Szarvas Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017.(II.17.) önkormányzati rendelete

az önkormányzati képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíjáról és egyéb juttatásairól szóló 23/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 03. 01- 2017. 03. 01

Szarvas Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017.(II.17.) önkormányzati rendelete

az önkormányzati képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíjáról és egyéb juttatásairól szóló 23/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2017.03.01.

Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 35. § (1) bekezdésében, és a 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzati képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíjáról és egyéb juttatásairól szóló 23/2014. (XI. 21.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati képviselőket képviselői munkájukért tiszteletdíj illeti meg, melynek havonkénti összege 112.200 Ft (a továbbiakban: alapdíj).”

2. § Az R. a következő 4/A. § - 4/B §-sal egészül ki:

„4/A. § (1) Ha az önkormányzati képviselő a képviselő-testület két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, az alapdíjának 25 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.

(2) Ha a bizottsági tag önkormányzati képviselő a bizottság két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, a 2. § (2)-(3) bekezdése szerinti kiegészítő díjazása 25 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.

(3) Ha a nem önkormányzati képviselő bizottsági tag a bizottság két egymást követő ülésén nem vesz részt és hiányzását nem igazolta, tiszteletdíjának 25 %-ával csökkentett mértékű juttatásra jogosult.

(4) Az (1)-(3) bekezdés rendelkezései alapján megállapított csökkentés hat hónapra szól.

4/B. § (1) A képviselő-testület ülése esetén a távollétet az ülés megkezdéséig írásban kell a polgármesternek bejelenteni.

(2) Bizottsági ülés esetén a távollétét az ülés megkezdéséig írásban kell a bizottság elnökének bejelenteni. A bizottság elnöke távollétét a polgármesternek jelenti be.

(3) Nem minősül igazolatlan hiányzásnak:

a) a keresőképtelenséggel járó betegség,

b) a képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján közfeladat ellátása céljából történő távollét,

c) foglalkozással összefüggő hivatalos kiküldetés,

d) egyéb méltányolható ok.

(4) Az Ügyrendi, Közbeszerzési, Turisztikai és Környezetvédelmi Bizottság dönt abban az esetben, ha a távollét igazolt vagy igazolatlan voltának megállapítása során vita alakul ki.”

3. § Hatályát veszti az R. 4. § (3) bekezdése.

4. § Ez az önkormányzati rendelet 2017. március 1-jén lép hatályba.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2017. március 2. napjával.