Mártély Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016. (VI. 22.) önkormányzati rendelete

A közterületek tisztántartásáról, a települési szilárd hulladék gyűjtésével, elszállításával és ártalommentes elhelyezésével kapcsolatos kötelező közszolgáltatásról szóló 29/2013. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 07. 01- 2016. 07. 01

Mártély Község Önkormányzat Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a közterületek tisztántartásáról, a települési szilárd hulladék gyűjtésével, elszállításával és ártalommentes elhelyezésével kapcsolatos kötelező közszolgáltatásról szóló 29/2013. (XI. 27.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. §

A rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) A helyi közszolgáltatást a Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1.; adószám: 25332959-2-06) (továbbiakban: Szolgáltató) biztosítja. A szolgáltató a közszolgáltatást a község belterületén az ingatlan tulajdonosa, birtokosa vagy használója (a továbbiakban együtt: tulajdonos) valamint a gazdálkodó szervezetek tekintetében rendszeresen köteles ellátni. 

2. §

A rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(3) A tulajdonos az ingatlanon keletkező, gazdálkodó szervezet a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkező települési szilárd hulladék kezeléséről e rendelet szerinti közszolgáltatás igénybevétele útján köteles gondoskodni.

3. §

A rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) Mártély Község területén hulladékot elhelyezni tilos. A szolgáltató köteles az általa összegyűjtött hulladékot a felgyői hulladéklerakó telepre szállítani.

4. §

A rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(2) Az ingatlanhasználó a teljesített közszolgáltatás alapján számított közszolgáltatási díjat utólagosan, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: Koordináló szerv) által negyedévente utólag kiállított és megküldött számla alapján köteles megfizetni a Koordináló szerv részére.

5. §

A rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közszolgáltatási díjat tartalmazó számla adataival és összegével kapcsolatban az ingatlanhasználó a Koordináló szervnél írásban kifogást emelhet. A kifogásnak a számla kiegyenlítésére vonatkozó kötelezettség teljesítésére halasztó hatálya nincs. A kifogásra, annak kézhezvételétől számított tizenöt napon belül a Koordináló szerv válaszát megküldi. A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján állítja ki. A Közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja. A Közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a Közszolgáltatót terheli felelősség.  A Koordináló szerv a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében. A fentiek szerint rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatást legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül. Ezen korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki. A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik. A Szolgáltató a hulladékszállítási díjat negyedévente, a tárgynegyedév utolsó hónapjának 15. napjáig, 15 napos fizetési határidővel, számlázza az ingatlantulajdonosnak.”

6. §

A rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(5) A hulladékszállítás díja magában foglalja a kommunális edényzet heti egyszeri alkalommal történő ürítését, valamint a házhoz menő fél évenkénti lomtalanítás, a heti gyakoriságú zöld hulladék gyűjtését, továbbá a havi gyakoriságú szelektív hulladékgyűjtés díját. A lomtalanítás igénybe vételének feltétele, hogy az Ingatlanhasználó a hulladékkezelési közszolgáltatási díjat a Koordináló szerv részére megfizette.

7. §

A rendelet 12. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(11) Nincs helye díjfizetési kötelezettségnek nem lakott épület esetében arra az időre, amíg azt nem lakják, vagy használatát szüneteltetik. Az ingatlanhasználó igényelheti a Szolgáltatótól a közszolgáltatás és a díjfizetési kötelezettség szüneteltetését, amennyiben az ingatlant 30 napot meghaladó mértékben nem lakja, egyéb módon nem hasznosítja, és az ingatlanban más részére sem biztosít lakhatást vagy más részére az ingatlan egyéb hasznosítását. Az ingatlanhasználó köteles legalább háromhavonként legalább két közüzemi számlával igazolni a szüneteltetés jogalapjának fennálltát. Szüneteltetés esetén Szolgáltató kérheti az ingatlanhasználót részére átadott edényzetnek a szüneteltetés időtartamára történő visszaszolgáltatását. Ez esetben az ingatlanhasználó köteles gondoskodni az edényzetek elszállításáról, illetve a szüneteltetés megszűnése, megszűntetése esetén annak 3 munkanapon belül történő visszaszállításáról. A szünetelés iránti kérelmeket a Szolgáltató bírálja el.

8. §

A rendelet 12. § (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(14) Az Önkormányzat által biztosított díjkedvezményt, díjmentességet az Önkormányzat díjkompenzáció formájában biztosítja a Koordináló szervezet részére.

9. §

(1) A jelen rendelet 2016. július 01-én lép hatályba.

(2) A jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályon kívül helyeződik a 22/2013. (09.27.) önkormányzati rendelet 12.§ (7), (8), (12), (16) bekezdései.


Borsos József                                               Dr. Korsós Ágnes

 polgármester                                                 címzetes főjegyző

           

Záradék: A költségvetési rendelet kihirdetése megtörtént.

Mártély, 2016. június 22.


Dr. Korsós Ágnes

címzetes főjegyző