Fertőrákos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2017. (IV. 11.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 04. 12- 2019. 07. 30

Fertőrákos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2017. (IV. 11.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről

2017.04.12.

Fertőrákos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Fertőrákos Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések létesítésére terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) Hivatali helyiség: az Önkormányzat által térítésmentesen biztosított, a házasságkötés lebonyolítására kijelölt helyiség (Fertőrákosi Polgármesteri Hivatal Tanácsterme, 9421 Fertőrákos, Fő utca 139.)

b) Hivatali munkaidő: a Fertőrákosi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést hivatali munkaidőben, ügyfélfogadási időn kívül, valamint – a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően – hivatali munkaidőn kívül lehet lebonyolítani.

(2) Hivatali munkaidőn kívül házasságkötéseket munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:

a) Hétfő: 17.30 és 18.00 óra,

b) Kedd, szerda 16.00 és 18.00 óra,

c) Csütörtök: 15.00 és 18.00 óra,

d) Péntek: 13.00 és 18.00 óra,

e) Szombat: 10.00 óra és 18.00 óra között.

(3) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés nem veszélyeztetheti.

Az engedélyezés szabályai

4. § (1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet a házasságkötés bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani – az anyakönyvvezető útján – a Hivatal jegyzőjéhez, az elektronikus anyakönyvi rendszerből előállított nyomtatványon.

(2) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés – az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: Anyakönyvi tv.) 18. § (3) bekezdésében foglalt feltételek teljesítésén túl – csak akkor engedélyezhető, ha a házasulandó felek a megjelölt helyszín tulajdonosa vagy üzemeltetője által kiállított befogadó nyilatkozat útján igazolják, hogy az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és a házassági lap megfelelő védelme biztosított.

(3) Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolítása különleges körülmények között (pld. víz alatt, föld alatt, levegőben, mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között), illetve vallás gyakorlására szolgáló épületben.

Díjfizetési kötelezettség

5. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés hivatali helyiségben történő lebonyolításának szolgáltatási díja eseményenként 10.000 Ft.

(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja eseményenként 30.000 Ft.

(3) A házasulandó felek valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá az érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított házasságkötés térítésmentes.

6. § (1) A díjfizetési kötelezettség az Önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel vagy a költségvetési számlára történő átutalási megbízással teljesíthető.

(2) A díjnak készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a házasságkötés létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.

(3) Kétség esetén az ügyfél a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető.

(4) A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a házasságkötés lebonyolítása az Önkormányzat hibájából meghiúsul.

7. § (1) Az 5. § (1) bekezdése szerinti házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 7.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) Az 5. § (2) bekezdése szerinti házasságkötés hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 12.000 Ft díjazás illeti meg.

Záró rendelkezések

8. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Anyakönyvi tv. rendelkezései irányadóak.

(3) Hatályát veszti Fertőrákos Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 5/2011. (III. 1.) önkormányzati rendelete.