Kiskunmajsa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2016. (II. 29.) önkormányzati rendelete
Kiskunmajsa Város Önkormányzata 2016. évi költségvetéséről
Hatályos: 2016. 03. 01- 2016. 03. 16Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2016. (II.29.) önkormányzati rendelete
Kiskunmajsa Város Önkormányzata 2016. évi költségvetéséről
2016-03-01-tól 2016-03-16-ig
Kiskunmajsa Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32 cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Érdekegyeztető Tanács, a Képviselő-testület Pénzügyi Bizottsága, Városfejlesztési Bizottsága, Ifjúságnevelési, Közművelődési, Jogi és Sport Bizottsága, az Esélyegyenlőségi és Szociális Bizottsága, a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Bács-Kiskun Megyei Agrárkamara, valamint a Roma Nemzetiségi Önkormányzat véleményének kikérésével Kiskunmajsa Város Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
I. A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, a Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervekre.
II. A költségvetés főösszege
2. § (1) Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek
bevételi és kiadási főösszegét 1.902.704,0 eF-ban
ezen belül a
a működési költségvetési bevételek összegét 1.313.423,0 eFt-ban
a működési költségvetési kiadások összegét 1.548.997,0 eFt-ban
a működési költségvetési hiány összegét 235.574,0 eFt-ban
a működési célú finanszírozási kiadások összegét 21.304,0 eFt-ban
a működési költségvetés összesített hiányát 256.878,0 eFt-ban
(működési költségvetési hiány és működési finanszírozási kiadás együtt)
állapítja meg.
ezen belül továbbá a
a felhalmozási költségvetési bevételek összegét 17.799,0 eFt-ban
a felhalmozási költségvetési kiadások összegét 332.403,0 eFt-ban
a felhalmozási költségvetési hiány összegét 314.604,0 eFt-ban
a felhalmozási célú finanszírozási kiadások összegét 0,0 eFt-ban
a felhalmozási költségvetés összesített hiányát 314.604,0 eFt-ban
(felhalmozási költségvetési hiány és felhalmozási célú finanszírozási kiadás együtt)
állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a hiány finanszírozásának módját az alábbiak szerint hagyja jóvá:
Működési költségvetés összesített hiánya 256.878,0 eFt
- Belső finanszírozás 256.878,0 eFt
~ maradvány igénybevétele 256.878,0 eFt
~ betétvisszaváltás 0,0 eFt
Felhalmozási költségvetés összesített hiánya 314.604,0 eFt
- Belső finanszírozás 314.604,0 eFt
~ maradvány igénybevétele 314.604,0 eFt
~ betétvisszaváltás 0,0 eFt
- Külső finanszírozás 0,0 eFt
~ fejlesztési célú hitel igénybevétele 0,0 eFt
3. § Az önkormányzat összevont, költségvetési szerveket is tartalmazó költségvetési mérlegét az 1. számú melléklet tartalmazza.
4.§ Az önkormányzat részére megállapított bevételeket és kiadásokat működési és felhalmozási bontásban, kiemelt előirányzatonként a 2. számú melléklet tartalmazza. Itt kerül bemutatásra az önkormányzat foglalkoztatási jogviszonyok és egyéb juttatások figyelembevételével megállapított személyi juttatások alapján foglalkoztatott létszáma.
5. § (1) Az önkormányzat bevételeit és kiadásait működési és felhalmozási bontásban, kiemelt előirányzatok szerint kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a 3. sz. melléklet tartalmazza összevontan.
(2) Az önkormányzat az ellátottak pénzbeni juttatását a 3/a. számú melléklet szerint fogadja el.
(3) Az önkormányzat az egyéb működési és felhalmozási célú kiadásokat a 3/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(4) A tradicionális sportegyesületek, az egyéb civil szervezetek, az egyéb sportegyesületek, sportvállalkozások, egyéni sportolók, az egyedi kulturális rendezvények, kiadványok, a közművelődési megállapodással megoldani kívánt feladatok támogatásai, valamint a Terbe Sándor tanulmányi ösztöndíj keret és a Bursa Hungarica ösztöndíj keret felosztásáról az egyéb rendeletekben megfogalmazott szakbizottsági javaslatok alapján a Képviselő-testület dönt. A Bursa Hungarica ösztöndíj keret és a Terbe Sándor tanulmányi ösztöndíjkeret kivételével a támogatottak a költségvetési rendeletben tételesen felsorolásra kerülnek.
(5) Minden egyéb nem nevesített államháztartáson kívüli forrás átvételét és átadását Kiskunmajsa Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 41. § (9) bekezdése alapján az eredeti költségvetési rendelete illetve annak módosításakor fogadja el az alábbiak szerint:
- Az államháztartáson kívüli forrás átvételénél a céljelleggel kapott források az adott célra felhasználhatók. Az előirányzat módosításra a Polgármester vagy az általa írásban felhatalmazott által történő írásbeli elrendelést követően kerülhet sor, melyről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.
- Az egyéb célhoz nem kötött átvételek és egyéb önkormányzati források terhére biztosított államháztartáson kívüli pénzeszköz átadására kötelezettséget vállalni csak a költségvetési rendeleten történő átvezetést követően, annak elfogadásával kerülhet sor.
(6) A 3/c. melléklet tartalmazza a beruházásokat beruházásonként, a felújításokat felújításonként.
(7) A 3/d. mellékletben kerül meghatározásra az önkormányzat tartaléka. A tervezett általános tartalék összege 191.799,0 eFt, a céltartalékon belül a működési célú 77.460,0 eFt, a felhalmozási célú 239.873,0 eFt.
(8) A 3/e. melléklet tartalmazza az önkormányzat Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait, és a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulását.
(9) A 3/f. mellékletben kerülnek bemutatásra 2016. évi fejlesztési célok várható együttes előirányzatai a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV Tv. 3. § (1) bekezdése alapján, melyek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, mely nemleges.
(10) A 3/g. melléklet az adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeket és saját bevételeket mutatja be a futamidő végéig, kezesség érvényesíthetőségéig
6. § (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek bevételeit és kiadásait működési és felhalmozási bontásban, kiemelt előirányzatonként kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a Kiskunmajsai Polgármesteri Hivatal részére 4. sz. melléklet, a Városgazdálkodási Intézmény részére az 5. sz. melléklet, a Kiskunmajsai Napsugár Óvoda részére a 6. sz. melléklet, a Konecsni György Kulturális Központ részére a 7. sz. melléklet, a Városi Könyvtár részére a 8. sz. melléklet, a Kiskunmajsai Gyermekjóléti, Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Intézmény részére a 9. sz. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek ellátottak pénzbeni juttatását a Képviselő-testület a 4/a., 5/a., 6/a., 7/a., 8/a., 9/a. számú mellékletek szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek egyéb működési és felhalmozási célú kiadásait az önkormányzat a 4/b., 5/b., 6/b., 7/b., 8/b., 9/b. számú mellékletek szerint fogadja el.
(4) Az államháztartáson kívüli forrás átvételét és átadását Kiskunmajsa Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 41. § (9) bekezdése alapján az eredeti költségvetési rendelete illetve annak módosításakor fogadja el az általa irányított költségvetési szervekre az alábbiak szerint:
- Az egyéb célhoz nem kötött átvételek és egyéb önkormányzati források terhére biztosított államháztartáson kívüli pénzeszköz átadására kötelezettséget vállalni csak a költségvetési rendeleten történő átvezetést követően, annak elfogadásával kerülhet sor.
(5) A 4/c., 5/c., 6/c., 7/c., 8/c., 9/c. mellékletek tartalmazzák az önkormányzat által irányított költségvetési szervek beruházásait beruházásonként, a felújításait felújításonként.
(6) A 4/d., 5/d., 6/d., 7/d., 8/d., 9/d. mellékletek tartalmazzák az önkormányzat által irányított költségvetési szervek Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait és a helyi önkormányzat ilyen projekthez történő hozzájárulását.
III. A Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által irányított egyéb költségvetési szervek létszám adatai
7. § A 10. számú mellékletben kerül bemutatásra a költségvetési szervek foglalkoztatási jogviszonyok és egyéb juttatások figyelembevételével megállapított személyi juttatások alapján foglalkoztatott létszáma.
IV. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek 2016. évi költségvetésének eljárási, végrehajtási szabályai.
1. Előirányzat módosítások, átcsoportosítások, átruházott hatáskörök, tartalékok felhasználása
- § (1) Az Áht. 34.§ (2) bekezdése alapján a Képviselő-testület az önkormányzati céltartalék felosztásának jogát – a Bérlakás értékesítési számla egyenlege, a Lakásépítési Alap, a Környezetvédelmi Alap, a Víziközmű hozzájárulás fejlesztésére elkülönített keret kivételével– a Polgármesterre az alábbiak szerint ruházza át:
- Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek működési és felhalmozási saját bevétel kieséseire, működési és felhalmozási többlet kiadásaira elkülönített keret céljellegű felhasználásról a költségvetési szervek részére a polgármester dönt.
- A működési célú pályázatok önerejére, előkészítési költségeire elkülönített keret céljellegű felhasználásról pályázatonként maximum 1.000.000.-Ft-ig a polgármester dönt, mely azonban nem haladhatja meg a bekerülési költség 20%-át.
- A Közfoglalkoztatási önerő keret, az ágazati ünnepnapok támogatási kerete, a rászoruló gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének támogatása, a Közbeszerzési eljárások, közbeszerzési szakértők díjára elkülönített keret, az üdülőfaluban végrehajtandó fejlesztések céljellegű felhasználásról a polgármester dönt.
- A Beruházási, Felújítási Alap céljellegű felhasználásról (önkormányzati vagyon beruházása, felújítása, ehhez kapcsolódó pályázatok önereje, előkészítési költsége) a polgármester beruházásonként, felújításonként maximum 2.000.000.-Ft-ig dönt, mely azonban önerő vállalás esetében nem haladhatja meg a bekerülési költség 20%-át.
- A Főtér rehabilitáció előkészítési költségeire, az Óvoda fejlesztés előkészítési költségeire, a Gyógyhely fejlesztés előkészítési költségeire elkülönített keret céljellegű felhasználásáról a polgármester dönt, amennyiben a felmerülő költség a pályázat keretei között elszámolható és a támogatás intenzitása eléri a 80%-ot. Amennyiben a költség az adott pályázat keretei között nem számolható el, úgy az előkészítési költségekre elkülönített összeg –projekt teljes bekerülési költségének 5%-a- maximum 5%-a mértékéig dönt a polgármester.
- A folyamatban lévő pályázatokkal kapcsolatosan a céltartalékon elkülönített önerő felhasználásáról a támogatási szerződés aláírásakor a polgármester rendelkezik. A pályázat elutasítása esetén az önerő visszahelyezéséről a polgármester rendelkezik a forrásul megjelölt jogcímre.
(2) A Képviselő testület az általános tartalék felett két képviselő testületi ülés között szükségessé váló feladatokra rendelkezési jogot biztosít a polgármesternek összesen 1.000.000.- Ft-ig.
(3) A Képviselő-testület az általános tartalék felett rendelkezési jogot biztosít a polgármesternek a központi költségvetésből járó normatív állami hozzájárulások lemondásából és pótigényléséből származó bevételi kiesések illetve bevételi többletek miatti tartalék csökkentésére illetve növelésére.
(4) Az (1)-(3) szerint a Polgármesterre átruházott tartalék felhasználásra az előirányzat-átcsoportosítás Polgármester vagy az általa írásban felhatalmazott által történő írásbeli elrendelését - polgármesteri határozat- és az átcsoportosítás pénzügyi ellenjegyzését követően kerülhet sor.
Minden más, nem nevesített esetben a tartalék feletti rendelkezési jogot a Képviselő-testület gyakorolja.
(5) Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 143. § (4) h) pontja szerinti felhatalmazás alapján a polgármester általi forrásfelhasználás értékhatárát az (1)-(3) bekezdésben felsorolt jogcímek és mértékek erejéig engedélyezi. A polgármester döntéseiről beszámolási kötelezettséggel tartozik, melyről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.
9. §. (1) A költségvetési szervek a tervezettet meghaladó bevételi előirányzaton felüli többletbevételeiket (B36. c) pont szerinti Igazgatási szolgáltatási díj bevételek, B4 Működési bevételek és B5 Felhalmozási bevételek) az irányító szerv engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű, az irányító szerv hatáskörében végrehajtott előirányzat módosítás után használhatják fel. Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a többletbevétel felhasználásra irányuló kérelmüket a polgármesterhez nyújtják be. A Képviselő-testület a többletbevétel felhasználásának engedélyezéséről a költségvetési rendelet módosítása során dönt. A Képviselő-testület által felhasználásra nem engedélyezett többletbevétel összegét az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a döntést követő 5 napon belül kötelesek befizetni az irányító szerv fizetési számlájára. A költségvetési szervek által befizetett többletbevétel az általános tartalék összegét növeli.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározottak alól kivételt képeznek azon többletbevételek, melyekhez igazolt többletköltség kapcsolódik. Ezen bevételeket a saját hatáskörű előirányzat-módosítás után felhasználhatják. A saját hatáskörű előirányzat-módosításról utólagos bejelentési kötelezettséggel tartoznak az irányító szerv felé.
~ Biztosítói kártérítés esetében az értékhatár a kártérítés összege,
~ B36. c) ponthoz tartozó közhatalmi bevételek esetében a Polgármesteri Hivatalnál, B4 működési és B5 felhalmozási bevételek esetében az önkormányzat irányítása alá tartozó valamennyi költségvetési szervnél 1.000.000.-Ft,
~ A Főtéri Sokadalom, valamint pályázatok megvalósítására kötött szerződés keretében a B4 és B5 rovaton elszámolt működési és felhalmozási bevételek teljes összege saját hatáskörben a rendezvény kiadásaira illetve a pályázati cél megvalósítására felhasználható.
(3) Az önkormányzat tervezettet meghaladó bevételi előirányzaton felüli többletbevételeinek (B4 Működési bevételek és B5 Felhalmozási bevételek) felhasználását a polgármester engedélyezi, a költségvetési szervek részére (2) bekezdésben meghatározottakkal azonos esetekben és mértékben az önkormányzat megfelelő kiadásainak megemelésével együtt. A polgármester saját hatáskörű előirányzat módosítása nem érinti az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek irányító szervi támogatásának módosítását. A polgármester az előirányzat módosításról beszámolási kötelezettséggel tartozik, melyről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(4) Az Önkormányzat a (3) bekezdésben nem szereplő többletbevételeit csak a Képviselő-testület engedélyével használhatja fel.
10.§ Az önkormányzat és a költségvetési szervek 2016. évi költségvetési előirányzatai az ezen rendeletben meghatározottakhoz képest változhatnak a Képviselő-testület évközi döntései eredményeképpen:
- a jóváhagyott költségvetési maradvány erejéig,
- központi költségvetésből kapott, a feladatellátás alapján az adott szervezetet megillető pótelőirányzatokkal,
- a célfeladatokra biztosított pótelőirányzatok összegével,
- feladat csökkenéssel összefüggésben,
- a többletbevételek azon részével, melyek felhasználása e rendelet 9. § (1) és (4) szerint engedélyezésre kerül.
11. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek saját hatáskörben a bevételi és kiadási előirányzataik főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a kiemelt előirányzaton belüli rovatokat felemelhetik a B1 Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2 Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6 Működési célú átvett pénzeszközök és B7 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett bevételi előirányzatok költségvetési évben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott költségvetési bevételeivel még akkor is, ha azok az év közben nem teljesültek túl, tervezéskor nem voltak figyelembe vehetők, továbbá a B813 Maradvány igénybevétele rovaton jóváhagyott maradvány összegével az Önkormányzat zárszámadási rendeletben történő jóváhagyást követően.
(2) A költségvetési szerveket a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat átcsoportosítással, módosításokkal összefüggésben bejelentési kötelezettség terheli az irányító szerv felé a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig a pénzügyileg ellenjegyzett előirányzat módosítások, előirányzat átcsoportosítások dokumentumainak csatolásával. A Képviselő-testület ez alapján módosítja a költségvetési rendeletet.
(3) A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások működési költségtöbbletet, többlettámogatást sem a tárgyévben, sem az azt követő években nem eredményezhetnek.
12. § A polgármester az önkormányzat kiemelt költségvetési előirányzatai között átcsoportosítást hajthat végre, figyelemmel az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011. Korm. rendelet 43. § (3) szerinti korlátozásokra. A pénzügyi ellenjegyzéssel ellátott írásbeli polgármesteri elrendelés alapján kerülhet sor az átcsoportosításra, melyről a polgármester a költségvetési rendelet soron következő módosításával tájékoztatja a Képviselő-testületet.
13. § A költségvetési szervek és az önkormányzat a Képviselő-testület által jóváhagyott illetve a vonatkozó jogszabályok és a költségvetési rendelet felhatalmazása alapján saját hatáskörben módosított költségvetés főösszegét és a kiemelt előirányzatokat köteles betartani.
14.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó valamennyi költségvetési szerv a részükre ezen mellékletben jóváhagyott valamennyi kiemelt előirányzatok felett rendelkezik, figyelemmel a 34. §-ban szereplő korlátozásokra.
15. § A Képviselő-testület a 2016. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi költségvetésből kapott, a feladatellátás alapján az adott szervezetet megillető pótelőirányzatok, az átruházott hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások, átcsoportosítások, valamint az intézményi saját hatáskörű előirányzat módosítások, átcsoportosítások miatt legalább negyedévenként, de legkésőbb 2017. február 25-ig - december 31-i hatállyal – módosítja.
Egyébként a Képviselő-testület minden költségvetést érintő döntésekor a rendeletet módosítani kell.
2. Likviditáskezelés, intézményfinanszírozás
16. §. (1) Kiskunmajsa Város Önkormányzata és költségvetési szervei kötelesek a bevételek beérkezésének és a kiadások teljesítésének ütemezéséről likviditási tervet készíteni, melyet havonta kötelesek felülvizsgálni és aktualizálni.
(2) A költségvetési szervek az időarányosnál nagyobb finanszírozást nem kérhetnek. Amennyiben a saját bevételeik nem a megfelelő ütemben érkeznek a kiadásaikat is át kell ütemezniük.
(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően az alábbi esetekben igényelhetnek a havi ütemezésnél nagyobb finanszírozást
- A naptári féléven belül az intézmény az időarányos finanszírozástól eltérően maximum 10%-os többletfinanszírozást vehet igénybe, melyet azonban a félév végéig korrigálnia kell. Az időarányosan járó támogatás 110%-át meghaladó havi támogatást csak a polgármester engedélyezhet.
- Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló, utófinanszírozású projektek esetében a projekt összköltségvetésének 25%-a mértékéig többletfinanszírozás igényelhető. Az intézmény a többletfinanszírozásként igényelt összeget legkésőbb a projekt záró elszámolásához tartozó támogatási összeg megérkezéséig veheti igénybe.
A költségvetési szervek kötelesek a lehetőségek figyelembe vételével időközi kifizetési kérelmet (kérelmeket) benyújtani az átmeneti önkormányzati finanszírozási igény minimalizálása érdekében.
- Naptári éven belül az előirányzat 1/12-ed részétől eltérő mértékben igénybevett finanszírozás az év végén nem eredményezhet többletfinanszírozást, tehát az intézmény nem lépheti túl emiatt a költségvetési rendeletben jóváhagyott költségvetési támogatásának előirányzatát.
- Amennyiben a projekt záró elszámolásának pénzügyi teljesítése költségvetési évet vált, akkor a költségvetési szerv kezdeményezheti a Polgármesternél a 2017. évi irányító szervi támogatás terhére előleg biztosítását.
17. § Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek finanszírozását a Kiskunmajsai Polgármesteri Hivatal végzi az önkormányzat fizetési számlájáról a 16. §(2)-(3) és a 23. §-ának a figyelembevételével.
3. Költségvetési maradvány jóváhagyás
18. §. (1) Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szervek kötelezettségvállalással terhelt 2016. évi költségvetési maradványa feletti részt elvonja.
(2) Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016. évi költségvetési maradvány jóváhagyásakor dönt az év közben még jóvá nem hagyott 2016. évi többletbevételek felhasználásának engedélyezéséről illetve elvonásáról ezen rendeletben a többletbevételek felhasználására vonatkozó korlátozások figyelembe vételével.
19. §. Nem vállalható kötelezettség a
(1) a feladathoz, célhoz kötött támogatás, adott feladatra fel nem használt részére,
(2) a munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó személyi juttatások maradványához nem köthető részére,
(3) a vásárolt élelmezés bevételi elmaradásának összegét meghaladó intézményfinanszírozás összegére.
20. § A 2015. évi költségvetési maradványok jóváhagyására – felhasználható, elvonandó – a 2015. évi zárszámadással egyidejűleg kerül sor a 2015. évi költségvetési rendeletben foglalt szabályozások alapján.
21. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Pénzügyi Bizottságot az intézmények 2015. évi költségvetési maradványának felülvizsgálatára, melynek alapja a költségvetési szervek vezetőinek elszámolása, a gazdasági vezető vagy az általa munkaköri leírás alapján megbízott személy ellenjegyzésével.
A költségvetési maradvány jóváhagyásáról a bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület a zárszámadáskor dönt.
4. Finanszírozási bevételek és kiadások és az ezekkel kapcsolatos hatáskörök
22. §. Adósságot keletkeztető ügylettel kapcsolatos finanszírozási műveleteket (Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló törvény 3. § (1) a)-e) pontjai) Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete gyakorolja, a 2011. évi CXCIV. Törvény Magyarország gazdasági stabilitásáról 45. § (1) bekezdése alapján kiadott 353/2011.(XII.30.) Korm. rendelet az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól rendelkezései alapján, kivéve az évközi likvid hitelt és értékpapír forgalmat, melyre a Polgármester vagy az általa írásban felhatalmazott személy jogosult.
23. § Az Áht. 23. § (2) h) pontja szerinti felhatalmazás alapján a 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról 6. § 7. ab. (szabad pénzeszközök betétként való elhelyezése és visszavonása) és ad. pontjai (az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek bevételi előirányzatainak és kiadási előirányzatainak különbségeként irányító szervi támogatásként folyósított támogatás kiutalása és fizetési számlán történő jóváírása) szerinti finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.
5. Személyi juttatások előirányzatával kapcsolatos rendelkezések
24. § A költségvetési szerveknél személyi ösztönzés célját szolgáló jutalom jogcímen legfeljebb a K1101 Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 10%-a tervezhető. Az év közben kifizetett jutalom fedezete lehet az előző évi jóváhagyott személyi juttatás maradvány, az évközi személyi juttatások megtakarításának összege.
25. § (1)Helyettesítések, túlórák tervezésére jogszabályhely feltüntetése mellett, csak nagyon indokolt esetben kerülhet sor. Jobb munkaszervezéssel a törvényes keretek között a feladatellátás az intézményvezető felelőssége és feladata.
Üres illetve megüresedő álláshelyek (nyugdíjba vonulás) betöltésére feladatcsökkenés esetén csak az önkormányzat adhat engedélyt. (Nem értendők ide a GYED, GYES, illetve táppénzes állomány, esetleg egyéb fizetés nélküli szabadság idejére átmenetileg üres álláshelyek, azok betöltéséről az intézményvezető szabadon rendelkezik a továbbiakban is.)
(2) A Képviselő-testület döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem töltheti be a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője, az ehhez kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat az irányító szerv elvonja.
26.§ A tartósan távol lévők helyettesítésére olyan dolgozó vehető fel, akinek bérét az intézmény a tárgyévi saját költségvetése terhére biztosítani tudja.
27. § Kiskunmajsa Város Önkormányzatának fenntartása alá tartozó költségvetési szerveknél, valamint az Önkormányzat választott tisztségviselőinek, bizottsági tagjainak valamennyi munkabér és egyéb rendszeres személyi juttatásának kifizetése, utalása a jogosultak részére a tárgyhónapot követő első munkanapon történik, mely azonban nem lehet későbbi a tárgyhónapot követő 3. napnál. Abban az esetben, ha az első munkanap ezt követő időpontra esik a tárgyhónap utolsó munkanapján kerül sor az illetmények utalására.
6. Vegyes rendelkezések
28. §. Amennyiben a feladatmutatók csökkenése miatt az önkormányzatnak év közben, illetve az év végi zárszámadáskor visszafizetési kötelezettsége keletkezik, annak okát a Képviselő-testület a belső ellenőrzés keretében felülvizsgáltathatja, s annak megállapításai alapján –nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget a jelentési kötelezettségének- a jegyző kezdeményezheti az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást.
29. § Az önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be pályázatot abban az esetben, ha a pályázott feladat ellátása – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást igényel. Abban az esetben, ha a benyújtandó pályázat – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást nem okoz, akkor a költségvetési szerv vezetője a pályázatról, annak benyújtásával egyidejűleg tájékoztatja a polgármestert, önkormányzat esetében pedig a polgármester a Képviselő-testületet a soron következő rendes ülésen.
30. § A költségvetési szerveknek felajánlott vagyon elfogadására vonatkozóan az önkormányzat mindenkori hatályos vagyonrendeletében foglaltak az irányadók.
31. § Az önkormányzat költségvetéséből támogatott szervezetek, magánszemélyek kötelesek a részükre céljelleggel juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról elszámolni a támogatási szerződésben meghatározott időpontig és módon.
32. § Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény, valamint a beszerzési szabályzat előírásai szerint történhet, az abban meghatározott értékhatárt elérő beruházások, felújítások esetén.
33. §. A Képviselő-testület felhatalmazza a Városgazdálkodási Intézmény vezetőjét a működtetésében lévő lakó és nem lakóingatlanok hasznosításából származó, a költségvetési szerv által beszedett tárgyévi bevételek terhére a működtetéssel kapcsolatos kötelezettségvállalásokra, a lakóingatlanok esetében lakásonként, évente maximum 500.000.-Ft erejéig történő beruházásra, felújításra, melyek előzetes engedélyhez nem kötöttek.
A beruházások, felújítások engedélyezéséről lakóingatlanok esetében a fenti összeget meghaladó kötelezettségvállalás illetve nem lakóingatlanok esetében -értékhatárra tekintet nélkül- a Képviselő-testület dönt. A nem lakóingatlanok hasznosításából származó év végi költségvetési maradvány elvonásra kerül.
34. § Az önkormányzat tulajdonában és nyilvántartásában szereplő -34. §-ban foglaltak kivételével- egyéb ingatlanvagyon tekintetében a működtető jogosult a hasznok szedésére és a működtetéssel kapcsolatos kötelezettségvállalásokra. Az e körbe tartozó működtetésre átadott ingatlan vagyont érintő felújításokra, beruházásokra az önkormányzat jogosult.
35.§ Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat által irányított költségvetési szervekhez történő önkormányzati biztos kirendelését az államháztartásról szóló törvény 71. § (1) bekezdésben foglaltaknál rövidebb időtartam, kisebb mérték, alacsonyabb összeg esetén nem teszi kötelezővé. Az önkormányzati biztos kirendelését a Polgármester kezdeményezi, a törvény szerinti mérték túllépésének jelzése a költségvetési szerv vezetőjének feladata, aki ezen kötelezettségének haladéktalanul köteles eleget tenni.
36. § Kiskunmajsa Város Önkormányzatának irányítsa alá tartozó költségvetési szervek vezetői felelősek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény foglalt közzétételi kötelezettségek betartásáért. Az önkormányzat közzétételi kötelezettségéért a jegyző felelős.
V. FEJEZET
Záró rendelkezések
37. § (1) Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
38. § E rendelet rendelkezéseit 2016. év január 1. napjától kell alkalmazni.
Kiskunmajsa, 2016. február 29.
Ábrahám-Fúrús András Dr. Tóth-Péli Emőke
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve.
Kiskunmajsa, 2016. február 29.
Dr. Tóth-Péli Emőke
jegyző