Sárkeszi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, és a többletszolgáltatás ellentételezéseként a z önkormányzat, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről

Hatályos: 2017. 04. 28- 2017. 06. 28

Sárkeszi Község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 


1. §  E rendelet alkalmazásában:

a) alapszolgáltatás: a hivatali helyiségben hivatali munkaidőben történő házasságkötéssel összefüggő esemény;

b) hivatali helyiség: Sárkeszi Község Önkormányzat Közösségi Színtere 8144 Sárkeszi, Petőfi S. u. 45.

c) hivatali munkaidő: az Úrhidai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend szerinti munkaidő;

d) anyakönyvi esemény: a házasságkötés;

d) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívül vagy hivatali munkaidőn kívül, vagy hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötéssel összefüggő esemény.


2. §  Többletszolgáltatás engedélyezéséhez a rendelet 1. melléklete szerinti kérelmet kell benyújtani a jegyzőhöz az anyakönyvi esemény szándékának bejelentésével egyidejűleg.


3. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


(2) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja 20.000,- Ft + Áfa, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.


(3) A hivatali helyiségen kívüli történő anyakönyvi esemény  lebonyolításának szolgáltatási díja 25.000.- Ft + ÁFA.


(4) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény  lebonyolításának szolgáltatási díja a (2) - (3) bekezdésben meghatározott szolgáltatási díj együttes összege.


(5) A (3)-(4) bekezdésben foglalt díjak megfizetése alól a jegyző felmentést adhat, amennyiben a házasulók valamelyikének orvos által igazolt, közeli halállal fenyegető egészségügyi állapota vagy hivatalos okirattal igazolt, súlyosan mozgáskorlátozott vagy mozgásképtelen állapotot okozó betegsége miatt valamelyikük lakásán vagy gondozási helyén kérik az anyakönyvi esemény lebonyolítását.


(6) A jegyző a többletszolgáltatásra irányuló kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról határozattal dönt. A határozatban rendelkezni kell arról, hogy ha a kérelmezők a díjfizetési kötelezettségüknek a 4. §-ban meghatározott határidőre nem tesznek eleget, akkor a kérelmezett többletszolgáltatás részükre nem nyújtható.


4. § A rendelet 3. §-ában meghatározott díjat az önkormányzat 11736006-15364483 számú költségvetési számlájára kell megfizetni, házipénztárba történő befizetéssel, átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 10. napig.


5. § (1) Az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt – választása szerint – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIV. törvény 98. §-ában meghatározott mértékű szabadidő, vagy a 3. § (2) bekezdése szerinti eseményenkénti 10.000.- Ft, a 3. § (3) bekezdése szerinti eseményenként 15.000,- Ft díjazás illeti meg.


6. §    (1)     Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


7. § Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 4/2011. (III.30.) önkormányzati rendelet.





                     Farkas Gyuláné                                              dr. Boda Zsuzsanna 

                     polgármester                                                       jegyző

Mellékletek