Egerlövő Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (V.27.) önkormányzati rendelete

Egerlövő Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2017. 06. 01- 2018. 03. 25
Egerlövő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  • fejezet


Általános rendelkezések

Az Önkormányzat megnevezései



(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Egerlövő Község Önkormányzata

      (a továbbiakban: Önkormányzat)


(2)  Székhelye: 3461 Egerlövő, Dózsa Gy. u. 19. szám


(3) A község képviselő-testületének hivatalos elnevezése: Egerlövő Község Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)


(4) A képviselő-testület hivatalának neve: Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal

     (a továbbiakban: Hivatal)


(5) Az önkormányzat azonosító adatai:

a) törzsszám: 348759

b) adószám: 15348757-1-05

c) KSH statisztikai számjel: 5865


Az Önkormányzat jelképei



(1) Az Önkormányzat jelképei: Egerlövő Község címere, zászlaja és pecsétje.


(2) Használatuk rendjét a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben szabályozza.





Az Önkormányzat működése, feladata és hatásköre

Feladatok és hatáskörök



(1) Az önkormányzat feladat-és hatáskörére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadóak.


(2) Közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat csak akkor terjeszthető a testület elé, ha az tartalmazza a feladat ellátásához szükséges forrásokat is.


(3)  A (2) bekezdésben említett előterjesztés elfogadásához minősített többség szükséges.


(4) A szabadon választott közfeladat ellátásának megszüntetéséről a képviselő-testület minősített többséggel határoz.


(5) A feladatok ellátásának mértékét és módját – a lakosság igényei és az önkormányzat anyagi lehetőségeinek figyelembe vételével – a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében határozza meg.



Az önkormányzati hatósági ügyben átruházott hatáskörben hozott döntésekről az átruházott hatáskör gyakorlója a megtett intézkedéseiről, illetve azok eredményéről a soron következő rendes ülésen az indítványok között beszámol.

      

 A képviselő-testület működése

5. §


(1) A képviselő-testület tagjai a megválasztott képviselők és a megválasztott polgármester.

 A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A képviselők névjegyzékét az 1. függelék tartalmazza.


(2)  A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.


  1. Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatást ad a választások lebonyolításáról, eredményéről.


  1. Az alakuló ülésen kell dönteni az alpolgármester megválasztásáról, valamint a polgármester és az . A polgármester és az alpolgármester esküt vagy fogadalmat tesz, és erről okmányt ír alá. Az eskü szövegét az Mötv. 1. melléklete tartalmazza.


Rendes ülés

6.§


(1) A képviselő-testület munkatervében jelölt időpontban és helyen, de évente legalább 6 alkalommal rendes ülést tart.


(2) A képviselő-testület a nyári szabadságolások miatti ülésszünetet minden év július hónapban állapítja meg.


(3) Az ülésszünetekben halaszthatatlan önkormányzati ügyekben – az át nem ruházható ügyek kivételével – a polgármester jár el utólagos tájékoztatási kötelezettséggel.


Rendkívüli ülés

7.§


(1) A rendkívüli ülés összehívására az Mötv. 44. §-ában foglaltak az irányadók.


(2) Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni, melyben meg kell jelölni a megtárgyalandó napirendet, ki kell dolgozni a határozati javaslatot és jelezni szükséges, hogy kinek a meghívását javasolja a testületi ülésre.


(3) Az (1) bekezdés esetén a kezdeményezők tesznek javaslatot az ülés időpontjára és helyére.


(4) Rendkívüli körülmények által indokolt esetben a napirend megjelölésével a képviselő-testületet a polgármester – legkorábban a meghívók kézbesítését követő napra is – összehívhatja.


(5) A polgármester a kezdeményezést követő 15 napon belüli időpontra köteles összehívni a testületi ülést.


A képviselő-testület összehívása

8.§


  1. A képviselő-testület feladat- és hatáskörét ülésein gyakorolja. A képviselő-testület rendes ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze (a továbbiakban: levezető elnök).


(2) A rendes ülésre szóló meghívót az előterjesztésekkel együtt a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak – választásuk szerint írásban, vagy elektronikus formában - olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 6 nappal megkapják. Ettől eltérni csak kivételesen és a polgármester előzetes engedélyével lehet. Az előterjesztés képviselő-testületi ülésen való kiosztására csak kivételes esetben, a polgármester külön engedélye alapján kerülhet sor. A polgármester az engedélyezés okát a képviselő-testületi ülésen ismerteti.


(3) A rendkívüli testületi ülésre szóló meghívót legalább az ülés előtt 24 órával kell kézbesíteni. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető (telefon, távirat, stb.). Rendkívüli ülést kell összehívni:

  • minden előre nem látható, a település gazdasági- és társadalmi létét veszélyeztető eset (pl. árvíz, természeti katasztrófa, stb.)
  • olyan esetekben, amikor az intézkedési határidő kevesebb, mint 6 nap.

 (4) A rendes ülésre kiküldött meghívónak tartalmaznia kell:

                       

  • az ülés helyét, napját, időpontját,
  • a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők nevét.


(5) A képviselő-testület rendes ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot is tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája: a Hivatal községházán lévő hirdetőtábláján való kifüggesztés a testületi ülés időpontja előtt legalább 5 nappal.


9.§


A képviselő-testület ülésére meg kell hívni (meghívót kap)

  • a képviselő-testület tagjait,
  • a jegyzőt, aljegyzőt,
  • a napirendi pontok előadóit,
  • akit a polgármester a napirend témájához indokoltnak tart.


A képviselő-testület munkaterve



(1)  A képviselő-testület évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját.


 (2) A munkaterv tartalmi elemei:

  • az ülések tervezett időpontja,
  • várható napirendjei,
  • előadó megjelölése


A képviselő-testület ülése



  1. A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet és a levezető elnök döntése alapján az általa megszabott időtartamban fel is szólalhat.


  1. A zárt ülés megtartására az Mötv. rendelkezései az irányadóak.


  1. A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részükre kijelölt helyen foglalhat helyet.





(1)  A képviselő-testületi ülés akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők közül 3 fő jelen van.


(2) A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.


A képviselő-testület tanácskozási rendje



(1)   A levezető elnök munkáját tanácskozási joggal a jegyző (aljegyző), távollétében a Hivatal Tiszai Csoportjának vezetője segíti.


(2)   Az ülés megnyitásakor a levezető elnök a jelenléti ív alapján megállapítja a képviselő-testület határozatképességét. Az ülés teljes időtartama alatt a határozatképesség folyamatos vizsgálata az ülést vezető feladata.


(3) A tanácskozás során a levezető elnök:

  • javaslatot tesz napirendekre, a napirendet elfogadtatja,
  • a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok, és egyéb önkormányzati döntések végrehajtásáról,
  • napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát,
  • napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati (döntési) javaslatot, megállapítja a szavazás eredményét,
  • kihirdeti a határozatokat,
  • berekeszti az ülést.


(4) A levezető elnök, mint képviselő a napirenddel kapcsolatos véleményét a többi képviselőre vonatkozó szabályok szerint fejtheti ki.




A képviselő-testület bármely, kiemelkedően fontos ügyben dönthet úgy, hogy két fordulóban (két testületi ülésen) – előbb az elveket, majd a konkrét döntéstervezetet – tárgyalja meg.



   15. §


(1) Az ülés rendjének fenntartásáért a levezető elnök a felelős. E jogkörében:

  • figyelmezteti a hozzászólót, ha a tárgyalt témától eltér, és haladéktalanul felhívja a tárgyszerűségre,
  • rendre utasítja azt, akinek a megfogalmazása a testület, vagy a képviselők bármelyikét nyilvánvalóan sérti,
  • rendre utasítja azt, aki a tárgyalás rendjét zavarja,
  • a terem elhagyására kötelezheti – kivéve a települési képviselőket – azt, aki a tárgyalás rendjét ismételten megzavarta, valamint azt, aki a tárgyalás rendjét olyan súlyos mértékben zavarja meg, hogy az az ülés folytatását veszélyezteti.


(2) A levezető elnöknek a rend és a tárgyszerűség megtartása érdekében tett - a szabályzatban meghatározott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.


  1. A hozzászólások időbeni korlátozására a levezető elnök, továbbá bármely képviselő javaslatot tehet, illetve javasolhatja a vita lezárását, erről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.


  1. Ha az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja.


A napirend megállapítása

16.§


  1. A képviselő-testület ülésének napirendjére a meghívó alapján a levezető elnök tesz javaslatot. A napirendet a képviselő-testület vita nélkül állapítja meg. A Képviselő-testület az ülés befejezésének időpontját az ülés folyamán bármikor meghatározhatja.
  2. A képviselő-testület a napirendi pontokat az általa elfogadott napirendi pontok szerint tárgyalja.


  1. A meghívóban foglalt napirendi pontot a képviselő-testület a polgármester javaslatára egyszerű szótöbbséggel hozott döntésével az ülésen tárgyalandó napirendről leveheti, illetve tárgyalását elnapolhatja. A napirend elnapolására vonatkozó javaslatot indokolni kell, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. Szükség esetén meghatározza a további előkészítés rendjét.



17.§


(1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület vagy bizottsága által előzetesen javasolt:

  • rendelet-tervezet,
  • határozati javaslat,



(2) Előterjesztésre jogosult:

  • bármely települési képviselő,
  • polgármester, alpolgármester,

  • önkormányzati intézmény vezetője az általa irányított intézményt érintő témában,
  • felkérésre a társadalmi szervezetek, önszerveződő közösségek vezetői, a többségi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetői.


Hozzászólások

18. §


(1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.


(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő köteles válaszolni.


(3) A napirendhez kapcsolódó képviselői felszólalások sorrendjét a jelentkezések sorrendjében a levezető elnök határozza meg.


(4) A képviselő-testület - külön vita nélkül hozott döntése alapján – a felszólalás időtartamát s a hozzászólások számát korlátozhatja.


(5) A napirendi pont vitáját a levezető elnök vagy az előterjesztő foglalja össze.


(6) A levezető elnök bármely képviselő kérésére – a napirendi pont tárgyalása közben, vagy a határozathozatal során – egy-egy alakalommal tárgyalási szünetet rendelhet el. A szünet időtartama maximum 10 perc lehet.



19. §


  1. A képviselő-testület a vita lezárása után rendeletet alkot vagy határozatot hoz.


  1. A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges (egyszerű többség).


  1. A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható akit, vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.


  1. A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata a minősített többség. A minősített többségű szavazást igénylő ügyek jegyzékét az e rendelet 1. melléklete tartalmazza.



20. §


(1) Szavazni csak személyesen lehet. Szavazás közben a szavazást indokolni nem szabad.


  1. A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással hozza meg. A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg. A képviselő-testület kézfelemeléssel szavaz.


Név szerinti szavazás

21. §


(1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el:

  • a helyi népszavazásról,
  • a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatása kimondásakor,
  • minden olyan ügyben, amelyben a képviselő-testület minősített többséggel indítványt tesz a név szerinti szavazásra,


(2) A név szerinti szavazás szóban történhet. A szavazás során a jegyző ABC sorrendben felolvassa a tagok nevét, majd a jelenlévő tagok a nevük elhangzása után „igennel”, „nemmel”, „tartózkodommal” szóban szavaznak.


(3) A jegyző a nyilatkozatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről az elnököt tájékoztatja. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki.


(4) A szóban történt név szerinti szavazás esetén a külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.


A jegyzőkönyv

22. §


  1. A képviselő-testület üléseiről készítendő jegyzőkönyvre az Mötv. rendelkezései az irányadóak. A jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:


  • a kérdések és válaszok, szóbeli előterjesztések, illetve hozzászólások lényegét, ,
  • a szóban előterjesztett javaslatokat,
  • az elnök intézkedéseit, továbbá az ülésen történt fontosabb eseményeket,
  • rendeletek és határozatok tekintetében a határozatképességre és a szavazás számszerű eredményére, a minősített többséget igénylő döntésre történő utalás (igen, nem, tartózkodott),
  • A polgármester és a jegyző aláírását.


(2) A jegyzőkönyv mellékletét képező anyagok:

  • a meghívó,
  • a jelenléti ív,
  • az írásos előterjesztések, indítványok, kérdések, interpellációk, rendelettervezetek, határozati javaslatok egy-egy példánya,
  • a jegyző törvényességi észrevétele,
  • név szerinti szavazásról készült névsor.


(3) A nyilvános képviselő-testületi ülések jegyzőkönyvei hivatali munkaidőben tekinthetők meg.


Rendeletalkotás

23. §


(1) A képviselő-testület törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.


(2) Rendelet alkotását célzó indítvány megtételére a polgármesternél

  • a települési képviselő,
  • a jegyző,
  • helyi, társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetője,
  • az önkormányzati intézmény vezetője, az általa irányított intézmény témájában.


(3) A beterjesztett javaslatról a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a testületet.

A képviselő-testület állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről, meghatározza az előkészítés menetét.


(4) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el.


(5) A képviselő-testület által megalkotott rendeletet ki kell hirdetni, és közzé kell tenni.


(6) A kihirdetés módja: a Hivatal községházán lévő hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A közzététel módja:  Egerlövő Község hivatalos internetes honlapján történő megjelentetés.



Lakossági fórumok

24. §


A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi közügyekben való részvételre, így:

  • a közvetlen tájékoztatásra,
  • a közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.




A Bizottságok

25. §


  1. A képviselő-testület a kötelező bizottsági feladat- és hatáskörök ellátására egy állandó bizottságot, az Ügyrendi Bizottságot választja meg, tagjainak száma 3 fő.


  1. A képviselő-testület ideiglenes bizottságokat is választhat.


  1. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.


(4) A képviselők és a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettársuk, valamint gyermekeik vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.


(5) A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a települési képviselők közül kell megválasztani. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Hivatal munkavállalója nem lehet a bizottság elnöke és tagja.


A bizottságok működése

26. §


(1) A bizottság üléseit az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőzően három nappal előbb kézhez kapják.


  1. A bizottság üléseire is alkalmazni kell a képviselő-testület határozatképességére, és határozathozatalára vonatkozó szabályokat.


(3) Az ülések nyilvánosak, de az Mötv. zárt ülésre, valamint az Ötv. összeférhetetlenségre vonatkozó szabályait is alkalmazni kell.


(4) A bizottság zárt ülésein hozott döntéseiről csak az elnök adhat tájékoztatást.


(5) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott állami, vagy szolgálati titkot megőrizni.


A polgármester

27. §


  1. Egerlövő községban a polgármester a választópolgárok által közvetlenül választott, sajátos közszolgálati jogviszonyban álló személy. Tevékenységét főállásban, kötetlen munkaidőben végzi.


  1. A polgármester önkormányzattal kapcsolatos feladatait az Mötv. és más törvények tartalmazzák.



  1. A polgármester foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre vonatkozó rendelkezéseket az Mötv., a közszolgálati tisztviselőkről szóló

2011. évi CXCIX. törvény, továbbá a hivatali munkavállalók közszolgálati jogviszonyának egyes     kérdéseiről szóló helyi rendelet határozza meg.


  1. A polgármester illetményéről a képviselő-testület az alakuló ülésen dönt.


(5) A polgármester a következő halaszthatatlan ügyekben dönt – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett:

a) 200.000 forintot meg nem haladó kötelezettségvállalás, a költségvetési rendeletben elfogadottak szerint;

b) vis major ügyek.


Az alpolgármester

28. §


A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester általános helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ. A képviselő-testület az alpolgármestert saját tagjai közül választja meg, aki munkáját társadalmi megbízatásban végzi.


A jegyző, aljegyző

29. §


A jegyző, aljegyző kinevezésére, feladataira az Mötv. és a vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyzőre, aljegyzőre vonatkozó képesítési előírásoknak megfelelő személy látja el Mezőkövesd Város polgármesterének megbízása alapján.


30. §


A Hivatalt a jegyző vezeti. A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.


A Hivatal

31. §


A Hivatal a Képviselő-testület által elfogadott önálló Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a Hivatal feladatait, a munka- és az ügyfélfogadás rendjét és idejét.





A Társulás

32. §


  1. Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.


  1. A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.




Helyi népszavazás

33. §


A képviselő-testület külön rendeletben szabályozza a helyi népszavazás rendjét.




Gazdálkodás, az Önkormányzat vagyona és költségvetése

Az önkormányzat vagyona

34. §


(1) Az önkormányzat vagyonára és a vagyonnal való gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg. Ez a rendelet állapítja meg:

  • a forgalomképes és a törzsvagyonba tartozó forgalomképtelen, valamint a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak körét,
  • a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyaival kapcsolatban azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során.


(2) Az önkormányzat – vagyonának növelése érdekében – a képviselő-testület döntése alapján – részt vehet különböző gazdasági vállalkozásokban. A részvétel feltételeit a (1) bekezdésben jelölt rendeletben kell szabályozni.


Az önkormányzat költségvetése

35. §


A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A
költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a
finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a költségvetésről szóló törvény,
valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb jogszabályok határozzák meg.


Az önkormányzati gazdálkodás főbb szabályai

36. §

  1. Az önkormányzat vagyonára és gazdálkodására különösen az Alaptörvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. Törvény, az Mötv. 106-110. §-ainak, az államháztartásról szóló törvény és végrehajtási rendeleteinek rendelkezései az irányadóak.
  2. Az önkormányzat gazdálkodásának pénzügyi kereteit és szabályait a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben, ill. külön rendeletben határozza meg.
  3. Az önkormányzat gazdálkodási feladatait intézményei útján látja el, a jogszabályokban előírt feltételek keretei között.


  1. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását e rendelet 2. függeléke tartalmazza.


Az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzése

37. §


(1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.


  • Az önkormányzat a gazdálkodás belső ellenőrzését belső ellenőr útján biztosítja.


  • A helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervei belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat külön jogszabály tartalmazza




Záró rendelkezések

38. §


  1. Ez a rendelet 2017. június 1. napján lép hatályba.


  1. Hatályát veszti az Egerlövő Község Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2014. (XII. 2.) önkormányzati rendelet.




Buktáné Uza Teodóra                                                                      dr. Jakab Orsolya

            polgármester                                                                         jegyző




1. melléklet




Minősített többségű szavazást igénylő ügyek


Az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon túl az alábbi ügyekben:


  1. A törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás, megbízás visszavonása, felmentés,
  2. Önkormányzati jelképek, kitüntetések, és elismerő címek meghatározása, adományozása
  3. Hitel felvétele és kötvény kibocsátás,
  4. Testületi hatáskör átruházása,
  5. Helyi népszavazás kiírása,
  6. Rendkívüli közmeghallgatás és egyéb lakossági fórum kiírása, szervezése,
  7. Polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt kereset benyújtása a polgármester ellen
  8. Zárt ülés elrendelése,
  9. Indítvány név szerinti szavazásra,
  10. Forgalomképtelen vagyontárgy terület felhasználási kategóriájának, művelési ágának rendeltetésének megváltoztatása,
  11. Korlátozottan forgalomképes vagyontárgynak rendeltetéstől eltérő célú elidegenítése, megterhelése, lekötése, hasznosítása, működtetése,
  12. A Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatás kimondása,
  13. Önként vállalt közfeladat felvállalása, és megszüntetése.



 Ügyrendi Bizottság

feladat-és hatásköre



  • Ellátja a polgármester, az alpolgármester, a képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát,
  • gyakorolja a polgármester, alpolgármester, képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat /2000. évi XCVI. törvény 10/A.§ (3) bekezdés/
  • tájékoztatja a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testületet a soron következő ülésen,
  • kivizsgálja a polgármester által előterjesztett, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést és arról a következő testületi ülésen, legkésőbb azonban az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül a képviselő-testület elé előterjesztést nyújt be.
  • ellátja a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket.



                                                                                        










 A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása                                                                 A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök


  1. a képviselő – testület által jóváhagyott költségvetési előirányzatok között átcsoportosítás engedélyezése az önkormányzat adott évi költségvetési tervét jóváhagyó rendeletben meghatározott összeg erejéig,


  1. az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok tekintetében tulajdonosi hozzájárulás megadása.


1. függelék

KIMUTATÁS

a Képviselő-testület tagjairól


NÉV

LAKCÍM

MEGJEGYZÉS


Buktáné Uza Teodóra

Egerlövő, Radnóti út 3

Független

Bártfainé Rési Mária

Egerlövő,Ady E. út 5

Független

Gordos Attila

Egerlövő, Ady E. út 2

Független

Juhászné Lázár Nikoletta

Egerlövő, Kinizsi út 16

Független

Molnár Károly

Egerlövő, Dózsa Gy. út 69

Független
















2. függelék



Az önkormányzat állandó bizottságainak tagjai név és lakcím szerint



Jogi és Ügyrendi Bizottság


NÉV

LAKCÍM

MEGJEGYZÉS

Molnár Károly

Egerlövő, Dózsa Gy. út 69

elnök

Bártfainé Rési Mária

Egerlövő,Ady E. út 5

tag

Juhászné Lázár Nikoletta

Egerlövő, Kinizsi út 16

tag







3. sz. függelék


  1. Államháztartási szakágazat: <841105>           Helyi önkormányzatok és társulások

igazgatási tevékenysége



  1. Egerlövő Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:


<011130>                     <Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége>

<013320>                     <Köztemető fenntartás és működtetés>

<013350>                     <Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok>

<041231>                     <Rövid időtartamú közfoglalkoztatás>

<041232>                     <Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás>

<041233>                      <Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás>

<045120>                     <Út, autópálya építése>

<045160>                     <Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

<052020>                     <Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése>

<063020>                     <Víztermelés, -kezelés, -ellátás>

<064010>                     <Közvilágítás>

<066010>                     <Zöldterület kezelés>

<066020>                     <Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások>

<072112 >                     <Háziorvosi ügyeleti ellátás>                             

<082091>                     <Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése>

<082092>                     <Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása>

<104037>                     <Intézményen kívüli gyermekétkeztetés>


<106020>                     <Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások>

<107051>                     <Szociális étkeztetés>

<107052>                     <Házi segítségnyújtás>


Mellékletek