Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017.(V.2..) önkormányzati rendelete

a házasságkötéssel kapcsolatos engedélyezés szabályairól és díjairól

Hatályos: 2017. 05. 03- 2021. 01. 30

Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)-b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. A rendelet hatálya



1.§ A rendelet hatálya Madocsa Község Önkormányzata illetékességi területén történő házasságkötések során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Bölcskei Közös Önkormányzati Hivatal Madocsai Kirendeltségénél közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.


2. Értelmező rendelkezések

2.§             E rendelet alkalmazásában:

a) alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a házasságkötés során jogszabályban rögzített eljárása és szövege, valamint gépi zenei szolgáltatás és zenei jogdíj, emléklap borítóval

b) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívül biztosított alapszolgáltatás

c) hivatali munkaidő: Bölcskei Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend

d) hivatali helyiség: Művelődési ház (Fő u. 19.) házasságkötő terem

3. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályai

2. §(1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezését a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg, az elektronikus anyakönyvben rendszeresített nyomtatványon kell kérelmezni.

(2) A jegyző az engedélyezési eljárás során a határozatot a kérelem benyújtásától számított 8

napon belül hozza meg.

3.§ Házasságkötés munkaidőn kívül munkanapokon 18.00 óráig, pihenőnapokon 9.00-18.00 óra között engedélyezhető.  

4.§(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már bejelentett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.

(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha a felek által megjelölt külső helyszín alkalmas az anyakönyvi esemény méltóságteljes lebonyolítására

és a jogszabályban előírt feltételek biztosítására.

(3) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínen szemlét tart,

igazolást kérhet arról, hogy az adott hely tulajdonosa hozzájárul az anyakönyvi esemény

ottani megrendezéséhez, és ennek eredményéről a jegyzőt tájékoztatja.

(4) Ha a házasságkötés  szabadtéri helyszínen történik, a megfelelő esőhelyszín biztosításáról a kérelmezőnek kell gondoskodnia. Az esőhelyszín megjelölése az engedély megadásának feltétele.

(5) Az engedélyező köteles meggyőződni arról, hogy a kérelemben megjelölt helyszín megfelel az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása feltételeinek, valamint jelen rendelet előírásainak.

4. Díjfizetés

5. §(1) Az önkormányzat  a házasságkötés során a hivatali helyiségben térítésmentesen biztosítja a  2. §. a) pontja szerinti alapszolgáltatást.

(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért – kivéve a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető állapota esetén történő házasságkötés esetét – az önkormányzat részére 10.000 Ft különdíjat kell fizetni.

(3) A (2) bekezdés szerinti díjat a házasságkötést  megelőző  15. napig kell  befizetni

Madocsa Község Önkormányzatának költségvetési számlájára vagy a házipénztárba.   A befizetés tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.

(4) A házasságkötés elmaradása esetén a befizetett díjat kérelmező részére az

anyakönyvvezető írásos jelzése alapján vissza kell utalni.

5. Az anyakönyvvezető díjazása

6.§(1) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben történő házasságkötést  a közreműködő anyakönyvvezető térítésmentesen biztosítja.

(2) Az anyakönyvvezető a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés során történő közreműködésért -  amennyiben  a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kérte – eseményenként nettó 8.000,- Ft díjazás illeti meg.

(3) Az anyakönyvvezető a házasságkötésekről évente két alkalommal  -  június 30-ig és  december 31-ig - kimutatást készít, mely alapját képezi az anyakönyvvezetőt megillető díj kifizetésének.

7.§ (1) A házasságkötés során rendszeresen közreműködő anyakönyvvezetőt évente egy alkalommal 40.000,- Ft ruházati költségtérítés illeti meg.

(2) A házasságkötéseknél rendszeresen közreműködő  anyakönyvvezető akadályoztatása esetén a házasságkötéseknél esetenként közreműködő anyakönyvvezetőt évente az (1) bekezdésben megállapított  ruházati költségtérítés 50 %-a illeti meg.

(3)  A költségtérítés felülvizsgálata az éves költségvetés elfogadásakor történik, elszámolása a felsőruházati költségtérítés szabályai szerint történik.

6. Záró rendelkezések

8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.  

(3) Hatályát veszti a házasságkötés engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 2/2011.(II.20.) önkormányzati rendelet.


                        Gelencsérné Tolnai Klára sk.                           dr. Girst Julianna sk.

                                polgármester                                               jegyző




Záradék:

A rendelet  a mai napon kihirdetve.

2017. május 2.