MAGLÓD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2016 (III.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 03. 29- 2016. 03. 28MAGLÓD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2016 (III.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
2016-03-29-tól 2016-03-29-ig
Maglód Város Önkormányzat
Képviselő-testületének
5/2016.(III.29.) önkormányzati rendelete
a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló
2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet
módosításáról
Maglód Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, az Szt 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26 §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és az Szt 2. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Alaprendelet) módosításáról a következő rendeletet alkotja:
1. §
Az Alaprendelet 7. § (2) bekezdés b) pontja a következő be) alponttal egészül ki:
„be) önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal, továbbá iskolák foglalkoztatottjainak lakás bérleti díj támogatása.”
2. §
Az Alaprendelet 8. § b) pontja helyébe a következőkre rendelkezés lép:
„b) a képviselő-testület 7. § (1) bekezdés ac) valamint 7. § (2) bekezdés be) pontjában meghatározott települési támogatást állapíthat meg,”
3. §
Az Alaprendelet a következő 17/A. §-sal és az azt megelőző 12/A. alcímmel egészül ki:
„12/A. Önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban
működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal,
továbbá iskolák foglalkoztatottjainak
lakás bérleti díj támogatása
17/A. §
(1) Az önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal, továbbá iskolák foglalkoztatottjainak lakás bérleti díj támogatása az élethelyzetüket tekintve támogatásra szoruló családok részére a család tagjai által bérleti jogviszony alapján lakott lakás bérleti díjához nyújtott települési támogatás (továbbiakban: bérleti díj hozzájárulás).
(2) A bérleti díj hozzájárulás csak pénzbeli ellátás formájában nyújtható.
(3) A képviselő-testület – mérlegelési jogkörében – bérleti díj hozzájárulást nyújthat annak a maglódi önkormányzati tulajdonú cégnél, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézménynél, a polgármesteri hivatalnál, továbbá iskolánál foglalkoztatott személynek, akinél az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:
- a Képviselő-testület a foglalkoztatott településen és munkahelyén való megtartását fontosnak tartja,
- Maglódon életvitelszerűen bérleményben él,
- a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a 150.000 Ft-ot, egyedül élő esetén a 210.000 Ft-ot.
(4) A bérleti díj hozzájárulás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(5) A (4) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(6) A bérleti díj hozzájárulás egyéb feltétele, hogy a kérelem benyújtója lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó feltételeket teljesítse.
(7) A (6) bekezdés szerinti lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében a 6.§-ban foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.
(8) A bérleti díj hozzájárulásra a jogosult a kérelem benyújtásának hónapjának első napjától jogosult.
(9) A támogatást maximum 12 hónapra lehet megállapítani.
(10) A bérleti díj hozzájárulás havi összege – függetlenül a jogosult által lakott lakás nagyságától, komfortfokozatától és a havi lakásfenntartási kiadások összegétől – 15.000 Ft-tól 25.000 Ft-ig terjedhet.
(11) A kérelemhez csatolni kell a bérleti szerződést, a munkaszerződést vagy megbízási szerződést, illetve kinevezési okmányt vagy munkáltatói igazolást.
(12) A kérelmet az 1/A. és 2. mellékletekben előírt formanyomtatványok kitöltésével kell benyújtani.”
4. §
Az Alaprendelet kiegészül ezen rendelet 1. mellékletével megállapított 1/A. melléklettel
5. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.
Tabányi Pál Margruber János
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék
A rendelet kihirdetésének napja: 2016. március 29.
Margruber János
jegyző
1. melléklet az 5/2016.(III.29.) önkormányzati rendelethez
1/A. melléklet az 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Bérleti díj hozzájárulás megállapítására
1. Személyi adatok
1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
1.1.1. Neve:...........................................................................................................................
1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................
1.1.3. Anyja neve: ...............................................................................................................
1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ............................................................................
1.1.5. Lakóhelye:
□ □ □ □ irányítószám ................................................................. település
…………............................ ..utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház
............. emelet, ajtó
1.1.6. Tartózkodási helye:
□ □ □ □ irányítószám ................................................................. település
................................ utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ..... ..........
emelet, ajtó
1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………….
1.1.8. Állampolgársága: ......................................................................................................
1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................
1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................
1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy
1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy
1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.3. Kérelmező családjában élők száma: ............... fő.
1.4. Kérelmező családjában élők személyi adatai:
A | B | C | D | |
Név (születési név) | Születési helye, ideje | Anyja neve | Társadalombiztosítási azonosító jele | |
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. |
2. Jövedelmi adatok
A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:
A | B | C | ||||||||
A jövedelem típusa | Kérel-mező | A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó | |||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||||
5. | Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||||
7. | Összes jövedelem | |||||||||
Egy főre jutó jövedelem:………………………………………………..
3. Nyilatkozatok
3.1. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy
a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),
b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
3.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.
3.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
3.4. Kijelentem, hogy a települési támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)
Dátum: ...............................................
................................................................... | .................................................................. |
kérelmező aláírása | a háztartás nagykorú tagjainak aláírása |
* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik. |