Magyarlak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017. (II.14.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2022. 12. 03Magyarlak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017. (II.14.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Magyarlak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §1 (1) Az önkormányzat
a) megnevezése: Magyarlak Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat);
b) székhelye: 9962 Magyarlak, Kossuth Lajos út 173.;
c) hivatalos bélyegzője: kör alakú, melynek közepén Magyarország címere, körfelirata „Magyarlak Község Önkormányzat * Magyarlak *”;
d) hivatalos jelképei: a címer és a zászló;
e) hivatalos honlapja: www.magyarlak.hu.
(2) A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester,
b) az Ügyrendi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság),
c) a Csörötneki Közös Önkormányzati Hivatal,
d) a jegyző és
e) a 22. § (1) bekezdésében felsorolt társulások.
A képviselő-testület működése
1. A képviselő-testület feladat- és hatásköre, összetétele
2. § (1)2 A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában fel nem sorolt és más szervére át nem ruházott hatásköreit a polgármesterre ruházza át.
(2) A hatásköri címzettnek rendszeresen beszámol a képviselő-testületnek az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
(3) A képviselő kezdeményezheti az átruházott hatáskörben hozott döntésnek a képviselő-testület által történő felülvizsgálatát.
(4) Az önkormányzat képviseletét társulásban, gazdasági társaságban, más jogi személyben ellátó személy köteles a képviselő-testületet a jogi személy döntéshozó szervének ülését követő testületi ülésen tájékoztatni az ott hozott döntésekről.
(5)3 Az Önkormányzat közfeladat ellátását önként vállalhatja az Mötv. 10. § (2) bekezdésére figyelemmel. A közfeladat önkéntes vállalása előtt meg kell vizsgálni
a) a közfeladatra vonatkozó igényt,
b) a feladatellátás jogszabályban meghatározott szakmai, személyi, és tárgyi követelményeit,
c) a feladatellátás leghatékonyabb módját, valamint
d) a feladatellátás pénzügyi, vagyoni hatásait, különös tekintettel az Önkormányzat költségvetésére.
3. § A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, ebből 1 fő polgármester, 4 fő települési önkormányzati képviselő.
2. A képviselő-testület ülése
4. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.
(2) A képviselő-testület szükség szerint, általában havonta ülésezik, de évente legalább az Mötv. 44. §-ában meghatározott számú rendes ülést tart.
(2a)4 A határozatképtelenség miatt elmaradt ülés ismételt összehívásáról a polgármester 7 napon belül gondoskodhat. A megismételt testületi ülés napirendje eltérhet az elmaradt testületi ülés tervezett napirendjétől.
(3)5 A képviselő-testület
a) ülését a székhelyén, vagy más települési önkormányzat képviselő-testületével tartott együttes ülésének napján tartott ülését - indokolt esetben - az együttes ülés helyszínén,
b) más települési önkormányzat képviselő-testületével tartott együttes ülését az együttes ülés meghívójában megjelölt helyszínen
tartja.
(4) A képviselő-testület közmeghallgatását a Művelődési Ház nagytermében (Magyarlak, Kossuth Lajos út 117.) tartja.
(5) A képviselő-testület lakossági fórum szervezéséről, helyéről, időpontjáról és témájáról szükség szerint dönt.
5. § (1)6 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén az ülést a Bizottság elnöke hívja össze.
(2) Az ülés meghívóját és az írásos előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők
a) a rendes ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal,
b) a rendkívüli ülés időpontját megelőzően legalább 24 órával
kézhez kapják.
(3) A meghívó tartalmazza
a) az ülés időpontját,
b) az ülés helyét,
c) a javasolt napirendi pontokat és előterjesztőik nevét.
(4) A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket.
(5) A képviselő-testület ülésének meghívóját a (2) bekezdés szerinti időponttal egyidejűleg a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján ki kell függeszteni.
(6) A közmeghallgatást meghívóját annak időpontját legalább 15 nappal megelőzően, hirdetmény útján kell nyilvánosságra hozni a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján.
(7) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni
a) a jegyzőt,
b) a napirend előterjesztőjét,
c)7 a polgármester döntése alapján a napirend tárgya szerint feladatkörében érintett személyt, szervezetet,
d)8 a polgármester döntése alapján a községben székhellyel rendelkező, működő civil szervezet képviselőjét a tevékenységét érintő napirend tárgyalására.
6. § (1)9 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén az ülést a Bizottság elnöke vezeti.
(2) Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:
a)10 az ülés megnyitásakor megállapítja, és az ülés berekesztéséig folyamatosan figyelemmel kíséri a képviselő-testület határozatképességét,
b) megnyitja, berekeszti az ülést,
c) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
d) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetve lezárja a vitát,
e) szavazásra bocsátja a döntési javaslatot, és a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot,
f) legfeljebb fél óra időtartamra szünetet rendelhet el,
g) biztosítja az ülés zavartalan rendjét.
(3) A (2) bekezdés g) pontja szerinti feladatának ellátása során az ülésvezető
a) figyelmezteti a tárgytól eltérő hozzászólót,
b) rendre utasítja a méltatlan magatartást tanúsító személyt,
c) megvonja a szót,
d) a tanácskozás rendjét ismételten megzavaró személyt az ülésterem elhagyására kötelezheti,
e) felfüggesztheti az ülést,
f) berekesztheti az ülést.
(4) A napirendet a képviselő-testület állapítja meg, melynek alapján a napirendi pontokat az elfogadott sorrend szerint tárgyalja meg.
7. § (1) Előterjesztést tehet
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) bármely képviselő,
d) a képviselő-testület bizottsága,
e) a jegyző.
(2) Az előterjesztés benyújtható írásban vagy szóban.
(3) A polgármester engedélyezheti az írásos előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását.
(4) Az önkormányzati képviselő által kezdeményezett önkormányzati rendelet megalkotására illetve határozat meghozatalára vonatkozó írásos előterjesztést a polgármester köteles a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszteni. Az ilyen előterjesztéshez a polgármester, a bizottság és a jegyző észrevételt tehet, amit a képviselő-testülettel ismertetni kell.
8. § (1)11 A képviselő-testület bármely tagja javasolhatja a napirendi pont elnapolását a napirendhez tartozó döntéshozatalig. A javaslatról a képviselő-testület ügyrendi döntést hoz.
(2) Az ülésvezető összefoglalja az előterjesztett és elhangzott javaslatokat, és azok alapján javaslatot tesz a döntéshozatalra.
(3) A döntéshozatal előtt a jegyzőnek a javaslat törvényességére vonatkozó álláspontjának ismertetése érdekében szót kell adni.
(4) Az ülésvezető elsőként a módosító indítványt teszi fel szavazásra. Amennyiben az nem kapja meg a szükséges többséget, az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.
(5) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén bármely önkormányzati képviselő – a döntéshozataltól számított 3 hónapon belül – a szavazás megismétlését kezdeményezheti. Az indítványról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(6) Ha a szavazás megismétlésére a döntés végrehajtását követően nincs lehetőség, az érintett képviselő tiszteletdíja egy havi időtartamra 25%-kal csökken.
(7)12 A megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata szükséges
a) a Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyek eldöntéséhez,
b) önkormányzati kitüntetés adományozásához,
c) gazdasági program, vagyongazdálkodási terv elfogadásához,
d) képviselő-testületi hatáskör átruházásához, visszavonásához.
9. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(2) Titkos szavazással dönthet a képviselő-testület mindazokban az ügyekben, amelyekben:
a) zárt ülést köteles tartani,
b) zárt ülést tarthat.
(3) A titkos szavazást bármely képviselő kezdeményezheti, melynek elfogadásához a jelenlévő önkormányzati képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.
(4)13 A titkos szavazás lebonyolítását a képviselő-testület jelen lévő tagjaiból álló, a képviselő-testület ügyrendi határozatával létrehozott kéttagú szavazatszámláló bizottság végzi el. A bizottság tagjaira a polgármester tesz javaslatot, a javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(5)14 A titkos szavazás az önkormányzat hivatalos bélyegzőjével ellátott, borítékba helyezett szavazólapnak szavazóurnába történő elhelyezésével történik. A szavazóurnát a bizottság tagjai a titkos szavazást megelőzően – ellenőrzést követően – lezárják, majd a titkos szavazás lebonyolítását követően felbontják, és a leadott szavazatokat ismertetik.
(6) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
(7) A név szerinti szavazást a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(8) Az ülésen a szavazatok összeszámlálásáról az ülésvezető gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, az elnök köteles azt megismételni.
(9)15 A képviselő-testület tagja - a döntéshozatal módjától és a döntés formájától függetlenül - igen vagy nem szavazattal szavazhat, valamint a szavazástól tartózkodhat.
10. § (1) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de sorszámozott határozat nélkül dönt a napirend meghatározásáról és az ügyrendi kérdésekről.
(1a)16 A képviselő-testület az ügyrendi kérdésekről vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
(2) A képviselő-testület sorszámozott határozata tartalmazza
a) az elfogadott döntést,
b) a végrehajtásért felelős megnevezését és
c) a végrehajtás határidejét.
(2a)17 A képviselő-testület nem normatív határozatának megjelölése – az alábbi sorrendben –
a) a határozat sorszámát arab számmal,
b) a „/” jelet,
c) a határozat meghozatalának évét arab számmal,
d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal és
e) a „Kt. határozat” kifejezést
foglalja magában.
(3) A rendelettervezetet és a rendelet hiteles végleges szövegét a jegyző készíti el.
(4) A rendelet kihirdetése a közös önkormányzati hivatal magyarlaki kirendeltségének hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.
(5) A képviselő-testület normatív határozatát a jegyző a (4) bekezdés szerinti módon, az elfogadását követő napon közzéteszi.
(6) A jegyző nyilvántartást vezet
a) a határozatokról,
b) a hatályos önkormányzati rendeletekről.
11. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározottakat,
b) az ülés jellegét (alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatás),
c) az ülésről távolmaradt önkormányzati képviselő nevét,
d) a határozatképességre utaló adatokat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) az előterjesztés,
d) a megalkotott önkormányzati rendelet,
e) egyéb írásos indítvány,
f) a képviselő kérelmére írásban benyújtott hozzászólása.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző őrzi.
12. § (1) Az együttes képviselő-testületi ülést az érintett önkormányzatok bármely polgármesterének kezdeményezésére össze kell hívni.
(2) Az együttes képviselő-testületi ülésre az 5-11. § rendelkezéseit megfelelően kell alkalmazni, figyelemmel valamennyi érintett önkormányzat szervezeti és működési szabályzatára.
(3)18
A helyi önkormányzati képviselő és a képviselő-testület szervei
3. A helyi önkormányzati képviselő jogállása
13. § (1) A képviselő tevékenysége során hivatalos személyként jár el.
(2) A képviselő
a) a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést igényelhet a közös önkormányzati hivataltól;
b) köteles az ülésről való távolmaradását előzetesen bejelenteni;
c) köteles a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitkot megőrizni, a titoktartási kötelezettsége a képviselői mandátumának lejárta után is fennáll;
d) önkormányzati rendelet megalkotását a polgármesterhez eljuttatott, indokolást is tartalmazó rendelet-tervezet írásbeli előterjesztésével, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó határozat meghozatalát a Képviselő-testület ülésén, a jelenlévő képviselők többsége által támogatott ügy tárgyalása kapcsán kezdeményezheti. Rendelet megalkotására vonatkozó indítvány a képviselő-testület ülésén nem terjeszthető elő.
(3)19 Az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő tiszteletdíját a képviselő-testület legfeljebb 25%-kal, legfeljebb 12 havi időtartamra csökkentheti.
4. Az összeférhetetlenségi eljárás
14. § (1) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségére az Mötv. 36. §-át kell alkalmazni.
(2) Az önkormányzati képviselő a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot köteles haladéktalanul bejelenteni a polgármesternek.
(3)20 Az összeférhetetlenség megszüntetésének kell tekinteni az összeférhetetlenséget megalapozó jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatnak a Bizottság részére történő átadását.
(4) A képviselő összeférhetetlenségének a megállapítását bárki kezdeményezheti a polgármesternél.
(5) A kezdeményezést írásban kell benyújtani, amely tartalmazza:
a) az érintett képviselő nevét,
b) az összeférhetetlenség okának megjelölését,
c) az összeférhetetlenség fennállását bizonyító, rendelkezésre álló adatokat,
d) a bejelentő nevét, lakcímét, elérhetőségét és aláírását.
(6) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a Bizottságnak adja át kivizsgálásra.
(7) A Bizottság a képviselői összeférhetetlenségre vonatkozó bejelentés esetén megvizsgálja, hogy a bejelentés megfelel-e az. § (5) bekezdésében megkívánt alaki feltételeknek.
(8) Amennyiben a bejelentés hiányos, a Bizottság egy esetben – megfelelő határidő kitűzésével – hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt. Ha a bejelentő a felhívásnak nem tett eleget, a Bizottság
a) a rendelkezésre álló adatok alapján alakítja ki az összeférhetetlenség fennállásával kapcsolatos javaslatát a képviselő-testület számára, vagy
b) ha a bejelentés oly mértékben hiányos, ami nem teszi lehetővé a tényállás tisztázását, arról haladéktalanul tájékoztatja a polgármestert.
(9) Az összeférhetetlenségi eljárás során a Bizottság felhívja a képviselőt, hogy öt napon belül
a) írásban nyilatkozzon az összeférhetetlenségi ok fennállásáról, és
b) amennyiben szükséges intézkedjen az összeférhetetlenségi ok megszüntetéséről az Mötv. 37. § (1) bekezdése szerint.
(10) Ha a képviselő vitatja az összeférhetetlenség fennállását, vagy a felszólítástól számított 5 napon belül nem nyilatkozik az összeférhetetlenség megszüntetéséről, a Bizottság haladéktalanul intézkedik az összeférhetetlenségi eljárás folytatásáról.
(11) A Bizottság adatokat kérhet be és bárkit meghallgathat.
(12) A az összeférhetetlenségi ügy tárgyalásáról, idejéről, és helyéről köteles az érintett képviselőt értesíteni. Ha a képviselő megjelenik, kérésére meg kell őt hallgatni, és lehetőséget kell adni neki bizonyítékainak előterjesztésére.
(13) Ha a Bizottság a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok alapján nem tud dönteni az összeférhetetlenségi ügy előterjeszthetőségében, akkor további adatokat és bizonyítékokat szerezhet be.
(14) A Bizottság összeférhetetlenségi vizsgálata eredményéről tájékoztatja a polgármestert, és javaslatot tesz a polgármesternek a képviselő-testület összehívására.
(15) A képviselő-testület összeférhetetlenségi ügyben hozott határozatát az ülést követő munkanapon kézbesíteni kell.
(16) Az összeférhetetlenségi ügyben a határozati javaslathoz módosító indítványt nem lehet tenni, arról a képviselő-testület vita nélkül határoz. A határozathozatal előtt a képviselő felszólalhat.
(17) Ha a képviselő-testület nem mondja ki az összeférhetetlenséget, akkor a képviselővel szemben változatlan tényállás és változatlan jogi szabályozás mellett újabb összeférhetetlenségi eljárást kezdeményezni nem lehet.
15. § (1) A 14. § rendelkezéseit a polgármesterre és az alpolgármesterre is alkalmazni kell.
(2) Ha a 14. § (4) bekezdés szerinti kezdeményezés a Bizottság elnöke vagy tagja összeférhetetlenségének megállapítására irányul, a polgármester haladéktalanul összehívja a képviselő-testület rendkívüli ülését, amelyen javaslatot tesz a Bizottság személyi összetételének megváltoztatására.
(3) A 14. §-ban foglaltakat a méltatlansági eljárásra megfelelően alkalmazni kell.
5. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás
16. § (1) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóság-tartalmának ellenőrzése.
(2) A kezdeményezést írásban kell benyújtani, amely tartalmazza:
a) az érintett képviselő nevét,
b) a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát,
c) a bejelentésben foglalt tények bizonyítására alkalmas, rendelkezésre álló bizonyítékokat,
d) a bejelentő nevét, lakcímét, elérhetőségét és aláírását.
(3) Amennyiben a bejelentés hiányos, a Bizottság egy esetben – megfelelő határidő kitűzésével – hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt. Ha a bejelentő a felhívásnak nem tett eleget, a Bizottság
a) a rendelkezésre álló adatok alapján dönt, vagy
b) ha a bejelentés oly mértékben hiányos, ami nem teszi lehetővé a tényállás tisztázását, az eljárást megszünteti.
A nyilvánvalóan alaptalan kezdeményezést a Bizottság érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.
(4) Az vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során a Bizottság felhívja a képviselőt, hogy öt napon belül
a) írásban nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatban, és
b) amennyiben szükséges intézkedjen a vagyonnyilatkozat kifogásolt részének javításáról.
(5) Ha a képviselő a felhívásnak nem tesz eleget, illetve a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, a Bizottság dönt a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás folytatásáról, melynek keretében a valós vagyoni helyzet tisztázása érdekében a Bizottság tagjai betekinthetnek a képviselővel közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatába.
(6) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a Bizottság elnöke a soron következő ülésén tájékoztatja a képviselő-testületet.
(7) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást (adatot) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló – új tényállás nélküli – ismételt kezdeményezést a Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.
(8) A vagyonnyilatkozatokat a közös önkormányzati hivatal csörötneki székhelyén a biztonsági követelményeknek megfelelő páncélszekrényben zártan, elkülönítve kell őrizni.
(9) A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás során az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseit maradéktalanul be kell tartani.
6. A képviselő-testület szervei
17. § (1)21 Magyarlak község polgármestere tisztségét főállásban látja el.
(2)22 A polgármester tisztségének megszűnése esetén a 26/2000. (IX. 27.) BM rendeletben foglaltaknak megfelelően átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve a Bizottság elnökének.
(3) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, és a döntéshozatal elmaradása
a)23 az önkormányzat törvényben meghatározott kötelezően ellátandó önkormányzati feladatát,
b) kötelező közszolgáltatás biztosítását,
c) az önkormányzat lejárt fizetési kötelezettségének teljesítését,
d) az önkormányzat pénzügyi követelésének érvényesítését, vagy
e) a kormányhivatal törvényességi felügyeleti intézkedéséhez kapcsolódó döntéshozatal (kivéve önkormányzati rendeletalkotás) vagy intézkedés határidőre történő teljesítését
közvetlenül veszélyezteti, a polgármester döntést hozhat.
(4) A polgármester dönthet a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, amennyiben a döntés elmaradása
a) az önkormányzat számára a költségvetésben nem tervezett fizetési kötelezettséget keletkeztetne,
b) az önkormányzati vagyon jelentős sérelmét eredményezné, vagy
c) a képviselő-testület döntésének végrehajtása érdekében szükséges intézkedést ellehetetlenítené.
(5) A (3)-(4) bekezdés alkalmazásával meghozott döntéséről a polgármester a képviselő-testület soron következő ülésén beszámol.
(6) A (3)-(4) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók az Mötv. 42. §-ában meghatározott, a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható ügyekre.
(7)24 A polgármester fogadóórát minden hónap első péntekén 14-15 óra között, illetve külön meghirdetett időpontban tart.
18. § Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
19. § (1)25 A Képviselő-testület állandó bizottságként a Bizottságot hozza létre. A Bizottság tagjainak száma 3 fő.
(2) Az elnök helyettesítésére a bizottság tagjai alelnököt választanak.
(3) A Bizottság feladata:
a) dönt a képviselő-testület által átruházott hatáskörbe tartozó ügyekben,
b)26
c)27
d)28
e)29
f) előkészíti a képviselő-testület hatáskörébe tartozó összeférhetetlenségi, méltatlansági és fegyelmi ügyeket,
g) a polgármester felkérésére kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést,
h) figyelemmel kíséri és elősegíti a képviselő-testület tagjai jogainak érvényesülését és kötelezettségei teljesítését,
i) nyilvántartja, kezeli és őrzi az Mötv. 39. § (1) bekezdés szerinti vagyonnyilatkozatokat, és végzi azok vizsgálatát.
(4) A bizottság üléseit szükség szerint tartja.
(5) Az ülést a bizottság elnöke hívja össze úgy, hogy az bizottság tagjai és a jegyző a meghívót és az előterjesztést az ülés előtt legalább 3 nappal, rendkívüli ülés esetén 24 órával korábban kézhez kapják.
(6) A bizottság tagja a bizottság ülésén köteles részt venni.
(7) A bizottság határozataira a 10. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak megfelelően alkalmazandók.
20. § (1) Az Önkormányzat – Csörötnek Község Önkormányzatával és Kondorfa Község Önkormányzatával közösen – alapítói jogokkal felruházott irányító szerve a Csörötneki Közös Önkormányzati Hivatalnak. A közös önkormányzati hivatalt az említett önkormányzatok közösen tartják fenn és működtetik.
(2) A közös önkormányzati hivatal
a) neve: Csörötneki Közös Önkormányzati Hivatal,
b) székhelye: 9962 Csörötnek, Vasúti út 5.,
c) állandó kirendeltségei: 9962 Magyarlak, Kossuth Lajos út 173. és 9943 Kondorfa, Alvég út 1.
(3) A közös önkormányzati hivatal két belső szervezeti egységei
a) az igazgatási csoport és
b) a pénzügyi csoport.
(4) A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadási rendje a következő:
21. § (1) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, szerveinek és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.
(2) A jegyzőt tartós akadályoztatása esetén a közös önkormányzati hivatal köztisztviselője helyettesíti külön helyettesítési intézkedés alapján.
(3) A jegyzői tisztség átmeneti betöltetlensége esetén a hivatal székhelye szerinti település polgármestere által megbízott – a képesítési követelményeknek megfelelő – közszolgálati tisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.
22. § (1) Az Önkormányzat tagja
a) a Szentgotthárd és Térsége Önkormányzati Társulásnak,
b) a Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásnak.
(2) Az Önkormányzat az Mötv. 41. § (6) bekezdés alapján kötött szerződéses jogviszony keretében gondoskodik
a) a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátásról,
b) a fogorvosi alapellátásról,
c) az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi ügyeleti ellátásról,
d) a védőnői ellátásról, és
e) az iskola-egészségügyi ellátásról.
7. Együttműködések
23. § (1) Az Önkormányzat – a nemzetiségek közösségi jogai érvényesülésének elősegítése érdekében – együttműködik a Magyarlaki Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.
(2) Az együttműködés részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX törvény 80. §-ában meghatározottak szerint külön megállapodás rögzíti.
(3) Az Önkormányzat a (2) bekezdés szerint kötött megállapodás alapján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges feltételeket. Ennek érdekében
a) a nemzetiségi önkormányzat ingyenes használatába bocsátja a Csörötneki Közös Önkormányzati Hivatal Magyarlaki Kirendeltségének tárgyi eszközökkel felszerelt irodahelyiséget, melynek költségeit az Önkormányzat viseli;
b) a közös önkormányzati hivatal bevonásával a nemzetiségi önkormányzat részére adminisztratív segítséget nyújt, melynek körében ellátja
ba) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),
bb) a nemzetiségi önkormányzat hivatalos levelezésének előkészítését, postázását,
bc) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat,
bd) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat, és
be) közreműködik a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete határozatainak végrehajtásában.
24. § (1) Az Önkormányzat támogatja a községben székhellyel rendelkező, működő civil szervezeteket.
(2) A civil szervezetek működésének támogatásáról a képviselő-testület külön rendeletet alkot. A pénzbeli támogatás megállapítása az éves költségvetési rendeletben meghatározott előirányzat erejéig lehetséges, amennyiben az a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat- és hatáskörök ellátását nem veszélyezteti.
(3) A képviselő-testület kezdeményezheti valamely közfeladat civil szervezet általi ellátását, amelyre vonatkozó feladat-ellátási szerződés alapján a társadalmi szervezet részére feladat-finanszírozást szolgáló költségvetési támogatást nyújthat.
(4)30 A polgármester az önkormányzat költségvetési rendelete szerint
a) dönt a helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról, továbbá
b) meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról.
8. Az önkormányzat gazdálkodása és vagyona
25. § (1) A képviselő-testület biztosítja a kiegyensúlyozott költségvetési gazdálkodást.
(2) Az önkormányzat tevékenységéhez tartozó kormányzati funkciókat a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A képviselő-testület saját gazdálkodása és intézményei pénzügyi ellenőrzéséről éves belső ellenőrzési terve alapján végzett vizsgálattal és esetenként külső szakértő bevonásával gondoskodik.
26. § A képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodásáról külön rendeletet alkot.
Záró rendelkezések
27. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
28. §31
1. melléklet32
2. melléklet33
A |
B |
|
---|---|---|
1 |
funkciószám |
megnevezés |
2 |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
3 |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
4 |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
5 |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
6 |
045120 |
Út, autópálya építése |
7 |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
8 |
047320 |
Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek |
9 |
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
10 |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
11 |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
12 |
064010 |
Közvilágítás |
13 |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
14 |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
15 |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
16 |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
17 |
074054 |
Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok |
18 |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
19 |
081045 |
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
20 |
081071 |
Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés |
21 |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
22 |
082091 |
Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
23 |
082092 |
Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
24 |
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
25 |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
26 |
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
27 |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
28 |
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
29 |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés a) pontja, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés b) pontja, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § a) pontja, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (6) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (6) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § b) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 1. § (7) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (5) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától. A 17. § (1) bekezdése a Magyarlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontja, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
A 17. § (3) bekezdés a) pontja a Magyarlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Módosította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés d) pontja, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § c) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § c) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § c) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § c) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
Megállapította a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (6) bekezdése, hatályos 2019.10.29. 18.00 órától.
Hatályát vesztette a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján, hatálytalan 2017.02.16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelet 4. § d) pontja, hatálytalan 2019.10.29. 18.00 órától.
A 2. melléklet a Magyarlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2022. (XII. 2.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.