Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017.(V.2..) önkormányzati rendelete
a házasságkötéssel kapcsolatos engedélyezés szabályairól és díjairól
Hatályos: 2017. 05. 03- 2021. 01. 30Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017.(V.2..) önkormányzati rendelete
a házasságkötéssel kapcsolatos engedélyezés szabályairól és díjairól
2017-05-03-tól 2021-01-31-ig
Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)-b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya Madocsa Község Önkormányzata illetékességi területén történő házasságkötések során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Bölcskei Közös Önkormányzati Hivatal Madocsai Kirendeltségénél közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2.§ E rendelet alkalmazásában:
a) alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a házasságkötés során jogszabályban rögzített eljárása és szövege, valamint gépi zenei szolgáltatás és zenei jogdíj, emléklap borítóval
b) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívül biztosított alapszolgáltatás
c) hivatali munkaidő: Bölcskei Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend
d) hivatali helyiség: Művelődési ház (Fő u. 19.) házasságkötő terem
3. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályai
2. §(1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezését a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg, az elektronikus anyakönyvben rendszeresített nyomtatványon kell kérelmezni.
(2) A jegyző az engedélyezési eljárás során a határozatot a kérelem benyújtásától számított 8
napon belül hozza meg.
3.§ Házasságkötés munkaidőn kívül munkanapokon 18.00 óráig, pihenőnapokon 9.00-18.00 óra között engedélyezhető.
4.§(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már bejelentett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha a felek által megjelölt külső helyszín alkalmas az anyakönyvi esemény méltóságteljes lebonyolítására
és a jogszabályban előírt feltételek biztosítására.
(3) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínen szemlét tart,
igazolást kérhet arról, hogy az adott hely tulajdonosa hozzájárul az anyakönyvi esemény
ottani megrendezéséhez, és ennek eredményéről a jegyzőt tájékoztatja.
(4) Ha a házasságkötés szabadtéri helyszínen történik, a megfelelő esőhelyszín biztosításáról a kérelmezőnek kell gondoskodnia. Az esőhelyszín megjelölése az engedély megadásának feltétele.
(5) Az engedélyező köteles meggyőződni arról, hogy a kérelemben megjelölt helyszín megfelel az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása feltételeinek, valamint jelen rendelet előírásainak.
4. Díjfizetés
5. §(1) Az önkormányzat a házasságkötés során a hivatali helyiségben térítésmentesen biztosítja a 2. §. a) pontja szerinti alapszolgáltatást.
(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért – kivéve a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető állapota esetén történő házasságkötés esetét – az önkormányzat részére 10.000 Ft különdíjat kell fizetni.
(3) A (2) bekezdés szerinti díjat a házasságkötést megelőző 15. napig kell befizetni
Madocsa Község Önkormányzatának költségvetési számlájára vagy a házipénztárba. A befizetés tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.
(4) A házasságkötés elmaradása esetén a befizetett díjat kérelmező részére az
anyakönyvvezető írásos jelzése alapján vissza kell utalni.
5. Az anyakönyvvezető díjazása
6.§(1) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben történő házasságkötést a közreműködő anyakönyvvezető térítésmentesen biztosítja.
(2) Az anyakönyvvezető a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés során történő közreműködésért - amennyiben a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kérte – eseményenként nettó 8.000,- Ft díjazás illeti meg.
(3) Az anyakönyvvezető a házasságkötésekről évente két alkalommal - június 30-ig és december 31-ig - kimutatást készít, mely alapját képezi az anyakönyvvezetőt megillető díj kifizetésének.
7.§ (1) A házasságkötés során rendszeresen közreműködő anyakönyvvezetőt évente egy alkalommal 40.000,- Ft ruházati költségtérítés illeti meg.
(2) A házasságkötéseknél rendszeresen közreműködő anyakönyvvezető akadályoztatása esetén a házasságkötéseknél esetenként közreműködő anyakönyvvezetőt évente az (1) bekezdésben megállapított ruházati költségtérítés 50 %-a illeti meg.
(3) A költségtérítés felülvizsgálata az éves költségvetés elfogadásakor történik, elszámolása a felsőruházati költségtérítés szabályai szerint történik.
6. Záró rendelkezések
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
(3) Hatályát veszti a házasságkötés engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 2/2011.(II.20.) önkormányzati rendelet.
Gelencsérné Tolnai Klára sk. dr. Girst Julianna sk.
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet a mai napon kihirdetve.
2017. május 2.