Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016.(IV.28.) önkormányzati rendelete
Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület eltérő használatának rendjéről szóló 15/2008. (IX. 11.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 04. 28- 2016. 04. 28Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016.(IV.28.) önkormányzati rendelete
Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület eltérő használatának rendjéről szóló 15/2008. (IX. 11.) rendelet módosításáról
2016-04-28-tól 2016-04-28-ig
Nagykörű Községi Önkormányzat
Képviselő-testületének
4/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
a közterület eltérő használatának rendjéről szóló 15/2008. (IX. 11.) rendelet módosításáról
Nagykörű Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Nagykörűi Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület eltérő használatának rendjéről szóló 15/2008. (IX. 11.) rendelete (a továbbiakban: Rendelet)egy további 3/A. §-sal egészül ki:
„3/A. §
(1) Az önkormányzat által az éves rendezvénytervébe felvett vagy fel nem vett, de támogatott rendezvény idejére ideiglenes parkolóhelyeket kell kijelölni. Az ideiglenes parkolókra kijelölt területekről a Rendelet 1. melléklete rendelkezik.
(2) Az ideiglenes parkolóhelyen tájékoztató tábla elhelyezéséről az alábbi adattartalommal kell gondoskodni:
a) az adott helyen várakozók díjfizetési kötelezettségét;
b) a díjfizetési kötelezettség időbeli hatályát;
c) a várakozási díj összegét;
d) a várakozási díj megfizetésének módját;
e) az üzemeltető nevét, címét;
f) a parkoló őrzésére való utalást „nem őrzött parkoló”.
(2) A Nagykörűi Örökségkezelő és Fejlesztő Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Kft.) gondoskodik a tájékoztató táblák elkészítéséről és a díjfizetéshez szükséges nyugták beszerzéséről, bizonylati rendről.
(3) A Kft. az ideiglenes parkoló üzemeltetése során gondoskodik:
a) az üzemeltetési idő tartalma alatt a parkolási díj nyugta ellenében történő beszedéséről,
b) közlekedési és tájékoztató táblák kihelyezéseiről,
c) a parkolási rend megszervezéséről
d) a parkolásra alkalmas terület biztosításáról
e) Az ideiglenes parkolóhelyekre és környezetükbe hulladéktárolók elhelyezéséről és rendszeres ürítésükről ugyancsak a Kft. köteles gondoskodni.
(4) A parkolásért fizetendő várakozási díjak mértékéről a rendelet 1. melléklete rendelkezik. A várakozási díjat az eltöltött időtől függetlenül, egész napra szóló érvénnyel, előre kell megfizetni és egy alkalomra szól. A szolgáltatás a várakozó járművek őrzésére nem terjed ki.
Az önkormányzat tárgyévi rendezvényterv szerinti rendezvényeken kívüli időben az (1) bekezdés szerint meghatározott ideiglenes parkoló nem üzemel.
(5) A díjfizetést igazoló nyugtát, díjmentességet igazoló okmányt a gépjárműben, az első szélvédő mögött, kívülről jól látható módon kell elhelyezni úgy, hogy annak érvényessége az kétséget kizáró módon megállapítható legyen.
(6) A fizető parkolóhelyek szabályszerű igénybevételét és a parkolási díj megfizetését a Kft. a rendezvények idejében bármikor jogosult ellenőrizni. Jogosulatlan használatnak minősül a parkolóhely igénybevétele, ha a jármű vezetője
a) a parkolóhelyen érvényes nyugta, vagy díjmentességet igazoló okmány nélkül várakozik,
b) az érvényes nyugtát, okmányt nem ellenőrizhető módon helyezi el a gépjármű szélvédője mögött,
c) a díjmentességre jogosító okmányt nem annak kedvezményezettje használta fel.
(9) Fizető parkolóban a parkolással és várakozással összefüggésben keletkezett károkért felelősséget a kár okozója viseli.
(10) A fizetőparkolás szabályaink ellenőrzésére arcképes igazolvánnyal a Kft. alkalmazottja jogosult.
(11) Ha az ideiglenes parkolót az igénybevevő a (6) bekezdés szerint használja a Rendelet 11. §-ban foglalt bírságot köteles megfizetni az önkormányzat bírságbevételi számlájára.
2. §
A Rendelet 1.sz melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.
3. §
A rendelet 2016. május 1-én lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Kelt: Nagykörű Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2016. április 27-én tartott ülésén.
PH
Dr. Veres Nándor Szabó Szidónia
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Nagykörű, 2016. április 28.
PH .
Szabó Szidónia
jegyző