Egerlövő Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (V.27.) önkormányzati rendelete
Egerlövő Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2017. 06. 01- 2018. 03. 25Egerlövő Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. (V.27.) önkormányzati rendelete
Egerlövő Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2017-06-01-tól 2018-03-25-ig
- fejezet
Általános rendelkezések
Az Önkormányzat megnevezései
(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Egerlövő Község Önkormányzata
(a továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Székhelye: 3461 Egerlövő, Dózsa Gy. u. 19. szám
(3) A község képviselő-testületének hivatalos elnevezése: Egerlövő Község Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)
(4) A képviselő-testület hivatalának neve: Mezőkövesdi Közös Önkormányzati Hivatal
(a továbbiakban: Hivatal)
(5) Az önkormányzat azonosító adatai:
a) törzsszám: 348759
b) adószám: 15348757-1-05
c) KSH statisztikai számjel: 5865
Az Önkormányzat jelképei
(1) Az Önkormányzat jelképei: Egerlövő Község címere, zászlaja és pecsétje.
(2) Használatuk rendjét a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben szabályozza.
Az Önkormányzat működése, feladata és hatásköre
Feladatok és hatáskörök
(1) Az önkormányzat feladat-és hatáskörére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadóak.
(2) Közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat csak akkor terjeszthető a testület elé, ha az tartalmazza a feladat ellátásához szükséges forrásokat is.
(3) A (2) bekezdésben említett előterjesztés elfogadásához minősített többség szükséges.
(4) A szabadon választott közfeladat ellátásának megszüntetéséről a képviselő-testület minősített többséggel határoz.
(5) A feladatok ellátásának mértékét és módját – a lakosság igényei és az önkormányzat anyagi lehetőségeinek figyelembe vételével – a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében határozza meg.
Az önkormányzati hatósági ügyben átruházott hatáskörben hozott döntésekről az átruházott hatáskör gyakorlója a megtett intézkedéseiről, illetve azok eredményéről a soron következő rendes ülésen az indítványok között beszámol.
A képviselő-testület működése
5. §
(1) A képviselő-testület tagjai a megválasztott képviselők és a megválasztott polgármester.
A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A képviselők névjegyzékét az 1. függelék tartalmazza.
(2) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
- Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatást ad a választások lebonyolításáról, eredményéről.
- Az alakuló ülésen kell dönteni az alpolgármester megválasztásáról, valamint a polgármester és az . A polgármester és az alpolgármester esküt vagy fogadalmat tesz, és erről okmányt ír alá. Az eskü szövegét az Mötv. 1. melléklete tartalmazza.
Rendes ülés
6.§
(1) A képviselő-testület munkatervében jelölt időpontban és helyen, de évente legalább 6 alkalommal rendes ülést tart.
(2) A képviselő-testület a nyári szabadságolások miatti ülésszünetet minden év július hónapban állapítja meg.
(3) Az ülésszünetekben halaszthatatlan önkormányzati ügyekben – az át nem ruházható ügyek kivételével – a polgármester jár el utólagos tájékoztatási kötelezettséggel.
Rendkívüli ülés
7.§
(1) A rendkívüli ülés összehívására az Mötv. 44. §-ában foglaltak az irányadók.
(2) Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni, melyben meg kell jelölni a megtárgyalandó napirendet, ki kell dolgozni a határozati javaslatot és jelezni szükséges, hogy kinek a meghívását javasolja a testületi ülésre.
(3) Az (1) bekezdés esetén a kezdeményezők tesznek javaslatot az ülés időpontjára és helyére.
(4) Rendkívüli körülmények által indokolt esetben a napirend megjelölésével a képviselő-testületet a polgármester – legkorábban a meghívók kézbesítését követő napra is – összehívhatja.
(5) A polgármester a kezdeményezést követő 15 napon belüli időpontra köteles összehívni a testületi ülést.
A képviselő-testület összehívása
8.§
- A képviselő-testület feladat- és hatáskörét ülésein gyakorolja. A képviselő-testület rendes ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze (a továbbiakban: levezető elnök).
(2) A rendes ülésre szóló meghívót az előterjesztésekkel együtt a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak – választásuk szerint írásban, vagy elektronikus formában - olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 6 nappal megkapják. Ettől eltérni csak kivételesen és a polgármester előzetes engedélyével lehet. Az előterjesztés képviselő-testületi ülésen való kiosztására csak kivételes esetben, a polgármester külön engedélye alapján kerülhet sor. A polgármester az engedélyezés okát a képviselő-testületi ülésen ismerteti.
(3) A rendkívüli testületi ülésre szóló meghívót legalább az ülés előtt 24 órával kell kézbesíteni. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető (telefon, távirat, stb.). Rendkívüli ülést kell összehívni:
- minden előre nem látható, a település gazdasági- és társadalmi létét veszélyeztető eset (pl. árvíz, természeti katasztrófa, stb.)
- olyan esetekben, amikor az intézkedési határidő kevesebb, mint 6 nap.
(4) A rendes ülésre kiküldött meghívónak tartalmaznia kell:
- az ülés helyét, napját, időpontját,
- a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők nevét.
(5) A képviselő-testület rendes ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot is tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája: a Hivatal községházán lévő hirdetőtábláján való kifüggesztés a testületi ülés időpontja előtt legalább 5 nappal.
9.§
A képviselő-testület ülésére meg kell hívni (meghívót kap)
- a képviselő-testület tagjait,
- a jegyzőt, aljegyzőt,
- a napirendi pontok előadóit,
- akit a polgármester a napirend témájához indokoltnak tart.
A képviselő-testület munkaterve
(1) A képviselő-testület évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját.
(2) A munkaterv tartalmi elemei:
- az ülések tervezett időpontja,
- várható napirendjei,
- előadó megjelölése
A képviselő-testület ülése
- A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet és a levezető elnök döntése alapján az általa megszabott időtartamban fel is szólalhat.
- A zárt ülés megtartására az Mötv. rendelkezései az irányadóak.
- A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részükre kijelölt helyen foglalhat helyet.
(1) A képviselő-testületi ülés akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők közül 3 fő jelen van.
(2) A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
A képviselő-testület tanácskozási rendje
(1) A levezető elnök munkáját tanácskozási joggal a jegyző (aljegyző), távollétében a Hivatal Tiszai Csoportjának vezetője segíti.
(2) Az ülés megnyitásakor a levezető elnök a jelenléti ív alapján megállapítja a képviselő-testület határozatképességét. Az ülés teljes időtartama alatt a határozatképesség folyamatos vizsgálata az ülést vezető feladata.
(3) A tanácskozás során a levezető elnök:
- javaslatot tesz napirendekre, a napirendet elfogadtatja,
- a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok, és egyéb önkormányzati döntések végrehajtásáról,
- napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát,
- napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati (döntési) javaslatot, megállapítja a szavazás eredményét,
- kihirdeti a határozatokat,
- berekeszti az ülést.
(4) A levezető elnök, mint képviselő a napirenddel kapcsolatos véleményét a többi képviselőre vonatkozó szabályok szerint fejtheti ki.
A képviselő-testület bármely, kiemelkedően fontos ügyben dönthet úgy, hogy két fordulóban (két testületi ülésen) – előbb az elveket, majd a konkrét döntéstervezetet – tárgyalja meg.
15. §
(1) Az ülés rendjének fenntartásáért a levezető elnök a felelős. E jogkörében:
- figyelmezteti a hozzászólót, ha a tárgyalt témától eltér, és haladéktalanul felhívja a tárgyszerűségre,
- rendre utasítja azt, akinek a megfogalmazása a testület, vagy a képviselők bármelyikét nyilvánvalóan sérti,
- rendre utasítja azt, aki a tárgyalás rendjét zavarja,
- a terem elhagyására kötelezheti – kivéve a települési képviselőket – azt, aki a tárgyalás rendjét ismételten megzavarta, valamint azt, aki a tárgyalás rendjét olyan súlyos mértékben zavarja meg, hogy az az ülés folytatását veszélyezteti.
(2) A levezető elnöknek a rend és a tárgyszerűség megtartása érdekében tett - a szabályzatban meghatározott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
- A hozzászólások időbeni korlátozására a levezető elnök, továbbá bármely képviselő javaslatot tehet, illetve javasolhatja a vita lezárását, erről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
- Ha az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
A napirend megállapítása
16.§
- A képviselő-testület ülésének napirendjére a meghívó alapján a levezető elnök tesz javaslatot. A napirendet a képviselő-testület vita nélkül állapítja meg. A Képviselő-testület az ülés befejezésének időpontját az ülés folyamán bármikor meghatározhatja.
- A képviselő-testület a napirendi pontokat az általa elfogadott napirendi pontok szerint tárgyalja.
- A meghívóban foglalt napirendi pontot a képviselő-testület a polgármester javaslatára egyszerű szótöbbséggel hozott döntésével az ülésen tárgyalandó napirendről leveheti, illetve tárgyalását elnapolhatja. A napirend elnapolására vonatkozó javaslatot indokolni kell, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. Szükség esetén meghatározza a további előkészítés rendjét.
17.§
(1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület vagy bizottsága által előzetesen javasolt:
- rendelet-tervezet,
- határozati javaslat,
(2) Előterjesztésre jogosult:
- bármely települési képviselő,
- polgármester, alpolgármester,
- önkormányzati intézmény vezetője az általa irányított intézményt érintő témában,
- felkérésre a társadalmi szervezetek, önszerveződő közösségek vezetői, a többségi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetői.
Hozzászólások
18. §
(1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő jogosult.
(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő köteles válaszolni.
(3) A napirendhez kapcsolódó képviselői felszólalások sorrendjét a jelentkezések sorrendjében a levezető elnök határozza meg.
(4) A képviselő-testület - külön vita nélkül hozott döntése alapján – a felszólalás időtartamát s a hozzászólások számát korlátozhatja.
(5) A napirendi pont vitáját a levezető elnök vagy az előterjesztő foglalja össze.
(6) A levezető elnök bármely képviselő kérésére – a napirendi pont tárgyalása közben, vagy a határozathozatal során – egy-egy alakalommal tárgyalási szünetet rendelhet el. A szünet időtartama maximum 10 perc lehet.
19. §
- A képviselő-testület a vita lezárása után rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
- A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges (egyszerű többség).
- A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható akit, vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
- A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata a minősített többség. A minősített többségű szavazást igénylő ügyek jegyzékét az e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
20. §
(1) Szavazni csak személyesen lehet. Szavazás közben a szavazást indokolni nem szabad.
- A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással hozza meg. A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg. A képviselő-testület kézfelemeléssel szavaz.
Név szerinti szavazás
21. §
(1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el:
- a helyi népszavazásról,
- a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatása kimondásakor,
- minden olyan ügyben, amelyben a képviselő-testület minősített többséggel indítványt tesz a név szerinti szavazásra,
(2) A név szerinti szavazás szóban történhet. A szavazás során a jegyző ABC sorrendben felolvassa a tagok nevét, majd a jelenlévő tagok a nevük elhangzása után „igennel”, „nemmel”, „tartózkodommal” szóban szavaznak.
(3) A jegyző a nyilatkozatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről az elnököt tájékoztatja. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki.
(4) A szóban történt név szerinti szavazás esetén a külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
A jegyzőkönyv
22. §
- A képviselő-testület üléseiről készítendő jegyzőkönyvre az Mötv. rendelkezései az irányadóak. A jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:
- a kérdések és válaszok, szóbeli előterjesztések, illetve hozzászólások lényegét,
, - a szóban előterjesztett javaslatokat,
- az elnök intézkedéseit, továbbá az ülésen történt fontosabb eseményeket,
- rendeletek és határozatok tekintetében a határozatképességre és a szavazás számszerű eredményére, a minősített többséget igénylő döntésre történő utalás (igen, nem, tartózkodott),
- A polgármester és a jegyző aláírását.
(2) A jegyzőkönyv mellékletét képező anyagok:
- a meghívó,
- a jelenléti ív,
- az írásos előterjesztések, indítványok, kérdések, interpellációk, rendelettervezetek, határozati javaslatok egy-egy példánya,
- a jegyző törvényességi észrevétele,
- név szerinti szavazásról készült névsor.
(3) A nyilvános képviselő-testületi ülések jegyzőkönyvei hivatali munkaidőben tekinthetők meg.
Rendeletalkotás
23. §
(1) A képviselő-testület törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
(2) Rendelet alkotását célzó indítvány megtételére a polgármesternél
- a települési képviselő,
- a jegyző,
- helyi, társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetője,
- az önkormányzati intézmény vezetője, az általa irányított intézmény témájában.
(3) A beterjesztett javaslatról a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a testületet.
A képviselő-testület állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről, meghatározza az előkészítés menetét.
(4) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el.
(5) A képviselő-testület által megalkotott rendeletet ki kell hirdetni, és közzé kell tenni.
(6) A kihirdetés módja: a Hivatal községházán lévő hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A közzététel módja: Egerlövő Község hivatalos internetes honlapján történő megjelentetés.
Lakossági fórumok
24. §
A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi közügyekben való részvételre, így:
- a közvetlen tájékoztatásra,
- a közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.
A Bizottságok
25. §
- A képviselő-testület a kötelező bizottsági feladat- és hatáskörök ellátására egy állandó bizottságot, az Ügyrendi Bizottságot választja meg, tagjainak száma 3 fő.
- A képviselő-testület ideiglenes bizottságokat is választhat.
- Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(4) A képviselők és a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettársuk, valamint gyermekeik vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
(5) A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a települési képviselők közül kell megválasztani. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Hivatal munkavállalója nem lehet a bizottság elnöke és tagja.
A bizottságok működése
26. §
(1) A bizottság üléseit az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőzően három nappal előbb kézhez kapják.
- A bizottság üléseire is alkalmazni kell a képviselő-testület határozatképességére, és határozathozatalára vonatkozó szabályokat.
(3) Az ülések nyilvánosak, de az Mötv. zárt ülésre, valamint az Ötv. összeférhetetlenségre vonatkozó szabályait is alkalmazni kell.
(4) A bizottság zárt ülésein hozott döntéseiről csak az elnök adhat tájékoztatást.
(5) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott állami, vagy szolgálati titkot megőrizni.
A polgármester
27. §
- Egerlövő községban a polgármester a választópolgárok által közvetlenül választott, sajátos közszolgálati jogviszonyban álló személy. Tevékenységét főállásban, kötetlen munkaidőben végzi.
- A polgármester önkormányzattal kapcsolatos feladatait az Mötv. és más törvények tartalmazzák.
- A polgármester foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre vonatkozó rendelkezéseket az Mötv., a közszolgálati tisztviselőkről szóló
2011. évi CXCIX. törvény, továbbá a hivatali munkavállalók közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló helyi rendelet határozza meg.
- A polgármester illetményéről a képviselő-testület az alakuló ülésen dönt.
(5) A polgármester a következő halaszthatatlan ügyekben dönt – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett:
a) 200.000 forintot meg nem haladó kötelezettségvállalás, a költségvetési rendeletben elfogadottak szerint;
b) vis major ügyek.
Az alpolgármester
28. §
A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester általános helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ. A képviselő-testület az alpolgármestert saját tagjai közül választja meg, aki munkáját társadalmi megbízatásban végzi.
A jegyző, aljegyző
29. §
A jegyző, aljegyző kinevezésére, feladataira az Mötv. és a vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyzőre, aljegyzőre vonatkozó képesítési előírásoknak megfelelő személy látja el Mezőkövesd Város polgármesterének megbízása alapján.
30. §
A Hivatalt a jegyző vezeti. A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
A Hivatal
31. §
A Hivatal a Képviselő-testület által elfogadott önálló Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a Hivatal feladatait, a munka- és az ügyfélfogadás rendjét és idejét.
A Társulás
32. §
- Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.
- A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.
Helyi népszavazás
33. §
A képviselő-testület külön rendeletben szabályozza a helyi népszavazás rendjét.
Gazdálkodás, az Önkormányzat vagyona és költségvetése
Az önkormányzat vagyona
34. §
(1) Az önkormányzat vagyonára és a vagyonnal való gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg. Ez a rendelet állapítja meg:
- a forgalomképes és a törzsvagyonba tartozó forgalomképtelen, valamint a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak körét,
- a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyaival kapcsolatban azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során.
(2) Az önkormányzat – vagyonának növelése érdekében – a képviselő-testület döntése alapján – részt vehet különböző gazdasági vállalkozásokban. A részvétel feltételeit a (1) bekezdésben jelölt rendeletben kell szabályozni.
Az önkormányzat költségvetése
35. §
A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A
költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a
finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a költségvetésről szóló törvény,
valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb jogszabályok határozzák meg.
Az önkormányzati gazdálkodás főbb szabályai
36. §
- Az önkormányzat vagyonára és gazdálkodására különösen az Alaptörvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. Törvény, az Mötv. 106-110. §-ainak, az államháztartásról szóló törvény és végrehajtási rendeleteinek rendelkezései az irányadóak.
- Az önkormányzat gazdálkodásának pénzügyi kereteit és szabályait a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben, ill. külön rendeletben határozza meg.
- Az önkormányzat gazdálkodási feladatait intézményei útján látja el, a jogszabályokban előírt feltételek keretei között.
- Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását e rendelet 2. függeléke tartalmazza.
Az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzése
37. §
(1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
- Az önkormányzat a gazdálkodás belső ellenőrzését belső ellenőr útján biztosítja.
- A helyi önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervei belső ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokat külön jogszabály tartalmazza
Záró rendelkezések
38. §
- Ez a rendelet 2017. június 1. napján lép hatályba.
- Hatályát veszti az Egerlövő Község Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2014. (XII. 2.) önkormányzati rendelet.
Buktáné Uza Teodóra dr. Jakab Orsolya
polgármester jegyző
1. melléklet
Minősített többségű szavazást igénylő ügyek
Az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon túl az alábbi ügyekben:
- A törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás, megbízás visszavonása, felmentés,
- Önkormányzati jelképek, kitüntetések, és elismerő címek meghatározása, adományozása
- Hitel felvétele és kötvény kibocsátás,
- Testületi hatáskör átruházása,
- Helyi népszavazás kiírása,
- Rendkívüli közmeghallgatás és egyéb lakossági fórum kiírása, szervezése,
- Polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt kereset benyújtása a polgármester ellen
- Zárt ülés elrendelése,
- Indítvány név szerinti szavazásra,
- Forgalomképtelen vagyontárgy terület felhasználási kategóriájának, művelési ágának rendeltetésének megváltoztatása,
- Korlátozottan forgalomképes vagyontárgynak rendeltetéstől eltérő célú elidegenítése, megterhelése, lekötése, hasznosítása, működtetése,
- A Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatás kimondása,
- Önként vállalt közfeladat felvállalása, és megszüntetése.
Ügyrendi Bizottság
feladat-és hatásköre
- Ellátja a polgármester, az alpolgármester, a képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát,
- gyakorolja a polgármester, alpolgármester, képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat /2000. évi XCVI. törvény 10/A.§ (3) bekezdés/
- tájékoztatja a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testületet a soron következő ülésen,
- kivizsgálja a polgármester által előterjesztett, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést és arról a következő testületi ülésen, legkésőbb azonban az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül a képviselő-testület elé előterjesztést nyújt be.
- ellátja a titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági teendőket.
A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
- a képviselő – testület által jóváhagyott költségvetési előirányzatok között átcsoportosítás engedélyezése az önkormányzat adott évi költségvetési tervét jóváhagyó rendeletben meghatározott összeg erejéig,
- az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok tekintetében tulajdonosi hozzájárulás megadása.
1. függelék
KIMUTATÁS
a Képviselő-testület tagjairól
NÉV | LAKCÍM | MEGJEGYZÉS |
Buktáné Uza Teodóra | Egerlövő, Radnóti út 3 | Független |
Bártfainé Rési Mária | Egerlövő,Ady E. út 5 | Független |
Gordos Attila | Egerlövő, Ady E. út 2 | Független |
Juhászné Lázár Nikoletta | Egerlövő, Kinizsi út 16 | Független |
Molnár Károly | Egerlövő, Dózsa Gy. út 69 | Független |
2. függelék
Az önkormányzat állandó bizottságainak tagjai név és lakcím szerint
Jogi és Ügyrendi Bizottság
NÉV | LAKCÍM | MEGJEGYZÉS |
Molnár Károly | Egerlövő, Dózsa Gy. út 69 | elnök |
Bártfainé Rési Mária | Egerlövő,Ady E. út 5 | tag |
Juhászné Lázár Nikoletta | Egerlövő, Kinizsi út 16 | tag |
3. sz. függelék
- Államháztartási szakágazat: <841105> Helyi önkormányzatok és társulások
igazgatási tevékenysége
- Egerlövő Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
<011130> <Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége>
<013320> <Köztemető fenntartás és működtetés>
<013350> <Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok>
<041231> <Rövid időtartamú közfoglalkoztatás>
<041232> <Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás>
<041233> <Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás>
<045120> <Út, autópálya építése>
<045160> <Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
<052020> <Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése>
<063020> <Víztermelés, -kezelés, -ellátás>
<064010> <Közvilágítás>
<066010> <Zöldterület kezelés>
<066020> <Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások>
<072112 > <Háziorvosi ügyeleti ellátás>
<082091> <Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése>
<082092> <Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása>
<104037> <Intézményen kívüli gyermekétkeztetés>
<106020> <Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások>
<107051> <Szociális étkeztetés>
<107052> <Házi segítségnyújtás>