Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018 (II.23..) önkormányzati rendelete

Budaörs Város Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 24- 2018. 06. 21

                                                                                                                     

Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

1/2018. (II.23.) önkormányzati rendelete

Budaörs Város Önkormányzat

2018. évi költségvetéséről



Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya Budaörs Város Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat) és az általa irányított költségvetési szervekre terjed ki. 



2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §

(1) A Képviselő-testület - figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdés c) pontjában foglalt előírásra - az Önkormányzat, valamint az általa irányított költségvetési szervek együttes 2018. évi költségvetésének

költségvetési bevételét                                    12 972 260    ezer Ft-ban

költségvetési kiadását                                      18 116 424    ezer Ft-ban

költségvetési egyenlegét                                  - 5 144 164    ezer Ft-ban

állapítja meg, ezen belül:


működési költségvetési bevételét                               11 368 834    ezer Ft-ban

működési költségvetési kiadását                    12 394 648    ezer Ft-ban

működési költségvetési egyenlegét               - 1 025 814    ezer Ft-ban


     felhalmozási költségvetési bevételét                 1 603 426    ezer Ft-ban

    felhalmozási költségvetési kiadását                  5 721 776    ezer Ft-ban

    felhalmozási költségvetési egyenlegét            - 4 118 350    ezer Ft-ban

állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben megállapított 5 144 164 ezer Ft összegű költségvetési hiányt belső finanszírozással, az előző évek költségvetési maradványának bevonásával, valamint külső finanszírozással, fejlesztési hitel felvételével fedez az Önkormányzat.


(3)  A bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. sz. melléklet tartalmazza.






 3. A rendelet szerkezete, mellékleteinek tartalma

3. §


(1) Az Áht. 23. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltak alapján az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek összesített költségvetési bevételi előirányzatait és költségvetési kiadási előirányzatait:               

     

a) működési bevételek és működési kiadások, felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban  az 1.sz. melléklet,


  1. kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok

szerinti bontásban a 30.sz. melléklet  


tartalmazza.



(2) Az Áht. 24. § (4) bekezdés a) pontja alapján  az Önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 24. sz. melléklet, a költségvetésben megállapított eredeti költségvetési bevételi előirányzat és költségvetési kiadási előirányzat összegének várható teljesüléséről készített előirányzat felhasználási ütemtervet a 29. sz. melléklet tartalmazza.


(3) Az Áht. 24.§. (4) bekezdés d) pontjának megfelelően az önkormányzat saját bevételeinek és adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatását a 31. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.



4. §


(1) A 3. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételi előirányzat és költségvetési kiadási előirányzat címenkénti megbontását a 2-3. és 8-22. sz. mellékletek tartalmazzák.


(2)  Az Önkormányzat dologi kiadásait feladatonként, szervezeti egységenként a 4/A-4/G számú mellékletek szerint hagyja jóvá.


(3) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadásokat beruházásonként a 6/A. sz. melléklet, a felújítási kiadásokat felújításonként a 6/B. sz. melléklet, a költségvetési szervek tárgyi eszköz beszerzéseit az intézményi költségvetések, a 8-22. sz. mellékletek tartalmazzák.


(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatásokat az 5/A. , 5/B., 7/A. és 7/B. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


(5)  Az Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak, valamint költségvetési szervek létszámkereteit a 23. sz. melléklet tartalmazza.


(6) Létszámbővítés csak Képviselő-testületi döntés alapján, a szükséges anyagi fedezet egyidejű biztosításával lehetséges.


5. §



  1. A Képviselő-testület az Áht. 23. § (3) bekezdésében, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 24. § (1) bekezdés b) pont bc) alpontjában foglalt rendelkezés alapján az Önkormányzat 2018. évi általános tartalékát a 3. sz. melléklet, működési céltartalékát a 5/C sz. melléklet, felhalmozási céltartalékát a 7/C sz. mellékletben foglaltak alapján hagyja jóvá.


(2) Az (1) bekezdésben tervezett általános tartalék összege az évközi többletigényekre, valamint az elmaradt bevétel pótlására szolgál.


6. §


(1) A Képviselő-testület az Áht. 24. § (4) bekezdés b) pontja alapján a több éves kihatással járó döntésekből származó kötelezettségeit éves bontásban a 25. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


(2) Az Önkormányzat adósságszolgálati kötelezettségeinek és kezességvállalásainak lejárat szerinti bemutatása a 26. sz. mellékletben kerül bemutatásra.

      

(3) Az Áht. 24. § (4) bekezdés c) pontja és az Ávr.28. §-a szerint az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 28. sz. melléklet mutatja be.



(4) Az Ávr. 24. § (1) bekezdés a) pontja és bd) alpontja alapján az Európai Uniós  támogatással finanszírozott programok, projektek előirányzatait elkülönítetten a 27. sz. melléklet tartalmazza.




4. A költségvetés végrehajtásának szabályai


 7. §


Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek gazdálkodására, költségvetésük végrehajtására és a beszámoló rendjére – jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben - Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény és az Áht., valamint az Ávr-ben előírtak az irányadók.


 8. §


  1. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzati gazdálkodás folyamatossága érdekében két testületi ülés közötti időszakban 5.000 e Ft-ig kötelezettséget vállaljon az általános tartalék keret terhére a költségvetésben nem szereplő feladatok végrehajtására. A polgármester ezekről a kötelezettségvállalásokról a Képviselő-testületet a soron következő ülésen köteles tájékoztatni.


  1. A Képviselő-testület a dologi kiadások és a beruházásokon belül az immateriális javak, informatikai eszközök, valamint az egyéb tárgyi eszközök rovatok közötti, a beruházások és a felújítások kiemelt előirányzatai közötti, továbbá a dologi és a beruházások, illetve felújítások kiemelt előirányzatai közötti, a fordított adózás rendje miatti átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A. § (2) bekezdése alapján a polgármesterre ruházza át.


  1.  A Képviselő-testület a 4/A. számú melléklet 3. Víz-, csapadékvíz-, és szennyvízhálózat fenntartás sor és a 4/A. számú melléklet Úthálózat karbantartás sor, valamint a 6/A sz. melléklet 3.45. Csapadékvíz és úthálózat elemeinek bővítése sor közötti előirányzat átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A. § (2) bekezdése alapján a Polgármesterre ruházza át.


  1. A Képviselő-testület a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A § (2) bekezdése alapján a polgármesterre ruházza át.


  1. Az Ávr. 34/A §-a alapján az egységes rovatrend B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, B6. Működési célú átvett pénzeszközök és B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok a költségvetési évben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott költségvetési bevételekkel abban az esetben is megnövelhetők, ha a költségvetési bevételi előirányzatok még nem teljesültek túl, azonban az adott cél a költségvetési év költségvetési bevételi előirányzatainak tervezésekor nem volt figyelembe vehető. Ezekben az esetekben a Képviselő-testület az Áht. 34. § (2) bekezdése alapján a bevételek és a kiadások módosításának a jogát a polgármesterre ruházza át.


  1. A Képviselő-testület - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


  1. Ha az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei elmaradnak a tervezettől, e tényről a Polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.



 9. §


  1. Az Önkormányzat költségvetési szervei e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek. A jogszerű gazdálkodásért az intézmény vezetője felelős.


  1. A költségvetési szerv a költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettséget csak a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig – a saját bevételek teljesítési ütemére figyelemmel – vállalhat és kifizetéseket is ezen összeghatárig rendelhet el.


  1. A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli intézményi működési többletbevételét csak a Képviselő-testület előzetes engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű és a Képviselő-testület hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosítás után használhatja fel.  

Amennyiben az étkeztetés jogcímhez kapcsolódóan tényleges bevételi többlet keletkezik, azt az intézményvezető saját hatáskörben is megemelheti, de az csak élelmezési kiadásokra fordítható.


  1. A (3) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás költségvetési többlet-támogatási igénnyel, sem a költségvetési évben, sem a következő év(ek)ben nem járhat.


(5) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél az egységes rovatrend B410 Biztosító által fizetett kártérítés teljes összegét a kapcsolódó kiadási előirányzatok emelésére kell felhasználni. Ebben az esetben az Ávr. 35. § (10) bekezdésének megfelelően az irányító szerv hatáskörében az előirányzat módosításra utólag, a költségvetési szerv adatszolgáltatása alapján kerül sor.


(6) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését, hanem azt a kiadás csökkentésével kell ellensúlyozni.


(7) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzatain belüli rovatok között – a (8) bekezdésben foglalt kivétellel - saját hatáskörben átcsoportosítást hajthat végre. A Képviselő-testület az előirányzat átcsoportosítás átvezetéseként – az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


(8) A dologi kiadások körében megtervezett részelőirányzatok között a vásárolt élelmezésre, élelmiszer beszerzésre, karbantartásra és közüzemi költségekre megtervezett előirányzatok maradványa nem használható fel más előirányzatra, esetleges többletteljesítés esetén az egyéb dologi kiadásokon belül kell a forrást saját hatáskörben biztosítani.


(9) A Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselőkre vonatkozó illetményalap 43 000 Ft.


(10) Az intézmények, valamint az Önkormányzat által foglalkoztatottak személyi kiadásainak költségvetésében – a Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő intézmények közalkalmazottait megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) ÖKT rendelet hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével - jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából megtervezett előirányzat az eredeti, kereset-kiegészítés nélküli, törvény szerinti illetmények összegére vetített 8 %.


(11) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából megtervezett előirányzat az eredeti törvény szerinti illetmények, munkabérek összegére vetített 8 %.


(12) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek, valamint az Önkormányzat által foglalkoztattak számára jutalom címén biztosított összeg kifizetése a munkáltató döntése alapján, de évente legalább két alkalommal történik. A jutalom címén biztosított összeg minimum 30%-át a tárgyév decemberében kell felhasználni.


 (13) A Képviselő-testület az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél, valamint az Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak számára – a Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő intézmények közalkalmazottait megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) ÖKT rendelet hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével – 2018. évben kereset-kiegészítést állapít meg, melynek éves összegét az alábbiak szerint biztosítja:



gr. Bercsényi Zsuzsanna Városi Könyvtár

4 522


e Ft

Budaörsi Latinovits Színház

3 945


e Ft

Városi Ifjúsági Klub

1 729


e Ft

Pitypang Bölcsőde

13 110


e Ft

Százszorszép Bölcsőde

9 243


e Ft

Jókai Mór Művelődési Központ

4 530


e Ft

Védőnői Szolgálat

4 379


e Ft

Budaörsi Csicsergő Óvoda

4 276


e Ft

Budaörsi Csillagfürt Óvoda

3 835


e Ft

Holdfény Utcai Óvoda

3 701


e Ft

Kamaraerdei Óvoda

3 116


e Ft

Budaörsi Kincskereső Óvoda

4 473


e Ft

Budaörsi Mákszem Óvoda

2 738


e Ft

Rózsa Utcai Tagóvoda


5 209

e Ft

Farkasréti Pagony Óvoda

3 113


e Ft

Budaörsi Vackor Óvoda

3 454


e Ft

Zippel-Zappel Német Nemzetiségi Óvoda

3 453

e Ft

           



(14) A (13) bekezdésben meghatározott keret felosztását a Képviselő-testület az intézményvezető hatáskörébe utalja azzal, hogy az intézményvezetők tekintetében, valamint az Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak esetében, akiknél a polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat, a kereset-kiegészítés megállapítására a polgármester jogosult.


(15) A költségvetési szervek, valamint az Önkormányzat által foglalkoztatottak éves cafetéria-juttatásának kerete bruttó 200 e Ft/álláshely.


(16) A fizetési számlához kapcsolódóan a bankszámla-hozzájárulás mértéke évi 12 000 Ft, amelynek kifizetése negyedévente, az I-III. negyedévben a negyedév utolsó munkanapján, a IV. negyedévre vonatkozóan legkésőbb december 5-én történik. A hozzájárulás a szülési szabadság és a fizetés nélküli szabadság időtartamára nem jár.

       A hozzájárulás az Önkormányzatnál, valamint az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél foglalkoztatottakon kívül megilleti a közfoglalkoztatottakat, valamint a nyári diákmunka programban résztvevőket is.


(17) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében céljuttatás címén tervezhető előirányzat – ide nem értve a kötelezettséggel terhelt maradvány összegét - a törvény szerinti illetmény eredeti előirányzatára vetítve 13 %.

                                                                                          

(18) Az Önkormányzat által foglalkoztatottak, valamint az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél köztisztviselői és közalkalmazotti jogviszonyban, illetve munkaviszonyban állók esetében – a Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő intézmények közalkalmazottait megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) ÖKT rendelet hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével - egyhavi külön juttatást biztosít a 2018. évi költségvetésében, melynek    kifizetésére a tárgyév december 1-15. között kerül sor.

Az egyhavi külön juttatás kifizetését teljesíteni annak a köztisztviselőnek, közalkalmazottnak, munkavállalónak lehet, aki a tárgyév december 1-jén köztisztviselői, közalkalmazotti, illetve munkaviszonyban áll és próbaidejét letöltötte. A tárgyévben 30 napot meghaladó tartós távollét, valamint év közbeni jogviszony létesítése – kivéve ha budaörsi intézményből áthelyezéssel létesít közalkalmazotti, vagy köztisztviselői jogviszonyt-  esetén a juttatás időarányos része fizethető ki.


(19) Az Önkormányzat, az általa irányított költségvetési szerveknél dolgozó közalkalmazottak számára, a Budaörs Város Önkormányzata fenntartásában működő intézményekben foglalkoztatott közalkalmazottakat megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) önkormányzati rendelettel megállapított pótlék és többletpótlék, a pedagógusnapi pótlék és bölcsődék napi pótlék, valamint a teljesítménypótlék összegét az alábbiak szerint biztosítja:




Intézmény neve

pótlék és többletpótlék keretösszege

pedagógusnapi pótlék /bölcsődék napi pótlék keretösszege

teljesítménypótlék keretösszege

Budaörsi Csicsergő Óvoda

6 671 e Ft

3 900 e Ft

1 950 e Ft

Rózsa Utcai Tagóvoda

6 553 e Ft

3 800 e Ft

1 900 e Ft

Budaörsi Csillagfürt Óvoda

5 970 e Ft

3 500 e Ft

1 700 e Ft

Farkasréti Pagony Óvoda

5 025 e Ft

2 900 e Ft

1 400 e Ft

Holdfény Utcai Óvoda

5 250 e Ft

3 000 e Ft

1 450 e Ft

Kamaraerdei Óvoda

4 197 e Ft

2 300 e Ft

1 100 e Ft

Budaörsi Kincskereső Óvoda

5 858 e Ft

3 400 e Ft

1 650 e Ft

Budaörsi Mákszem Óvoda

4 485 e Ft

2 500 e Ft

1 200 e Ft

Budaörsi Vackor Óvoda

4 780 e Ft

2 700 e Ft

1 300 e Ft

Zippel-Zappel Német Nemzetiségi Óvoda

5 355 e Ft

3 100 e Ft

1 500 e Ft

Pitypang Bölcsőde

3 223 e Ft

1 700 e Ft

800 e Ft

Százszorszép Bölcsőde

2 038 e Ft

1 200 e Ft

600 e Ft



(20) A Képviselő-testület az Ávr. 51. § (1) bekezdésével összhangban az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102 Normatív jutalmak és a K1103 Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend K1101 Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának hatvan százalékáig engedélyez kifizetést.


(21) A sajátos közszolgálati jogviszonyban állókra alkalmazni kell Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a köztisztviselőkre vonatkozó helyi rendeleteit, továbbá a köztisztviselőkre vonatkozó belső szabályzatokat.


(22) E rendelettel nem szabályozott személyi juttatások és munkaerővel való gazdálkodás tekintetében az Ávr. előírásait kell alkalmazni.



10. §


A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.





 11. §


A Képviselő-testület a költségvetési szervek irányító szervi támogatásként folyósított támogatását – figyelemmel a költségvetési szervek saját bevételeinek teljesítésére is – a feladatellátáshoz szükséges kiadások esedékességének megfelelő ütemben biztosítja.



 12. §


      A Képviselő-testület a helyi nemzetiségi önkormányzatok működésének támogatására az Önkormányzat pénzügyi forrásából összesen 20 000 e Ft-ot biztosít pályázat útján.



 13. §


(1) Az Önkormányzat által támogatott szervezetek, illetve természetes személyek számára a támogatói megállapodásban számadási kötelezettséget kell előírni a részükre céljelleggel – nem szociális juttatásként – folyósított összegek rendeltetésszerű felhasználásáról, és ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. A döntéshozó ellenőrizni köteles a felhasználást és az elszámolást. Amennyiben a támogatott az előírt számadási kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.


(2) A Polgármesteri Hivatal ágazatilag érintett irodái a támogatásokról szerződésenként nyilvántartást vezetnek. Kötelesek ellenőrizni a juttatott összeg felhasználását és elszámolását. A számadási kötelezettség elmulasztása, a támogatások jogszabálysértő, vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén kötelesek a támogatást felfüggeszteni és a visszafizetési kötelezettség érvényesítéséről gondoskodni.




5. A Clementis László önkormányzati ösztöndíjra vonatkozó szabályok

                                                                      14. §



(1) A Clementis László önkormányzati ösztöndíj egységes keretösszege az intézmények összességére nézve: 213 402 e Ft.


 (2) Az Ösztöndíjrendeletben meghatározott ösztöndíjak intézményi egységes keretösszege a következő:




Intézmény neve

ösztöndíj egységes keretösszege

(e Ft)

Budaörsi 1. sz. Általános Iskola

42 181

Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola

41 259

Budaörsi Herman Ottó Általános Iskola

36 012

Kesjár Csaba Általános Iskola

27 884

Leopold Mozart Alapfokú Művészeti Iskola

14 769

Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

15 763

Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola

35 534



(3)  Amennyiben a 2018-as költségvetési év során önkormányzati rendeletnél magasabb szintű jogszabály rendelkezése jelentős változást eredményez az ösztöndíjas pedagógusok állami illetményében illetve egyéb juttatásaiban, a Képviselő-testület felülvizsgálja az ösztöndíjak jövőbeli mértékét és juttathatóságát, az ösztöndíjasok összességére nézve. Ennek eredményeként az ösztöndíj illetve annak egyes részei a korábbihoz képest csökkenhetnek vagy el is maradhatnak. A felülvizsgálat alapelve, hogy az ösztöndíj azt a célt töltse be, amelyre azt az Önkormányzat alapította, azaz biztosítsa, hogy az állami fenntartó alkalmazásába került iskola-pedagógusok számára – a korábbi juttatásaik éves mértékét meg nem haladóan – kompenzációt adjon, figyelembe véve az Önkormányzat alkalmazásában maradt pedagógusok hasonló juttatásait is.




6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


 15. §


A költségvetés végrehajtását a költségvetési szervek tekintetében a Polgármesteri Hivatal köteles ellenőrizni, az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.








             7.  A kiadások készpénzben történő teljesítéséről szóló szabályok

                                                                  16. §

(1) A bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.

(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak az e rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.

(3) Az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:

a) a készlet – és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá az egyes kisösszegű (200 000 Ft alatti) szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,

b) a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,

c) a közfoglalkoztatottak személyi juttatásaira,

d) a lakossági folyószámlával nem rendelkező nyári diákmunka programban résztvevők személyi juttatásaira.



8. Vegyes rendelkezések


 17. §


(1) Budaörs Város közigazgatási területén 2018. évben a fapótlási kötelezettség pénzben történő megváltásának bruttó összege: 74 335 Ft.


(2) 2018. év folyamán a Tervtanács tagjainak tiszteletdíja bruttó 5.000 Ft/napirendi pont, a felkért bíráló tiszteletdíja bruttó 15.000 Ft/terv. 



 18. §


A Képviselő-testület fenntartja magának annak engedélyezési jogát, hogy az intézményei alapítványhoz hozzájáruljanak, támogatást nyújtsanak, illetőleg gazdasági társaságban érdekeltséget szerezzenek.



 19. §


 (1) Az Önkormányzati költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával (kötelezettségvállalásával) nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázott feladat ellátása költségvetési támogatást igényel.


(2) A Képviselő-testület előzetes jóváhagyása nélkül csak abban az esetben nyújthatnak be szakmai programokra pályázatot, ha a pályázott feladat ellátása miatt az intézmény többlettámogatási igénnyel nem jelentkezik a fenntartó Önkormányzatnál. Ez esetben is szükséges a Polgármesteri Hivatalt tájékoztatni.




 20. §


Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetési maradványát a Képviselő-testület hagyja jóvá. A Képviselő-testület dönt a költségvetési szervek kötelezettséggel nem terhelt költségvetési maradványainak jóváhagyásáról, elvonásáról.


 21. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket rövid lejáratú betétként a legkedvezőbb kamatfeltételekkel lekösse.



                                                                  22. §


A BTG Nonprofit Kft távhő pályázatához biztosított önkormányzati támogatás 2018. és 2019. évi összege csökken a BTG által, 2018. január 1. előtt végzett hulladékgazdálkodási közszolgáltatás költségeihez az NHKV Zrt-től, illetve az ÉTH Nonprofit Kft-től kapott költségtérítés összegével.



9. Záró rendelkezések


 23. §


  1. E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2018. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.


  1. Az Önkormányzat átmeneti gazdálkodásáról szóló rendelet alapján beszedett bevételek és teljesített kiadások a 2018. évi költségvetésbe beépítésre kerültek.


  1. E rendelet 9. § (9) bekezdését 2018. január 1-től kell alkalmazni.



24. §


  1. A Budaörs Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők illetménykiegészítéséről és vezetői pótlékáról, az őket megillető szociális, jóléti és egészségügyi juttatásokról, valamint a szociális és kegyeleti támogatásokról szóló 40/2001.(XI.16.) ÖKT. sz. rendelet 10/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1)  A Polgármesteri Hivatal

a) felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselője alapilletménye 30%-ának megfelelő,

b) középiskolai végzettségű köztisztviselője alapilletménye 10%-ának megfelelő

          illetménykiegészítésre jogosult a 2018. évben.”



(2) Az adóügyi köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 14/2004. (III.24.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


      „(2) A 3. § (3) bekezdése alapján kifizethető jutalék mértékét az Adóiroda irodavezető javaslata alapján a jegyző állapítja meg a polgármester egyetértésével.”


(3)  Hatályát veszti a 2018. évi átmeneti gazdálkodás szabályairól szóló 42/2017. (XII.18.) önkormányzati rendelet.



Budaörs, 2018. február 21.





Wittinghoff Tamás

polgármester

dr. Bocsi István

Jegyző




Az 1/2018. (II.23.) önkormányzati rendelet 2018. február 23. napján a Polgármesteri Hivatal (Budaörs, Szabadság út 134. sz.) hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kihirdetésre került.


Erdős Károlyné

irodavezető