Kiskorpád Község Önkormányzat Képviselő-testülete 8/2016 .(IX.19.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2016. 09. 20Kiskorpád Község Önkormányzat Képviselő-testülete 8/2016 .(IX.19.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2016-09-20-tól
Kiskorpád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) a) pontjában, valamint az anyakönyvezésről szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ának a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről az alábbi rendeletet alkotja.
1. §
(1) A rendelet hatálya kiterjed Kiskorpád Község közigazgatási területén történő házasságkötésre, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, egyéb családi esemény (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése) megünneplésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).
2. §
(1)1 Az anyakönyvi események megünneplésére kijelölt helyiségek:
a) Kiskorpád Község Önkormányzat 7523 Kiskorpád, Petőfi u. 20. szám alatti az Nagyterem helyisége,
(2) E rendelet alkalmazásában hivatali munkaidő:
hétfő: 8.00 – 16.00
kedd: 8.00 – 16.00
szerda: 8.00 – 16.30
csütörtök: 8.00 – 16.00
péntek: 8.00 – 13.30
(3) Hivatali időn kívüli az anyakönyvi esemény, ha lebonyolítására a hivatali munkaidőn túl vagy szabadnapokon kerül sor.
(4) A hivatali munkaidőn túli, illetve a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményekért díjat kell fizetni, kivéve, ha a házasulók valamelyikének állapota közeli halállal fenyeget, és ez indokolja a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötést.
(5) A kijelölt hivatali helyiségében és hivatali munkaidőben közreműködő és egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított, továbbá rendkívüli körülmény fennállása miatt megtartott anyakönyvi esemény díjmentes.
3. §
(1) A hivatali munkaidőn túli anyakönyvi eseményért nettó 7500,- Ft alapdíjat kell fizetni. Az alapdíj tartalmazza a zeneszolgáltatást, asztali virágdíszt, és egy üveg pezsgőfelszolgálást a felek és a tanúk részére.
(2) Az anyakönyvi események megtartásakor igénybe vehető többletszolgáltatásokat, ezen szolgáltatások, valamint a közreműködők díját az 1. melléklete tartalmazza.
(3) A külső helyszínen megtartott anyakönyvi esemény díja nettó 10.000,- Ft.
(4) A kérelmező köteles gondoskodni az anyakönyvvezető és az anyakönyv helyszínre, illetve a hivatali helyiségbe történő utazásáról. Ellenkező esetben a 2. számú mellékletben meghatározott útiköltség-térítést köteles megfizetni.
4. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszín az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyv védelme és a személyes adatok védelme biztosított.
(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti. A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés létesítését akkor engedélyezheti, ha a felek a törvényi feltételek teljesítésén túl igazolják a 3. §-ban meghatározott díj befizetését.
5.§
(1) A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyv biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel. Az anyakönyvvezető és az anyakönyv kiszállítása gépkocsival történik.
(2) A mellékletben feltüntetett díjakat az anyakönyvi esemény lebonyolítása előtt legkésőbb 10 nappal az anyakönyvvezető által biztosított átutalási megbízáson (csekk) kell teljesíteni. A befizetett díj az Önkormányzat bevétele. Az anyakönyvvezető a feladóvevény bemutatásával ellenőrzi a díjfizetés megtörténtét.
(3) Ha az anyakönyvi esemény elmarad, az ügyfél a befizetett díj visszatérítésére akkor tarthat igényt, ha a szertartás lemondására a tervezett időpontot megelőzően legalább 3 nappal korábban, írásban kerül sor.
(4) Amennyiben a lemondásra a tervezett időpontot megelőzően kevesebb, mint 3 napon belül került sor, vagy a szertartás írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett szolgáltatási díj 50%-a téríthető vissza.
(5) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként nettó 4.000,- Ft díjazás illeti meg.
(6) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként nettó 5.000,- Ft díjazás illeti meg.
6.§
E rendelet 1. §-ában nem szabályozott, anyakönyvvezető közreműködését igénylő hivatali időn túli és hivatali helységen kívüli családi esemény megünneplése térítésmentes, azonban a kérelmezőnek gondoskodnia kell az anyakönyvvezető helyszínre, illetve visszautazásáról, ellenkező esetben a 2. számú melléklet szerinti útiköltség-térítést kell fizetnie
Záró rendelkezések
7.§
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
Epstein Fernc dr. Schütz Nikolett
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésének napja:
Kiskorpád, 2016 szeptember 20.
dr. Schütz Nikolett
jegyző
1. számú melléklet
Díjtételek házasságkötési ünnepségeken
Pezsgő (az alapszolgáltatáson felül üvegenként) | 1500.-Ft | |||
Teremdíszítés | 2000.-Ft | |||
Kivetítő használat | 2000.-Ft | |||
2. számú melléklet
útiköltség-térítés 30Ft/Km
3. számú melléklet
Kérelem
Hivatali helyiségen és/vagy hivatali időn kívüli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötés/bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli engedélyezését.*
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
A hivatali helyiségen kívüli cím:
Tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvi esemény díját esetleges útiköltséget legkésőbb a szertartást megelőző 10. napig meg kell fizetnünk.
Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre az anyakönyvi esemény lebonyolításánál, ha
a. a tanúk – szükség esetén - a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk
b. gondoskodunk az anyakönyvi esemény megünneplésének méltó keretéről
c. gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról vagy útiköltség megfizetéséről
d. gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelése feltételeinek megteremtéséről
Engedélyezni kért időpont: __________év__________hónap______nap___________óra
_________________, _______év__________hó_________nap
________________________________ __________________________________
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javasolom/nem javasolom.*
A hivatali időn kívüli engedélyezés esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben
meghatározott szabadidőt/az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*
__________________________________
közreműködő anyakönyvvezető
*A megfelelő rész aláhúzandó!