Cegléd Város Önkormányzata 27/2017. (X. 27.) önkormányzati rendelete

a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, a településrendezési eszközök, a TAK és a településképi rendelet készítéséhez, módosításához a lakosság, érdekképviseleti, civil és gazdálkodó szervezetekkel, vallási közösségekkel történő partnerségi egyeztetés részletes szabályairól

Hatályos: 2017. 11. 01- 2018. 03. 29


Cegléd Város Önkormányzata

27/2017. (X. 27.) önkormányzati rendelete

a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia,

a településrendezési eszközök, a TAK és a településképi rendelet

készítéséhez, módosításához

a lakosság, érdekképviseleti, civil és gazdálkodó szervezetekkel, vallási közösségekkel történő

partnerségi egyeztetés részletes szabályairól


Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya


1. § A rendelet hatálya Cegléd településfejlesztési koncepciójának, integrált településfejlesztési stratégiájának, településrendezési eszközeinek, településképi arculati kézikönyvének és településképi rendeletének készítése, módosítása során a 3. § szerinti partnerekre, valamint a partnerségi egyeztetés szabályaira terjed ki.


2. § Cegléd Város Településfejlesztési Koncepciójának (a továbbiakban: Koncepció), Integrált Településfejlesztési Stratégiájának (a továbbiakban: ITS), településrendezési eszközeinek, Településképi Arculati Kézikönyvének (a továbbiakban: TAK) és településképi rendeletének megalkotása vagy módosítása a lakossággal, érdekképviseleti, civil és gazdálkodó szervezetekkel, vallási közösségekkel történő véleményeztetése a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) és jelen rendeletben meghatározott szabályok szerint valósul meg.


2. A partnerek meghatározása


3. § A partnerségi egyeztetésben a település közigazgatási területén ingatlannal rendelkezni jogosult természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet (a továbbiakban: Partner) vehet részt:

a) az érintett terület lakossága

b) az érintett területen székhellyel, telephellyel rendelkező gazdálkodó szervezet,

c) az érintett területen székhellyel bejegyzett civil szervezet,

d) az érintett területen működő - Országgyűlés által elismert - egyház, elismert vallási tevékenységet végző szervezet

e) a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 98. § (2) bekezdés c) pontja alapján a településrendezési eszközök véleményezési eljárásába - a partnerségi egyeztetés megkezdése előtt legalább 30 napnál korábban - a polgármesternél írásban bejelentkező egyéb szervezet.


3. A partnerek tájékoztatásának módja és eszközei


4. § (1) Koncepció vagy ITS készítése esetén a partnerek tájékoztatása– a Korm. rendelet szerinti előzetes és munkaközi tájékoztató keretében –

a) helyben szokásos módon, a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (a továbbiakban: hirdetőtáblán),

b) az Önkormányzat hivatalos lapjában (a továbbiakban: Ceglédi Hírmondó),

c) az Önkormányzat hivatalos honlapján (a továbbiakban: www.cegled.hu) közzétett hirdetmény útján, továbbá

d) lakossági fórum keretén belül, szóban

történik.

(2) A Koncepció és az ITS módosítása esetén a partnerek tájékoztatására az elkészült tervezetről – a Korm. rendelet szerinti munkaközi tájékoztató keretében – a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján kerül sor.


5. § A TAK, a településképi rendelet megalkotása vagy módosítása esetén a partnerek tájékoztatása– a Korm. rendelet szerinti előzetes és munkaközi tájékoztató keretében –

a) a hirdetőtáblán,

b) a Ceglédi Hírmondóban, és

c) a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján, továbbá

d) lakossági fórum keretén belül szóban történik.


6. § (1) A településrendezési eszközök teljes eljárásban történő készítése, módosítása esetén a partnerek tájékoztatása – a Korm. rendelet szerinti előzetes és munkaközi tájékoztató keretében –

a) a hirdetőtáblán,

b) a Ceglédi Hírmondóban, és

c) a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján, továbbá

d) lakossági fórum keretén belül szóban történik.

(2) A településrendezési eszközök egyszerűsített eljárásban történő készítése, módosítása esetén a partnerek tájékoztatása az elkészült tervezetről – a Korm. rendelet szerinti munkaközi tájékoztató keretében –

a) a hirdetőtáblán,

b) a Ceglédi Hírmondóban, és

c) a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján, továbbá

d) lakossági fórum keretén belül szóban történik.

(3) A településrendezési eszközök tárgyalásos eljárásban történő készítése, módosítása esetén, a (4) bekezdés szerinti eset kivételével, a partnerek tájékoztatása az elkészült tervezetről, – a Korm. rendelet szerinti munkaközi tájékoztató keretében –

a) a hirdetőtáblán,

b) a Ceglédi Hírmondóban, és

c) a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján, továbbá

d) lakossági fórum keretén belül szóban történik.

(4) A településrendezési eszköz készítésének vagy módosításának tárgyalásos eljárása során, a Kormány által rendeletben kihirdetett veszélyhelyzet esetén, a veszélyhelyzet következményeinek a felszámolása vagy a további, közvetlenül fenyegető veszélyhelyzet megelőzése miatt indokolt, a partnerek tájékoztatása az elkészült tervezetről – a Korm. rendelet szerinti munkaközi tájékoztató keretében, - a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján történik.

(5) A településrendezési eszközök állami főépítészi eljárásban történő készítése, módosítása esetén a partnerek tájékoztatása az elkészült tervezetről – a Korm. rendelet szerinti munkaközi tájékoztató keretében – a www.cegled.hu honlapon közzétett hirdetmény útján történik.


7. § (1) A hirdetménynek előzetes tájékoztató esetén tartalmaznia kell:

a) a Korm. rendelet előírásai szerint az érintett államigazgatási szervek számára tájékoztatásra bocsájtott dokumentumot,

b) a partnerek észrevételeinek benyújtására nyitva álló határidőt és

c) a postacímet vagy elektronikus levélcímet, ahova az észrevétel megküldhető.

(2) A hirdetménynek munkaközi tájékoztató esetén tartalmaznia kell:

a) az érintett államigazgatási szervek tájékoztatására megküldött dokumentumokat, tárgyalásos és állami főépítészi eljárás esetén legalább a tervezet összefoglaló leírását és az elkészült jóváhagyandó munkarészeket,

b) a partnerek észrevételei benyújtására nyitva álló határidőt és

c) a postacímet, vagy elektronikus levélcímet, ahova az észrevétel megküldhető.


8. § A lakossági fórum összehívására és lebonyolítására Cegléd Város Önkormányzatának a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletében foglalt szabályozás az irányadó.


4. A javaslatok, vélemények dokumentálásának, elfogadásának és nyilvántartásának módja


9. § (1) A partnerek a lakossági fórumon szóban észrevételt tehetnek, amelyet jegyzőkönyvbe kell foglalni. A lakossági fórumot követő nyolc napon belül, valamint lakossági fórum hiányában a hirdetmény közzétételét számított nyolc napon belül a partnerek írásos észrevételeket tehetnek az alábbi módokon:

a) levélben, a polgármesternek címezve, Cegléd Város Önkormányzata levélcímére (2701 Cegléd, Pf: 85.) történő postai kézbesítéssel, vagy

b) elektronikus levélben, a hirdetményben meghatározott e-mail címre történő megküldéssel.

(2) Azt a partnert, aki az (1) bekezdés szerint közétett határidőn belül véleményt nem nyilvánított, javaslatot nem tett, a határidő leteltét követően hozzájáruló partnernek kell tekinteni az egyeztetési további szakaszaiban és az elfogadási szakaszban egyaránt.

(3) Tárgyalásos eljárásban, az egyezető tárgyalás vonatkozásában az eljárásban érintett partnernek az egyeztető tárgyalást megelőző partnerségi egyeztetésben jogszabályon alapuló ellenvéleményt tett partnert kell tekinteni.

(4) Az (1) bekezdés szerint beérkezett vélemények tisztázása érdekében a polgármester a véleményező partnerrel meghívásos egyeztető tárgyalás keretében további egyeztetést kezdeményezhet, amelyről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(5) Azt a partnert, aki a partnerségi egyeztetés során, határidőn belül véleményt nem adott, vagy adott, de a (4) bekezdés szerinti meghívásos egyeztető tárgyaláson a meghívás ellenére nem vett részt, kifogást nem emelő partnernek kell tekinteni, az egyeztetés további szakaszaiban és elfogadási szakaszban egyaránt.


10 § (1) A beérkezett javaslatokat, véleményeket a városi főépítész a 9. § (1) bekezdésben megjelölt határidő elteltét követően továbbítja a TAK, településképi rendelet, fejlesztési dokumentum vagy a településrendezési eszköz készítésével megbízott tervezőnek.

(2) A tervező a véleményekkel, javaslatokkal kapcsolatos szakmai véleményét a tervezési szerződésben megállapított határidőn belül megküldi az önkormányzat részére, a polgármesternek címezve.

(3) A szakmai javaslatok alapján a városi főépítész a vélemények, javaslatok elfogadására, el nem fogadás esetén indokolására vonatkozó döntés-tervezetet készít.


11. § (1) A beérkezett vélemények, javaslatok elfogadásáról vagy el nem fogadásáról, az el nem fogadás indokolásáról – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a Képviselő-testület dönt.

(2) Településrendezési eszköz tárgyalásos vagy állami főépítészi eljárásban történő lefolytatása esetén a beérkezett partneri vélemények, javaslatok elfogadásáról vagy el nem fogadásáról, az el nem fogadás indokolásáról a polgármester dönt.

(3) Minden a partnerségi egyeztetéssel kapcsolatos Korm. rendeletben és jelen rendeletben nem szabályozott kérdésben a polgármester dönt, a vonatkozó eljárási szabályok megtartása mellett.


12. § (1) A jelen rendeletben foglaltak szerint beérkezett véleményeket, javaslatokat a városi főépítész a tárgy és az eljárási szakasz rögzítésével, a beérkezés sorrendjében nyilvántartja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti nyilvántartás legalább a következőket tartalmazza:

a) a véleményező, javaslattevő nevét, lakcímét, székhelyét, vagy telephelyét,

b) a vélemény beérkezésének időpontját,

c) a vélemény, javaslat rövid tartalmát,

d) a véleményezési szakasz lezáró, vagy a 11. § (2) bekezdés szerinti döntést követően a véleményt, javaslatot elfogadó, vagy elutasító Képviselő-testületi határozat számát, és a polgármester döntését.

(3) Az (1) bekezdés szerinti dokumentumokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó szabályok szerint, az ott meghatározott határidőig kell őrizni.


5. Az elfogadott Koncepció, ITS, TAK, településképi rendelet és településfejlesztési eszköz nyilvánosságát biztosító intézkedések


13. § A polgármester – a feladatkör szerint illetékes szervezeti egységek útján – gondoskodik az elfogadott Koncepció, ITS, TAK, településképi rendelet és településrendezési eszköz elfogadást követő 15 napon belüli közzétételéről a www.cegled.hu honlapon. A honlapon történő közzététel nem mentesít a Korm. rendelet szerinti egyéb közzétételi szabályok teljesítése alól.


14. § Az elfogadott koncepcióról, stratégiáról és ezek módosításáról szóló, a Korm. rendelet szerinti tájékoztatásról a polgármester a városi főépítész útján gondoskodik.


15. § A TAK és a településképi rendelet közzétételét követően www.cegled.hu honlapon nyilvános értékelő felületet kell kialakítani. A felületre beérkezett vélemények kiértékeléséről a városi főépítész évente egy alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek.


7. Záró rendelkezések


16. § (1) Ez a rendelet 2017. november 1-jén lép hatályba, de rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) Ez a rendelet a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, két napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.


Dr. Diósgyőri Gitta s.k.                                                                                              Takáts László s.k.

címzetes főjegyző                                                                                                        polgármester