Edelény Város Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2018.(VII.19.) önkormányzati rendelete

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2018. 07. 20- 2018. 07. 19

Edelény Város Önkormányzatának Képviselő – testülete

az 1. alcím tekintetében az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 54. § (5) bekezdésében, valamint a mozgóképekről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 2. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 3. alcím tekintetében Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24.§ (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének i) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 3. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 4. alcím tekintetében a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/A. § (2) bekezdésében és a 26. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

az 5. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 6. alcím tekintetében a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 7. alcím tekintetében a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésnek 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 8. alcím tekintetében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §- ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 9. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 54. § (1), (3) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 10. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 11. alcím tekintetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában, illetve 8. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában, meghatározott feladatkörében eljárva,

a 12. alcím tekintetében az anyakönyvi igazgatásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 19. § (1) bekezdés és 33. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva,

a 13. alcím tekintetében a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

a 14. alcím tekintetében Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 51. § (1) bekezdésében és 143. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

Edelény Város Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2014. (XII.17.) önkormányzati rendelet 1. számú melléklet 2.20 pontjában meghatározott feladatkörében eljáró Pénzügyi és Ügyrendi bizottság véleményének kikérésével az alábbiakat rendeli el:

1. A közterület rendjéről és használatáról szóló 32/2002.(XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról

1. §

(1) A közterület rendjéről és használatáról szóló 32/2002. (XII.17.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 3. § (8) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(8) A közterület használat megszűnése, vagy az engedély visszavonása esetén az engedélyes köteles az eredeti birtokállapotot – saját költségén – helyre állítani, ennek megtörténtét az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatal Igazgatási és Szociális Osztályán haladéktalanul írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton bejelenteni.”


(2) A Rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A közterület használati engedélyt annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. A közterület igénybevételére irányuló eljárás írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatalhoz benyújtott kérelemre, vagy hivatalból indulhat.”


(3) A Rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


(3) Ha az engedélyes a közterület használatát meg kívánja szüntetni, köteles ezt a szándékát az engedély egyidejű visszaadása mellett írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton az engedélyező hatóságnál bejelenteni.”

2. Az önkormányzati tulajdonban álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 12/2006.(III.27.) önkormányzati rendelet módosításáról


2. §


(1) Az önkormányzati tulajdonban álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 12/2006. (III.27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) Az igénylést erre a célra rendszeresített nyomtatványon írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani, melyhez csatolni kell:


a)   az igénylő és vele egy háztartásban élő nettó jövedelmet tartalmazó igazolásokat, a kérelem benyújtásának időpontjában,

 b)   tartós, vagy fertőző megbetegedésről szóló, kezelő orvos által kiállított igazolást,

 c) vagyoni helyzetről szóló, büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozatot,

d)   műszaki igazolást – szükség esetén – az igénylő által jelenleg lakott lakás kedvezőtlen műszaki állapotáról, a megsemmisülést, vagy árvízkárosultság tényét igazoló okmányt,

e)   a területileg illetékes Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szervének igazolását az igénylő által jelenleg lakott lakás egészségre káros voltáról.”


(2) A Rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(4) Az igénylő a nyilvántartásba vételét követően minden adatváltozást 15 napon belül írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton köteles bejelenteni. A bejelentés elmulasztása az igénylés visszautasítását vonja maga után. Kétség esetén az adatváltozás időbeli bejelentésének tényét az igénylő köteles bejelenteni.”


(3) A Rendelet 8. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) A Humánpolitikai Bizottság a javaslatot megtárgyalása után annak jóváhagyása esetén közszemlére helyezi el az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatalban. A javaslatra bárki írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton észrevételt tehet.”


(4) A Rendelet 10/A. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(6) Az „Esély Otthon” pályázat keretében történő hasznosítást az erre a célra rendszeresített nyomtatványon írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani.”


(5) A Rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) A pályázati ajánlatot írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell:


a)   a pályázó nevét, címét és a tevékenység folytatására feljogosító engedély másolatát, vagy az engedélyt kilátásba helyező okiratot,

​b)   nyilatkozatot arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja, és amennyiben a pályázatot megnyeri az általa vállalt összeg évi 20 %-át kitevő bérleti díj előleggel rendelkezik, és ezt a pályázat megnyerését követő 3 napon belül megfizeti.”

3. „EDELÉNY DÍSZPOLGÁRA” Oklevél, Emlékplakett „PRO URBE EDELÉNY” Emlékplakett és „EDELÉNYÉRT” Díszoklevél adományozásáról szóló 25/2008. (IX.11.) önkormányzati rendelet módosításáról


3. §


Az „Edelény Díszpolgára” Oklevél, Emlékplakett „Pro Urbe Edelény” Emlékplakett és „Edelényért” Díszoklevél adományozásáról szóló 25/2008. (IX.11.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A kitüntetési javaslatokat – részletesen indokolva – írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani. A javaslattétel határideje tárgyév augusztus 30. napja. A beérkezett javaslatokat a polgármester az előkészítő munkacsoport tagjainak továbbítja.”

4. A talajterhelési díjról szóló 6/2012. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról


4. §


A talajterhelési díjról szóló 6/2012. (II.16.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségről évente a Ktd. 21/A. § (1) bekezdésében meghatározott határidőig bevallást, illetve a szennyvízhálózatra történő rácsatlakozást követő 30 napon belül záróbevallást tesz az 1. melléklet szerinti nyomtatványon, az abban feltüntetett adatokkal. A 2012. évről szóló bevallást a 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell teljesíteni. A bevallás a rendelet mellékletét képező nyomtatvány mellett az önkormányzati adóhatóság által rendszeresíthető bevallási, bejelentési nyomtatványok tartalmáról szóló 35/2008. (XII.31.) PM rendelet 9. melléklete szerinti tartalmú nyomtatványon is teljesíthető. A talajterhelési díjat a kibocsátónak írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolháltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell bevallania.”

5. Az önkormányzat tulajdonát képező nem lakás céljára szolgáló helyiségekben a bérlő által végzett beruházások bérbeszámítási jogáról szóló 30/2012. (X.18.) önkormányzati rendelet módosításáról


5. §


Az önkormányzat tulajdonát képező nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérlő által végzett beruházások bérbeszámítási jogáról szóló 30/2012. (X.18.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A bérlő kérelmére a Képviselő – testület – a bérlő által benyújtott és a Polgármesteri Hivatal Jegyzői Titkárság Városfejlesztési Csoport által felülvizsgált dokumentumok, költségvetés, számlák, illetve a helyiség biztonságos üzemeltetését garantáló igazolások alapján – jelen bekezdés a)-e) pontjaiban meghatározott beruházások elvégzéséhez, a bekerülési költség maximum 75 %-ának mértékéig, bérbeszámítási jogot engedélyezhet, a megállapított havi bérleti díj csökkentésével

a)   romos helyiség helyreállítása,

b)   a helyiség alapterületének építés útján történő növelése,

c)   a helyiség használhatóságot növelő olyan szerelési munka, melynek hiányában a helyiség rendeltetésszerűen nem használható – feltéve, ha nem funkcionális átalakítás,

d)   komfortfokozat növelő energia megtakarítást eredményező beruházás, vagy felújítás,

e)   a helyiség külső megjelenítését befolyásoló, olyan munkálat (pld.: homlokzati festés, nyílászárók cseréje, árkád létestése, stb.), amely az építmény külső megjelenését esztétikusabbá teszi, ezzel hozzájárul a városkép javításához.


A kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani.”

6. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság és az avar valamint a kerti hulladék nyílttéri égetésének helyi szabályairól szóló 1/2014. (I.15.) önkormányzati rendelet módosításáról


6. §


A hulladékgazdálkodás, köztisztaság és az avar valamint a kerti hulladék nyílttéri égetésének helyi szabályairól szóló 1/2014. (I.15.) önkormányzati rendelet 18. § (5) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(5) A 65 év feletti egyedül élő ingatlantulajdonos részére kérelem alapján 50 %-os mértékű díjkedvezményt kell megállapítani, amelyben a nettó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300 %-át nem éri el. A kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatás általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani.”

7. A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti eltátásokról szóló 5/2016. (II.11.) önkormányzati rendelet módosításáról


7. §


(1) A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2016. (II.11.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A szociális és gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet – e rendeletben előírt egyéb rendelkezés hiányában – egész évben írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani. A személyes gondoskodás keretében nyújtott szociális ellátások iránti kérelmet a korábbiakban leírt módon az intézményvezetőnél kell benyújtani.”


(2) A Rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A 19. § (1) bekezdés a) pontjában szabályozott támogatási kérelem a tárgyév július, augusztus hónapjában nyújtható be, míg a (2) bekezdésben szabályozott támogatási kérelem szeptember 1. és május 31.-e közötti időszakban. Ez utóbbi kérelem kötelező melléklete a tanulói jogviszony fennállására vonatkozó igazolás. A kérelmeket írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott úton lehet benyújtani.”

8. A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások formáiról, igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 9/2016. (III.17.) önkormányzati rendelet módosításáról


8. §


(1)   A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások formáiról, igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 9/2016. (III.17.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


 „3. § A gyermekétkeztetés iránti kérelmeket az intézmény vezetőjéhez írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

  

(2)  A Rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A bölcsődei, és óvodai ellátása iránti kérelmet az 1. melléklet szerinti nyomtatványon kell benyújtani írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton.”

9. Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló 16/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet módosításáról


9. §


(1) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló 16/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 3. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő – testület az Ltv. 49.§-ában biztosított elővásárlási jog jogosultja részére kérelem alapján, vagy a bérbeadó kezdeményezésére a rendeletben foglaltak szerint értékesíti a lakást, amennyiben az adott lakásra érvényes bérleti jog áll fenn. A vételre irányuló kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani.”


(2) A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„9. § A Képviselő – testület az Ltv. 58. § (1) bekezdésében biztosított elővásárlási jog alapján a bérlő részére kérelemre, vagy a bérbeadó kezdeményezésére a rendeletben foglaltak szerint értékesíti a helyiséget, amennyiben arra érvényes bérleti jog áll fenn. A vételre irányuló kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell benyújtani.”

10. Edelény város címeréről, zászlajáról és azok használatáról szóló 18/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet módosításáról


10. §


Edelény város címeréről, zászlajáról és azok használatáról szóló 18/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A városi címer használatára vonatkozó engedély – kérelmet a polgármesterhez írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani, melynek tartalmaznia kell:

a)   a kérelmező nevét, címét,

b)   a címer előállításának és felhasználásának célját,

c)   előállítás esetén az előállítandó mennyiséget,

d)   a terjesztés, forgalomba hozatal módját,

e)   kereskedelmi forgalom esetén az egységárat,

f)   a címer használatának időtartalmát,

g)   a címerrel díszített tárgy mintapéldányát, rajzát vagy fényképmásolatát,

h)   a címer felhasználásáért felelős személy nevét és beosztását.”

11. A közösségi együttélés alapvető szabályairól és azok megsértésének jogkövetkezményeiről szóló 19/2016. (VII.14.) önkormányzati rendelet módosításáról


11. §


A közösségi együttélés alapvető szabályairól és azok megsértésének jogkövetkezményeiről szóló 19/2016. (VII.14.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


(1) Eljárás megindítására irányuló bejelentést bárki tehet az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatalban. A szóbeli bejelentésről jegyzőkönyvet kell felvenni egyébként a kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

12. A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 4/2017. (II.16.) önkormányzati rendelet módosításáról


12. §


A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 4/2017. (II.16.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A hivatali helyiségen kívüli, vagy munkaidőn túl történő házasságkötést az 1. melléklet, míg a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítését a 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérelmezni a házasságkötésre, vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat bejegyzésére vonatkozó bejelentkezéskor. A kérelmeket írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

13. A reklámok, reklámhordozók elhelyezéséről szóló 21/2017. (XI.23.) önkormányzati rendelet módosításáról


13. §


A reklámok, reklámhordozók elhelyezéséről szóló 21/2017. (XI.23.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A településképi bejelentési eljárás az ügyfél által a polgármesterhez az 1. melléklet szerinti kérelem, valamint a településfejlesztési koncepcióról az integrált településfejlesztési stratégiáról és a területrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.08.) Korm. rendelet 26/B. § (3) bekezdése szerinti építészeti – műszaki terv benyújtásával indul, melyet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

14. A közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló 25/2017. (XII.18.) önkormányzati rendelet módosításáról


14. §


A közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló 25/2017. (XII.18.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„1. § Edelény Város közigazgatási területén új közterületet elnevezni, új házszámot megállapítani, a korábban megállapított közterületet és házszámot megváltoztatni csak e rendelet szabályai szerint lehet. A közterületek elnevezésére, illetve annak megváltoztatására irányuló eljárás írásban, vagy az elektronikus és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton benyújtott kérelemre, vagy hivatalból indulhat.”

15. Záró rendelkezések


15. §


Ez a Rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.



Dr. Vártás József                                     Molnár Oszkár

           jegyző                                            polgármester

Kihirdetési záradék:

Edelény Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2014. (XII.17.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdése szerint az Edelény Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2018. 07.19. napján kihirdetésre került.


Edelény, 2018.07.19.




                                                                 Dr. Vártás József

                                                                          jegyző