Rábahídvég Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2017. 03. 01- 2017. 04. 11Rábahídvég Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017 (II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2017-03-01-tól 2017-04-11-ig
Rábahídvég Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. §
A Képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen SZMSZ-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
2. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Rábahídvég Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 9777 Rábahídvég, Bertha Gy. u. 13.
(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Rábahídvég Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
(4) Az önkormányzat illetékességi területe: Rábahídvég község közigazgatási területe.
(5) Az önkormányzat hivatala: Rábahídvégi Közös Önkormányzati Hivatal, székhelye: 9777 Rábahídvég, Bertha Gy. u. 13. (továbbiakban: Hivatal).
(6) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.
(7) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
3. §
Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, a középen a magyar címer, a köríven pedig
„Rábahídvég Község Önkormányzata *Rábahídvég*” felirat található.)
II. Fejezet
A képviselő-testület feladat és hatásköre
4. §
(1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, saját hatáskörében dönti el a feladatok ellátási módját.
(2) Az önkormányzat által ellátandó alaptevékenységeket kormányzati funkciókhoz tartozó szakfeladat rend szerint az 1. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat – saját felelősségére – vállalkozási tevékenységet folytathat. Ennek megfelelően:
a) külön egyedi döntéseket követően közvetlenül részt vehet vállalkozásban,
b) a helyi önkormányzati politikával illetőleg annak eszközeivel, módszereivel és konkrét formáival (pl. helyi adópolitikával, telek- és ingatlanértékesítéssel, stb.) vállalkozás-élénkítő, piacgazdaság barát környezetet teremt.
(4) Az önkormányzat önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:
a) civil szervezetek támogatása,
b) helyi elismerő címek, kitüntetések adományozása.
(5) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök felsorolását a 2. sz. melléklet tartalmazza.
(6) A polgármester és a jegyző az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről – eltérő rendelkezés hiányában – a képviselő-testület soron következő ülésén beszámolni köteles.
(7) A képviselő-testület a Prinz Gyula ÁMK intézményvezetőjének kinevezését, megbízását a Püspökmolnári-Rábahídvég Intézményfenntartó Társulás Tárulási Tanácsra ruházza át.
III. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
A képviselő-testület ülése
5. §
(1) A képviselő-testület munkáját rendes és rendkívüli ülés keretében végzi.
(2) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(3) A képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére. Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshol is összehívható.
(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze az ülést.
6. §
A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a képviselőket;
b) a jegyzőt/aljegyzőt;
c) a napirend előadóját,
d) akinek meghívását a polgármester és a testület indokoltnak tartja.
7. §
(1) A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább három nappal megkapják.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően – halasztást nem tűrő esetben – az ülés előtt egy órával is kiküldhető a meghívó. Erre bármilyen célszerű értesítési mód (pl. telefon, hivatalsegéd, stb.) igénybe vehető, a sürgősség okát azonban a meghívottal mindenképpen közölni kell.
(3) A képviselő-testületi ülések időpontjáról a lakosságot az ülés előtt legalább három nappal a meghívó hirdetőtáblán történő elhelyezésével kell tájékoztatni.
8. §
A közmeghallgatást, igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 5 nappal a közmeghallgatás előtt a meghívó hirdetőtáblán történő elhelyezésével nyilvánosságra kell hozni.
9. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk, vagy érintettségük esetén a képviselő-testület ülését a korelnök vezeti.
(2) Az ülésen megjelent állampolgárok az ülésteremben részükre kijelölt helyet foglalhatják el.
(3) A képviselő-testület tagjai – az ülés megkezdése előtt – jelenléti ívet írnak alá.
(4) Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületi ülést 5 napon belül ismételten össze kell hívni. Az összehívás írásban, új meghívó kiküldésével történik.
Napirend előtti témák és a napirend
10. §
(1) A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület a napirend előtti témák között – vita nélkül – tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.
(2) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő vagy bármely képviselő-testületi tag indoklással ellátott javaslatot tehet. A képviselő-testület az indítványról vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
A napirendek vitája, döntéshozatal, határozatok nyilvántartása
11. §
(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet.
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet. A felszólalás időtartama legfeljebb öt perc. Ha ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik, a polgármester a második és a további hozzászólásokat két percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt az ülés vezetője megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.
(4) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
12. §
(1) A polgármester a vitát akkor zárja le, ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, vagy a képviselő-testület – egyszerű szótöbbséggel – a polgármester javaslatára a vita folytatását szükségtelennek tartja.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után, a jegyző törvényességi észrevételt tehet.
(4) Bármelyik képviselő, illetve a napirendi pont előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
13.§
A tanácskozás rendjének fenntartása
(1) A levezető elnök gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról, ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi ponttól, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;
b) rendreutasítja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja;
c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót;
d) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén a levezető elnök az ülést felfüggesztheti, vagy az ülést berekesztve a még meg nem tárgyalt napirendi pontokat a soron következő ülésre elnapolja, vagy rendkívüli ülést hív össze.
(2) A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
Nyílt szavazás
14. §
(1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Az ülés elnöke a vita lezárása után az elhangzás sorrendjében először a módosító indítványokat, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra. Először az „igen” szerinti válaszra kér szavazást, majd a „nem” szavazatokra.
(3) Az ülés elnöke megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, illetve a tartózkodók számát.
(4) Szavazategyenlőség esetén a szavazást ugyanazon az ülésen meg kell ismételni.
(5) Ismételt szavazategyenlőség esetén a képviselő-testület a következő ülésen határoz.
Név szerinti szavazás
15. §
(1) Név szerinti szavazást a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, Mötv.-ben meghatározott ügyek kivételével bármely ügyben elrendelhet.
(2) Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel vagy „nem”-mel adja meg.
(3) A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet hitelesítve a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(4) A szavazás eredményét a levezető elnök állapítja meg, illetőleg – a szavazatok téves összeszámlálása miatti panasz esetén – elrendeli a szavazás megismétlését.
Titkos szavazás
16. §
(1)Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. Titkos szavazás tartásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) A titkos szavazás lefolytatása az Ügyrendi Bizottság feladata.
(3) A szavazás borítékba zárt szavazólapon és urna igénybevételével történik.
(4) A szavazólapon fel kell tüntetni a döntési javaslatot. A képviselők úgy szavaznak, hogy „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozatot jelölnek meg, két egymást metsző vonallal.
(5) A titkos szavazás eredményét az Ügyrendi Bizottság állapítja meg. Összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazás eredményét. A szavazásról jegyzőkönyvet készít, amit a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető ír alá. A titkos szavazásról felvett jegyzőkönyv az ülés jegyzőkönyvének melléklete.
(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
- a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
- a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
- a szavazás eredményét.
(7) A bizottság elnöke a jegyzőkönyv alapján kihirdeti a szavazás eredményét.
(8) A határozathozatal formájától függetlenül a szavazás végeredményét a polgármester állapítja meg és ismerteti a döntést.
17. §
(1) A képviselő-testület döntése rendelet, normatív határozat, vagy egyedi határozat.
(2) Az egyedi és normatív határozatok, valamint a rendeletek megjelölésére külön jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
(3) A képviselő-testület határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következők szerint:
...../...... (... ...) számú határozat
18. §
(1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő-testület tagja;
b) a polgármester, az alpolgármester; a jegyző;
c) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői;
d) önkormányzati társulás tagjai;
e) választópolgárok.
(2) A rendelet-tervezet képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása:
a jegyző (illetve más előterjesztő) az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet szóbeli, vagy írásos indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti. Egyidejűleg tájékoztatja a testületet az előkészítés és véleményezés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
(3) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(4) A képviselő-testület rendeleteit évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következő minta szerint:
Rábahídvég Község Önkormányzata Képviselő-testületének ...../..... (.....) önkormányzati rendelete, a rendelet tárgyának megjelölésével.
(5) Az önkormányzati rendeletek kihirdetése a Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.
19.§
(1) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az előterjesztéseket, az elfogadott rendeleteket, határozati javaslatokat, a tárgyalt írásbeli anyagokat és a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólását mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
(2) A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármester a jegyző, és jegyzőkönyv hitelesítőként egy jelenlévő képviselő írja alá.
Képviselő személyes érintettsége
20. §
(1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(2) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően azonnal - a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozik.
(3) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(4) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Amennyiben a képviselő-testület megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását legfeljebb 25 %-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti
IV. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA
21. §
(1) A képviselő-testület tagjai sorából, 2 tagból és elnökből álló három fős Ügyrendi Bizottságot választ.
(2) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:
- Ellátja a képviselő-testület működésével kapcsolatos ügyrendi feladatokat, közreműködik a titkos szavazás lebonyolításában.
- Előterjeszti a polgármester tiszteletdíjára és jutalmazására vonatkozó javaslatot.
- Döntésre előkészíti a képviselők, és a nem képviselő bizottsági tagok összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeit;
d) Biztosítja a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvánosságát, megtekinthetőségét;
e) Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos, továbbá a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt kezdeményezett eljárást. Az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő-testületet.
22. §
(1) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, illetve időtartamra – ideiglenes bizottságot alakíthat.
(2) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt, e döntés módosítását szükség esetén bármelyik képviselő írásban indítványozhatja.
(3) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, illetve mandátuma lejártát követően megszűnik.
A bizottságok működése
23. §
(1) A bizottság döntéseit nyílt szavazással hozza.
(2) A bizottság akkor határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van
(3)A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint.
(4) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melynek elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
V. Fejezet
A polgármester
24. §
(1) A polgármester a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A polgármester tiszteletdíjára az alakuló ülésen, majd annak fejlesztésére az Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.
(3) A polgármester a Hivatalban minden hónap első hétfő 8 órától 9 óráig fogadóórát tart.
(4) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
A jegyző
25.§
(1) A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2)A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra – a szociális- igazgatási ügyintéző, felsőfokú végzettségű köztisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.
A közös önkormányzati hivatal
26.§
A képviselő-testület az Mötv. 84. §-ában foglalt feladatok ellátására Püspökmolnári, Gersekarát, Sárfimizdó és Telekes önkormányzataival megállapodás alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.
VI. Fejezet
A társulások
27. §
(1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:
- Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulás (Vasvár),
- Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (Szombathely)
(2)A képviselő-testület Püspökmolnári Község Önkormányzatával közösen intézményfenntartó társulást működtet. A közösen fenntartott intézmény neve: Prinz Gyula Általános Művelődési Központ.
(3) A közösen fenntartott intézmény fenntartója: Püspökmolnári-Rábahídvég Általános Művelődési Központ Intézményfenntartó Társulása.
VII. Fejezet
Közmeghallgatás
28. §
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal, a költségvetés megtárgyalását megelőzően közmeghallgatást tart.
(2) A képviselő-testület egyéb önkormányzati ügyekben is tarthat közmeghallgatást.
29. §
Helyi népszavazás
(1) Helyi népszavazást – a jogszabályban meghatározottakon túl – a polgármesternél kezdeményezheti a rábahídvégi választásra jogosult választópolgárok legalább 15 %-a.
(2) A képviselő-testület köteles kitűzni a helyi népszavazást, ha azt a választópogárok legalább 20 %-a a kérdés megjelölésével kezdeményezt
VIII. Fejezet
Záró rendelkezések
30. §
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Rábahídvég Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2007.(III.14.) önkormányzati rendelete.
Rábahídvég, 2017. február 08.
Borsits Zoltán Kissné Mátyás Éva
polgármester jegyző
Záradék: A rendelet kihirdetése 2017. február 28. napján megtörtént.
Kissné Mátyás Éva
jegyző
1.sz. melléklet
Kormányzati funkciók
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
061020 Lakóépület építése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
107051 Szociális étkeztetés
2. sz. melléklet
A képviselő-testület a következő hatásköröket ruházza át a polgármesterre:
1.Közérdekű foglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
2. elrendeli az általa megállapított és jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetését;
3. dönt a közterület használat iránt benyújtott kérelmekben.
4. dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.
5. dönt a közterület-használatáról és a település védelméről szóló rendeletben meghatározott ügyekben.
6. nyilatkozik a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban,
7. tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben,
9. dönt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben meghatározott közútkezelői feladatok ügyében.
A képviselő-testület a következő hatásköröket ruházza át a társulási tanácsra:
- Prinz Gyula ÁMK vezetőjének kinevezése, megbízása és megbízásának visszavonása
- Intézményfenntartó Társulás létrehozásáról szóló megállapodás III. fejezetében foglalt általános- és szakmai hatáskörökkel kapcsolatos döntések meghozatala