Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2017. (III.14.) önkormányzati rendelete

a vállalkozóvá válás helyi támogatásának szabályairól

Hatályos: 2017. 04. 01- 2019. 11. 28

Hajdúhadház Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi XLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés d) pontjában és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 26. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi XLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 13. pontjában és a 42.§ 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:



A rendelet célja

1.§


(1) Hajdúhadház Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) a rendelkezésére álló bevételei figyelembe vételével a Hajdúhadház közigazgatási területén működő vállalkozások létrehozásához hozzájáruljon.

(2)       A rendelet ösztönözni kívánja Hajdúhadház Város polgárait arra, hogy tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy saját maguk és családjuk eltartásáról vállalkozói tevékenységből származó bevételből tudjanak gondoskodni. A rendelet célja a szociálisan rászoruló egyének és családok megélhetését segíteni, önálló egzisztenciateremtési esélyeit növelni.

(3)       Az Önkormányzat az öngondoskodáshoz való hozzájárulásként a rászoruló lakosokat vállalkozóvá válásuk érdekében támogatásban részesítheti.



A támogatás formája, mértéke és a jogosultak köre

2.§


(1) Az Önkormányzat által nyújtott, a (3) bekezdésben meghatározott támogatás formája működési támogatásnak nem minősülő, vissza nem térítendő, végleges juttatás.

(2) A támogatásra az éves költségvetési rendeletben meghatározott keret szolgál. Ha az adott év költségvetésében ilyen keret nincs meghatározva, arra az évre támogatási kérelem nem nyújtható be.

(3) A támogatás alsó határa 100.000 - Ft., felső határa 300.000 - Forint.

(4) A támogatás az egyéni vállalkozóvá váláshoz szükséges saját erő kiegészítésére szolgál.

(5) A támogatásban részesülő részére a támogatás kifizetése az általa megjelölt számlára való utalással történik meg. Az átutalásról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.


3.§


Támogatásra, az igénylés benyújtása időpontjában Hajdúhadház Város közigazgatási területén állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, rászoruló természetes személy jogosult, aki rendelkezni fog a vállalkozói tevékenység végzéséhez szükséges okirattal és azt a kérelem beadásától számított 3 hónapon belül bemutatja:

 - a vállalkozói igazolvány másolatát vagy igazolást a vállalkozói tevékenységről.



4. §


A támogatás csak olyan igénylő részére nyújtható, akinek az önkormányzattal szemben semmilyen tartozása nem áll fenn.


5.§


(1) Nem adható támogatás akkor, ha az igénylő és házastársa (élettársa) a kérelem benyújtásakor rendelkezik vagy a kérelem elbírálásáig rendelkezni fog a 3.§-ban szereplő okiratok valamelyikével.

(2) Nem állapítható meg támogatás, ha a Képviselő-testület által a támogatás céljára biztosított keret összeg elfogyott.


A támogatás elbírálásának szabályai


6. §


(1) A támogatás iránti kérelmeket Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatalánál kell benyújtani.

(2) A támogatás iránti kérelem kötelező tartalmi eleme annak részletezése, hogy a kérelmező a támogatás összegéből milyen költségeket kíván finanszírozni.

(3) A támogatás iránti kérelmek ügyében Hajdúhadház Város Önkormányzatának Szociális, Családvédelmi és Egészségügyi Bizottsága dönt. A támogatás összegéről a kérelmező rászorultságát figyelembe véve dönt, a hiánytalan támogatási kérelem benyújtását követő 30 napon belül.

(4) A támogatottal az önkormányzat nevében támogatási megállapodást kell kötni. A támogatási megállapodást a polgármester és a jegyző együttesen írja alá.

(5) A támogatási megállapodásnak tartalmaznia kell:

a) a támogatást nyújtó nevét, székhelyét, azonosító adatait, nevében eljáró személyek neveit és beosztását,

b) a támogatott nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, személyi azonosítóját, lakcímét,

c) a támogatási összeg fedezetét biztosító költségvetési rendelet számát,

d) a támogatás nyújtásáról szóló határozat számát,

e) a támogatás formáját, jogcímét és összegét,

f) a szerződésszegés jogkövetkezményeit,

g) az érintettek aláírását.  


7.§


(1) A támogatás megítéléséről a kérelmező írásbeli értesítést kap, mely után a támogatási megállapodást a polgármester, a jegyző és a támogatott (kérelmező) 30 napon belül aláírja.

(2) Amennyiben az aláírás a kérelmező hibájából az adott határidőn belül nem történik meg, úgy a támogatást elveszíti.

(3) A kérelmek elbírálása során előnyben kell részesíteni azt, aki az állam által nyújtott más támogatásra csak kisebb mértékben jogosult.


8.§


(1) A támogatás megállapítása során rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, illetve családot, ahol az egy főre jutó havi nettó jövedelem a kérelem benyújtását megelőző három hónap alapján nem haladja meg a támogatás igénylésekori öregségi nyugdíj legkisebb összegének hatszorosát.

(2) Az egy főre jutó havi jövedelmet a kérelem benyújtását megelőző három hónapban elért bér, nyugdíj, járadék, munkanélküli-ellátás és egyéb rendszeres pénzbeli juttatás figyelembe vételével kell megállapítani.


9.§


A támogatásra való jogosultság elbírálása érdekében a támogatást igénylő köteles saját maga és hozzátartozói személyi- és lakcím adatairól, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni.


Visszafizetési kötelezettség keletkezése


10.§ (1) Ha a támogatás felhasználása nem az adott célra történt, vagy a támogatási megállapodás megkötését követő 5 éven belül a támogatást nyújtó tudomására jut, hogy a támogatott valótlan adatok közlése alapján kapott támogatást, vagy a támogatási megállapodás megkötését követő 3 hónapon belül hitelt érdemlően nem igazolja, hogy rendelkezik a vállalkozói tevékenység végzéséhez szükséges okiratok valamelyikével vagy a vállalkozói jogosultságot biztosító okirat visszaadásra, vagy visszavonásra kerül a támogatási megállapodás megkötését követő 5 éven belül, a támogatás összegét azonnal és egyösszegben vissza kell fizetni az önkormányzat költségvetési számlájára a visszafizetéskor érvényben lévő, polgári törvénykönyvben meghatározott kamataival együtt.

(2) Hajdúhadház Város Önkormányzata Szociális, Családvédelmi és Egészségügyi Bizottsága a támogatás nyújtását követő 5 éven belül évente vizsgálja, hogy szükséges-e a támogatás visszafizetése.

(3) Amennyiben a támogatott a visszafizetési kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, az Önkormányzat jogosult az azonnali beszedési megbízás érvényesítésével, vagy bármely más módon – beleértve az Önkormányzattól a támogatottnak járó fizetési kötelezettség beszámítását, illetve a peres utat is – érvényesíteni.


Záró rendelkezések


11.§


(1) E rendelet 2017. április 01. napján lép hatályba.

(2) Ezen rendelet az állampolgárok szélesebb körét érinti, ezért annak hiteles szövegét az önkormányzat hivatalos honlapján közzé kell tenni.





                   Dr. Kiss Katalin                                                             Csáfordi Dénes

                         jegyző                                                                     polgármester



Záradék:

Ez a rendelet a Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel kihirdetve.

Hajdúhadház, 2017. március 14.




Dr. Kiss Katalin

jegyző