Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2017. (IX.29.) önkormányzati rendelete

a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról szóló 27/2016. (XI. 28.) önkormányzati rendeletet módosításáról

Hatályos: 2017. 10. 01- 2017. 09. 30

Gyomaendrőd Város Önkormányzata a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdés a)­, b) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Önkormányzat, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Békés Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


1. § A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásról szóló 27/2016. (XI. 28.) önkormányzati rendeletet (a továbbiakban: Hör.) 4. § (2) és (3) bekezdése helyére a következő rendelkezés lép:

„(2) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó kommunális hulladék kezelése, illetve ártalmatlanítása a DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (5600 Békéscsaba, külterület 0763/192 hrsz.) területén történik, átrakó állomás igénybevétele mellett. A kommunális hulladék átrakása a Szarvasi KOMÉP Városgazdálkodási Nonprofit Kft. (5540 Szarvas, Ipartelep u. 2.) telephelyén történik.

(3) Az elkülönítetten gyűjtött hulladék kezelése a Gyomaendrődi Regionális Hulladékkezelő Kft. (5500 Gyomaendrőd, Tanya. 104.; 0130/15. hrsz.) területén történik.”


2. § (1) A Hör. 15. § (1) bekezdés c) pontja helyére a követező rendelkezés lép:

„c) az elkülönítetten gyűjtött (műanyag, papír, fém, üveg, biológiailag lebomló) hulladékot a lakótelepen kihelyezett gyűjtőszigeteken, heti ürítési ütemben, valamint egész évben az 5. mellékletben meghatározott hulladékudvarokban a nyitvatartási idő alatt fogadja az ingatlanhasználótól.”

(2) A Hör. 15. § (2) bekezdés c) pontja helyére a követező rendelkezés lép:

„c) a biológiailag lebomló (zöld) hulladékot tartalmazó edényeket, ill. kötegeket évi tizenhárom alkalommal, januárban, a díszüket vesztett karácsonyfák elszállítására tekintettel kétszer, ezen kívül havonta egyszer fogadja gyűjtésre az ingatlanhasználótól, valamint egész évben az 5. mellékletben meghatározott hulladékudvarokban a nyitvatartási idő alatt.”


3. § A Hör. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.


4. § A Hör. 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.


5. § A Hör. 5. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.


6. § Ez a rendelet 2017. október 1-én lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.


1. melléklet a 24/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez


Közszolgáltató


1. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató adatai

1.1. A szolgáltató megnevezése: Teljes név: DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság; Rövid név: DAREH BÁZIS Nonprofit Zrt.

1.2. Székhely: 5600 Békéscsaba, külterület 0763/192 hrsz.

1.3. KÜJ azonosító: 103 474 704

1.4. KTJ-azonosító: 102 421 153

1.5. Statisztikai számjel: 25448717-3811-573-04.

1.6. Adószám: 25448717-2-04,

1.7. Cégjegyzékszám: 04-10-001626

1.8. Minősítési engedély száma: 14/001064-019/2017

2. A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató által bevont alvállalkozó adatai:

2.1. Alvállalkozó megnevezése: Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft.

2.2. Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi u. 2. 3741/13 hrsz.

2.3. KÜJ azonosító: 101 959 814

2.4. KTJ-azonosító: 101 705 153

2.5. Statisztikai számjel: 13794602-3811-572-04 2.6.

2.6. Adószám: 13794602-2-04,

2.7. Cégjegyzékszám: 04-09-007188

2.8. Hulladékgazdálkodási engedély száma: 12/015005-010/2015

2.9. Az alvállalkozó a közszolgáltatás egészéhez viszonyított aránya: 50%


2. melléklet a 24/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez


Felajánlás a háztartási szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező közszolgáltatás nyújtásának feltételeiről

A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Ht.) 2. § (1) bekezdése értelmében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését, vagyonkezelését és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás országos szintű megszervezését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.

A Ht. 38. § (1) értelmében az ingatlanhasználó - ideértve a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználót is - a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásához szükséges feltételeket a közszolgáltató részére biztosítja, és a közszolgáltatást igénybe veszi.

Ugyanezen § (2) bekezdése szerint az ingatlanhasználó a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáért hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat fizet a Ht., valamint a miniszter rendeletében meghatározott feltételek szerint.

A Ht. 42. § (1) szerint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás keretében a közszolgáltató az ingatlanhasználók által a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben gyűjtött települési hulladékot - azaz a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló szilárd hulladékot - az ingatlanhasználóktól összegyűjti és elszállítja.

A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatást a lakosság számára az DAREH BÁZIS Nonprofit Zrt., mint Közszolgáltató az alábbi feltételek szerint végzi:

1. A megjelölt szolgáltatást a Közszolgáltató ……………napjától folyamatosan nyújtja.

2. Ügyfél (közszolgáltatást igénybe vevő ingatlantulajdonos / vállalkozás) neve (közszolgáltatás díjának alanya): ...........................................................................;

Lakcíme (székhelye): ....................................................................................;

Tartózkodási / értesítési cím: .........................................................................;

Szolgáltatás helye: .......................................................................................;

Vállalkozó esetén adószám: ..................................................;

3. Saját gyűjtő edény esetén annak űrtartalmának meghatározása: ....... literes ....... db.

4. A szolgáltató vagy a tulajdonos által rendelkezésre bocsátott tároló tartály típusa és darabszáma: 60 literes tartály ....×, 80 literes tartály .... db; 110 vagy 120 literes tartály .... db; 240 literes tartály .... db, elkülönített települési hulladék gyűjtő zsák ..... db.

5. Ezen felajánlás alapján a DAREH BÁZIS Nonprofit Zrt. heti ........ alkalommal települési vegyes hulladékgyűjtést fog végezni.

6. A szolgáltatás - települési vegyes hulladékgyűjtő edényzet ürítése - hetente …… alkalommal, ……………....... napon történik.

7. A gyűjtőedényt a Megrendelő rendelkezésére bocsátja. A Megrendelő a szolgáltatást legalább hetente egyszer/kétszer köteles igénybe venni. A közszolgáltatási díj megfizetése az állami hulladékgazdálkodási közfeladat keretében az állam által a Ht. rendelkezéseinek megfelelően létrehozott Koordináló szerv részére utólagosan, negyedévente kiállított számla ellenében történik.

8. Az ingatlanhasználó az általa szelektíven gyűjtött hulladékot házhoz menő gyűjtési rendszer keretében a közszolgáltatónak történő közvetlen átadással, vagy az önkormányzati rendelet mellékletében meghatározott módon és helyen helyezheti el.

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás továbbá az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza (külön díjazás ezen tételek tekintetében nem kerül felszámolásra):

Elkülönítetten gyűjtött hulladékok átvétele külön tájékoztató alapján (tájékoztató tartalma: elkülönítetten gyűjtött hulladékok fajtái, gyűjtési napok, gyűjtés feltételei):

Műanyag,

Papír,

Biológiailag lebomló hulladékok gyűjtése.

Házhoz menő lomtalanítás évi két alkalommal történő igénybevétele (külön tájékoztató szerinti feltételek alapján).

Kelt:

..........................................................

Közszolgáltató

×Kedvezményt megállapító határozat száma: ............................................


3. melléklet a 24/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelethez


Hulladékgyűjtő helyek


1. Hulladékudvar

1.1. név: Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft székhely: Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2. 3741/13 hrsz

1.2. adószám: 13794602-2-4

1.3. cégjegyzékszám: 04-09-007188

1.4. KÜJ: 101 959 814

1.5. KTJ: 101 705 153

1.6. Cím: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelep u. 2.

1.7. Hulladékgazdálkodási engedély száma: 12/015005-010/2015


2. Hulladékudvar

2.1. név: Regionális Hulladékkezelő Kft.

2.2. adószám: 22714990-2-04

2.3. cégjegyzékszám: 04-09-009983

2.4. KÜJ: 102 668 182

2.5. KTJ: 100 390 680

2.6. Cím: 5500 Gyomaendrőd, Külterület 0130/15 hrsz.

2.7. Hulladékgazdálkodási engedély száma: 12/010004-023/2015


3. Hulladékudvar

3.1. név: Szarvasi KOMÉP Városgazdálkodási Nonprofit Kft.

3.2. adószám: 10706484-2-04

3.3. cégjegyzékszám: 04-09-001846

3.4. KÜJ: 100 273 175

3.5. KTJ: 101 510 513

3.6. Cím: 5540 Szarvas, Ipartelep u. 2.

3.7. Hulladékgazdálkodási engedély száma: 11/090724-016/2014


4. Hulladékudvar

4.1. név: DAREH Bázis Zrt. Dévaványa Hulladékudvar

5.2. adószám: 25448717-2-04

4.3. cégjegyzékszám: 04-10-001626

4.4. KÜJ:

4.5. KTJ: 102 587 448

4.6. Cím: 5510 Dévaványa, Külterület 0752/19.

4.7. Hulladékgazdálkodási engedély száma: 12/026196-011/2016