Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2016. (XII.21.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 42/2011. (XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 01. 01- 2017. 01. 01

Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 42/2011. (XII.20.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban Rendelet) 17. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


17.§ (4)

b) a Képviselő-testület üléseinek a 13.§ (2) bekezdésének megfelelően tervezett időpontját és főbb napirendjeit, bizottsági illetékességét;”


2. § A Rendelet 65. § (11) bekezdése a következő m) ponttal egészül ki:


A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök

Vagyon- és lakásgazdálkodás területén

m) a Budapest XVIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakás-szövetkezeti épületek részére juttatható felújítási, korszerűsítési támogatás feltételeiről és pályázati eljárás rendjéről szóló19/2012. (V. 04.) önkormányzati rendelet hatálybalépése előtt megkötött támogatás nyújtására vonatkozó szerződések megszüntetése, amennyiben a támogatott a támogatási szerződésben meghatározott feltételeknek nem tesz eleget.”


3.§ A Rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.


4.§ A Rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.


5.§ Ez a rendelet 2017. január 1. napján lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.



Budapest, 2016. december 12.




dr. Molnár Ildikó

Ughy Attila

címzetes főjegyző

polgármester





Indokolás

Általános indokolás


A Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 42/2011. (XII.20.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) felülvizsgálatára alapvetően a magasabb szintű jogszabályoknak való megfelelés és a belső koherencia okán volt szükség.


A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény ( a továbbiakban: Nek tv.) 80.§-a rendelkezik arról, hogy a helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzattal együttműködési megállapodást köt, és azt minden év január 31. napjáig felülvizsgálja. Az együttműködési megállapodások felülvizsgálata megtörtént, a változásokat a 2. melléklet tervezetében átvezettük.

A szabályozásnak társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása, környezeti, egészségügyi következménye, adminisztratív terheket befolyásoló hatása csekély mértékű, a bizottsági ülések összehívásához kapcsolódó előkészítő munkával kell számolni. A jogszabály alkalmazásához szükséges szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.



Részletes indokolás


1. §-hoz: A Rendeleten belül a belső koherencia megteremtése történt meg, a vonatkozó rendelkezést egyértelműsítettük annak érdekében, hogy az eltérő értelmezésből fakadó aggályokat felszámoljuk.


2.§-hoz: Tekintettel arra, hogy az Önkormányzat érdekében áll, hogy a társasházak részére biztosított felújítási, korszerűsítési támogatások nyújtására megkötött szerződéseknél szerződésszegés esetén a szükséges jogi lépések megtételéről mihamarabb intézkedni lehessen, a polgármesterre átruházott hatáskörök közé beiktatásra került, hogy a polgármester jogosult a Budapest XVIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakás-szövetkezeti épületek részére juttatható felújítási, korszerűsítési támogatás feltételeiről és pályázati eljárás rendjéről szóló19/2012. (V. 04.) önkormányzati rendelet hatálybalépése előtt megkötött támogatás nyújtására vonatkozó szerződések megszüntetésére, amennyiben a támogatott a támogatási szerződésben meghatározott feltételeknek nem tesz eleget.


3.§-hoz: A Rendelet 2. melléklete tartalmazza a Polgármesteri Hivatal szervezeti ábráját. A Polgármesteri Hivatal Gazdasági és Költségvetési Irodáján jelenleg három csoport tevékenykedik, a Pénzügyi Csoport, a Számviteli Csoport és a Költségvetési Csoport. A bérszámfejtést végző kollégák részére a munka összehangolása érdekében indokolt létrehozni egy különálló csoportot, melynek neve: Bérszámfejtési Csoport, e tekintetben a Rendelet 2. melléklete módosulna.


4.§-hoz: A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény ( a továbbiakban: Nek tv.) 80.§-a rendelkezik arról, hogy a helyi önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzattal együttműködési megállapodást köt, és azt minden év január 31. napjáig felülvizsgálja. Az együttműködési megállapodások felülvizsgálata megtörtént, a változásokat a 2. melléklet tervezetében átvezettük. A magasabb szintű jogszabályok változása miatt szükség volt a megállapodások hatályos jogszabályi terminológiához történő igazítására. Az együttműködési megállapodás tartalmazza a Polgármesteri Hivatal Üllői úti épületében található házipénztár nyitvatartási idejét is, mely az idei évben megváltozott, így a megváltozott nyitvatartási időt a megállapodáson átvezettük. Átfogó felülvizsgálaton esett át az önkormányzati támogatások felhasználásának ellenőrzéséről szóló mindenkor hatályos polgármesteri-jegyzői együttes utasítás, mely az együttműködési megállapodások 2. mellékletét képezi, ezért az új utasítás kerül az együttműködési megállapodás 2. mellékleteként feltüntetésre. Az együttműködési megállapodás felülvizsgálata során technikai módosítások is történtek: elírás, illetve kodifikációs szempontból nem következetesen használt terminológia került javításra.


5.§-hoz: a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdése szerint a jogszabályban meg kell határozni a hatálybalépésnek napját, amely a jogszabály kihirdetését követő valamelyik nap lehet.



Budapest, 2016. december 12.



dr. Molnár Ildikó

Ughy Attila

címzetes főjegyző

polgármester



Mellékletek