Kercseliget község képviselő testületének 5/2017 (IV.6..) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 05. 01Kercseliget község képviselő testületének 5/2017 (IV.6..) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2017-05-01-tól
Kercseliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének
5./2017. (IV.6.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint
az azokért fizetendő díjak mértékéről
Kercseligyet Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
I. Fejezet
1. Általános rendelkezések
1.§ A rendelet hatálya Kercseliget Község Önkormányzat (a továbbiakban:
Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések (a továbbiakban:
anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendelet szerinti szolgáltatások igénybevevőire,
valamint a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetőire terjed ki.
2.§ E rendelet alkalmazásában:
a.) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, házasságkötés
lebonyolítására alkalmas helyiség: Kercseliget Község Polgármesteri Hivatal
nagyterme - 7256 Kercseliget, Fő u. 33. szám alatt,
b.) hivatali munkaidő: a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és
Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
c.) hivatali munkaidőn kívüli idő: munkaszüneti napok kivételével: péntek 14.00 órától –
18.00 óráig, szombat 10.00 órától – 18.00 óráig.
II. Fejezet
2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3.§ (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1.
melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő
bejelentkezéskor.
(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.
(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell
lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az
engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az
anyakönyvvezető meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény
ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi
alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló
anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok
biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.
(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal
rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.
3. Az anyakönyvi események díja
4.§ (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi
esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:
a.) amennyiben legalább az egyik fél Kercseligeten állandó lakóhellyel rendelkezik:
bruttó 6.000 Ft, vagy
b.) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Kercseligeten állandó lakóhellyel:
bruttó 12.000 Ft.
(3) Az anyakönyvi esemény – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – többlet
szolgáltatásainak díját a rendelet 2.melléklete tartalmazza.
(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:
a.) a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás
nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá
b.) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal
fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben
vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.
5.§ Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:
a.) amennyiben legalább az egyik fél Kercseligeten állandó lakóhellyel rendelkezik:
bruttó 10.000 Ft, vagy
b.) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Kercseligeten állandó lakóhellyel:
bruttó 20.000 Ft.
6.§ (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel, vagy
a Hivatal pénztárába történő befizetéssel kell teljesíteni.
(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény/befizetési szelvény bemutatásával
kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat Nagyberki Közös
Önkormányzati Hivatal számlájára / pénztárába, legkésőbb az anyakönyvi
eseményt megelőzően 15 nappal korábban kell teljesíteni.
(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat, vagy a Közös Hivatal hibájából
meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
7.§ (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő
anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 5 .000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn és helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában
közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló
törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás
illeti meg.
(3) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető
részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000 Ft összegben
munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati
költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg
felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-
ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására
fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz, öltöny, ing, nyakkendő. A munkaruha
kihordási ideje egy év.
III. Fejezet
5. Záró rendelkezések
8.§ (1) A rendelet 2017. május .1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően
bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell
alkalmazni.
(2) Hatályát veszti a Kercseliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
szabályairól és díjairól szóló 10/2011.(VIII.03.) Önkormányzati rendelete.
Mecseki János Kaposvölgyiné dr Hangyál Margit
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet kihirdetve: 2017. április 6.
Kaposvölgyiné dr. Hangyál Margit jegyző