Badacsonytördemic Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017. (II.24.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint az önkormányzat és az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
Hatályos: 2017. 03. 01- 2017. 05. 29Badacsonytördemic Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017. (II.24.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint az önkormányzat és az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
2017-03-01-tól 2017-05-29-ig
Badacsonytördemic Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Badacsonytördemic Község Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, házassági évforduló, házasságkötés megerősítésére (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).
2. §
(1) Az anyakönyvi események helyszínéül szolgáló hivatali helyiség, Badacsonytördemic Faluház nagyterme Badacsonytördemic, Hősök útja 12.
(2) A hivatali munkaidőt a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.
3. §
(1) A 2. §-ban meghatározott hivatali helyiségen-, illetve hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezését, a házasságkötési szándéknak az elektronikus anyakönyvben történő rögzítésekor kell kezdeményezni, az elektronikus anyakönyvben rendszeresített nyomtatványon.
(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötést a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője engedélyezi, ha az anyakönyvvezető meggyőződése szerint a házasságkötés helyszínén, a házasságkötés ünnepélyes és méltó körülményei, illetve az okirat védelme biztosított.
4. §
A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseménnyel összefüggésben a többletszolgáltatás ellentételezéseként, 25.000 Ft díjat kell fizetni.
5. §
A díj megfizetése alól mentesülnek az ügyfelek, ha
a) a felek valamelyike helyi lakos,
b) a felek valamelyikének, vagy mindkettőjüknek közeli halálával fenyegető egészségi állapota indokolja a hivatali helyiségen kívüli, vagy hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény megtartását.
6. §
(1) A díjat a házassági szándék bejelentésekor kell befizetni az önkormányzat házipénztárába vagy az e célra biztosított készpénz átutalási megbízáson.
(2) A házasságkötés elmaradásakor, a jegyespár a befizetett díj visszatérítésére igényt tarthat, ha a házasságkötés lemondására, legalább a tervezett időpontot megelőző napon írásban került sor.
7. §
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításakor
a) hivatali helyiségben nettó 7.000 Ft vagy az anyakönyvvezető választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő,
b) hivatali helyiségen kívül nettó 7.000 Ft vagy az anyakönyvvezető választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő.
8. §
(1) Ez a rendelet 2017. március 1. napján lép hatályba, és a hatálybalépést követően induló eljárásokban kell alkalmazni.
(2) Hatályát veszti a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól, valamint az anyakönyvvezetőt megillető díjról szóló 13/2011. (VI.30.) önkormányzati rendelet.
Horváth Zoltán Lutár Mária
polgármester jegyző