Bokod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (II. 14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 15- 2018. 07. 28

Bokod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. Általános rendelkezések


  1. § A rendelet hatálya kiterjed Bokod Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület), annak szerveire, Bokod Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) fenntartásában működő önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervére, a Bokodi Közös Önkormányzati Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal), és a Dr. Nemere Zoltán Óvodára (a továbbiakban: Óvoda).


2. A költségvetési bevételek és kiadások főösszege, a költségvetési egyenleg


2.§ (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2018. évi együttes költségvetését

  1. 259 377 525  forint költségvetési bevétellel,
  2. 444 490 882 forint költségvetési kiadással, és
  3. 185 113 357  forint költségvetési hiány tervezése mellett állapítja meg,
  4. azzal, hogy a hiány finanszírozása 185 113 357 forint előző évek maradványának igénybevételén keresztül valósul meg.

 (2) Az Önkormányzat, a Hivatal és az Óvoda 2018. évi együttes költségvetésének bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti önkormányzati főösszesítőjét, valamint a költségvetési egyenleget és annak belső és külső finanszírozásának módját a rendelet 1. melléklete tartalmazza.


3. A költségvetési bevételi és kiadási előirányzatai, és a létszám


3.§ (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2018. évi együttes és elemi költségvetésének alaptevékenységhez kapcsolódó bevételi források szerinti részletezését előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti összegeit, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a rendelet 2. melléklete szerint határozza meg.

(2) Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2018. évi együttes és elemi költségvetésének alaptevékenységhez kapcsolódó kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a rendelet 3. melléklete határozza meg.

(3) Az Önkormányzat, a Hivatal és az Óvoda 2018. évi összesített létszámkerete 43 fő, amelyből közfoglalkoztatottként foglalkoztatott létszám 5 fő. A létszámkeret részletezését a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2018. évi együttes és elemi 2018. évi költségvetésében 53 464 250.-Ft azaz ötvenhárom millió-négyszáz-hatvan-négyezer-kettőszázötven forint  értéken tervez bevételi és kiadási előirányzatot az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programokra, és projektekre.

 (5) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2018. évi együttes és elemi 2018. évi költségvetésében nulla, azaz 0 értéken tervez olyan fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.

(6) A Képviselő-testület az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda 2087. évi együttes és elemi 2018. évi költségvetésében 990 977.-Ft, azaz kilencszáz-kilencvenezer-kilencszázhetvenhét forint  értéken állapítja meg a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig.


4. Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda gazdálkodásának szabályai


4.§ Az Önkormányzat a rendeletben az intézményei részére jóváhagyott támogatását havi rendszerességgel folyósítja.

5.§ Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda bankszámlavezetője a Pannon Takarékbank Zrt. 2855 Bokod, Fő utca 50/A. szám alatti fióktelepe.

6.§ Az Önkormányzat által támogatott alapítványok, társadalmi és egyéb szervezetek, egyházak, háztartások számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre jutatott cél jellegű összeg rendeltetésszerű használatára vonatkozóan.

7.§ Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda munkáltatói jogkör gyakorlója a rendelet 4. mellékletben megállapított létszám- (álláshely) keretet, és a rendeletben elemi költségvetésben megállapított személyi juttatás előirányzatot nem lépheti túl.


5. A Hivatal, és az Óvoda pénzmaradvány elszámolása


8. § (1) A Hivatal, és az Óvoda esetében a Képviselő-testület dönt a pénzmaradvány elvonandó és felhasználható részéről. A pénzmaradványt kiemelt előirányzatonként a Képviselő-testület állapítja meg a zárszámadási rendeletével.

(2) A Hivatal, és az Óvoda pénzmaradványának elszámolása során

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) a munkaadókat terhelő járulékok előirányzata az önkormányzati támogatással fedezett, illetve arányos részének maradványából azon összeg, amely nem kapcsolódik személyi juttatások előirányzatának járulékköteles maradványához, kivéve, ha e maradványrészt terhelő járulékfizetési elmaradása van,

c) a normatív támogatások jogosultságot meghaladó összege,

d) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott, áthúzódó pénzügyi teljesülés nélküli összeg,

e) gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány

az Önkormányzatot illeti meg.


6. A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatáskörök


9.§ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközök - a központi költségvetésből származó hozzájárulások és támogatások kivételével - a számlavezető pénzintézetnél a legnagyobb hozamot biztosító elhelyezésére.


7. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok


10.§ Az Önkormányzat, a Hivatal, és az Óvoda tevékenységük során kötelesek a jóváhagyott költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésére, betartására és kötelesek takarékos, gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodást folytatni.

11.§ A Képviselő-testület a bevételi források gyarapítása céljából elrendeli:

a) a pályázati forrás lehetőségek folyamatos feltárását,

b) az intézményi folyó bevételek növelése érdekében a szabad kapacitások kihasználását.

12.§ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az általános tartalék terhére rendkívüli, halaszthatatlan feladatok végrehajtására esetenként 500 000 Ft, azaz ötszázezer forint, amelyről polgármester a képviselő-testületet a soron következő testületi ülésen tájékoztatni köteles.

13.§ Az önkormányzat környezetvédelmi alapjának bevétele a 2017. évi pénzmaradvány, kiadásait az „Egyéb működési célú kiadások – általános tartalék” előirányzata tartalmazza.





  1. Záró rendelkezések




14.§ Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, a rendelkezéseit
2018. január 1. napjától kell alkalmazni.



                  Csonka László                                                Mánomicsné Takács Erzsébet

                    polgármester                                                                   aljegyző