Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2017. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2017. (IV. 27.) önkormányzati rendelete az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről.

Hatályos: 2017. 05. 01- 2022. 10. 31

Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2017. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről.  


Németfalu  Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § -ában kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § -ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya


1. §


E rendelet hatálya Németfalu község illetékességi területén történő házasságkötésre, valamint a Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Hivatalánál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre, és a munkaviszonyban álló, az anyakönyvi események lebonyolításában kisegítő személyzetre kell alkalmazni.



A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


2. §


(1)E rendelet alkalmazásában:

  1. Anyakönyvi esemény: házasságkötés.
  2. Egyéb családi esemény társadalmi megünneplése: névadó, jubiláris ünnepségek, házasságkötés megerősítése, stb.
  3. Hivatali helyiség: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Hivatalának 8918 Csonkahegyhát Fő utca 20. szám alatti tanácsterme.
  4. Hivatali munkaidő: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.
  5. Ügyfélfogadási idő: Gellénházi Közös Önkormányzati Hivatal Csonkahegyháti Állandó Kirendeltsége Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott ügyfélfogadási idő.
  6. Munkaszüneti nap: anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (továbbiakban: At.) 3. § i) pontjában meghatározottak szerint.
  7. Kisegítő, közreműködő személyek: az anyakönyvi események lebonyolításában az anyakönyvvezető munkáját segítő személy, aki a Hivatalnál munkaviszonyban áll.


(2) A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli házasságkötés engedélyezését, e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor. Az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségen kívüli, külső helyszínen abban az esetben történhet, amennyiben a közreműködést az anyakönyvvezető vállalja és a Hivatal pénztárába az e rendeltben megállapított díjat befizették.


(3) Az anyakönyvi esemény külső helyszínen történő megtartása iránti kérelemben feltüntetett indokok vizsgálata és a helyszín megtekintése után az aljegyző akkor ad helyt a kérelemnek, ha:

a) a helyiség méltó, alkalmas az anyakönyvi esemény megrendezésére, az ünnepélyes,     

    hivatalos jelleg biztosítható,

b) a személyes adatok védelme, az anyakönyv biztonsága megfelelően biztosított,

c) az anyakönyvi esemény nem tartható egyházi szertartás helyszínén,

d) az anyakönyvi esemény nem tartható fedetlen helyszínen, légi, vízi járművön, a levegőben,

    a vízben, mozgó járművön,

e) külső zavaró körülmények kizártak,

f) a helyiségnek el kell különülnie a vendéglátás helyszínétől,

g) ha a kérelmezők vállalják az At. 18. § (2)-(4) bekezdésében foglaltakat és a Hivatal  

    pénztárába az e rendeletben megállapított díjat befizették.


(4) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő megtartásához nem kell engedély, ha a házasulók valamelyikének egészségi állapota közeli halállal fenyeget.


(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esetén az anyakönyvvezető helyszínre illetve vissza szállításáról, valamint az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvnek a házasságkötés helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos vissza szállításáról kötelesek gondoskodni.


(6) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.



Anyakönyvi és egyéb családi esemény társadalmi megünneplésére irányuló esemény ideje


3. §


(1) Hivatali munkaidőben történő házasságkötésre a munkaidő teljes időtartamában kerülhet sor.  Házasságkötésre irányuló esemény hivatali munkaidőn túl 19.00 óráig tartható.


(2) Hivatali munkaidőben, de a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezését e rendelet 3. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre bejelentkezéskor. 


(3) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő házasságkötés engedélyezését e rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.


(4) Anyakönyvi esemény munkanapokon hivatali munkaidőben, valamint hivatali munkaidőn kívül – az At. 3. § i) pontjában meghatározott munkaszüneti napok kivételével – pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban tartható.


(5) Egyéb családi esemény társadalmi megünneplése az anyakönyvvezető közreműködésével, amennyiben vállalja, kizárólag hivatali munkaidőn kívül – az At. 3. § i) pontjában meghatározott munkaszüneti napok kivételével – pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombaton 10 órától 18 óráig terjedő időszakban lehetséges.





Az engedélyezés szabályai


4. §


(1) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl, illetve hivatali helyiségen kívül történő megtartását az aljegyző engedélyezi.


(2) Az anyakönyvi esemény minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó szertartáshoz szükséges feltételek biztosítottak, valamint megfelel a jogszabályban előírt követelményeknek és az e rendeletben foglaltaknak.   


(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését megelőzően – amennyiben a kért helyszínen anyakönyvi esemény korábban még nem lett engedélyezve – az anyakönyvvezető köteles helyszíni szemle során meggyőződni arról, hogy a helyszín az At., továbbá az e rendeletben foglalt feltételeknek maradéktalanul megfelel. Megállapításairól köteles a Hivatal aljegyzőjét írásban tájékoztatni.



Az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó díjfizetési kötelezettség


5. §


(1) Az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben díjmentes.  


(2) A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 15.000,-Ft –ot kell fizetni.


(3) A hivatali munkaidőn kívül, de a hivatali helyiségben lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 10.000,-Ft, -ot kell fizetni.


(4) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításra kerülő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 10.000,-Ft, -ot kell fizetni.


(5) Nem kell megfizetni az 5. § (2),(3),(4) bekezdésben meghatározott díjat, a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető állapota esetén.


(6) A szolgáltatási díj nem tartalmazza a terem díszítés, a zeneszolgáltatás, a pezsgő,  valamint a virágok biztosítását.


(7) A jelen rendeletben meghatározott szolgáltatási díj megfizetése, a kérelem anyakönyvvezetőhöz történő benyújtásakor, de legkésőbb öt munkanapon belül a Hivatal házipénztárába való befizetéssel történik.


(8) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén, ha azt a felek legkésőbb, a kitűzött időpont előtti munkanapon az ügyfélfogadási idő végéig írásban az anyakönyvvezetőnél bejelentik, a befizetett díj 5 napon belül a befizető számára visszafizetésre kerül.


(9) Amennyiben a megrendelők a (8) bekezdésben rögzített előzetes bejelentést elmulasztják, a befizetett szolgáltatási díj nem jár vissza.



Az anyakönyvvezetőt, közreműködő személyeket megillető díjazás


6. §


(1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, választása szerint, a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 12.000,-Ft díjazás illeti meg.


(2) A Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események lebonyolításában kisegítő, közreműködő személyeket eseményenként bruttó 3.000,-Ft díjazás illeti meg.


(3) Az anyakönyvvezető anyakönyvi esemény lebonyolításában végzett munkájáért választása szerinti szabadidőt a következő hónap végéig, de legkésőbb az adott év december 31-ig ki kell adni.


(4) Az anyakönyvvezető és a közreműködő személyek részére járó díjat, az anyakönyvi eseményt követő hónap utolsó napjáig ki kell fizetni. 


(5) Az anyakönyvvezető a feladat ellátására tekintettel, évente egy alkalommal 30.000,-Ft összegben munkaruha juttatásban részesül. Az anyakönyvvezető az összeg felhasználásáról számlával köteles elszámolni a tárgyév december 15. napjáig.



Záró rendelkezések


  1. §

       

(1) E rendelet 2017. május 1. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének  5/2014. (VII. 11.) önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szabályairól és díjairól.


(2) E rendeletben meghatározott szabályokat, szolgáltatási díjakat a rendelet hatálybalépését követően bonyolított anyakönyvi események során kell alkalmazni.



Németfalu, 2017. április 19.




      Galambos László                                                                         Salamon Henrietta

        polgármester                                                                                     aljegyző




A rendelet kihirdetésre került: 2017. április 27.




                                                                                                           Salamon Henrietta

                                                                                                                  aljegyző 


1. melléklete az 5/2017.(IV.27.) önkormányzati rendelethez


                                                                                  illetékbélyeg helye


Kérelem


hivatali munkaidőn túli és hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezéséhez


Alulírottak kérjük a házasságkötés hivatali helyiségen kívüli engedélyezését.



Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:



Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:


A hivatali helyiségen kívüli helyszín:


_________________(település), _____________ (közterület)______ házszám/helyrajzi szám


A 15.000,- Ft összegű díjat megfizettük.


Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha

a) a tanúk, - és ha szükséges - a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,

b) gondoskodunk a házasságkötés méltó keretéről,

c) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.




Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap




___________________________                            __________________________

aláírás                                                                        aláírás



Az engedély kibocsátását javaslom/nem javaslom.




__________________________________

közreműködő anyakönyvvezető

*kívánt részt alá kell húzni



2. melléklet az 5/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelethez



                                                                                                       illetékbélyeg helye

Kérelem


hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő házasságkötés engedélyezéséhez



Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali munkaidőn kívül történő


engedélyezését _______ év ___________ hónap ___nap _____ óra időpontra.



Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:



Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:



A 10.000 Ft,- összegű díjat megfizettük.



Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap





___________________________                            __________________________

aláírás                                                                        aláírás







Engedélyezés esetén

a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt/az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*


____________________________________

közreműködő anyakönyvvezető



*kívánt részt alá kell húzni



3. melléklet az 5/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelethez


                                                                                                         illetékbélyeg helye


Kérelem


hivatali munkaidőben de hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezéséhez


Alulírottak kérjük házasságkötés hivatali helyiségen kívüli engedélyezését.


Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:


Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:


A hivatali helyiségen kívüli helyszín:


_________________(település), _____________ (közterület)______ házszám/helyrajzi szám


Az 10.000,- Ft összegű díjat megfizettük.


Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha

a) a tanúk, - és ha szükséges - a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,

b) gondoskodunk a házasságkötés/a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének méltó keretéről,

c) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.



Csonkahegyhát, ______ év ______________ hó ___ nap



___________________________                            __________________________

aláírás                                                                        aláírás



Az engedély kibocsátását javaslom/nem javaslom.




__________________________________

közreműködő anyakönyvvezető

*kívánt részt alá kell húzni