Csanytelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2017. (X.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 01. 01

Csanytelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2017. (X.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

2018.01.01.

Csanytelek Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, eredeti jogalkotási hatáskörében és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 23. § (5) bekezdés a) pontjában és 24. § (1) bekezdés es) pontjában adott hatásköre alapján az Ügyrendi Bizottság, a Pénzügyi Ellenőrző és Foglalkoztatáspolitikai Bizottság véleményét figyelembe-véve a következőket rendeli el:

RÉSZLETES RENDELKEZÉSEK

1. Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet módosítása

1. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2015. (XI. 27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal belső szervezeti felépítését:

a) irodákba szervezett egység köztisztviselők foglalkoztatásával

aa) Jegyzői iroda 4 fővel,

ab) Adó- és Pénzügyi Iroda 7 fővel,

ac) Szociális Iroda 1 fővel,

b) közművelődési szervezeti egység közalkalmazottak foglalkoztatásával:

ba) községi nyilvános és iskolai könyvtár 1 fővel (napi 4 órás foglalkoztatással),

bb) integrált közösségi színtér 1 fővel (napi 4 órás foglalkoztatással)

c) védőnői szolgálat szervezeti egysége közalkalmazott foglalkoztatásával:

védőnői, csecsemői tanácsadás 1 fővel,
d) irodaszervezetbe nem tartozó munkaviszonyban állók foglalkoztatásával:
da) gondnok 1 fővel,
db) hivatalsegéd, takarító 1 fővel,
dc) hivatali kézbesítő 1 fővel,
dd) segédmunkás 3 fővel
melynek szervezeti felépítési ábráját a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 1. melléklet 1/a) függeléke tartalmazza.”

(2) A Rendelet 28. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület kötelezi a polgármesteri hivatalt vezető jegyzőt arra, hogy az önkormányzat kötelező közművelődési feladataként számon-tartott integrált közösségi színtér működtetését a képviselő-testület határozatával jóváhagyott, a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 3. melléklete 2. függelékében írtak és a közművelődési feladatok ellátásáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint láttassa el.”

(3) A Rendelet 28. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A képviselő-testület kötelezi a polgármesteri hivatalt vezető jegyzőt arra, hogy az önkormányzat közfeladatai közé tartozó gyermekétkeztetés, szünidei gyermekétkeztetés feladata ellátása érdekében, a képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladatként eljárva szerződést kössön a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 2. mellékletében (Pénzügyi Ügyrend és csatolt Szabályzataiban) foglaltak szerint eljárva.”

(4) A Rendelet 28. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal alaptevékenysége ellátásának módját az alábbiakban határozza meg:

a) a polgármesteri hivatal iratkezelése a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata 1. mellékletének 7. függelékében foglalt Iratkezelési szabályzat szerint, 1999. május 1. napjától elektronikus rendszerű, 2009. január 1. napjától a WIKT 8.0. program alkalmazásával folyt, amely alkalmazása helyett, az iratok kezelése önkormányzati ASP rendszerben történik;

b) Az önkormányzati adóhatóság önkormányzati ASP rendszer szerinti eljárásában látja el feladatát, melyhez a Magyar Államkincstár Csongrád és Heves megyei Igazgatósága által kifejlesztett ÖNKADÓ szoftvere adatok lekérdésére alkalmazható;

c) illetményszámfejtésnél a KIRA program működtethető;

d) az eKÖZIG Regionális Informatikai Szolgáltató Központ Zrt. által kifejlesztett önkormányzati alapnyilvántartásokat támogató helyi nyilvántartó rendszer alkalmazható;

e) pénzügyi, gazdálkodási ügyekben önkormányzati ASP rendszer szerinti eljárásban az EPER Szakértői Integrált Pénzügyi Számviteli Rendszere adatok lekérésére alkalmazható;

f) anyakönyvi ügyekben, lakcím-nyilvántartási ügyekben, választás (helyi, országgyűlési, EP) népszavazás lebonyolítása során az Anyakönyvi Szolgáltató Alrendszert (ASZA) kell alkalmazni;

g) az önkormányzati vagyon nyilvántartása az ingatlanvagyon-kataszter önkormányzati ASP rendszer szerinti eljárásban történik, melyhez a KATA program az abban fellehető adatok lekérdezésére alkalmazható;

h) a szociális segélyezés nyilvántartása az önkormányzati ASP rendszer szerinti eljárásban történik, melyhez a WIN-MANKÓ Szociális Segélyezés Komplex Szakmai Rendszere programját adatok lekérdésére lehet alkalmazni, továbbá a PTR Pénzbeli és Természetbeni Ellátások Rendszere szerint;

i) a helyi népesség-nyilvántartással összefüggő feladatok a Helyi Vizuál Regiszter rendszerben végezhetőek;

j) a testületi és bizottsági üléseken készült jegyzőkönyvek, önkormányzati rendeletek nyilvántartására és azok továbbítására szolgál a Nemzeti Jogszabálytár;

k) a Takar- Net ingatlan-nyilvántartáshoz való internetes hozzáférése biztosítja az ügyek gyorsabb intézését;

l) Vezető és Továbbképzési Intézet által működtetett probono rendszer a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselői továbbképzésének lebonyolítására alkalmazható;

m) Központi Címregiszter (KCR) jogszabályban meghatározott adatokat (címelemeket, ingatlan-nyilvántartási azonosító kódot, címkoordinátát) és a nyilvántartás működtetéséhez szükséges egyéb adatokat tartalmazza;

n)

o) az ipar-kereskedelem, valamint hagyatéki ügyek intézése az ASP szakrendszerben történik;

p) az elektronikus ügyintézés az ASP szakrendszer alkalmazásával valósul meg.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

2. Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések

2. § (1) Ez a rendelet – az 1. § (1)-(3) bekezdésében foglaltak kivételével - 2018. január 01. napján lép hatályba és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

(2) Ezen rendelet 1. § (1)-(3) bekezdése 2017. november 01. napján lép hatályba.