Budafok - Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata képviselő-testületének 22/2017. (X.16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzati jelképekről, valamint a kerület történelmi városrészei nevének felvételéről és használatáról szóló 10/2013. (IV.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 01. 01- 2017. 12. 31

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és i) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata képviselő-testületének az önkormányzati jelképekről, valamint a kerület történelmi városrészei nevének felvételéről és használatáról szóló 10/2013. (IV.22.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 1. § 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


(A rendelet I. fejezete alkalmazásában)


„4. nonprofit gazdasági társaság: a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 9/F. § szerinti gazdasági társaság;”

2. § (1) A Rendelet 2. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(4) Az (1) bekezdésben foglalt kötelezettség nem vonatkozik az önkormányzatra, az önkormányzat által alapított alapítványokra, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságokra, az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervekre, a Klebelsberg Központ Dél-Budai Tankerületi Központjának fenntartásában működő kerületi székhelyű költségvetési szervekre.”

(2) A Rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(5) Az (1) bekezdésben felsorolt elnevezéseket tartalmazó doménnév igénylése az önkormányzat engedélyéhez kötött.”

(3) A Rendelet 2. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:


„(6) Az (1) bekezdésben foglalt kötelezettség nem vonatkozik a kerületi történelmi városrésznevek tömegközlekedési eszközökön és azok megállójában történő feltüntetésére, közfeladat ellátására létrehozott költségvetési szervek, azok kerületi kirendeltségei megnevezésére és a megnevezésüket tartalmazó dokumentumokon, kiadványokon, sajtótermékeken, hirdetményeken, bélyegzőkön történő használatára.”

3. § A Rendelet 3. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:


„(2)  A kérelmet a 4. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. Nem természetes személy kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a létesítő okirata másolatát.”

4. § A Rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„4. § (1) Az e rendelet hatálya alá tartozó történelmi városrésznév felvételének és használatának engedélyezésével kapcsolatos eljárás során az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


(2) A kérelem az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint elektronikus úton is benyújtható és intézhető."

5. § A Rendelet 5. § (1) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:


(A történelmi városrésznév felvételére és használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:)


„f) a névhasználatért fizetendő díj összegét, a befizetés határidejét és módját.”

6. § A Rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„8. § (1) A névhasználatért – a (2)-(3) bekezdésben foglaltak kivételével – a kérelmező egyszeri 100.000.- Ft használati díjat köteles fizetni.


(2) A civil szervezet, a közhasznú szervezet és a nonprofit gazdasági társaság a névhasználatért egyszeri 50.000.- Ft használati díjat köteles fizetni.


(3) Nem fizet a névhasználatért használati díjat

a) a 2. § (4) bekezdés szerinti szervezet,

b) a 2. § (6) bekezdés szerinti szervezet és

c) a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI. törvény 10. § szerinti egyházi jogi személy.


(4) A használati díjat az engedély kiadását követő 8 napon belül kell megfizetni.”

7. § A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) Aki a városrésznevet e rendelet hatályba lépése előtt jogszerűen felvette és használja, utólagos engedély iránti kérelem benyújtására, és névhasználati díj fizetésére nem kötelezhető.”

8. § A Rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„15. § A címert engedély nélkül használhatják:

a) a képviselő-testület,

b) a képviselő-testület szervei,

c) Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal) szervezeti egységei,

d) az önkormányzat által alapított alapítványok, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok,

e) az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervek,

f) a Klebelsberg Központ Dél-Budai Tankerületi Központjának fenntartásában működő kerületi székhelyű költségvetési szervek.

9. § (1) A Rendelet 16. § a)-b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


(Az önkormányzat címere – engedély nélkül – utaló és díszítő jelképként az alábbi esetekben használható és alkalmazható:)

„a) a polgármesteri hivatal, az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervek, az önkormányzat által alapított alapítványok, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok és a Klebelsberg Központ Dél-Budai Tankerületi Központjának fenntartásában működő kerületi székhelyű költségvetési szervek épületein, helyiségeiben és tanácskozó termeiben,


b) a képviselő-testület és bizottságai, a polgármesteri hivatal, az önkormányzat által alapított alapítványok, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervek, és a Klebelsberg Központ Dél-Budai Tankerületi Központjának fenntartásában működő kerületi székhelyű költségvetési szervek által kiadott kiadványokon,”

(2) A Rendelet 16. §-a a következő k) ponttal egészül ki:


(Az önkormányzat címere – engedély nélkül – utaló és díszítő jelképként az alábbi esetekben használható és alkalmazható:)


„k) az önkormányzat, mint támogató feltüntetése esetén.”

10. § A Rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„18. § (1) A 15. §-ban meghatározottakon kívüli magánszemély, jogi személy és egyéb szervezet az önkormányzat címerét kizárólag a polgármester engedélyével jogosult használni.


(2) Az önkormányzat hivatalos honlapját kivéve, az önkormányzat címerének elektronikus információs rendszeren történő felhasználása az (1) bekezdésében meghatározott engedély megadásához kötött.


(3) A polgármester az engedély kiadását indokolással megtagadhatja.


(4) A címer kereskedelmi, reklámcélú vagy elektronikus információs rendszeren történő használatáért – az (5) bekezdésben foglalt kivétellel - évente 80.000.- Ft használati díjat kell fizetni.

A díjat első alkalommal az engedély kiadását követő 8 napon belül, ezt követően a használat ideje alatt minden év január 31-éig kell megfizetni.


(5) A címert a 15. § alapján engedély nélkül használó a használatért díjat nem fizet.”

11. § (1) A Rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A rendelet 3. mellékletében felsorolt logókat engedély nélkül használhatják:


a) a képviselő-testület,

b) a képviselő-testület szervei,

c) a polgármesteri hivatal szervezeti egységei,

d) az önkormányzat által alapított alapítványok, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok,

e) az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervek,

f) a Klebelsberg Központ Dél-Budai Tankerületi Központjának fenntartásában működő kerületi székhelyű költségvetési szervek.”

(2) A Rendelet 23. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:


„(4) Engedély nélkül használható a logó az önkormányzat, mint támogató feltüntetése esetén.”

12. §  A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„24. § (1) Az önkormányzati jelképek használatát a polgármester engedélyezi. A kérelmet az  5. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. Nem természetes személy kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a létesítő okirata másolatát. A kérelemhez mellékelni kell a jelképet megjelenítő termék/kiadvány színes, méretarányos tervét, termék esetén az előállítás leírását, minőségi jellemzőit.


(2) Az e rendelet hatálya alá tartozó jelképek használatának engedélyezésével kapcsolatos eljárás során az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


(3) A kérelem az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerinti elektronikus úton is benyújtható és intézhető.”

13. § (1) A Rendelet 26. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


(Az önkormányzati jelképek használatáról szóló engedélynek tartalmaznia kell:)


„f) a jelkép használatáért fizetendő díj összegét, a befizetés határidejét és módját,

(2) A Rendelet 26. § (2) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:


(Az önkormányzati jelképek használatáról szóló engedélynek tartalmaznia kell:)


„g) az engedély visszavonhatóságára történő figyelmeztetést, a visszavonás okainak felsorolását.”

14. § (1) A Rendelet – 4. mellékletként – kiegészül az 1. melléklettel.

(2) A Rendelet – 5. mellékletként – kiegészül a 2. melléklettel.

15. § Hatályát veszti a Rendelet

a)  2. § (3) bekezdése,

b) 25. § (1) bekezdése,

c) 2. § (1) bekezdésében és a 23. § (3) bekezdésében a „jogi személyiség nélküli gazdasági társaság,” szövegrész.

16. §  E rendelet 2018. január 1-én lép hatályba.