MAGLÓD VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2016 (III.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 03. 29- 2016. 03. 28

Maglód Város Önkormányzat
Képviselő-testületének

5/2016.(III.29.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló
2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet
módosításáról

Maglód Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, az Szt 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26 §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és az Szt 2. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Alaprendelet) módosításáról a következő rendeletet alkotja:

1. §

Az Alaprendelet 7. § (2) bekezdés b) pontja a következő be) alponttal egészül ki:

„be)  önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal, továbbá  iskolák foglalkoztatottjainak lakás bérleti díj támogatása.”

2. §

Az Alaprendelet 8. § b) pontja helyébe a következőkre rendelkezés lép:

„b)  a képviselő-testület 7. § (1) bekezdés ac) valamint 7. § (2) bekezdés be) pontjában meghatározott települési támogatást állapíthat meg,”

3. §

Az Alaprendelet a következő 17/A. §-sal és az azt megelőző 12/A. alcímmel egészül ki:

„12/A. Önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban
működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal,
továbbá iskolák foglalkoztatottjainak
lakás bérleti díj támogatása

17/A. §

(1)   Az önkormányzati tulajdonú cégek, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézmények, a polgármesteri hivatal, továbbá iskolák foglalkoztatottjainak lakás bérleti díj támogatása az élethelyzetüket tekintve támogatásra szoruló családok részére a család tagjai által bérleti jogviszony alapján lakott lakás bérleti díjához nyújtott települési támogatás (továbbiakban: bérleti díj hozzájárulás).

(2)   A bérleti díj hozzájárulás csak pénzbeli ellátás formájában nyújtható.

(3)   A képviselő-testület – mérlegelési jogkörében – bérleti díj hozzájárulást nyújthat annak a maglódi önkormányzati tulajdonú cégnél, önkormányzati fenntartású vagy társulásban működtetett intézménynél, a polgármesteri hivatalnál, továbbá iskolánál foglalkoztatott személynek, akinél az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:


  1. a Képviselő-testület a foglalkoztatott településen és munkahelyén való megtartását fontosnak tartja,
  2. Maglódon életvitelszerűen bérleményben él,
  3. a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a 150.000 Ft-ot, egyedül élő esetén a 210.000 Ft-ot.

(4)   A bérleti díj hozzájárulás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(5)   A (4) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(6)   A bérleti díj hozzájárulás egyéb feltétele, hogy a kérelem benyújtója lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó feltételeket teljesítse.

(7)   A (6) bekezdés szerinti lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében a 6.§-ban foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

(8)   A bérleti díj hozzájárulásra a jogosult a kérelem benyújtásának hónapjának első napjától jogosult.

(9)   A támogatást maximum 12 hónapra lehet megállapítani.

(10)  A bérleti díj hozzájárulás havi összege – függetlenül a jogosult által lakott lakás nagyságától, komfortfokozatától és a havi lakásfenntartási kiadások összegétől – 15.000 Ft-tól 25.000 Ft-ig terjedhet.

(11)  A kérelemhez csatolni kell a bérleti szerződést, a munkaszerződést vagy megbízási szerződést, illetve kinevezési okmányt vagy munkáltatói igazolást.

(12)  A kérelmet az 1/A. és 2. mellékletekben előírt formanyomtatványok kitöltésével kell benyújtani.”

4. §

Az Alaprendelet kiegészül ezen rendelet 1. mellékletével megállapított 1/A. melléklettel

5. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.

                            Tabányi Pál                                                         Margruber János
                           polgármester                                                                 jegyző

Kihirdetési záradék

A rendelet kihirdetésének napja: 2016. március 29.

                                                                                                             Margruber János
                                                                                                                      jegyző


1. melléklet az 5/2016.(III.29.) önkormányzati rendelethez

1/A. melléklet az 2/2015. (II.16.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
Bérleti díj hozzájárulás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve:...........................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: ...............................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): ............................................................................

1.1.5. Lakóhelye:

□ □ □ □ irányítószám ................................................................. település

…………............................ ..utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház

............. emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye:

□ □ □ □ irányítószám ................................................................. település

................................ utca/út/tér .............. házszám ............ épület/lépcsőház ..... ..........

emelet, ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………….

1.1.8. Állampolgársága: ......................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................


1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.

1.3. Kérelmező családjában élők száma: ............... fő.

1.4. Kérelmező családjában élők személyi adatai:


A

B

C

D


Név (születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombizto­sítási azonosító jele

1.





2.





3.





4.





5.







2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


A

B

C

A jövedelem típusa

Kérel-mező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó








2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó








3.          

Táppénz, gyermekgondozási támogatások








4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások








5.

Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások








6.

Egyéb jövedelem








7.

Összes jövedelem




















Egy főre jutó jövedelem:………………………………………………..

3. Nyilatkozatok

3.1. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

3.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

3.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

3.4. Kijelentem, hogy a települési támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)

Dátum: ...............................................



...................................................................



..................................................................

kérelmező aláírása

a háztartás nagykorú tagjainak aláírása





* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.