Budapest XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2017. (IX.26.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2017. (V. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 10. 01- 2017. 10. 01

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában eljárva a következőket rendeli el:

1. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2017. (V. 19.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Rendelet) 8. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:


„8. § (1) A meghívót a tárgypontok megjelölésével, valamint az előterjesztéseket 8 nappal az ülést megelőzően a képviselőknek internetről kell letölteni olyan módon, hogy a hozzáférésre kizárólag a képviselő lehessen képes. A képviselő részére írásos előterjesztést csak abban az esetben kell küldeni, ha igényli.


(2) Azt az előterjesztést, mely a meghívóban szereplő napirendi ponthoz kapcsolódik, de az (1) bekezdésben megjelölt időpontban még nem áll rendelkezésre valamely ok miatt, legkésőbb az ülést megelőző 6. napon kell a képviselők számára az internetről letölthetővé tenni.


(3) A sürgősségi indítványokat, bizottsági véleményeket és a további, az alap előterjesztésekben nem közölt anyagokat legkésőbb az ülést megelőző napon, a hivatali munkaidő végéig kell az interneten az (1) bekezdésben szabályozott módon a képviselők számára hozzáférhetővé tenni. Az interneten elhelyezett ilyen utólagos anyagokról a képviselőket e-mail és SMS útján értesíteni kell. Az ülés napján keletkezett anyagokat az ülés elején, papíron kinyomtatva kell átadni.


(4) Rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén a meghívót és az előterjesztés(eke)t legkésőbb 2 nappal az ülést megelőzően kell az internetes felületen a képviselők számára hozzáférhetővé tenni. Rendkívüli képviselő-testületi ülés esetén a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat nem kell alkalmazni.


(5) Az állandó meghívottak körét e rendelet 4. melléklete tartalmazza. Az ott felsorolt meghívottak részére a nyilvános ülésen tárgyalható napirendi pontokról kérésük esetén számítógépes adathordozón előterjesztést is kell küldeni.


(6) A Képviselő-testület ülésére a polgármester meghívhatja a napirendben érintett szervezeteket vagy személyeket.


(7) Az ülés meghívóját közzé kell tenni a Hivatal hirdetőtábláján és a honlapon.”

2. § A Rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:


„27. § (1) A bizottsági ülés határozatképességére, a határozathozatal módjára, az ülésről készült jegyzőkönyvre és a zárt ülés tartására megfelelően alkalmazni kell a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat azzal az eltéréssel, hogy a bizottsági ülésről nem készül szószerinti jegyzőkönyv.

(2) A bizottsági ülések időpontját a bizottság munkaterve tartalmazza, ennek hiányában az ülések időpontja a képviselő-testületi ülések időpontjához igazodik, a bizottság ezen ülései rendes ülésnek minősülnek, míg az ettől eltérő időpontra összehívott bizottsági ülés rendkívüli ülésnek tekintendő.

(3) A bizottság rendkívüli ülését össze kell hívni a bizottság tagjai egynegyedének írásbeli kérésére, illetve a polgármester indítványára.

(4) Amennyiben nem a (3) bekezdésben meghatározott személyek indítványozzák a bizottság rendkívüli ülésének összehívását, az ülés összehívásának szükségességéről a bizottság elnöke dönt.

(5) A bizottsági ülést a bizottság elnöke, távollétében az általa megbízott képviselő bizottsági tag hívja össze.

(6) A bizottsági ülés napirendjére az elnök tesz javaslatot; ilyen joga a polgármesternek is van. A bizottság köteles napirendjére felvenni azt az előterjesztést, melyet előterjesztésre jogosult tett, és témája szerint a megkeresett bizottság hatáskörébe tartozik.

(7) A bizottság ülését az elnök, távollétében az általa megbízott képviselő bizottsági tag vezeti. Megbízás hiányában a bizottság dönt az elnök eseti helyettesítéséről.

(8) A bizottságok hatásköri összeütközése esetén az érintett bizottságok elnökeinek kell egyeztetniük, ha ez sikertelen, a Képviselő-testület dönt a hatáskör gyakorlójáról.

(9) A bizottsági üléseken a nem bizottsági tag képviselők tanácskozási joggal részt vehetnek.

(10) A (9) bekezdés szerinti részvétel lehetővé tétele érdekében a bizottsági ülések időpontját a Hivatalban nyilván kell tartani, melynek érdekében a bizottság elnöke köteles az ülés időpontját előzetesen bejelenteni. A bizottsági elnökök kötelesek egyeztetni az ülések időpontjáról, hogy a több bizottságban tagként dolgozó képviselők valamennyi bizottsági ülésen részt vehessenek. Megegyezés hiányában a polgármester dönt az ülések idejéről.

(11) A polgármester a bizottság döntésének végrehajtását felfüggesztheti, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával, vagy sérti az Önkormányzat érdekeit. A felfüggesztéskor a polgármester előterjesztésében a Képviselő-testület soron következő ülésén határoz.

(12) A Képviselő-testületet a bizottságok kötelesek évente egy alkalommal, illetve eseti képviselő-testületi döntés szerint tájékoztatni az átruházott hatáskörben hozott döntéseikről.

(13) A bizottsági ülésre szóló meghívót a tárgypontok megjelölésével, valamint az előterjesztéseket rendes ülés esetén legkésőbb 4 munkanappal az ülést megelőzően, rendkívüli ülés esetén legkésőbb 2 munkanappal az ülés időpontját megelőzően kell a bizottság tagjai részére eljuttatni.”

3. § A Rendelet 5. § (5) bekezdésének negyedik mondatában a „kell” szövegrész helyébe a „kötelező” szöveg lép.

4. § (1) Ez a rendelet 2017. október 1. napján lép hatályba.


(2) A Rendelet IV. fejezet címében „A képviselő, a képviselő-csoport, a kerületi küldött” szövegrész helyébe „A képviselő, a képviselő-csoport” szöveg lép.


(3) Hatályát veszti a Rendelet 1. melléklete A) GAZDASÁGI ÉS PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG alcímének 17. pontja.


(4) A Rendelet 1. melléklete C) pontjának 12.) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:


[AZ EGYES ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOK RÉSZLETES FELADATKÖRE]


„C) EGÉSZSÉGÜGYI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG


12.) Elfogadja, illetve jóváhagyja – az alapító okiratok és az SZMSZ kivételével – a szociális, gyermekvédelmi, egészségügyi feladatot ellátó intézmények szabályzatait.”


(5) A Rendelet 1. melléklete E) pontjának 3.) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:


[AZ EGYES ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOK RÉSZLETES FELADATKÖRE]


„E) KULTURÁLIS ÉS SPORT BIZOTTSÁG


3.) Jóváhagyja a Corvin Művelődési Ház, valamint a Kertvárosi Helytörténeti és Emlékezet Központ éves munkatervét, egyéb szabályzatait és beszámolóit, az SZMSZ kivételével.”



                        Kovács Péter                                                 Ancsin László

                        polgármester                                                        jegyző




Záradék:

E rendelet 2017. év szeptember 26. napján kihirdetésre került.

Ancsin László

jegyző


Általános indokolás


A rendeletalkotás indoka, hogy szükségszerűvé vált szabályozni az SZMSZ-ben rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén az ülés anyagait hány nappal az ülés előtt kell a képviselők számára hozzáférhetővé tenni, továbbá a rendkívüli bizottsági ülésekre vonatkozó szabályokat, illetve ilyen esetben azt, hogy a meghívót, illetve az előterjesztéseket.

Részletes indokolás


1. §-hoz


A korábbi szabályozást kiegészíti azzal, hogy rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívása esetén az ülés anyagait 3 nappal az ülés előtt kell a képviselők számára hozzáférhetővé tenni.


2. §-hoz


Meghatározza a rendkívüli bizottsági ülések esetét, illetve ilyen esetben azt, hogy a meghívót, illetve az előterjesztéseket hány nappal az ülés előtt kell a bizottság tagjai számára kézbesíteni.


3. §-hoz


Pontosítja a jogszabályhely rendelkezését.


4. §-hoz


Hatályba léptető és vegyes rendelkezéseket tartalmaz.