Répáshuta község képviselő testületének 4/2017 (II.22..) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 02. 23- 2017. 05. 24Répáshuta község képviselő testületének 4/2017 (II.22..) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről
2017-02-23-tól 2017-05-24-ig
Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének
4/2017.(II.22.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a fizetendő díjak mértékéről
Répáshuta Község Önkormányzat képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) és (2) bekezdéseiben meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Rendelet hatálya
1.§.
A rendelet hatálya Répáshuta község közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a rendelettel érintett közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
2.§.
E rendelet alkalmazásában:
1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés
2. kérelmezők: a hivatali helyiségen-, illetőleg a hivatali munkaidőn kívül tartandó anyakönyvi eseményeket az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek
3. hivatali helyiség: a Répáshuta Község Önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség: Művelődési Ház Répáshuta, Kossuth út 4.
4. hivatali munkaidő: hétfőtől – csütörtökig 07.30 – 16.00; pénteken 07.30 – 13.30 óra közötti időszak
3. A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események rendje
3.§.
(1) Kérelemre a házasságkötés a hivatali helyiségen kívül is megtartható, ha az erre a célra bejelentett helyen biztosítható az anyakönyvi esemény méltósága és nyilvánossága.
(2) Nem felel meg a hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi esemény céljára az a hely, ahol
a) veszélybe kerülhet a jelenlévők élete, egészsége, testi épsége,
b) a házasságkötés megrendezése nem különíthető el az ingatlan más használati módjaitól,
c) az időjárás zavaró hatásai (pl. csapadék, szél, stb.) nem küszöbölhetők ki,
d) a helyiség nagysága vagy akusztikája miatt a házasságkötés hangosítás nélkül nem tartható meg, és ehhez a technikai feltételek nem adottak,
e) bármely más okból nem biztosítható a házasságkötés méltósága, nyilvánossága.
(3) Az anyakönyvi esemény a (2) bekezdés b)–e) pontjaiban foglalt kizáró feltételek mellett is megtartható a hivatali helyiségen kívüli helyen, ha
a) az önkormányzat anyakönyvi események megtartására szolgáló hivatali helyiségének hirtelen műszaki állapotromlása az ide bejelentett anyakönyvi esemény megtartását akadályozza, vagy
b) a kérelmezők valamelyike mozgáskorlátozottsága vagy egészségi állapota miatt a hivatali helyiségben való megjelenés nem lehetséges, vagy ha a kérelmezők valamelyikének állapota közeli halállal fenyeget.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény hétköznapokon, szombaton 9.00 és 19.00 óra időpontban engedélyezhető.
4. A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményre vonatkozó szabályok
4.§.
Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény hétköznapokon a munkaidő befejezését követően 19.00 óráig, szombaton 9.00 és 19.00 óra időpontban engedélyezhető.
5. Az anyakönyvi események díjazása
5.§.
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben díjmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja bruttó 20 000,- Ft.
(3) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításáért bruttó 25.000,-Ft összegű díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
(4) A (2)-(3) bekezdésekben meghatározott díjakat legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 5. napon kell megfizetni az önkormányzat házipénztárába. Anyakönyvi eseményt lemondani, befizetett díjat visszaigényelni írásban, legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 3. napon lehet.
6. Mentesség a díjfizetés alól
6.§.
(1) Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, illetve súlyos mozgáskorlátozottságára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
(2) A meghatározott díjak megfizetése alól mentességet élvez, ha az egyik házasulandó a házassági szándék bejelentését megelőzően legalább egy éve Répáshután állandó lakóhellyel rendelkezik.
7. Az anyakönyvvezető díjazása
7.§.
(1) A hivatali munkaidőn és a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze, vagy egy része helyett az alábbi díjazás illeti meg:
a.) hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül 1 szertartás/nap esetén netto 10.000.-Ft, 1 napon történő több szertartás esetén az első szertartás díja nettó 10 000,- Ft, a további szertartások díja nettó 8 000,- Ft.
b.) hivatali helyiségen kívül 1 szertartás/ nap esetén nettó 15 000,- Ft, 1 napon történő több szertartás esetén az első szertartás díja nettó 15 000,- Ft, a további szertartások díja nettó 12 000,- Ft.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott összeg havonta kerül elszámolásra és kifizetésre.
8. Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések
8.§.
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet szabályait a már bejelentett, de a hatálybalépés napját követően sorra kerülő anyakönyvi események tekintetében is alkalmazni kell.
(3) Hatályát veszti Répáshuta Község Önkormányzat Képviselő-testületének egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 6/2012.(IV.11.) önkormányzati rendelete.
Erdős Tamás sk. dr. Hegyközi Béla sk.
polgármester címzetes főjegyző