Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (II.26..) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2016. 02. 27- 2016. 02. 27

Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

9/2016. (II.26.) önkormányzati rendelete


egyes önkormányzati rendeletek módosításáról



Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

az 1. alcím tekintetében az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában foglalt feladatkörében,

a 2. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában és a meghatározott feladatkörében,

a 3. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében,

a 4. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörében,

az 5. alcím tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében,

a 6. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 37. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében

eljárva a következőket rendeli el.


1. A Budaörs város alapellátási körzeteiről szóló 17/2003. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosítása


1. §


Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budaörs város alapellátási körzeteiről szóló 17/2003. (IV.18.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő új (2) bekezdéssel egészül ki:


„(2) A Képviselő-testület a praxisjoggal rendelkező háziorvossal, házi gyermekorvossal, fogorvossal történő feladat-ellátási szerződés megkötésével kapcsolatos hatáskörét a Szociális és Egészségügyi Bizottságra ruházza át.”


2. Az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 60/2004. (X.20.) önkormányzati rendelet módosítása


2. §


Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló 60/2004. (X.20.) önkormányzati rendelete az alábbi új 27/A. §-sal és az azt megelőző alcímmel egészül ki:


„Tulajdonosi hozzájárulás székhely-, telephely-, illetve fióktelep használatához


27/A. §


Az önkormányzat tulajdonában álló ingatlan vagyontárgyakon harmadik személy részére történő székhely-, telephely-, illetve fióktelep-használati hozzájárulás biztosításáról a TFVB dönt.”


3. A Budaörs Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló

36/2010. (XI. 12.) önkormányzati rendelet módosítása


3. §


(1) Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budaörs Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 36/2010. (XI. 12.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: R1.) a következő új 29/A. §-sal egészül ki:


„29/A. §


(1) A közmeghallgatáson a helyi lakosság részéről megjelent személy és a helyben érdekelt szervezet képviselője időkeret nélkül tehet a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat. A hozzászólások időtartamát a Képviselő-testület – a témáktól, a résztvevők és a javaslatok számától függően korlátozhatja.


(2) A közmeghallgatáson elhangzott javaslatra, kérdésre az ülés vezetője vagy az általa megjelölt, tanácskozási joggal rendelkező személy válaszol, a hozzászóló részéről viszontválasznak nincs helye. Szóbeli válasz hiányában 15 napon belül írásban kell választ adni a hozzászólónak.”


(2) A R1. 31. § e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


            [Az ülés vezetője]:

„e) figyelmezteti a tárgytól eltérő hozzászólót, a tárgytól a figyelmeztetés ellenére továbbra is eltérő hozzászólótól, továbbá közmeghallgatáson attól a hozzászólótól, akinek hozzászólása helyi közügyekhez nem kapcsolódik, megvonja a szót.”


(3) A R1. a következő új 31/A. §-sal egészül ki:


„31/A. §


Az ülés vezetője közmeghallgatás esetén 90 percenként legfeljebb 15 perc időtartamú tárgyalási szünetet rendel el.”


(4) A R1. 33. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(5) Az előterjesztés csak a hatáskörrel rendelkező bizottság(ok) véleményezésével kerülhet a Képviselő-testület elé. Minden képviselő-testületi döntésre irányuló előterjesztést – általános feladat- és hatásköre alapján – legalább egy bizottságnak véleményeznie kell. Kétség esetén a hatáskörrel rendelkező bizottságot a jegyző jelöli ki.”


4. §


(1) A R1. 1. melléklete 2. pont 2.2. alpontja a következő új 2.2.11. alponttal egészül ki:


[2. Pénzügyi Ellenőrző Bizottság

2.2. A Pénzügyi Ellenőrző Bizottság általános feladat- és hatáskörei]:

2.2.11. Megtárgyalja mindazon, a 2.2.1-2.2.10. pontba nem sorolható javaslatokat, melyek tárgya az önkormányzat Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f)-h) pontjaiban, illetve az Mötv. 13. § (1) bekezdés 13. pontjában meghatározott feladatkörével kapcsolatos.”


(2) A R1. 1. melléklete 3. pont [Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság]:


  1. 3.1. alpontja a következő új 3.1.30. alponttal egészül ki:

[3.1. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei]:

3.1.30. Dönt az önkormányzat tulajdonában álló ingatlan vagyontárgyakon harmadik személy részére történő székhely-, telephely-, illetve fióktelep-használati hozzájárulás biztosításáról. [60/2004. (X.20.) ÖKT rendelet 27/A. §]”


  1. 3.2. alpontja a következő új 3.2.42. alponttal egészül ki:


[3.2. A Településfejlesztési és Vagyongazdálkodási Bizottság általános feladat- és hatáskörei]:

„3.2.42. Megtárgyalja mindazon, a 3.2.1-3.2.41. pontba nem sorolható javaslatokat, melyek tárgya az önkormányzat Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában, illetve az Mötv. 13. § (1) bekezdés 1-2., 5., 9., 11-14., 17-21. pontjaiban meghatározott feladatkörével kapcsolatos.”


(3) A R1. 1. melléklete 5. pont 5.2. alpontja a következő új 5.2.20. alponttal egészül ki:


[5. Közoktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság

„5.2. A Közoktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottság általános feladat- és hatáskörei]:

5.2.20. Megtárgyalja mindazon, a 5.2.1-5.2.19. pontba nem sorolható javaslatokat, melyek tárgya az önkormányzat Mötv. 13. § (1) bekezdés 3., 6-7., 15-16. pontjaiban meghatározott feladatkörével kapcsolatos.”


(4) A R1. 1. melléklete 6. pont [Szociális és Egészségügyi Bizottság]:


a) 6.1. alpontja a következő új 6.1.37-6.1.38. alponttal egészül ki:

[6.1. A Szociális és Egészségügyi Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei]:

„6.1.37. Rendkívüli méltánylást érdemlő körülményre tekintettel dönt az átmeneti jelleggel bérbeadott lakás további legfeljebb 2 évre, határozott időre történő bérbeadásáról. [23/2012. (VI.22.) ÖKT rendelet 19. § (3) bekezdés].

6.1.38. Dönt a feladat-ellátási szerződés megkötéséről a praxisjoggal rendelkező háziorvossal, házi gyermekorvossal, fogorvossal [2000. évi II. törvény 2/B. §].”


b) 6.2. alpontja a következő új 6.2.12. alponttal egészül ki:


[6.2. A Szociális és Egészségügyi Bizottság általános feladat- és hatáskörei]:

6.2.12. Megtárgyalja mindazon, a 6.2.1-6.2.11. pontba nem sorolható javaslatokat, melyek tárgya az Mötv. 13. § (1) bekezdés 4., 8-8a., 10. pontjaiban meghatározott feladatkörével  kapcsolatos.”


(5) A R1. 1. melléklete 7. pont 7.2. alpontja a következő új 7.2.19. alponttal egészül ki:


[7. Ügyrendi Bizottság

7.2. Az Ügyrendi Bizottság általános feladat- és hatáskörei]:

7.2.19. Megtárgyalja mindazon, a 7.2.1-7.2.18. pontba nem sorolható javaslatokat, melyek tárgya az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d), i)-k) pontjaiban meghatározott feladatkörével kapcsolatos.”


(6) A R1. 1. melléklete 8. pont 8.1. alpontjának 8.1.5–8.1.7. alpontjai helyébe a következő rendelkezés lép:


[8. Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság]:

8.1. Az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörei]:

8.1.5. Dönt a közbeszerzési eljárást megindító felhívás módosításáról, amennyiben az az ajánlattevők alkalmassági feltételeit illetve az értékelési szempontokat érinti, kivéve ha a módosítás a törvényesség helyreállítását biztosítja illetve ha a Kbt-ben rögzített határidők ezt nem teszik lehetővé.

8.1.6. Meghozza az eljárást lezáró döntést a Kbt. Harmadik Része szerinti eljárásokban, beleértve a keretmegállapodásos eljárások második részében lefolytatott konzultációkat is, továbbá abban az esetben is, ha a beszerzés becsült értéke meghaladja az uniós értékhatárt, de a Kbt. a Harmadik Rész szerinti eljárás lefolytatását írja elő.

8.1.7. Dönt a Kbt. Harmadik Része szerinti eljárásokban az ajánlattételre felhívott gazdasági szereplőkről.”


5. §


(1) A R1. 9. § (5) bekezdés d) pontjában a „közmeghallgatások” szövegrész helyébe a „közmeghallgatás” szöveg lép.


(2) A R1. 13. § (1) bekezdésében a „két” szövegrész helyébe az „egy” szöveg lép.


(3) A R1. 35. § (1) bekezdésében az „Az előterjesztéshez” szövegrész helyébe az „A más által benyújtott előterjesztéshez” szöveg lép.


6. §


Hatályát veszti a R1.

  1. 17. § (3) bekezdése;
  2. 19. § (2) bekezdés a) pontjában a „meghívóban nem szereplő” szövegrész;
  3. 1. melléklet 7. pontjának 7.2.15. alpontja.


4. Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012. (VI.22.) önkormányzati rendelet módosítása


7. §


(1) Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012. (VI.22.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: R2.) 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakás bérlője – a 30/A. §-ban foglalt kivétellel – az e rendeletben meghatározott feltételeknek megfelelő természetes személy lehet.”


(2) A R2. 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) Rendkívüli méltánylást érdemlő körülményre tekintettel a SZEB dönt az (1) bekezdésben meghatározott jogcímen bérbeadott lakás további legfeljebb 2 évre, határozott időre történő bérbeadásáról.”


(3) A R2. 30/A. § (3)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) A piaci alapon bérbe adott lakás ugyanazon bérlőnek ismételten csak ismételt pályáztatás útján adható bérbe.

(4) Piaci alapon lakás bérletére az 1. § (2) bekezdésétől eltérően természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek pályázhatnak.

(5) Piaci alapon történő lakás bérletére az a nagykorú természetes személy pályázhat,

a)  aki a kérelem benyújtásának időpontjában – házastársak és élettársak esetében a felek egyike – legalább 1 éve Budaörs Város közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkezik és Budaörs Város közigazgatási területén életvitelszerűen lakik;

b) akinek háztartásában az egy főre jutó átlagos havi nettó jövedelem a pályázat benyújtását megelőző 6 hónap átlag jövedelme alapján a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének ötszörösét meghaladja;

c) nem áll fenn a 6.§ -ban felsorolt kizáró okok egyike sem.

(6) Piaci alapon történő lakás bérletére - igazolhatóan Budaörsön munkát végző alkalmazottaik átmeneti lakhatásának biztosítása céljára - azok a nem természetes személyek pályázhatnak, amelyek

a) Budaörsön legalább 2 éve székhellyel vagy telephellyel rendelkeznek; és

b) a pályázat benyújtását megelőző 6 hónapban igazoltan nem rendelkeztek lejárt határidejű köztartozással és lejárt határidejű tartozással az Önkormányzat felé.”


(4) A R2. 30/A. § (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: 

„(14) Nem természetes személy bérlők a részükre bérbe adott lakásban tartózkodó személyek adatait, a személyi változásokat a beköltözés előtt 3 munkanappal kötelesek a Vagyonkezelőnek írásban bejelenteni.”


5. A képviselőnek, a bizottsági elnöknek és tagnak járó tiszteletdíjról és természetbeni juttatásról szóló 36/2014. (XI.24.) önkormányzati rendelet módosítása


8. §


Hatályát veszti Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a képviselőnek, a bizottsági elnöknek és tagnak járó tiszteletdíjról és természetbeni juttatásról szóló 36/2014. (XI.24.) önkormányzati rendeletének 10. §-a.


6. Az elektronikus közzétételre kerülő közérdekű adatok – az önkormányzat átláthatóbb működését szolgáló – egyedi közzétételi listájáról szóló 14/2015. (IV.24.) önkormányzati rendelet módosítása


9. §


  1. Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az elektronikus közzétételre kerülő közérdekű adatok – az önkormányzat átláthatóbb működését szolgáló – egyedi közzétételi listájáról szóló 14/2015. (IV.24.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: R3.) 1. mellékletében foglalt táblázat
  1. 3. Adatok mezőjében az „A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 31. § (1) bekezdésében” szövegrész helyébe az „A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 43. § (1) bekezdésében” szöveg,
  2. 3. Frissítés/Megőrzés mezőjében az „A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 31. § (3)-(6) bekezdésében” szövegrész helyébe az „A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 43. § (3)-(6) bekezdésében” szöveg,

lép.


  1.  A R3. 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 4. ponttal egészül ki:


Sorszám

Adat

Frissítés

Megőrzés

Megjegyzés

4.

Az önkormányzati képviselők valamint a polgármester és az alpolgármester(ek) vagyonnyilatkozata

A vagyonnyilatkozat tételét követően azonnal

A közzétételt követő 1 évig

Az Mötv. 39.§ (3) bekezdés szerinti ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével



7. Záró rendelkezések


10. §


E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Budaörs, 2016. február 24.




            Wittinghoff Tamás                                                      dr. Bocsi István

                polgármester                                                                   jegyző





A 9/2016. (II.26.) önkormányzati rendelet 2016. február 26. napján a Polgármesteri Hivatal (Budaörs, Szabadság út 134. sz.) hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kihirdetésre került.


Erdős Károlyné

irodavezető