Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 29/2017. (XII.15.) önkormányzati rendelete

a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 02. 18

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 


1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy 2018. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait - külön eljárás nélkül - az előző évi kiadásai előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.


2. § (1) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények és működési feladatok, az évente ismétlődő rendszeres, megállapodáson alapuló államháztartáson kívülre irányulótámogatások, pénzeszköz átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet. Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozható a közalkalmazottak jogállásáról, valamint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvények szerint az előző évi bérintézkedések tárgyévi kötelezettsége, továbbá a közszolgálati tisztviselők 2018. évi illetmény alapjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak.

(2) A 2018. január 1-től esedékes, illetve Magyarország 2018. évi központi költségvetését szabályozó törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az Önkormányzat, a költségvetési intézmények és a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.

(3) Eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített előző évről szóló számadási kötelezettségének eleget tett és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált, meg nem fizetett köztartozása nincs.

(4) A rendelet hatályba lépését követően, a 2018. évi költségvetési rendelet elfogadásáig hozott pénzügyi hatással járó Képviselő-testületi döntések az átmeneti gazdálkodás időszakában is teljesíthetők.


3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:

a) az önkormányzat 2017. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.

b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.


4. § A 2018. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.


5. § Ez a rendelet 2018. január 1.-n lép hatályba.