Sándorfalva Városi önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017.(IV.28.) önkormányzati rendelete

az idegenforgalmi adóról szóló 5/2012.(II.09.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 04. 29- 2017. 04. 28

Sándorfalva Város Önkormányzat Képviselő-testületének

7/2017.(IV.28.) önkormányzati rendelete

az idegenforgalmi adóról szóló

5/2012.(II.09.) önkormányzati rendelet

módosításáról



Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdés, 6. § és 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és h) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 13. pontja által meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:



  1.  Módosító rendelkezések

1. §


Az idegenforgalmi adóról szóló 5/2012. (II. 09.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) a 4. alcímet és 4. §-át követően az alábbi új 4/A. alcímmel és 4/A. §-sal egészül ki:


„4/A. A nyilvántartás rendje


4/A. §


(1) Az adóbeszedésre kötelezett szállásadó az általa beszedett adóról az adó alapjának, az adómentesség jogcímének és az adóösszegnek a megállapítására alkalmas nyilvántartást köteles a szálláshelyen vezetni, vendégkönyv vagy azzal egyenértékű elektronikus nyilvántartás (továbbiakban együttesen: nyilvántartás) formájában.

(2) A szállásadó köteles a használatba vétel előtt a vendégkönyvet a települési önkormányzat jegyzőjével hitelesíttetni, a tárgyév utolsó napján köteles a nyilvántartást lezárni, és a tárgyévet követő év január 15. napjáig a települési önkormányzat jegyzőjével záradékoltatni.

(3) A nyilvántartás iratait az adóbeszedésre kötelezettnek az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény előírásainak megfelelően kell megőriznie, hogy az önkormányzati adóhatóság által ellenőrizhető módon alkalmas legyen az általa beszedett adónak, az adó alapjának, valamint az adómentességnek a megállapítására.

(4) Az elektronikus nyilvántartást alkalmazó adóbeszedésre kötelezettnek, mint felhasználó, rendelkeznie kell a program készítője (forgalmazója) által kiállított olyan nyilatkozattal, amely igazolja, hogy a program zárt rendszerű, ahol a módosítások nyomon követhetők.

(5) Az elektronikus nyilvántartás feldolgozott adatait havonként összesítve, tételes napi bontásban és kinyomtatott formában kell a (3) bekezdésben foglaltak szerint megőrizni.

(6) A nyilvántartást az alábbi adattartalommal kell vezetni:

a) a vendég viselt neve (családi neve és utóneve), születési helye, időpontja, lakcíme, állampolgársága,

b) a vendég személyazonosító okmánytípusának megjelölése és annak azonosító száma,

c) a vendég megérkezésének és távozásának időpontja,

d) a vendég által letöltött vendégéjszakák száma,

e) a vendég adómentessége esetén annak a jogcíme, a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 31. §-ának a megfelelő

    pontját is megjelölve,

f) a vendég sajátkezű aláírása.


(7) A nyilvántartásba a (6) bekezdésben előírt adatokból a vendég megérkezésekor azonnal be kell rögzíteni a megérkezés időpontját, valamint az a)-b) pontban foglaltakat, míg a távozás időpontját, valamint a d)-e) pontban foglalt adatokat legkésőbb a vendég távozásának napjával kell rögzíteni.

(8) A nyilvántartásnak az adómentes vendégéjszaka esetén a (6) bekezdésben foglaltakon túl még tartalmaznia kell:

a) a tanulói, hallgatói jogviszony alapján biztosított mentességnél az oktatási intézmény nevét, címét/székhelyét és a diákigazolvány számát,

b) hatóság vagy bíróság intézkedése folytán szálláshelyet igénybevevőnek biztosított mentességnél az intézkedést elrendelő hivatalos okirat ügyiratszámát/iktatószámát,

c) szakképzés keretében, a szolgálati kötelezettség teljesítése esetén a szálláshelyet igénybevevőnek biztosított mentességnél a települési önkormányzat jegyzője által kiállított igazolás ügyiratszámát/iktatószámát,

d) a településen székhellyel, vagy telephellyel rendelkező vagy ideiglenes iparűzési tevékenységet végző vállalkozó által végzett vállalkozási tevékenység vagy ezen vállalkozó munkavállalója által folytatott munkavégzés céljából szálláshelyet igénybevevőnek biztosított mentességnél a települési önkormányzat jegyzője által kiállított igazolás ügyiratszámát/iktatószámát,

e) a honvédelmi vagy rendvédelmi feladatokat ellátó szervek állományába tartozó személy hozzátartozója, mint szálláshelyet igénybevevő részére biztosított mentességnél a települési önkormányzat jegyzője által kiállított igazolás ügyiratszámát/iktatószámát.

(9) A (8) bekezdés c)-e) pontjaiban előírt igazolást Sándorfalva Városi Önkormányzat Jegyzője állítja ki, a szálláshely igénybevételét megelőzően benyújtott kérelem alapján.”


2. §


A Rendelet 5. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

[5. § Záró rendelkezések]


„(4) A 7/2017. (IV. 28.) önkormányzati rendelettel megállapított 4/A. § szerinti nyilvántartási szabályoknak megfelelés érdekében az adóbeszedésre kötelezett szállásadó legkésőbb 2017. május 31. napjáig köteles felülvizsgálni a 2017. évben alkalmazott nyilvántartását, és a szükséges módosításokat végrehajtani, továbbá a 2017. évre alkalmazott vendégkönyvet legkésőbb 2017. június 15. napjáig a települési önkormányzat jegyzőjével záradékoltatni.”



  1. Záró rendelkezések

3. §


Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


Sándorfalva, 2017. április 27.




Gajdosné Pataki Zsuzsanna

Dr. Bánfi Margit

polgármester

Jegyző




Záradék:

A rendelet kihirdetésének napja: 2017. április 28.


                                                                                                                                                                                                                                                                      Dr. Bánfi Margit 

                                                                                                       Jegyző