Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (I. 2.) önkormányzati rendelete

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (IX.27.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2017. 01. 02- 2017. 01. 02

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (I. 2.) önkormányzati rendelete

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (IX.27.) önkormányzati rendeletének módosításáról1

2017.01.02.

Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a 143. § (4) bekezdés a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Sarkadkeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: rendelet) az alábbiak szerint módosítja:

1. § A rendelet 4. §. (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(3) A Képviselő-testület által alapított és fenntartott költségvetési szerve: Sarkadkeresztúr Község Önkormányzatának Óvoda és Konyha Intézménye.

2. § A rendelet 8. §. (1-2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

(1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, távollétében az alpolgármester az együttes akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke írásbeli meghívóval hívja össze.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat az Ügyrendi Bizottság elnöke látja el.

3. § A rendelet 12. §. (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester (levezető elnök) vezeti, a polgármester távollétében a képviselők közül választott alpolgármester, az együttes akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti.

4. § A rendelet 14. §. (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselők közül választott alpolgármester, a bizottság, a képviselők illetve a jegyző terjeszthetnek elő.

5. § A rendelet 17. §. (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(1) A Képviselő-testületi ülésen tanácskozási joga van – mely jelenti szavazati jog nélkül a vitában való részvétel jogát (hozzászólás)

a) nem képviselő alpolgármesternek,

b) jegyzőnek,

c) a közös önkormányzati hivatal köztisztviselőinek, a szakterületüket érintő napirendi pontoknál,

d) nemzetiségi önkormányzatok elnökeinek,

e) pályázóknak,

f) adott napirendi pontnál a napirend előadójának, az ahhoz meghívott személynek,

g) annak, akinek a testület egyszerű többséggel tanácskozási jogot adott,

h) Képviselő-testület által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőinek tevékenységi körükben, a Képviselő-testület, valamint a bizottsági üléseken,

i) szakértőnek, könyvvizsgálónak.

6. § A rendelet 41. §. (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozta létre:

Ügyrendi Bizottság /5 fő/;

7. § A rendelet 44-45-46. §-ai hatályon kívül helyezésre kerül.

8. § A rendelet 47. §. helyébe az alábbi rendelkezés lép:

47. §

Az Ügyrendi Bizottság feladatai:

(1) Kezdeményezi az SZMSZ felülvizsgálatát, illetőleg szükség szerinti módosítását,
(2) Állást foglal a Képviselő-testületi ülésen felmerülő ügyrendi kérdésekben,
(3) Véleményezi a Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti felépítésére, illetve annak módosítására tett javaslatokat,
(4) Véleményezi a Képviselő-testület munkatervét,
(5) Megvitatja a Képviselő-testület működését érintő önálló indítványokat, és ezzel kapcsolatban kialakítja véleményét,
(6) Ellátja a nemzetközi kapcsolatok koordinálását és az ehhez kapcsolódó előkészítő feladatokat,
(7) Ellátja a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának kezelésével összefüggő feladatokat, végzi az összeférhetetlenség és méltatlanság címen lefolytatott eljárások feladataival összefüggő feladatokat és annak eredményéről a Képviselő-testület következő ülésén beszámol.

9. § A rendelet 50. §. helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Az Alpolgármesterek

50. § (1) A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, illetőleg munkájának segítésére, a polgármester javaslatára saját tagjai közül egy fő, míg a nem képviselők közül további egy fő alpolgármestert választ.

(2) A megválasztott alpolgármesterek társadalmi megbízatásban látják el feladataikat.

(3) A polgármester határozza meg az alpolgármesterek feladatait. Ezekről a Képviselő-testületet tájékoztatja.

10. § A rendelet 1. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

11. § A rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

12. § A rendelet 3. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.

13. § A rendelet 5. melléklete helyébe e rendelet 4. melléklete lép.

14. § A rendelet 6. melléklete helyébe e rendelet 5. melléklete lép.

15. § A rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2017. január 3. napjával.