Mogyoróska Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017. (II.25.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezéséről és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 03. 26- 2023. 08. 09

Mogyoróska Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017. (II.25.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezéséről és az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről1

2017.03.26.

Mogyoróska község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Mogyoróska község Önkormányzat illetékességi területén történő házasságkötésre (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.

2. § Értelmező rendelkezések:

1. Hivatali helyiség: Mogyoróska Fő út 58.sz.. szám alatt Mogyoróska község Önkormányzatának tulajdonában lévő Községháza épületében lévő „Házasságkötő terem”.

2. Hivatali munkaidő: A Telkibányai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. § Anyakönyvi eseményt lebonyolítani - a munka törvénykönyvről szóló 2012. évi I. törvényben meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn túl, pénteken 12.30 óra és 16.00 óra, szombaton 14.00 óra és 19.00 óra között lehet.

4. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése előtt az anyakönyvvezető helyszíni szemlét köteles tartani.

(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított, a szükséges technikai eszközök rendelkezésre állnak.

(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításához a házasulóknak, élettársi kapcsolatot létesítőknek kell biztosítani a (2) bekezdés szerinti helyszínt, ezen belül a megfelelő létszámú ülőhelyet és a szükséges technikai feltételeket.

(4) Szabadtéren anyakönyvi esemény kizárólag május 1. és szeptember 30. között engedélyezhető azzal a feltétellel, hogy rossz időjárási viszonyok – eső, szélvihar, 20 ºC alatti hőmérséklet - esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításához zárt helyiséget kell biztosítani.

(5) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

3. Az anyakönyvi események lebonyolítása esetén az önkormányzat részére fizetendő díj mértéke

5. § (1) Az anyakönyvi esemény Községháza hivatalos helyiségeiben, továbbá a hivatalos helyiségen kívül történő szolgáltatásért az anyakönyvi eseményt igénybe vevők díjat nem kötelesek fizetni.

6. §

4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

(1) A hivatali munkaidőn kívül, de hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri – eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri – eseményenként bruttó 15.000,- Ft díjazás illeti meg.

5.Záró rendelkezések

7. §

1. Ezen rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
1

Az önkormányzati rendeletet a Mogyoróska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte 2023. augusztus 10. napjával.