Jakabszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017 (IX. 26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (XI. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 09. 27- 2017. 09. 27

Jakabszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének

10/2017. (IX. 26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

11/2014. (XI. 06.) önkormányzati  rendelet módosításáról


Jakabszállás Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 4. § tekintetében a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (XI. 06.) önkormányzati rendeletének módosításával kapcsolatban a következőket rendeli el:


  1. §


Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (XI. 06.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 16. § f) és h) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:


“f) hozzászóláskor megadja, illetve a h) és k) pontban meghatározott esetben megvonhatja a szót a jelenlévők bármelyike tekintetében,

h) a g) pont szerinti figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót az érintett személytől,”.

  1. §


Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (XI. 06.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) Rendelet-tervezet előterjesztésére – kivéve a költségvetési, zárszámadási rendeletet, valamint az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát – a jegyző jogosult. A költségvetési rendelet, a zárszámadási rendelet és a Szervezeti és Működési Szabályzat előterjesztése a polgármester feladata.”

3.§


A Rendelet 22. §- a további (7) bekezdéssel egészül ki:


„(7) A szóban megadott válasz esetén a képviselő nyilatkozik a válasz elfogadásáról. Ha a képviselő a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.”


4. §


A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„24. § (1) A határozatképesség megállapítása után a polgármester:

a) előterjeszti a napirendi javaslatot,

b) napirend előtti felszólalás esetében engedélyezi azt,

c) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

d) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti a határozatokat,

e) biztosítja a képviselők interpellációs és kérdezési jogának gyakorlását,

f) berekeszti a Képviselő-testület ülését.


(2) A polgármester a napirendi pontok felett külön-külön vitát nyit. Indokolt esetben a polgármester bármelyik képviselő javaslatára az egymással összefüggő előterjesztések vitájának együttes lefolytatását is engedélyezheti.


(3) A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(4) A tájékoztató jellegű előterjesztések felett nem lehet vitát nyitni.

(5) A vita lezárása után az előterjesztő viszontválaszra (zárszó) jogosult.

(6) A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása a polgármester feladata.

(7) A polgármester az ülés rendjét a következőképpen biztosítja:

a) figyelmezteti a hozzászólót, ha túllépi a hozzászólásra rendelkezésre álló időt, ha eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő megfogalmazást használ,

b) rendre utasítja azt a Képviselőt, aki a testület munkáját zavaró, képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít. A rendre utasított képviselőtől megvonhatja a szót,

c) rendre utasítja a rendzavarást tanúsító – nem képviselő- jelenlévőket,

d) amennyiben a testületi ülésen olyan jellegű rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést az általa meghatározott időre félbeszakíthatja,

e) a polgármester saját jogkörében eljárva bármikor szünetet rendelhet el.”


5. §

A Rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő személyes érintettségére, azzal kapcsolatos bejelentési kötelezettségére, a döntésből történő kizárására Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései az irányadók.

(2) Ha a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, és az köztudomású, vagy a Képviselő-testület azt megállapítja, a Képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.”

6. §

A Rendelet 39. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(7) Javaslatot tesz a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény 225/H. §-ában meghatározott jutalom Képviselő-testület általi döntés meghozatalára vonatkozóan.”


7. §

A Rendelet 41. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra -  a jegyzői feladatokat jogszabályban meghatározott végzettséggel rendelkező kinevezéssel rendelkező hivatali munkatárs látja el.”

8. §

(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Rendelet 36. § (4) bekezdése.

(3) E rendelet a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


Szabó György Róbert                                                                              Hegedűs Gáborné dr

       polgármester                                                                                     címzetes főjegyző



Kihirdetési záradék:


A rendelet kihirdetve: 2017. szeptember 26.

   

Hegedűs Gáborné dr.                                       

        címzetesf főjegyző