendre vonatkozó írásos előterjesztés megküldésével meg kell hívni:

a) mindazokat, akiknek a jelenléte az adott napirend alapos és körültekintő megtárgyalásához elengedhetetlenül szükséges,

b) a törvényben megjelölt szerveket és személyeket,

c) a napirendi pontok előterjesztőit,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

e) a Harkányi Gyógyfürdő Zrt. igazgatóságának elnökét,

f) a Harkányi Városgazdálkodási Zrt. vezérigazgatóját,

g) a Harkányi Turisztikai Egyesület elnökét,

h) a civil szervezeteket, önszerveződő közösségek vezetőit, képviselőit,

az adott szervezetet, személyt érintő napirendi pont vagy előterjesztés esetén.

(3) A képviselő-testület nyilvános üléseiről a meghívó megküldésével értesíteni kell:

a) a törvényességi felügyeletet gyakorló szervet,

b) Siklósi Járási Hivatal vezetőjét.

(4) A harkányi székhellyel bejegyzett társadalmi szervezetek írásban jelezhetik részvételi szándékukat a testületi vagy valamely bizottság munkájában. Ebben az esetben részükre a meghívó a szervezetet érintő napirendhez tartozó írásos előterjesztéssel együtt megküldésre kerül és a szóban forgó társadalmi szervezet képviselője az adott napirendre vonatkozó tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testületvagy a bizottság ülésén.

(5) Tanácskozási jog nélkül meg kell hívni a helyi írott és elektronikus sajtó képviselőjét.

Közmeghallgatás és lakossági fórumok

7. § (1)3 A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás időpontját és helyét – esetlegesen az ismertetésre kerülő tárgykörök megjelölésével - az ülés előtt legalább 8 nappal a Harkányi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(2) A közmeghallgatás időpontját a Képviselő-testület az éves munkatervében is feltünteti. A munkatervben meghatározottakon túl közmeghallgatást kell tartani, ha azt a helyi képviselők több, mint a fele indítványozza.

(3) A közmeghallgatáson a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatot tehetnek, a felszólalás időtartama személyenként legfeljebb 5 perc, ismételt felszólalás esetén 1 perc.

(4) Amennyiben az elhangzott kérdés, javaslat megválaszolására a közmeghallgatáson nem került sor, az azt követő 15 napon belül írásban kell választ adni, amelynek megtörténtéről a soron következő rendes képviselő-testületi ülésen a jegyző tájékoztatja a képviselő-testületet.

(5) A közmeghallgatásra egyebekben a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

8. § (1) A lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésbe történő bevonása érdekében lakossági fórumot lehet szervezni.

(2) A lakossági fórum lehet a lakosság egészét érintő várospolitikai fórum, vagy a lakosság szerveződéseivel, jelentősebb civil szervezetekkel, helyben működő vállalkozókkal vagy gazdasági társaságokkal lefolytatandó érdekegyeztető tanácskozás.

(3) A lakossági fórumon elhangzottakról emlékeztető készül, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik, és amely tartalmazza a legfontosabb megállapításokat és észrevételeket.A lakossági fórumon elhangzott állásfoglalások és kisebbségi vélemények lényegéről a képviselő-testületet a soron következő rendes ülésen a beszámoló a két ülés közötti időszakról és a lejárt határidejű határozatokról-napirend keretében kell tájékoztatni.

A Képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai

9. § (1) A Képviselő-testület ülései nyilvánosak. A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a Képviselő-testület tagjainak több, mint a fele jelen van.

(2) A Képviselő-testület a Mötv. 46. §. (2) bekezdése alapján zárt ülést tart, illetve zárt ülést rendelhet el.

(3)4 A Képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester vezeti. A polgármesteri és a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(4) Az ülést vezető a testületi ülés megnyitása után megállapítja a képviselő-testület határozatképességét, amelyet az ülés teljes tartama alatt folyamatosan ellenőriz.

(5) Az ülés vezetője e jogkörében eljárva:

a) javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítők személyére,

b) javaslatot tesz a tárgyalandó napirendre és a tárgyalás sorrendjének elfogadására, indokolt esetben a napirendi pont elhalasztására vagy új napirendi pont, azaz rendkívüli előterjesztés felvételére;

c) tájékoztatást ad a két ülés közti időszak fontosabb eseményeiről, valamint a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról,

d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

e) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatot és kihirdeti a határozatokat,

f) biztosítja a képviselők interpellációs, kérdezési jogát,

g) bezárja az ülést.

(6) A képviselő-testület az ülés vezetőjének 9. § (5) bekezdés a) és b) pontjában foglalt javaslatairól vita és alakszerű határozat meghozatala nélkül dönt.

A tanácskozás rendjének fenntartása

10. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása az ülés vezetőjének feladata.

(2) Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, és rendreutasítja, aki a tanácskozás, illetőleg a képviselő méltóságát sértő kifejezéseket használ,

b) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében –ha ismételt figyelmeztetései sem jártak eredménnyel - megvonhatja a hozzászólótól a szót, vagy felfüggesztheti az ülést,

(3) a tanácskozás rendjének megzavarása esetén rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig, az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti. Az ülés levezetőjének a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azzal vitába szállni nem lehet.

Az előterjesztés

11. § (1)5 A napirendi pont előterjesztésére a polgármester, alpolgármester, bármely képviselő vagy bizottsági elnök, az önkormányzati intézmények vezetői, a nemzetiségi önkormányzatok elnökei, a jegyző, valamint feladatkörében a Harkányi Polgármesteri Hivatal osztályvezetője és a belső ellenőr, vagy a munkatervben kijelölt más személy jogosult.

(2) A képviselő-testület vagy a bizottság elé kerülő előterjesztés lehet:

a)6 az éves munkatervben előirányzott napirendi pontból vagy aktuális feladatból következő, érdemi döntést igénylő javaslat, vagy

b) tájékoztató, beszámoló jellegű anyag.

(3) Az érdemi döntést igénylő javaslat irányulhat önkormányzati rendelet megalkotására vagy határozat meghozatalára.

(4) A testületi vagy bizottsági ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(5) Kötelezően írásos előterjesztést kell készíteni a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyekben.

(6) Az előterjesztés két részből áll, amelynek formai és tartalmi követelményei:

a) az első rész: tárgy-és helyzetelemzésből, az előzmények ismertetéséből, a döntési javaslat indoklásából, illetve szükség szerint a csatolt mellékletekből áll;

b) a második rész: a döntési javaslatot tartalmazza, amely lehet határozati javaslat vagy rendelet-tervezet.

(7) A határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtási határidőt, és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(8) A polgármester –különleges szakértelmet igénylő ügyekben– szakértőt is felkérhet az előterjesztés és a döntési javaslat összeállítására. Az előterjesztést –törvényességi szempontból– ilyenkor is a jegyző ellenőrzi.

(9) Az előterjesztésen az aláírás s.k. megjelöléssel is történhet, bélyegzőnyomatot nem kell alkalmazni.

Rendkívüli előterjesztés

12. § (1) Rendkívüli előterjesztésnek minősül minden olyan előterjesztés, amely az ülés meghívójában nem szerepel. A Képviselő-testület vagy bizottság –az ülést levezető javaslatára– a napirend elfogadásakor dönthet a rendkívüli előterjesztés megtárgyalásáról.

(2) Rendkívüli előterjesztés benyújtására a felmerült szoros határidő, az önkormányzat halasztást nem tűrő érdeke vagy más alapos indok miatt kerülhet sor.

(3) A rendkívüli előterjesztés a képviselő-testületi ülés megkezdéséig elektronikusan kiküldhető vagy az ülésen írásban kiosztható.

(4) Rendkívüli előterjesztés benyújtására kizárólag rendes ülés keretében kerülhet sor.

A vita és felszólalások

13. § (1) Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, de javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását is.

(2) Napirendenként elsőként a napirendi pont előterjesztője vagy előadója ismerteti a szóbeli előterjesztést vagy kiegészítheti az írásbeli előterjesztést.

(3) Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, az általános tanácskozási joggal valamint az adott napirendi pontra vonatkozóan tanácskozási joggal résztvevők kérdést tehetnek fel, amelyre az előadó köteles választ adni.

(4) A napirend tárgyalása során a bizottságok elnökei ismertetik az általuk tárgyalt előterjesztéssel kapcsolatos bizottsági állásfoglalást; javasolják-e vagy sem az előterjesztés határozati javaslatának elfogadását. A bizottság állásfoglalását akkor köteles indokolni, ha azt a Képviselő-testület kéri.

(5) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.Indokolt esetben a polgármester szót adhat bármely személynek, aki a testületi ülésen nem döntési és tanácskozási joggal vesz részt.

(6) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.

(7) A napirend előadója a szavazás előtt javasolhatja a téma napirendről történő levételét, valamint javaslatát meg is változtathatja. Az indítványról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(8) A vita lezárása után, határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

A döntéshozatal szabályai

14. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő, és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület –az elhangzás sorrendjében–, majd az eredeti határozati javaslatról.

(2) A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több, mint felének igen szavazata szükséges.

(3) A képviselő döntéshozatalból történő kizárására az Mötv. 49. §-ának rendelkezései irányadók. Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén – az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott- bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, -erre irányuló indítvány esetén- a Képviselő-testület az Mötv. 33. §-ában meghatározott keretek között, a soron következő rendes ülésén dönt a képviselő havi tiszteletdíjának megvonásáról.

(4) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. Az ülést levezető először az igen, majd a nem, végül a tartózkodásra vonatkozóan kér szavazást. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, az ülést levezető a szavazást bármely képviselő kérésére egy alkalommal megismételheti.

(5) Az ülésvezető megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, és a tartózkodók számát. Az ellenszavazat vagy tartózkodás tényét az érintett képviselő külön kérésére a jegyzőkönyvben rögzíteni lehet.

15. § (1) A minősített többséghez a megválasztott képviselők több, mint felének igen szavazata szükséges.

(2) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ában meghatározott eseteken kívül az alábbi döntések meghozatalához:

a) bérhitel kivételével a hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, ha annak értéke a 2 millió forint értékhatár felett van,

b) a településrendezési terv jóváhagyásához,

c) a testületi hatáskörök átruházásához, annak visszavonásához,

d) önkormányzati kitüntetés, elismerő cím adományozásához,

e) helyi népszavazás kiírásához.

16. § (1) A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A titkos szavazást kezdeményezheti a polgármester vagy bármelyik képviselő.

(2) A titkos szavazás lebonyolítására három képviselő tagból álló szavazatszámláló bizottságot kell létrehozni, ennek során meg kell jelölni a szavazatszámláló bizottság elnökét.A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, és urna igénybevételével történik. A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(3) A titkos szavazásról szóló jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás helyét és idejét,

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét,

c) a szavazás eredményét,

d) a szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

Név szerinti szavazás

17. § (1) Névszerinti szavazást kell elrendelni, ha:

a) azt a törvény írja elő, (az Mötv. 55. §.-a alapján, a képviselő-testület feloszlatásának kimondása esetén);

b) a képviselők legalább egynegyede azt indítványozza,

c) a 10 millió forinton felüli hitel felvételénél a bérhitel kivételével,

d) a település jogi státuszát érintő ügyeknél,

e) a tervezett új, bruttó 300 millió Ft-ot elérő vagy azt meghaladó összköltségvetésű pályázatok, beruházások elhatározásáról szóló döntés esetén.

(2) A névszerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa az ülésen jelenlévő testületi tagok nevét, akik ekkor „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaznak, illetőleg tartózkodnak.

(3) A szavazatok összeszámlálásáról az ülés vezetője gondoskodik.A névszerinti szavazás eredményét a testületi ülés jegyzőkönyvébe kell foglalni.

Határozathozatal

18. § (1)7 A Képviselő-testület határozatait külön-külön –a naptári év elejétől kezdődően– folyamatosan sorszámmal, és évszámmal kell ellátni a következők szerint: …/… . (… . ... .) Önkormányzati hat.

(2)8 A testületi határozatokról a Harkányi Polgármesteri Hivatal elektronikus időrendi nyilvántartást vezet.

(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(4) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző készíti elő, és a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.

(5) A képviselő-testület az ülésről készült jegyzőkönyvben történő rögzítéssel, vita és alakszerű határozat meghozatala nélkül dönt:

a) jelen rendelet 9. § (6) bekezdésében meghatározott esetekben,

b) ügyrendi kérdésekben, azaz a képviselő-testületi ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, eljárási kérdésekre vonatkozó javaslatok tárgyában;

c) a határozati javaslat vagy rendelet-tervezet módosítására, kiegészítésére tett javaslat, kiegészítő, módosító indítványok esetén.

(6) A képviselők az ülés során bármikor tehetnek ügyrendi javaslatot, és részükre soron kívül szót kell adni.

Közérdekű kérdés, javaslat, bejelentés

19. § (1) A képviselő a képviselő-testületi ülés napirendjének megtárgyalása után – két perc időtartamban – szóban vagy írásban a polgármesterhez, alpolgármesterhez, jegyzőhöz, bizottság elnökéhez önkormányzati ügyben közérdekű kérdést intézhet, amelyre az ülésen szóban vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(2) Közérdekű kérdésnek minősül minden olyan képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, előkészítésre, stb. vonatkozó tudakozódás, amely nem kapcsolódik az ülés napirendjének témaköreihez.

(3) A képviselők a közérdekű kérdések elhangzása után közérdekű bejelentést, javaslatot tehetnek 2 perces időtartamban.

A jegyzőkönyv

20. § (1) A Képviselő-testület üléséről az Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A képviselő-testület ülésén készített hangfelvétel kizárólag az írásos jegyzőkönyv elkészítésének segítése céljából készül, a hangfelvételeket az ülés jegyzőkönyvének elkészültét követő 1 hónap után törölni kell.

(3) A testületi ülés jegyzőkönyvét két példányban kell elkészíteni. Ebből:

a) az első példány irattárba kerül,

b) a második példányt – a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével – az év során készített jegyzőkönyvekkel együtt kötetbe kell kötni.

(4)9 A jegyzőkönyv hitelesített példánya és mellékletei beszkennelt formában az Mötv. 52. § (2) bekezdés által megjelölt határidőben a Nemzeti Jogszabálytárba feltöltésre kerülnek, valamint közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján.

(5) A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv minden példányához csatolni kell a meghívót, jelenléti ívet, előterjesztéseket és mellékleteit, valamint az elfogadott rendeletet is.

(6) A hozzászóló, indítványtevő kérheti az általa elmondottak szó szerinti jegyzőkönyvbe foglalását.

(7) A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester, a jegyző, és két jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

(8) A jegyzőkönyvet annak aláírását követően, erre irányuló kérés esetén, elektronikus úton meg kell küldeni a települési képviselőnek.

(9) Jelen szakasz rendelkezéseit a (3) és (7) bekezdés kivételével megfelelően alkalmazni kell a bizottsági ülések jegyzőkönyveire is.

A rendeletalkotás

21. § (1) Rendelet alkotását (módosítását, hatályon kívül helyezését) kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) a képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a jegyző.

(2) A képviselő és a bizottság az indítványt a polgármesterhez nyújtják be. A polgármesternek vagy a jegyzőnek az indítványt közvetlenül a képviselő-testülethez kell előterjeszteniük.

(3) A rendelet-tervezet szakmai előkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) A lakosság széles rétegének jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek előkészítésénél a képviselő-testület előzetesen elveket, szempontokat fogalmazhat meg. Előkészítési elvek és szempontok megfogalmazásának mellőzése esetén is az ilyen rendeletek elkészült tervezeteit társadalmi egyeztetés céljából az önkormányzat honlapján legalább 5 napig közszemlére kell bocsátani.

(5) A rendelet megalkotása során figyelembe kell venni az alábbiakat:

a) a jegyző a rendelet-tervezetet indoklással együtt terjeszti elő,

b) a rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.

(6)10 Az önkormányzati rendeleteket külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával kell ellátni a következők szerint: Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének …/... . (... . ... .) önkormányzati rendelete … {a rendelet címe}.

(7) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írják alá.

(8) Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele:

a) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon kell kihirdetni. Helyben szokásos módnak minősül a rendelet önkormányzat honlapján történő közzététele. A rendeletet tájékoztatás céljából a Hivatal hirdetőtábláján is közzé kell tenni.

b) A jegyző gondoskodik arról, hogy az érintett szervek és személyek tudomást szerezzenek az őket érintő rendeletekről.

c) A jegyző a rendeletet az Mötv. 51. § (2) bekezdés alapján a kihirdetést követően haladéktalanul megküldi a Kormányhivatalnak.

IV. Fejezet

Települési képviselő

22. § (1) A képviselő jogállására az Mötv. 28-40. §-ai és jelen rendelet rendelkezései irányadóak.

(2) A képviselő –egyedül vagy több képviselővel közösen - évente egy alkalommal beszámolót, tájékoztatót tarthat a lakosság részére az általa végzett tevékenységről vagy a képviselő-testület közérdeklődésre számot tartó döntéseiről.

(3) A képviselői és polgármesteri vagyon-nyilatkozatok nyilvántartásáról, ellenőrzéséről, kezeléséről és vizsgálatáról– a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével - valamint az összeférhetetlenségi és méltatlansági bejelentésekkel kapcsolatos feladatok ellátásáról a 2. számú mellékletben megjelölt bizottság gondoskodik.

(4)11 A települési képviselő vagyonnyilatkozatát a polgármesteri hivatal személyügyekkel foglalkozó munkatársa részére adja át.

A Képviselő-testület bizottságai

23. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságot választ.

(2) A bizottság –feladatkörében– előkészíti a Képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását. Saját hatáskörében dönt a részére átruházott ügyekben és feladatkörökben.

(3) Egy települési képviselő egyidejűleg több bizottság tagjává is megválasztható, de csak egy bizottság elnökévé. A bizottság elnökét és tagjait a képviselő-testület választja meg.

(4) A bizottság elnökének és tagjainak személyére vagy visszahívására bármelyik képviselő és a polgármester tehetnek javaslatot.

(5) A Képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására három tagból álló ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása, feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(6) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság: 9 tagú, amelyből 5 fő képviselő - beleértve a bizottság elnökét -, és további 4 fő külsős tagokból áll;

b) 12Szociális Bizottság: 4 tagú, amelyből 3 fő képviselő - beleértve a bizottság elnökét-, és további 1 fő külsős tagból áll.

(7) A bizottságok jegyzékét, a bizottság elnökeinek és tagjainak felsorolását e rendelet 4. számú függeléke tartalmazza.

(8) A bizottságok feladatkörét e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(9) A 3. számú melléklet tartalmazza azon előterjesztések körét, amelyeket a bizottság nyújt be.

(10) A 4. számú melléklet tartalmazza azon előterjesztések körét, amelyek kizárólag a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be.

(11) Az 5. számú melléklet tartalmazza a bizottságokra átruházott hatásköröket.

A bizottság ülései

24. § (1) A bizottság szükség szerint tart ülést. A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, a képviselő-testület tagjai közül választott, valamint a külsős alpolgármestert, a képviselőket és a jegyzőt. A bizottság ülésére ezen kívül mindazon személyek meghívhatók, akiknek részvételét a bizottság elnöke, együttes ülés esetén a bizottságok elnökei szükségesnek tartják.

(2) A bizottság éves munkaterv alapján dolgozik, ülését az elnök hívja össze és vezeti a tanácskozást. Az elnök akadályoztatása esetén e feladatokat az általa megbízott bizottsági tag képviselő látja el.

(3) A bizottságok, a polgármester vagy a bizottsági elnökök kezdeményezésére együttes ülést tarthatnak, amelynek helyében, időpontjában és napirendjében a bizottsági elnökök állapodnak meg. Az együttes ülés levezetőjét az elnökök megegyezéssel jelölik ki maguk közül. Megegyezés hiányában az ülést az idősebbik elnök vezeti le. Az együttes ülésen résztvevő bizottságok határozataikat külön szavazással hozzák meg.

(4) A bizottság elnöke köteles összehívni a bizottságot az Mötv. 60. §-ában hivatkozott 44. §-ában meghatározottakon túl:

a) a képviselő-testület határozatára;

b) a polgármester, vagy

c) a bizottsági tagok legalább felének indítványára.

(5) A 23-24. §-okban foglalt eltérésekkel a bizottság működésére, határozatképességére és határozathozatalára, az SZMSZ Képviselő-testületre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni.

24/A. §13

A Polgármester

25. § (1)14 A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el; és felelős az önkormányzat egészének működéséért.

(2)15 A polgármester tiszteletdíját és költségtérítését a képviselő-testület az Mötv. 71. § keretei között határozza meg.

(3) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a megszűnést követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan adja át munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában a képviselő-testületi tag alpolgármesternek.

(4) A polgármester az Mötv. 67-68. §-aiban foglaltakon kívül az alábbi főbb feladatokat látja el:

a) segíti a képviselők munkáját;

b)16 összehívja és vezeti a testület üléseit;

c) képviseli az önkormányzatot;

d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat;

e) támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit; kapcsolatot tart a helyi civil szerveződésekkel;

f) ellátja a város nemzetközi kapcsolatrendszerének összehangolását;

g) a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – az Mötv.42. §-ban meghatározott ügyek kivételével – dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben úgy, mint: rövid határidős pályázatok benyújtása, hiánypótlások teljesítése, szerződések, megállapodások megkötése, jognyilatkozatok megadása.

(5) A polgármesterre átruházott hatásköröket a 6. számú melléklet tartalmazza.

Alpolgármester

26. § (1)1718 A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert, és további egy társadalmi megbízatású külsős alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatát, hivatali munkarendjét a polgármester határozza meg.

(3) A polgármester távollétében, illetve akadályoztatása esetén a képviselő-testületi tagok közül választott alpolgármestert a polgármester jogosultságai illetik meg.

A Jegyző

27. § (1)19 A Harkány Város polgármestere az Mötv. 82.§ (1) bekezdése szerint - pályázat alapján határozatlan időre - nevezik ki a jegyzőt.

(2)20 A jegyző ellátja az Mötv. 81. és 83. §-aiban, valamint a Harkányi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában rögzített feladatokat.

(3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve az érintettek akadályoztatása esetén legfeljebb hat hónap időtartamra a pénzügyi osztály vezetője helyettesíti.

(4) A jegyzőre átruházott hatásköröket a 7. számú melléklet tartalmazza.

A társulás

28. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében –más önkormányzatokkal - jogi személyiséggel rendelkező társulásban vehet részt.

(2) A társulást írásbeli megállapodással hozzák létre. A megállapodást a polgármester írja alá.

(3) Az önkormányzat az alábbi társulásokban vesz részt:

a) Harkányi Körzeti Óvodai Társulás,

b) Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás,

c) Villányi Mikrotérségi Szociális- és Gyermekjóléti Társulás.

(4) A társulásokra átruházott hatásköröket a 8. számú melléklet tartalmazza.

Harkányi Polgármesteri Hivatal21

29. § (1)22 Harkány Város Önkormányzata az önkormányzat működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat-és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre és tart fent

(2)23 A polgármesteri hivatal hivatalos megnevezése: Harkányi Polgármesteri Hivatal. A polgármesteri hivatalt a jegyző vezeti. A polgármesteri hivatal feladatait az Mötv.-ben, valamint az e rendelet függelékét képező Harkányi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltak szerint köteles ellátni.

(3)24 A Harkányi Polgármesteri Hivatal székhelye: 7815 Harkány, Petőfi Sándor utca 2-4.

A Polgármesteri Kabinet25

29/A. § (1) A képviselő-testület a polgármester, alpolgármesterek, illetve az önkormányzat kommunikációjával, nemzetközi és társadalmi kapcsolataival, pályázataival összefüggő feladatainak ellátására létrehozza a Polgármesteri Kabinetet, a továbbiakban Kabinet.

(2) A Kabinet a polgármester felügyelete és közvetlen irányítása alatt áll. A Kabinet maximális állományi létszámát a mindenkori önkormányzati költségvetési rendelet határozza meg. A Kabinetet a polgármester irányítása mellett az általa megbízott kabinetvezető vezeti.

(3) A Kabinet által ellátandó feladatok:

a) polgármesteri, alpolgármesteri titkársági funkciók

b) kommunikáció-marketing, városmárkázás, egyes turisztikai feladatok

c) nemzetközi és társadalmi kapcsolatok

d) pályázati feladatok

e) stratégiai feladatok

(4) Titkársági feladatok:

a) A Kabinet segíti a polgármester, alpolgármesterek (a továbbiakban tisztségviselők) munkáját, ellátja az ezzel összefüggő szervezési, technikai és adminisztrációs feladatokat.

b) Szervezi a tisztségviselők politikai, önkormányzati, kulturális és egyéb, a várost érintő programjait. Ellátja a tisztségviselők melletti titkársági ügykezelési, ügyviteli feladatokat.

c)26 Háttéranyagok, összegző anyagok készítésével segíti a tisztségviselők munkáját, amelyhez információt kérhet a Harkányi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban Hivatal) szervezeti egységeitől.

d) Figyelemmel kíséri a tisztségviselők feladatkörébe tartozó ügyek intézését, döntések végrehajtását.

e) Kapcsolatot tart a Hivatal szervezeti egységeivel, tájékozódik az ott folyó munkáról, adatokat, háttéranyagokat kérhet tőlük.

f) Figyelemmel kíséri a tisztségviselők napi, heti, havi és hosszabb-távú hivatali programját és azok előkészítéséről gondoskodik.

g) Figyelemmel kíséri a polgármesteri és alpolgármesteri fogadónapon felvett panaszügyek intézését.

h) Bonyolítja a tisztségviselőkhöz érkező vendégek, ügyfelek fogadását.

i) Előkészíti a tisztségviselői értekezleteket, közreműködik az ott született döntések végrehajtásában.

j) Megküldi a tisztségviselők megbízásából a jegyzőhöz, a szervezeti egységek vezetőihez vagy a hivatali köztisztviselőkhöz, alkalmazottakhoz címzett megkereséseket, utasításokat.

(5) Kommunikáció, marketing, városmárkázás, egyes turisztikai feladatok:

a)27 Figyeli, elemzi, tervezi a Képviselő-testület és szervei megjelenítését a helyi, vármegyei és az országos médiában.

b)28 A médiával való kapcsolattartás az önkormányzat tevékenységének nyilvánossága érdekében. Ennek keretében szervezi sajtótájékoztatókat, kapcsolatot tart az önkormányzat intézményeivel, a helyi és vármegyei médiával. Rádió, televízió, nyomtatott sajtó és online sajtó reklámok előkészítése és propagálása.

c) Közreműködik a város internetes honlapjának működtetésében, gondoskodik annak fejlesztéséről.

d) Marketing eszközökkel segíti a Harkányról alkotott kép folyamatos pozitív irányú javítását, városmárkázási tevékenységet végez. Ennek keretében kiállításokon, bemutatókon való városi, önkormányzati részvétel előkészítése, bonyolítása.

e) Szervezi és összehangolja az Önkormányzati Képviselő-testület nyilvános eseményeit.

f) Közreműködik a kultúrával, turizmussal, idegenforgalommal és marketinggel kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátásában.

(6) Nemzetközi és társadalmi kapcsolatok:

a) Előkészíti, felügyeli, közreműködik, segít az önkormányzat nemzetközi kapcsolatainak kialakításával és fenntartásával összefüggő feladatok ellátásában.

b) Közreműködik az önkormányzat külföldi testvérvárosaival és partnervárosaival kapcsolatos feladatok ellátásában. Segíti a külkapcsolatokból adódó feladatok végrehajtását.

c) Közreműködik a külföldi delegációk fogadásával kapcsolatos feladatok ellátásában.

d) Közreműködik a harkányi delegációk külföldi kiutazásának szervezésében.

e) Ellátja a társadalmi szervezetekkel, egyéb szervezetekkel, más önkormányzatokkal való kapcsolatok és együttműködés szervezését, bonyolítását, koordinálását.

f) A tisztségviselők lakossági, társadalmi kapcsolatainak erősítése érdekében szervezi fogadóóráikat, közreműködik az ott felvetődött problémák megoldásában.

g) Biztosítja és közreműködik a civil szervezetekkel való rendszeres kapcsolattartásban.

(7) Pályázati feladatok:

a) Közreműködik az Európai Unió és más pályázati lehetőségek feltárásában, menedzseli az önkormányzat pályázatait.

b) Segíti a nem önkormányzati szervekkel közös pályázatok koordinálást.

c)29 Kapcsolatot tart a Baranya Vármegyei Önkormányzat Elnökével a vármegyei és helyi szintű fejlesztési igények összehangolása céljából.

d) Kapcsolatot tart, együttműködik, koordinál a külső pályázat írókkal és a pályázathoz tartozó illetékes hivatali osztályokkal, irányítja a pályázatokban dolgozó kollégákat.

e) Elemzi, értékeli a pályázati projektek végrehajtásának tapasztalatait.

f) Együttműködik a hivatali irodákkal, illetve az önkormányzati érdekkörbe tartozó intézményekkel, cégekkel a pályázati kiírások, illetve dokumentációk megfelelő értelmezésében.

(8) Stratégiai feladatok:

a) Részt vesz a tisztségviselői döntést előkészítő javaslatok kidolgozásában.

b) Részt vesz a tisztségviselői, illetve önkormányzati szintű elemzések, információs anyagok készítésében, azok összeállításában.

c) Közreműködik az országos koncepciók, programok, pályázati kiírások véleményezésében, javaslatok kidolgozásában.

d) Részt vesz a települési, fejlesztési programok, akciótervek készítésében, véleményezésében.

e) Közreműködik a városfejlesztési projektek előkészítésére vonatkozó javaslatok kidolgozásában

f) Közreműködik a gazdasági programtervezetek kidolgozásában.

g) Közreműködik a befektető partnerek, külső fejlesztők tájékoztatásában. A projektek megvalósítását akadályozó körülmények elhárításában segítséget nyújt.

h) Gondoskodik és koordinálja a feladatait érintő képviselő-testületi döntések végrehajtását.

i) Kapcsolatot tart az önkormányzati érdekeltségű intézményekkel.

Ellátja mindazon további feladatokat, amelyeket a Polgármester meghatároz.

Együttműködés a nemzetiségi önkormányzatokkal

30. § (1)30 Harkány Város Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzetiségi ügyek ellátása körében biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését, ennek keretében együttműködik a Harkányi Horvát Nemzetiségi Önkormányzattal, a Harkányi Német Nemzetiségi Önkormányzattal, valamint a Harkányi Szerb Nemzetiségi Önkormányzattal.

(2) A képviselő-testület elősegíti a nemzetiségi önkormányzatok törvényben biztosított (pl. kezdeményezési vagy egyetértési) jogainak jogszerű gyakorlását.

(3)31 A nemzetiségi önkormányzatokkal kötött megállapodások e rendelet 13., 14. és 15. mellékletét képezik.

Együttműködés a Harkányi Horvát Nemzetiségi Önkormányzattal

31. § (1) A képviselő-testület a Harkányi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:

a)32 Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzatnak az üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a Harkány, Petőfi S.u.2-4.szám alatti Harkányi Polgármesteri Hivatal tárgyalójában, illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz a Harkány, Kossuth L. u. 2. szám alatti Művelődési Ház nagytermét. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati intézményekben a rendezvényeinek ingyenes megszervezését. A teremhasználatot minden hónapban előre kell egyeztetnie az elnöknek az intézmény vezetőjével vagy a jegyzővel.

b)33 A képviselő-testület Polgármesteri Hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.

c) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy az általa kijelölt személy vesz részt.

d)34 A Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Titkárságon keresztül, a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a Harkányi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.

e)35 A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését, meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele, a jegyző Polgármesteri Hivatal Igazgatási osztályán, és titkárságán keresztül biztosítja.

f) Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat részére legalább két héttel előre bejelentett kérelem alapján kedvezményes tarifával biztosítja az Önkormányzat tulajdonában levő buszokat, évente három alkalommal, a Nemzetiségi Önkormányzat által leadott – és a települési önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott - kilométer igények erejéig.

(2)36 A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzattal. A megállapodás jelen rendelet 13. mellékletét képezi.

Együttműködés a Harkányi Német Nemzetiségi Önkormányzattal

32. § (1) A képviselő-testület a Harkányi Német Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:

a) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzatnak a Harkány, Kossuth L. u. 2. szám alatti Művelődési Ház erre a célra kijelölt helyiségét, illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz a Harkány, Kossuth L. u. 2. szám alatti Művelődési Ház nagytermét. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati intézményekben a rendezvényeinek ingyenes megszervezését. A teremhasználatot minden hónapban előre kell egyeztetnie az elnöknek az intézmény vezetőjével vagy a jegyzővel.

b) A képviselő-testület a polgármesteri hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.

c) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy az általa kijelölt személy vesz részt.

d) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Titkárságon keresztül, a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.

e) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését, meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele,a jegyző a Polgármesteri Hivatal Igazgatási osztályán és titkárságán keresztül biztosítja.

f) Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat részére legalább két héttel előre bejelentett kérelem alapján kedvezményes tarifával biztosítja az Önkormányzat tulajdonában levő buszokat, évente három alkalommal, a Nemzetiségi Önkormányzat által leadott – és a települési önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott - kilométer igények erejéig.

(2)37 A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzattal. A megállapodás jelen rendelet 14. mellékletét képezi.

Együttműködés a Harkányi Szerb Nemzetiségi Önkormányzattal

32/A. §38 (1) A képviselő-testület a Harkányi Szerb Nemzetiségi Önkormányzat részére biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról az alábbiak szerint:

a) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzatnak a Harkány, Kossuth L. u. 2. szám alatti Művelődési Ház erre a célra kijelölt helyiségét, illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz a Harkány, Kossuth L. u. 2. szám alatti Művelődési Ház nagytermét. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati intézményekben a rendezvényeinek ingyenes megszervezését. A teremhasználatot minden hónapban előre kell egyeztetnie az elnöknek az intézmény vezetőjével vagy a jegyzővel.

b) A képviselő-testület a polgármesteri hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.

c) A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy az általa kijelölt személy vesz részt.

d) A Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Titkárságon keresztül, a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályán keresztül biztosítja.

e) A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését, meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele, a jegyző a Polgármesteri Hivatal Igazgatási osztályán és titkárságán keresztül biztosítja.

f) Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat részére legalább két héttel előre bejelentett kérelem alapján kedvezményes tarifával biztosítja az Önkormányzat tulajdonában levő buszokat, évente három alkalommal, a Nemzetiségi Önkormányzat által leadott – és a települési önkormányzat képviselő-testülete által jóváhagyott - kilométer igények erejéig.

(2)39 A képviselő-testület az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek teljesítése érdekében a feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan együttműködési megállapodást köt a nemzetiségi önkormányzattal. A megállapodás jelen rendelet 15. mellékletét képezi.

A helyi népszavazás

33. §40

V. Fejezet

Záró rendelkezések

34. § (1) Ez a rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) Jelen SZMSZ hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Harkány Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(IV.13.) számú rendelete.

1. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat által ellátott önként vállalt feladatok
Az önkormányzat által ellátott önként vállalt feladatok:

1. Gyógyfürdő-üzemeltetés,

2. Munkahelyi vendéglátás, külső étkeztetés

3. Más civil szervezetek, szerveződések támogatása,

4. Fül-orr gégészeti ellátás biztosítása,

5. Piacüzemeltetés,

6. Városi hagyományőrző és tömegrendezvények támogatása,

7.41

8. Hazai és külföldi testvér-és partnertelepülési programok támogatása, kapcsolatok ápolása,

9. Helyi elismerő címek, kitüntetések adományozása,

10.42 Mezőőri szolgáltatás biztosítása,

11.43 Parkolási közszolgáltatás ellátása.

2. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat bizottságainak feladatköre

I. A Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság feladatköre

1. Az Mötv-ben foglaltak szerint nyilvántartja, ellenőrzi, kezeli és vizsgálja a polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatokat;

2. Ellátja az Mötv-ben foglalt összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatos feladatokat, kivizsgálja az összeférhetetlenségi és méltatlansági bejelentést és javaslatot tesz a képviselő-testület döntésére;

3. Véleményezi az éves költségvetési rendelet tervezetét;a költségvetési rendelet módosítását, valamint az előző évi költségvetésvégrehajtásáról szóló beszámolót (zárszámadást);

4. Véleményezi a következő, pénzügyi tárgyú rendeletek módosítását, vagy e tárgykörökben új rendelet megalkotását: az önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadása tárgyában elfogadott rendelet, a fizető parkolóhelyek működtetése tárgyában elfogadott rendelet, elővásárlási jog megállapításáról szóló rendelet, a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló rendelet, a közterület használatának rendjéről szóló rendelet, a környezet védelméről szóló rendelet, a talajterhelési díjról szóló rendelet, helyi építési szabályzat és szabályozási terv tárgyában megalkotott rendelet, a szervezeti-és működési szabályzat, a helyi adókról szóló rendelet, a hivatali helyiségen kívüli valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések engedélyezése és az azokért fizetendő díj megállapítása tárgyában megalkotott rendelet, az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló rendelet, követelések elengedésének tárgykörében megalkotott rendelet, a táblák, feliratok, plakátok elhelyezése tárgyában megalkotott rendelet;

5. Javaslatot tesz a polgármester és az alpolgármester jutalmazására; képviselői tiszteletdíjra;

6. Véleményezi az önkormányzat adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásának indokait és gazdasági megalapozottságát (pl. hitelfelvétel, kezességvállalás);

7. Véleményezi az önkormányzat által működtetett intézmények, az önkormányzat gazdasági társaságainakbeszámolóit –ez utóbbiak esetén azok üzleti tervét -, gazdálkodását, javaslatot tesz a működés ésszerűsítésére a hatékonyság javítására;

8. Ellenőrizheti az önkormányzati körbe tartozó költségvetési szervek gazdálkodásának szabályszerűségét;

9. Véleményezi az önkormányzat által támogatásban részesített civil szervezetek, egyházak beszámolóit;

10. Véleményezi az önkormányzati rendezvényekkel kapcsolatos és/vagy turisztikai tárgyú előterjesztéseket;

11. Véleményezi a településszerkezetet, városfejlesztést, érintő testületi döntéseket, önkormányzati pályázatok benyújtását,

12. Javaslatot tesz a képviselő-testület felé az önkormányzat tulajdonában lévő közterület elnevezésére;

13. Javaslatot tehet, állást foglalhat minden olyan kérdésben, amely az önkormányzat, költségvetési szervei vagy gazdasági társaságaipénzügyeit vagy gazdálkodását érinti;

14. Véleményt fogalmaz meg, illetve állást foglal minden olyan egyéb kérdésben, amelyre a képviselő-testület, a polgármester vagy a jegyző felkéri.

II. 44A Szociális Bizottság feladatköre

1. Véleményezi a feladatkörébe tartozó alábbi rendeletek módosítását, vagy e tárgykörökben új rendelet megalkotását: az önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadása tárgyában elfogadott rendelet, szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló rendelet, szociális tűzifa juttatásról szóló rendelet;

2. Véleményezi a szociális szolgáltatástervezési koncepciót illetve annak módosítását;

3. Véleményezi a helyi esélyegyenlőségi programot illetve annak felülvizsgálatát;

4. Javaslatot tehet, állást foglalhat minden olyan kérdésben, amely az önkormányzat által nyújtott szociális ellátások körét érinti;

5. Véleményt fogalmaz meg, illetve állást foglal minden olyan egyéb kérdésben, amelyre a képviselő-testület, a polgármester vagy a jegyző felkéri.

3. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

A bizottságok által benyújtandó előterjesztések köre

I. A Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság által benyújtandó előterjesztések

1. Javaslattétel a polgármester és az alpolgármester jutalmának megállapítására;

2. Javaslattétel képviselői tiszteletdíj megállapítására;

3. Képviselői összeférhetetlenség, méltatlanság kivizsgálásáról szóló előterjesztés;

4. Képviselői vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás megindítása;

4. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

A bizottságok állásfoglalásával (véleményezésével) benyújtható előterjesztések köre

I. A Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság feladatköre

1. Véleményezi az éves költségvetési rendelet tervezetét; a költségvetési rendelet módosítását, valamint az előző évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót (zárszámadást);

2. Véleményezi a következő, pénzügyi tárgyú rendeletek módosítását, vagy e tárgykörökben új rendelet megalkotását: az önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadása tárgyában elfogadott rendelet, a fizető parkolóhelyek működtetése tárgyában elfogadott rendelet, elővásárlási jog megállapításáról szóló rendelet, a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló rendelet, a közterület használatának rendjéről szóló rendelet, a környezet védelméről szóló rendelet, a talajterhelési díjról szóló rendelet, helyi építési szabályzat és szabályozási terv tárgyában megalkotott rendelet, a szervezeti-és működési szabályzat, a helyi adókról szóló rendelet, a hivatali helyiségen kívüli valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések engedélyezése és az azokért fizetendő díj megállapítása tárgyában megalkotott rendelet, az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló rendelet, követelések elengedésének tárgykörében megalkotott rendelet, a táblák, feliratok, plakátok elhelyezése tárgyában megalkotott rendelet;

3. Véleményezi az önkormányzat adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásának indokait és gazdasági megalapozottságát (pl. hitelfelvétel, kezességvállalás);

4. Véleményezi az önkormányzat által működtetett intézmények, az önkormányzat gazdasági társaságainak beszámolóit – ez utóbbiak esetén azok üzleti tervét -, gazdálkodását, javaslatot tesz a működés ésszerűsítésére a hatékonyság javítására;

5. Véleményezi az önkormányzat által támogatásban részesített civil szervezetek, egyházak beszámolóit;

6. Véleményezi az önkormányzati rendezvényekkel kapcsolatos és/vagy turisztikai tárgyú előterjesztéseket;

7. Véleményezi a településszerkezetet, városfejlesztést, érintő testületi döntéseket, önkormányzati pályázatok benyújtását,

8.45 Javaslatot tesz a képviselő-testület felé az önkormányzat tulajdonában lévő közterület elnevezésére;

II. 46A Szociális Bizottság állásfoglalásával (véleményezésével) benyújtható előterjesztések köre

1. Véleményezi a feladatkörébe tartozó alábbi rendeletek módosítását, vagy e tárgykörökben új rendelet megalkotását: az önkormányzati tulajdonú bérlakások bérbeadása tárgyában elfogadott rendelet, szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló rendelet, szociális tűzifa juttatásról szóló rendelet;

2. Véleményezi a szociális szolgáltatástervezési koncepciót illetve annak módosítását;

3. Véleményezi a helyi esélyegyenlőségi programot illetve annak felülvizsgálatát;

5. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

A bizottságokra átruházott hatáskörök

I. Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság

1. a fizető parkolóhelyek működtetéséről szóló rendelet által szabályozottak szerint dönt az e tárgykörben benyújtott méltányossági kérelmekről;

II. 47Szociális Bizottság

1. az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakáscélú helyiségek bérletéről szóló rendeletben foglaltak figyelembe vételével dönt az önkormányzati lakásbérleti ügyekben;

2. dönt az önkormányzat által elnyert, illetve azonfelül rendelkezésre álló szociális célú tűzifa támogatások elosztásáról a szociális tűzifa juttatásról szóló rendelet szerint;

3. a programhoz történő önkormányzati csatlakozás esetén dönt a felsőoktatási továbbtanulók támogatásáról;

4. dönt a Harkányi Gyógyfürdő Zrt. vonatkozásában 50%-os belépési kedvezményre jogosító kártya egyedi ügyekben történő kiállításának engedélyezéséről indokolt esetekben olyan személy részére, aki nem rendelkezik állandó bejelentett lakóhellyel Harkányban;

5. 48 a támogatás adott évi biztosítása esetén dönt a bölcsőde, óvoda - és általános, vagy középiskola kezdéséhez nyújtott települési támogatás odaítéléséről a szociális rendeletben foglaltak szerint.

6. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez49

A polgármesterre átruházott hatáskörök

1. dönt a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló önkormányzati rendelet által hatáskörébe utalt ügyekben,

2. gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzat által foglalkoztatott közfoglalkoztatottak felett, valamint az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzat közalkalmazottai felett;

3. gyakorolja a pénzügyi kötelezettségekkel nem járó tulajdonosi jogokat, amelyeket az építési törvény vagy a Ptk. határoz meg;

4.50 a közterületek használatának rendjéről szóló valamint a környezet védelméről szóló rendeletek szabályozási keretei között dönt a közterület használati engedélyek kiadásáról és a közterületi rendezvények megtartásának engedélyezéséről;

5.51 dönt a legfeljebb nettó tízmillió forint értékhatárt elérő vagy az alatti ellenértékű szerződések, megállapodások, megkötéséről, ilyen értékig kötelezettségvállalásokról; a szerződéskötés tényéről a képviselő-testületet utólagos tájékoztatása mellett;

6.52 a legfeljebb nettó tízmillió Ft összegű, vagy az alatti értékű kötelezettségvállalás, illetve a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kis összegű követelés elengedése, illetve arról történő lemondás tárgyában;

7. dönt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben meghatározott közútkezelői feladatok kérdésében;

8. a város címeréről, zászlajáról és pecsétjéről szóló rendelet tartalma szerint engedélyezi a címer előállítását, használatát és forgalomba hozatalát;

9. a vonatkozó rendelet keretei között dönt a közműépítési hozzájárulás megállapításáról;

10. dönt az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló rendelet által meghatározott egyes kérdésekben;

11. a díszpolgári valamint a kitüntetések alapításáról és adományozásának rendjéről szóló rendelet szerint dönt a Polgármesteri Elismerő Oklevél adományozásáról;

12.53 dönt a benyújtott névhasználati engedély iránti kérelem alapján az engedély megadásáról vagy megtagadásáról;

13.54 a vonatkozó rendelet keretei között lefolytatja a településképi véleményezési eljárást és településképi bejelentési eljárást.

7. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

A jegyzőre átruházott hatáskörök

1. méltányossági kérelem elbírálása a hivatali helyiségen és munkaidőn kívüli házasságkötésekről szóló rendelet szerint;

2. eljár a közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló rendelet alapján lefolytatott eljárásban;

3. az eb és macskatartás szabályairól szóló rendelet alapján dönt a tartás korlátozásáról vagy tiltásáról;

4.55 dönt a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendeletben nem szabályozott házszám-megállapítási ügyekben a közterületek elnevezéséről szóló 2/2014. (II.10.) önkormányzati rendelet keretei között.

8. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez

A társulásokra átruházott hatáskörök

I. Harkányi Körzeti Óvodai Társulás

1. 56a Harkányi Óvoda, Mini Bölcsőde és Konyha vonatkozásában az intézményirányítói valamint fenntartói hatáskörök gyakorlása

II. Villányi Mikrotérségi Szociális- és Gyermekjóléti Tárulás

1. a Villányi Családsegítő, Gyermekjóléti és Szociális Központ vonatkozásában az intézményirányítói valamint fenntartói hatáskörök gyakorlása

9. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez57

Harkány város nemzetközi kapcsolatai

1. Crikvenica (Horvátország)

2. Bruchköbel (Németország)

3. Szczawnica (Lengyelország)

4. Trogir (Horvátország)

5. Péterréve (Szerbia)

6. Tusnádfürdő (Románia)

7. Pusca (Horvátország)

8. Kurcsatov (Oroszország)

10. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez58

Az önkormányzat által ellátott kormányzati funkciók szerinti alaptevékenységek felsorolása

KORMÁNYZATI FUNKCIÓK

Sorsz.

KOD

NEV

TEVEKENYSEG

1.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

Alaptevékenység

2.

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

Alaptevékenység

3.

013330

Pályázat-és támogatáskezelés, ellenőrzés

Alaptevékenység

4.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

Alaptevékenység

5.

021020

Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

Alaptevékenység

6.

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

Alaptevékenység

7.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

Alaptevékenység

8.

041236

Országos közfoglalkoztatási program

Alaptevékenység

9.

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

Alaptevékenység

10.

045120

Út, autópálya építése

Alaptevékenység

11.

045140

Városi és elővárosi közúti személyszállítás

Alaptevékenység

12.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

Alaptevékenység

13.

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

Alaptevékenység

14.

046020

Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek

Alaptevékenység

15.

047120

Piac üzemeltetése

Alaptevékenység

16.

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

Alaptevékenység

17.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

Alaptevékenység

18.

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

Alaptevékenység

19.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

Alaptevékenység

20.

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

Alaptevékenység

21.

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

Alaptevékenység

22.

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

Alaptevékenység

23.

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

Alaptevékenység

24.

064010

Közvilágítás

Alaptevékenység

25.

066010

Zöldterület-kezelés

Alaptevékenység

26.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

Alaptevékenység

27.

072111

Háziorvosi alapellátás

Alaptevékenység

28.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

Alaptevékenység

29.

072210

Járóbetegek gyógyító szakellátása

Alaptevékenység

30.

072311

Fogorvosi alapellátás

Alaptevékenység

31.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

Alaptevékenység

32.

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

Alaptevékenység

33.

074040

Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

Alaptevékenység

34.

076010

Egészségügyi igazgatás

Alaptevékenység

35.

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

Alaptevékenység

36.

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

Alaptevékenység

37.

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

Alaptevékenység

38.

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

Alaptevékenység

39.

082030

Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)

Alaptevékenység

40.

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

Alaptevékenység

41.

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

Alaptevékenység

42.

083030

Egyéb kiadói tevékenység

Alaptevékenység

43.

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetés

Alaptevékenység

44.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

Alaptevékenység

45.

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

Alaptevékenység

46.

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

Alaptevékenység

47.

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

Alaptevékenység

48.

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

Alaptevékenység

49.

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

Alaptevékenység

50.

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

Alaptevékenység

11. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez59

A képviselő-testület tagjai

1. Baksai Endre Tamás polgármester

2. Hosszúné Dávid Éva Margit alpolgármester

3. Éva Ferenc képviselő

4. Kiss-Kálmán Éva képviselő

5. Márton Béla képviselő

6. Monostori Zsolt János képviselő

7. Gellén Antal képviselő

12. melléklet a 26/2016. (XII. 27.) önkormányzati rendelethez60

Az Önkormányzat bizottságainak jegyzéke, bizottsági elnökök és bizottsági tagok felsorolása

1. Pénzügyi, Városfejlesztési, Kulturális és Idegenforgalmi Bizottság

1.1. Elnöke: Márton Béla

1.2. Tagok: Kiss-Kálmán Éva, Márton Béla, Monostori Zsolt János, Gellén Antal képviselők

1.3. Külsős tagok: Flögl Szilvia, Spengler Szilárd, Tóth László, Görföl Róbert

2. Szociális Bizottság

2.1. Elnöke: Kiss-Kálmán Éva

2.2. Tagok: Márton Béla, Monostori Zsolt János képviselők

2.3. Külsős tag: Győrmárton Józsefné

1

A 2. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (10) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 7. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 9. § (3) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

5

A 11. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 11. § (2) bekezdés a) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 18. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

8

A 18. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

9

A 20. § (4) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

10

A 21. § (6) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

11

A 22. § (4) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

12

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

13

Az „A tanácsnok” alcímet (24/A. §-t) a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 21. §-a hatályon kívül helyezte.

14

A 25. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 25. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 25. § (4) bekezdés b) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

17

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

18

A 26. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

19

A 27. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

20

A 27. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

21

A „Harkányi Polgármesteri Hivatal” alcím címe a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.

22

A 29. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

23

A 29. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

24

A 29. § (3) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

25

Beiktatta a 16/2019. (XI. 25.) számú Önk. rendelet.

26

A 29/A. § (4) bekezdés c) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

27

A 29/A. § (5) bekezdés a) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

28

A 29/A. § (5) bekezdés b) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

29

A 29/A. § (7) bekezdés c) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 15. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

30

A 30. § (1) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

31

A 30. § (3) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 31. § (1) bekezdés a) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A 31. § (1) bekezdés b) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

34

A 31. § (1) bekezdés d) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 17. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

35

A 31. § (1) bekezdés e) pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 17. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

36

A 31. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 17. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

37

A 32. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

38

Beiktatta a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

39

A 32/A. § (2) bekezdése a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

40

Hatályon kívül helyezte a 17/2017. (X. 27.) számú önkormányzati rendelet.

41

Az 1. melléklet 7. pontját a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

42

Az 1. melléklet 10. pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

43

Az 1. melléklet 11. pontját a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

44

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

45

A 4. melléklet 8. pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

46

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

47

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

48

Beiktatta a 16/2019. (XI. 25.) számú Önk. rendelet.

49

Módosította a 3/2018. (I. 29.) sz. Önk. rendelet.

50

A 6. melléklet 4. pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

51

Módosította a 17/2020. (X.22.) Önk. rendelet 1.§-a

52

Módosította a 17/2020. (X.22.) Önk. rendelet 1.§-a

53

A 6. melléklet 12. pontja a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

54

A 6. melléklet 13. pontját a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

55

A 7. melléklet 4. pontját a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (3) bekezdése iktatta be.

56

Módosította a 11/2019. (X. 21.) számú Önk. rendelet.

57

A 9. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (4) bekezdése iktatta be.

58

A 10. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (5) bekezdése iktatta be. A 10. melléklet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

59

A 11. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (6) bekezdése iktatta be.

60

A 12. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (7) bekezdése iktatta be.

61

A 13. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (8) bekezdése iktatta be.

62

A 14. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (9) bekezdése iktatta be.

63

A 15. mellékletet a Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 20.) önkormányzati rendelete 20. § (10) bekezdése iktatta be.